1 mini appaloosa veulentje in aantocht!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 00:37

foto! foto! foto! :):) :))

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 17:06

:):) Foto komt eraan komt eraan komt eraan! :):)

Heb al een leuk lijstje met merrie namen.. kom alleen steeds weer op 1 naam uit, denk dat die het gewoon maar moet gaan worden! ;)
Vriendlief en ik hebben afgesproken dat een bij hengstje hij de naam mag uitkiezen en bij een merrie ik.. als dat maar goed gaat! hihi gelukkig heb ik nog wel wat inspraak als ik het echt niet mooi vind hoor.. :x

*Zowel gewone buik- als "tietfoto's" zijn aan het uploaden*

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:13

ben benieuwd tina kom maar op met die foto's :D

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 17:24

Zoals beloofd hier wat foto's van vandaag, ik heb geprobeerd een "tietfoto" te maken van Flora! (nee je wilt niet weten hoe ik dat gedaan heb.... :+ )
Erg duidelijk is hij ook niet en haar mini uiertje die ze had is nu weer weg... meestal savonds loopt ie ietsje vol zeg maar.. maar de harspuntjes zijn wel redelijk te zien op de foto geloof ik.. goed kijken! ;)
En nog wat buik foto's van Flora en Josje om het verschil weer ff te kunnen zien!
Enjoy:

Flora met haar dikke buik ziet het niet meer zitten, ze kijkt zo zielig op deze foto! haha
Afbeelding

Nog een keer Floor:
Afbeelding

En de "tietfoto" waar ze helaas nagenoeg geen uier meer heeft maar wel harspuntjes!:
Afbeelding

Josje en haar buikie (lief koppie heeft ze hier):
Afbeelding

En nog een keer Josje:
Afbeelding

Dat was het weer voor vandaag! We zijn druk bezig de camera te installeren, als alles meezit doet ie het vanavond! Moet de internet verbinding ff meewerken.... :Y)

Letsdunit

Re: 2 mini appaloosa veulentjes in aantocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:03

Denk dat je wel nog even geduld moet hebben, ik las dat je hoefsmid zei tussen nu en 2 weken kan je het verwachten maar dan zou je een veel te vroeg veulen hebben vanaf 320 zou mooi zijn. Hangen er al echt plakkerige pegeltjes aan de uier of zijn het gewoon van die prutjes ?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:06

die uier kan echt nog veel voller hoor, dit kan toch nog wel even duren, wil je een foto zien van tammara's uier , de dag dat ze beviel?

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:15

uier, waar? :+ die is nog wel heel erg mini ja := maar dat zegt natuurlijk niet alles. misschien is het handig om de harsjes er heel voorzichtig af te halen en te kijken of er weer nieuwe aan komen (kun je de harsjes meteen op de foto zetten :P )
ik denk dat het nog wel even duurt. vaak wordt de buik ook nog wat puntiger op het eind

_Angelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:58

die loopt nog wel ff hoor, en blij toe (veel te vroeg nu).
Flora staat er echt bij van : " 't had van mij allemaal niet gehoeven" :D

Maar zo'n uier zegt ook niet altijd alles hoor. Sommigen hebben een flinke, volle uier. En die van mij had tot aan de bevalling van die theezakjes die erna pas vol liepen.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 19:31

Mij heb je ook niet horen zeggen dat ze al een giga uier had he! ;) Ik zei dat ze gister een beetje uier had maar dat het vandaag weer helemaal weg is, echt theezakjes nu..
Wij hebben ook erg vaak meegemaakt dat merrie's op de avond van de bevalling ook alleen theezakjes hadden en op het moment dat het veulen geboren is gelijk helemaal volstroomden! Dus idd, uier zegt niet veel..
De harsjes zijn niet plakkerig maar het zijn hard geworden pegeltjes, geen prutjes.

Flora zit vandaag op 308 dagen en dat is idd nog wel erg vroeg, haar hele situatie is momenteel ook absoluut niet alarmerend maar de harsjes en haar gedragsverandering waren voor ons wel een teken om haar nu extra in de gaten te gaan houden..
320 dagen zou erg mooi zijn maar als het veulen wel eerder komt, zijn we er iig helemaal klaar voor!
Camera hangt, verbinding is ook bijna klaar, nu nog ff afstellen en dan niks meer aan doen! :)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 19:46

fijn dat je de camera erop hebt staan,lijkt me een veilig gevoel :j

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:21

Ach die Flora, ze kijkt zo triest! ;) Haar buik is wel steeds aan het veranderen, de laatste weken erg hard! Wel spannend allemaal hoor. :j Komt Flora online ?

