Geplaatst: 26-07-11 07:28
[quote="haboshof"]Gelukkig is Magic Boy weer helemaal beter. Na het doorbreken van de verschillende abcessen knapte hij snel op. En geen van de andere 29 paarden en pony's, die we hebben, is ziek geworden. Gewoon een kwestie van heel goed de regels van de da volgen. zo hoort het ook en feit blijft een heleboel extra leed voorkomen.
friesiszwart
van harte gefeliciteerd met het veulen. Is het een merrie of een hengstje en indien mogelijk ben benieuwd naar "droog"foto's
haboshof
Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-11 07:40
Dank jullie wel. Het is wel een dapper ding, ik weet nog niet wat het is. Zag het al wel poepen, maar drinken nog niet. Mams wil nog niet zo graag. De nageboortte kwam er net af, da is onderweg, dus we zullen zo wel meer weten.
Wat een leuk topic, je komt zo rustig over, terwijl je het volgens mij behoorlijk druk hebt met alle paarden. Gefeliciteerd met het veulentje ! Alle goeds voor moeder en kind gewenst !
DA is net geweest. Het ziet er goed uit. Het is een HENGST! Zij zei direkt dat het veel rondlopen en actief zijn vaak duidt op een hengst. Mooi, wij zijn er blij mee. Een merrie was gemakkelijker, maar dit is prima. Over een poos gaan de ballen er af en dan kan het later misschien voor een kar. Omdat wij bijna alleen oudjes hebben en dit wel heel bijzonder voor ons is, houden we hem. Eentje meer of minder, wat maakt het uit
Meneer is dus een zoon van Janey van de Mulderskamp (v. Alco van Cornley is ook bij ons) en Firo van de Halve Maan. Omdat we hem op scan hebben gezien en zijn oogjes zo duidelijk helder te zien waren, gaat hij Janey's EYES of Nanette heten. Nanette is ingeslapen op 34 jarige leeftijd en 10 minuten daarna werd Jane gescand en zagen we zijn ogen.
Wow, wat een apart verhaal. Ik dacht dat wij op een vreemde manier een veulen kregen hadden...... fijn dat het allemaal goed gegaan is en hopelijk krijgt de uk net zo'n mooie kleur als mama!!