Een kind krijgt een kind

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:38

En het allerergst is nog dat er niets van op bokt vermeld mag worden waarschijnlijk..en dat is dan de bekendste paardensite van NL.

Top wat je hebt gedaan TS! Echt enorm veel respect _/-\o_

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:54

Mamarleen schreef:
Wat een verschil zeg ! Ik ben benieuwd naar de dikke buike foto's.

Zou die bokker nu ook hier meelezen en misschien toch een beetje nadenken of zich schamen over zijn/haar aanpak ?

Ik mag het hopen, om je dood te schamen een jonge pony in die conditie en dan ook nog drachtig -:(-

Alle lof aan TS voor de goed zorg, in zo'n korte tijd zoveel verbetering. Helemaal super *\o/*

Mijn eigen paard heeft als jaarling ook heel slecht gestaan, van de 3 jaarlingen is er één overleden aan de gevolgen. Gelukkig heeft zij er niets aan overgehouden, behalve misschien een paar cm in de hoogte.
Zij is door de fokkers in goed vertrouwen uithanden gegeven voor de opfok, toen ze erachter kwamen hoe slecht de verzorging was hebben ze haar de zelfde dag teruggehaald. Geen verwijten naar de fokker, zijn al op leeftijd en hebben het beste met hun paarden voor.

Alle kans dus dat het met Iris uiteindelijk helemaal goed komt, eerst netjes door de bevalling heen komen.

Veulen van Iris maakt nu al kans op de titel "bokt veulen 2012" +:)+

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:54

Esther wat is ze veranderd. Toppie meid en heel veel succes met de komende bevallling!!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:04

Mamarleen schreef:
Zou die bokker nu ook hier meelezen en misschien toch een beetje nadenken of zich schamen over zijn/haar aanpak ?

:n

mika11

Re: Een kind krijgt een kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:07

Goh wat is dat veulentje al mooi opgeknapt.
Heel fijn dat ze bij jou een plekje heeft gevonden.
Ben ook benieuwd wat voor veulentje ze krijgt.

Hoe was je dan zo bij die bokker terechtgekomen, had ze verkoop advertenties of zo?

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 15:18

Mamarleen schreef:

Schamen ? Ik denk niet dat ze weet wat dat is, volgens haar zag Iris er perfect uit en volgens haar zeggen vond haar da dat ook, jaja da die daar nooit op de stoep staat waarschijnlijk. Of ze meeleest ? Geen idee maar ze krijgt nog een pb met dit topic bijgesloten, dan hoop ik dat ze deze opent en de reacties leest, wie weet gaan haar ogen open maar die kans is denk ik minimaal.

Mika11, ze adverteerde hier op bokt en op mp, zo ben ik aan Iris gekomen.

Dikke buiken foto's komen helaas later, ik ben daarnet door mijn rug gegaan en lig nu plat. :(

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:19

Wat heb je haar al super opgekapt zeg!
Ik geloof dat ik weet wie dit is, maar ze bokt niet zo vaak geloof ik...

Sterkte met je rug! :(:)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:37

Bassenqua schreef:
Mamarleen schreef:

Schamen ? Ik denk niet dat ze weet wat dat is, volgens haar zag Iris er perfect uit en volgens haar zeggen vond haar da dat ook, jaja da die daar nooit op de stoep staat waarschijnlijk. Of ze meeleest ? Geen idee maar ze krijgt nog een pb met dit topic bijgesloten, dan hoop ik dat ze deze opent en de reacties leest, wie weet gaan haar ogen open maar die kans is denk ik minimaal.

Mika11, ze adverteerde hier op bokt en op mp, zo ben ik aan Iris gekomen.

Dikke buiken foto's komen helaas later, ik ben daarnet door mijn rug gegaan en lig nu plat. :(

Ik denk dat je de bokker idd prima een pb kan sturen, dan volgt er misschien een weerwoord, maar heb zo het idee dat het beter stil kan blijven aan die kant. ;)
Iedereen heeft zijn eigen waarheid.
Maar een 2-jarige drachtig laten worden..? >;)

Edit: dikke voorzichtige knuf van mij, beterschapjes met je rug.
Toch last van stress of door iets anders? ;)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:45

Jeetje wat zag ze er slecht uit.
Gelukkig is ze nu goed opgeknapt en hopelijk klaar voor de bevalling, voor zover dat kan op deze leeftijd met zo een start.

Des tijds heb ik een 3 jarige merrie gekocht die ook een veulentje had gehad en zelfs al afgespeend was.
Sommige mensen kan ik echt niet begrijpen.
Gelukkig heeft mijn merrie er geen gevolgen aan overgehouden.

Veel sterkte met je rug.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 15:48

MarvanTom, Iris is al voor haar 2de verjaardag gedekt ;) Ik hoop dat ze haar verhaal/weerwoord hier op dit topic wil doen, graag zelfs maar of ze daar de moed voor heeft ? Ik heb hier verklaringen liggen van zowel da als hs hoe Iris bij hun aangeboden werd. Iris is vanuit de stal waar ze weg kwam direct naar de da gereden om haar na te laten kijken, van daaruit is er ook een rapport opgesteld, hetzelfde met de hs, die kwam 4 dagen later en heeft haar bevindingen ook op papier gezet. Voor het gemak had Iris ook nog geen enkele inenting gehad.