Josje heeft nu ook een echt drachtig buikje, ze heeft inderdaad een schatiig koppie. :9

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 21:31

WHOOEEE de camera doet het!!! :D
Flora is al online alleen kan ik jullie die link niet geven gezien het op een aparte server is van de mensen die naast de stallen wonen. Hun zoon is nogal technisch en heeft alles gefixed samen met Huub. Helaas kunnen jullie dus niet meekijken denk ik.... zal nog eens informeren.. ;)

*edit: Heb het gelijk ff gevraagd en het kan dus inderdaad niet gezien er maar 2 computers tegelijk aangesloten kunnen zijn op die server anders valt het beeld stil en das ook niet handig...
Dus sorry mensen, jullie kunnen helaas niet meekijken... Ik hou jullie bij vorderingen wel op de hoogte hoor! ;)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:34

zou leuk zijn om mee te kijken , ik kijk ook geregeld naar aranka van melanie

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:18

AAAAAAAAHHHHHHHHH Tina als die jongen zo handig is moet hij dat toch kunnen fixen? ;) Wil zzoooooo graag kijken.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 09:53

Sorry mensen dat gaat echt niet lukken.. wij kunnen er met 2 laptops al nauwelijks op.. dan wordt het beeld zooooo traag...(als we er al op komen)
Ik zal af en toe wel wat printscreens plaatsen hier, goed? ;)

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 23:01

Even weer een kleine update! Flora gaat het nog een beetje spannender maken.. ;)
Sinds gisternacht/vanmorgen is haar uier voller gelopen, voor ons een reden om weer wat alerter te zijn.
Ze is de hele avond al giga onrustig en stond ook niet op haar hapje eten te wachten bij de staldeur zoals gewoonlijk maar stond in een hoekje van de stal. Haar uier is niet meer geslonken en haar, ja hoe zal ik dat nou noemen... "uitgang" staat te knipperen (net zoals na het plassen zeg maar). Ook hapt ze steeds naar haar buik..
Als ze zo onrustig blijft, blijven wij nog mooi even een tijdje op om haar goed in de gaten te houden... Het kan zijn dat ze ons voor de gek houd hoor, van mij mag het veulen nog een weekje blijven zitten maar je weet maar nooi natuurlijk... Erg spannend en we zijn erg benieuwd!
Voor jullie nog even een "tietjes - vergelijkings" foto!

Uier vanmiddag..
Afbeelding

De uier van 2 dagen geleden en vanmiddag naast elkaar (datum is verkeerd, moet 4-3 zijn BLOND! :P :
Afbeelding

violente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:05

Pfff, spannend Tina! Ben heel benieuwd. Succes met waken!!

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:07

spannend tina!
ben heel erg benieuwd wat er uit gaat komen!

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:10

wow dat gaat hard!

ik geef haar nog 6 dagen als ik de foto's met die van sil vergelijk :P

edit: dat was van aimy, als ik naar mylo's dracht kijk, duurt het nog ruim 2 weken :')
in mij topic staan inde openingspost de topics van hun met foto's
Laatst bijgewerkt door xElienx op 04-03-11 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:11

is inderdaad wel al iets voller.
maar qua uier zou je nog niet echt zeggen dat er al wat gaat komen.
haar gedrag is inderdaad wel iets om haar inderdaad goed in de gaten te houden.

als je wilt kan ik je wel een foto PBen van Ivy haar uier de dag voordat ze beviel?

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:13

Spannend,.... dit gaat er tenminste op lijken:j maar is moeilijk van foto te zien.Jullie zien en voelen het het beste.
Keet was wel vol qua uier,maar spenen nog niet en die beviel ook,..eind is in zicht iig.
Go Flora *\o/* dat alles maar goed mag verlopen,we leven met jullie mee,hier vanuit het verre Rockanje.
Oh ja Blonde knipoogde ook zo erg ervoor,.... ;)

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:14

leuk topic Spanneeeennd dit ga ik volgen :)

wat eel leuk paardje trouwens mooie kleur :D
Laatst bijgewerkt door Joelle1996 op 04-03-11 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:14

Vet cool! Het is al heel lang geleden sinds het laatste veulen, we zijn wel weer toe aan nog een veulen :D Veel plezier met waken

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 23:16

xElienx schreef:
wow dat gaat hard!

ik geef haar nog 6 dagen als ik de foto's met die van sil vergelijk :P

Hahah ik hoop het, zou beter voor het veulen zijn om nog een paar dagen te blijven zitten.. Maar als het vannacht komt dan zijn we er ook klaar voor! ;)
Ik heb wel de hele tijd al geroepen tegen Huub dat het eind volgende week geboren gaat worden dus wat dat betreft denken we hetzelfde Elien! :D

@Kim: Een uier voor de geboorte zegt voor ons niet zoveel.. we hebben veel tinker en kwpn veulentjes geboren zien worden waarbij de uier van de merrie pas na de geboorte helemaal vol liep en pas begon te kegelen ipv voor de tijd.. Haar uier is inderdaad nog lang niet helemaal vol...
Ik let liever op het gedrag en de andere signalen maar ze kunnen je natuurlijk altijd voor de gek hebben..
We zullen het wel zien.. ;)

@Sap: Hahaha ja het wordt weer hoog tijd voor een nieuwe veulen! :P

Verder iedereen bedankt voor de berichtjes! Ik hou jullie natuurlijk allemaal op de hoogte!

Ga nu ff rustig een filmpje proberen kijken en ondertussen rustig de cam in de gaten houden.. Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte!

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 00:43

Alles redelijk rustig weer hier.. al vertrouw ik het nog steeds niet helemaal.. :o
Ga ff douchen en dan mn bedje in.. laptop op mn nachtkastje en vannacht een paar keer de wekker zetten... Trusten! :z