Blooper bij het longeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eliza_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:00

Janey1992 schreef:
Klopt ook, mar omdat Ts dit: "Veulen is ondertussen 1,5 en loopt nog steeds te pas en de onpas door draden en poorten, maar wel kerngezond en zo sterk als een beer!" aangeeft.

dan heeft ze waarschijnlijk geen stroom erop en/of slechte omheining.
Ook ik schrok van dit en vind het niet zo handige actie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:00

Ik heb het filmpje tot de helft gekeken en wilde niet verder kijken wat er ging gebeuren. ;(

Dit is geen blooper maar onverantwoordelijk en onkundig gedrag van de betreffende mensen.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:05

HippoLogic schreef:
Ik vind het niet gek dat mensen van dit filmpje schrikken. Hij landt op zijn HOOFD.

Idd,
Ze heeft hier echt geluk mee gehad.
Wat bijv, als het hek niet was gebroken.
Wat als het veulen zijn nek had gebroken?
Of wat als hij in het touw was gelopen?

Wil je toch niet aan denken...

Binky_Zephyr

Re: Blooper bij het longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:14

jeetje mag hopen dat het veulen niets heeft ?

de mijne gaat altijd onder de bak/longeer balk door .. gelukkig nog nooit een open rug ofzo.. ik schrik me altijd dood ..:|

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:17

JustMe89 schreef:
Zou ik het er anders opzetten?! Veulen is ondertussen 1,5 en loopt nog steeds te pas en de onpas door draden en poorten, maar wel kerngezond en zo sterk als een beer!

Nou dan flink stroom zetten op de draden, want dit gaat ook een keer fout..

Een blooper kan ik dit niet noemen, gewoon ellendig ongeluk dat goed is afgelopen :)

Maar nu je weet dat het veulen graag op ontdekkingsreis gaat, en daarmee overal overheen gaat, kan je hier rekening mee houden en voorzorgsmaatregelen nemen..
Voor het een keer niet breekt of meegeeft.. En je dier zijn benen kapot haalt aan de draden bijv...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:38

Je ZIET toch dat dat veulen in de stress raakt? Ik vind dit heeel dom en onverantwoordt... :n

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:56

Beetje overdreven he, die reacties hier.. is niet echt gebruikelijk dat een veulen door hekken etc heen springt.. Dus dit kon gewoon gebeuren.. Wat idd wel gevaarlijk is is dat het veulen in de longleerlijn had kunnen lopen, was beter geweest als iemand het veulen ondertussen vast hield..\

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:01

Nee, ik vind het helemaal niet overdreven. Ik vind het meer laten zien dat de mensen eromheen niet de signalen oppakken die het veulen toch duidelijk toont. Ook leert het veulen dat het uit kan breken en of dat nou zo goed is. Er zijn veel betere oplossingen die minder risicovol zijn, ook dat kun je een veulen stapsgewijs prima leren.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:02

Ik zeg niets van het feit dat het veulen door het hek springt, ook al had dit in deze situatie (door naar het gedrag te kijken) makkelijk worden voorkomen.
Mijn veulen is een keer in paniek over het hek gesprongen (van moeders weg richting mij, ik stond dus aan de andere kant van het hek) en sindsdien sprong ze over alles heen wat ze tegenkwam. Ze is verplaats naar een weiland waar de hekken hoger waren en waar goed stroom op stond. Ook daar kwamen we haar nog wel eens tegen in het naastgelegen land... springtalentje. :roll:

Maar het feit alleen al dat er gelongeerd wordt met een loslopend veulen in de bak... dom, heel erg stom!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:05

Inderdaad, hoe dom kun je zijn om een paard zo te longeren met een loslopend veulen :?

Gelukkig is het goed afgelopen, maar ik zat het hele filmpje op het puntje van mijn stoel te wachten wanneer de kleine tegen mams opknalde en neem van mij aan, dat is geen leuk gezicht :n

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:10

Jeetje ik schrok me kapot! Maar ik moet eerlijk zeggen dat het wel om problemen vraagt als je een paard gaat longeren met een loslopend veulen ernaast...