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:51

Wat super van je dat je de pony hebt opgevangen!

En inderdaad; het soort mensen dat dieren verwaarlozen zien dat zelf niet... misschien 144 eens bellen? Hier op bokt las ik in een ander topic dat ze een stuk strenger zijn dan de DB (paard mag niet in de modder staan, zet het paard dan maar 24 uur per dag op stal).

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:54

+:)+ Wauw wat is zij mooi opgeknapt zeg, en wat een prachtpaardje :j

Ik duim mee voor een vlotte en goede bevalling en een prachtig gezond veulentje :j

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:56

Sterkte met je rug!
En inderdaad, iris' veulen maakt nu al kans op Boktveulen 2012! :))

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:01

Ze is echt super opgeknapt! Vooral die hals ook! goed werk verricht!
hopelijk komt alles goed met het veulentje! Spannend altijd :)

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:02

Wauw, wat goed dat je haar zo goed hebt opgevangen en goed voor haar zorgt :)
Hoop dat verder alles voorspoedig gaat en er een gezond veulentje uit komt ;) Ik ben op 19 maart jarig, miss komt het veulentje wel op mijn verjaardag, haha :P

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:05

Jeetje die begin foto vond ik echt erg
ze is heel goed opgeknapt bij jou je mag er trots op zijn !

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:08

Vraag me 1 ding af, lees hier een aantal keer, dat het een bokker is, en dat er niet gesnapt word dat een bokker dat doet. Zijn wij heilig en alwetend verklaart doordat je een bokker bent????? Omdat je op bokt zit, hoeft niet te betekenen dat je perfect voor je paard zorgt of het beste ermee voor heeft. Ook hier zitten bijzonder veel rotte appels met een schijnheilig hoog gehaalte. Dus tja ...................

Maar goed, je pony is al lekker opgeknapt, hopelijk gaat ze de bevalling goed doormaken.
Zou d,r goed op conditie houden/brengen en dan komt het wel goed hoor

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:13

Slecht van de persoon die deze pony's houdt en net zo slecht van de DB om hier niks mee te doen.
Super van je TS dat je dit paardje hebt geholpen, al had ik liever gezien dat de DB hier in actie was gekomen, die man/vrouw hoort geen geld te krijgen voor het verwaarlozen van dieren.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:17

Zo hé, die is opgeknapt :)
Prachtige pony vind ik het, respect voor wat je hebt gedaan!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:25

Wat is ze opgeknapt zeg!! Knap paardje. Ik ben heel benieuwd naar haar veulentje. Ik ga je volgen :)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:07

Bassenqua schreef:
MarvanTom, Iris is al voor haar 2de verjaardag gedekt ;) Ik hoop dat ze haar verhaal/weerwoord hier op dit topic wil doen, graag zelfs maar of ze daar de moed voor heeft ? Ik heb hier verklaringen liggen van zowel da als hs hoe Iris bij hun aangeboden werd. Iris is vanuit de stal waar ze weg kwam direct naar de da gereden om haar na te laten kijken, van daaruit is er ook een rapport opgesteld, hetzelfde met de hs, die kwam 4 dagen later en heeft haar bevindingen ook op papier gezet. Voor het gemak had Iris ook nog geen enkele inenting gehad.

:x
Mja, ik verwacht niet dat ze haar 'waarheid' neerzet.
Dit is toch iets om je ogen uit je kop te schamen...
Een "sorry, ik kan het idd niet aan, ik heb hulp nodig" zou gepast zijn als er meerdere paardjes in dezelfde staat zijn.
Graag zelfs, want bokt zal dan vast ook te hulp schieten... :j
Jij blijft hardstikke diskreet, je brengt wel het probleem naar boven en misschien kunnen bokkers toch helpen?
Top dus! +:)+

En geef Iris maar een dikke :+: en :(:) van mij. En neem er zelf ook 1! :j

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:10

Jeetje, ze ziet er nu een stuk beter uit!

Ligt het aan mij of zijn er steeds meer bokkers die een verwaarloosde shet een beter leven gaan geven? :D

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:11

goed gedaaan
leuke pony trouwens :(:)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:12

Jeetje... wat heeft zij geluk met zo'n baasje als jij!
Vreselijk die bokker!
Als iedereen nou nog een shetje daarvandaan neemt :=
Of allemaal toch aangeven.. diegene dan :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:59

Nou, is de dierenpolitie nodig.... Waar zijn ze dan?
Er loopt een ander topic waar de DP is geweest en waar een waarschuwing is gegeven om wat modder. Moet je dit zien!!! Nog 17 andere pony's. Te erg voor woorden.
Van mij mag die Bokker hier genoemd worden. Zo belachelijk dat het stil gehouden moet worden. Waarom zo'n persoon 'beschermen'......