Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
marialva schreef:Hij heeft zn Up en downs nu is hij weer down, hij blijft wel erg stevig drinken zn 500 cc per uur, maar hij kan gewoon weg niet opstaande Da denkt toch dat het te maken heeft met de vergroeide nekwervel? hij heeft vannacht nog een injectie ventapulmin gehad en dat maken de problemen met zn longen minder, hij roggelt nu veel minder en heeft het minder benauwd.
de vooruit zichten zijn id somber te noemen, maar mocht hij sterker worden dan laten we toch een röntgen foto maken van zn nekje.
het is ook echt een mooi mannetje net zn vader Marialva, en heeft hij ook lekker babbeltjes als het uur voorbij is roept hij om zn fles, ik probeer afstand qa gevoelens te houden maar dat lukt me echt niet het is zn schatje en is het zo moeilijk....
ik hoop zo dat hij met een paar dagen met zn andere half broertje kan spelen.....
we geven niet snel op dus gaan we door tot dat hij pijn krijgt of de dierenarts zegt dat het genoeg is en geen nut meer heeft, we blijven vechten voor de kleine man!
Mar77 schreef:een fysiotherapeut misschien een idee?
broadway schreef:kun je het veulen niet in banden laten hangen en hem met massage en fysio zo te stimuleren, want juist het opstaan met zo'n vergroeide wervel is voor dit veulen zo bijna onmogelijk ......
Ik heb veel paarden gedaan met afwijkingen rondom de nek en bij al die paarden was opstaan en liggen gaan, maar ook de achterbenen optillen , achteruit lopen , schrikbewegingen en van de grond eten een straf.....
Zodra ze stonden kon je er weer wat mee, maar als het zo extreem is vraag ik me af of het voor dit veulen een fijne leven zal worden.....ik hoop dat jullie dit heel goed laten onderzoeken, mocht hij het halen.......
lissisanne schreef:wat verschrikkelijk!
dit komt vast vervelend over maar is het wel eerlijk tegenover het diertje...mischien lees ik er overheen maar hij heeft toch niet echt kans op een leuk leven zo. en als je hem ooit moet verkopen...