Thea_Dinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:13

jeetje schrok vreselijk, geluk bij een ongeluk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:19

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-07-23 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:20

Sorry hoor, maar er wordt hier gereageerd alsof de TS zelf dat veulen door dat hek jaagt :+ En dat is niet zo, menig veulen wordt een beetje druk als je gaat longeren met de moeder, dus de TS kon toch ook niet voorzien dat dat diertje eroverheen zou springen? Tsjongejonge zeg....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:22

Kijk het feit dat ze longeert met veulen vind ik niet zo gek. Maar het feit dat het veulen al langer aangeeft dat ie over dat hek wilt en dat daar niet op gereageerd wordt door omstanders oid, dat vind ik een beetje raar. Dit ongeluk had zeker voorkomen kunnen worden als iemand even naar het veulen was gelopen oid.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:36

Het veulen heeft al sinds het begin van het filmpje aangegeven dat hij daar weg wilde en je kon hem zien denken dat hij over het hek wou.
Een beetje oplettendheid had dit alles kunnen voorkomen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:38

Wie weet hadden ze dat niet door? Kan best dat ze dachten dat het veulen gewoon druk werd en rond ging rennen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:39

Als meerdere mensen het al zien vanaf een filmpje, lijkt het me dat je dat ook had gezien als je erbij was...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:57

Joolien schreef:
Als meerdere mensen het al zien vanaf een filmpje, lijkt het me dat je dat ook had gezien als je erbij was...

Tsja... ;)
Zou kunnen.
Of juist niet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:59

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-07-23 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 22:17

OMG en dan nog lachen ook als dat veulentje neer valt op de grond
Je zag al in het begin van het filmpje dat ie of door het draad heen gaat of over het hek wou dus als ze gewoon het veulen uit de bak gehaald hadden was dit geneens gebeurt

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 23:23

je zag gelijk al dat het beessie niet op zijn gemak was, vind het echt een super domme actie kan niet anders zeggen. Oke een ongelukje kan gebeuren hebben we allemaal wel eens mee te maken maar dit was ruim van te voor te voorzien!

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 23:26

Bizzybijtje schreef:
Sorry hoor, maar er wordt hier gereageerd alsof de TS zelf dat veulen door dat hek jaagt :+ En dat is niet zo, menig veulen wordt een beetje druk als je gaat longeren met de moeder, dus de TS kon toch ook niet voorzien dat dat diertje eroverheen zou springen? Tsjongejonge zeg....

Mee eens.. Vind dat sommige mensen hier erg overdreven reageren.. dit soort dingen gebeuren soms.. veulens zijn onvoorspelbaar.. en wat moet je dan het veulen vast houden en dan wachten tot dat het dier helemaal gek word en zichzelf en de persoon die hem vast houd verwond.. je kunt idd zien dat het dier weg wil en een uitweg zoekt.. maar dat hebben ze waarschijnlijk niet in de gaten gehad..
Het is gelukkig goed afgelopen dus mensen een beetje milder mag ook wel.. de ts is er waarschijnlijk zelf ook wel van geschrokken.. en of het nou een blooper is of niet tja laten we dat terzijde houden..

vind het wel een pracht veulen hoor :D de volgende keer zou ik het wel anders doen :D zet het dan desnoods in de box.. ( dat deden wij altijd op stal)

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 23:28

En juist omdat veulens onvoorspelbaar zijn moet je zorgen dat ze zichzelf niet kunnen beschadigen...
Vind dit geen blooper, vind dit onverantwoord met je paarden omgaan.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 23:33

ik vond dit geen blooper, je hebt geluk ts dat het allemaal goed is gekomen!
Goh schrok me echt kapot hoor :j
Maar alsjeblieft wees volgende x iets allerter, paarden en vooral veulens blijven onvoorspelbaar :)