Thnx! Ze noemen dit Silver Smoky Black Heb deze kleur alleen nog niet eerder zo gezien bij een Silver Smoky Black. Hij is zomers echt "goud". Heel apart. Wordt altijd aangezien voor een vos
BraveSpots
Geplaatst: 06-06-10 15:57
Wat een ontzettend knap veulen, en een heel leuk kleurtje .
Mijn palomino pony heeft ook het sootygen, veel grijs door de manen en staart en zomers appeltjes. Van wat ik weet hebben koffievossen ook hun kleur door het sootygen en dat zou dan wel weer kloppen met het veulen wat mijn pony gehad heeft die als super lichte vos geboren werd en ineens uit het veulenhaar ontzettend donker werd en nu dus een mooie koffievos is. Alleen las ik laatst weer een onderzoek waarin weer getwijfeld werd aan het feit of het sootygen nou de veroorzaker was van de kleur koffievos. Vooralsnog ga ik er vanuit dat het wel zo is, gezien de kleur van mijn merrie en haar koffievos dochter.
Berkhof's Higgledy Piggledy is een new forest hengst en die is ook zo donker dat je echt niet meer ziet dat het een palomino is. Maar aangezien hij de vader is van mijn cremello veulen en de moeder palomino was, moet hij het cremegen ook dragen
Mijn pony ziet er dus ook zo uit, maar dan in mindere mate. Ze heeft wel grijzige manen, maar de staart is nog vrij wit en ook haar kleurtje is nog redelijk licht vergeleken bij de hengst hierboven.