celine krijgt een veulentje, ben zóó benieuwd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 00:17

dat weet ik wel zeker, Tess doet echt van alles met haar, en daar hebben ze beiden heel veel lol in hoor ;)

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 00:20

Ja is ook, Tess is natuurlijk ook met Celine bezig. Jammer dat ze niet naar de springfling kan, weet ze het al?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 00:23

nee ik heb haar niet gesproken, ben veel weg geweest, maar overal liggen balkjes en klosjes enzo _O-

zal een teleurstelling zijn dat ze niet naar de springfling kan, ik zal voorstellen dat ze met mistique aan de show mag meedoen, en aan de nmprs keuring

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 00:24

Ja sneu voor haar, nou ja volgend jaar dan maar. Met Mistique naar show is een goede oplossing. :j

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: celine krijgt een veulentje, ben zóó benieuwd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 00:31

Wat een leuk beestje heb je zeg! ik ben benieuwt wat er uit komt!!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 00:32

dank je trekpaardluf , ik ben ook héél nieuwsgierig, de tijd gaat best snel nu :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 00:38

Dat dacht ik al. . . :D

Maar om heel eerlijk te zijn ben ik meer op zoek naar een forse shet, liefst een merrie. Nog specifieker, eentje met min. 3 witte voetjes en een aftekening in het gezicht, mag dus ook een slipped tobiano zijn (graag zelfs). Tijdens mijn studie in Ierland kwam ik ze best vaak tegen, hier zelden tot nooit.

Afgelopen zomer stond er een mooie zwarte merrie te koop, vier witte voetjes en een bles. . . in limburg dacht ik, helaas zat ik toen vanwege mijn werk meerdere maanden in Spanje ;(

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 00:41

ik heb nog wel een mooie smokey black, dat is de andere drachtige merrie in mijn onderschrift ;)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 00:54

Die is meer grof van bouw, mooi :)

Ze heeft alleen geen aftekeningen. . . komen die in de lijn voor?

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 00:57

Met die aftekeningen gaat dat bij de shetten niet meevallen denk ik maar ben het met je eens, dat is erg mooi, lakzwart met witte beentjes en een bles.

Joanna is wel een mooie zwarte merrie maar je zal met de verfpot de witte beentjes en bles moeten maken. Je kan wel proberen uit Joanna zo een veulen te fokken :+ Wie weet zit het er al in _O-

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 00:58

nee, de vader is perlino met blauwe ogen en de vader daarvan is palomino, de moeder is een zwarte shetmerrie met prachtig papier, komt uit een lijn van zwarten, dat joanna smokey is komt door haar vader, joanna is 96 cm. officieel gemeten, haar veulen kan wél heel goed bont worden, zeer grote kans zelfs ;) foto's daarvan staan in joanna's topic :D

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:11

Jolanda kleine correctie. Marschall blue eyes is cremello roan. niet perlino.
En josje komt uit een zwarte vaderlijn en een zwartbonte moeder volgens mij zo uit mijn hoofd. Joanna is niet bont en kan dit van zichzelf niet geven.
Het veulen kan het wel zijn door de vader. Het veulentje zal dan heterozygoot voor bont zijn.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 17:32

stal_HD schreef:
Jolanda kleine correctie. Marschall blue eyes is cremello roan. niet perlino.
En josje komt uit een zwarte vaderlijn en een zwartbonte moeder volgens mij zo uit mijn hoofd. Joanna is niet bont en kan dit van zichzelf niet geven.
Het veulen kan het wel zijn door de vader. Het veulentje zal dan heterozygoot voor bont zijn.

poink!! zit ik er weer helemaal naast :o bedankt voor de correctie mathilda, ik ben niet zo goed in al die kleurtjes ;)

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 22:47

geeft niets. Daarom geef ik even feedback. ;)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:00

Even off-topic: Ik had vorig weekend met mijn zus een discussie over iets in de sport en ben benieuwd naar andere meningen, waar zou ik dat het beste kunnen plaatsen?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:02

En natuurlijk ook een stukje on-topic: Het gaat dus sowieso leuke veulens worden met aparte jasjes, spannend!

Al blijf ik denk ik doorzoeken naar een shetje met bles en witte voetjes, het lijkt me zelfs gaaf om er eentje in Schotland te vinden :)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 23:05

dat zou ik echt niet weten , misschien even op de home page kijken wat er allemaal is? ik zit zelf niet zo in de sport, meer de fokkerij en dan ook nog met mini's ;)

in dit topic word trouwens ook heel veel over sport gesproken, misschien kunnen ze daar je vragen beantwoorden?
[HK] Appaloosa Bokkers Deel III! Alle appie-liefhebbers welkom !

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:34

Thanks voor de tip ik ga daar even kijken :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:42

Ik blijf hier vrolijk kijken. . . maar zie niet veel nieuwe berichten. Ik ben na lang zoeken een site tegen gekomen die ik eerder al heb gezien. Dit gaat om een Shetlander fokkerij in Cheshire, Staffordshire (Engeland) met een merrie die witte sokken heeft. Ik heb verschillende veulens op de site gezien met witte sokken en/of bles.

Stel nou dat ik ze ga mailen met de vraag wat de kosten zijn van zo'n veulen (liever een merrie al wil ik evt. met een hengst hier gericht fokken in de hoop op. . .) wat zou voor jullie dan de maximale prijs zijn? Buiten de kosten van transport/enten/quarantaine?

Hieronder de link:

http://www.cornerways-shetlands.co.uk/page3.htm het gaat om de bovenste merrie, heeft meerde veulens met witte aftekeningen :)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 23:00

Ailill , ik heb geen idee, heb nog nooit een paardje geimporteerd, weet dus ook niet wat de kosten zijn , ik heb ook niet veelkijk op shetlanders, ik fok zelf NMPRS paardjes, en da's toch een heel ander type ;)

ik heb nog geen nieuwe foto's gemaakt van Celine , ik was een paar daagjes ziek, en het is koud :brr:

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:05

Ik bedoel ook enkel de kosten van de pony op zich. . . zonder al de andere kosten, zoals je een pony hier in NL koopt :)

Nieuwe foto's zou leuk zijn, het zij vast kleine beertje op het moment. . . haha!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 23:27

haha, ja ze is net een bolletje wol, ik zal zien of het deze week lukt om foto's te maken, morgen moet ik werken denk ik ;)

anders even hier kijken, is een taxatietopic, maar dan niet door experts getaxeerd maar door bokkers :D
[SMP] Taxatietopic SMP Deel 3 max.2 foto's/pony

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:30

Leuk, ben benieuwd naar de foto's! Staan ze dag en nacht buiten met schuilstal of 's nachts binnen?

Ik zal de link daar eens plaatsen.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 23:35

al mijn paardjes staan dag en nacht buiten met inloopstallen, ze kunnen dus zelf beslissen of ze binnen of buiten willen zijn, maar met deze kou staan ze wel erg graag binnen hoor, in een lekker dik pak stro :D

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 08:47

237 dagen vandaag :D