Bizar! (Bachelor NH x Romantico II x Inferno)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:44

SuperSmurf schreef:
Niseyra schreef:
Hij is echt leuk Lau! Als je het niet erg vind wil ik hem binnenkort een keer komen bewonderen, en Znoes natuurlijk ook :D

Vos kan generaties lang worden doorgegeven zonder dat het tot uiting komt :j

nou lau, het is echt een knappe vent! Zijn naam past heel goed bij hem.

luus, zaterdag krramvisite toch? :Y)

Haha ja is inmiddels geregeld :P

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:37

knap veulentje lau moet vast een leuk sportpaard worden!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:00

Knap veulen hoor! Dat kan ook haast niet anders met zo'n mooie mams en paps ook. De bles is erg apart maar heel mooi.
De naam vind ik overigens ook leuk!

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:01

Karennnn schreef:
Super lief en mooi veulen :)
Ik zie hier precies een aantal vosse veulentjes uit bruine ouders ;) vos zit in het land?

hij dat viel mij nu ook op. 2009 is het jaar van de vos. *grinnik*

Verder van harte proficiat met je prachtige veulen. Ik vind de naam wel wat hebben. Zet er ergens een streepje op en je hebt een chique naam die iedereen toch als bizar uitspreekt. En geweldige bles!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:05

Vind het een super naam! :j Tenminste niet zo lame als de namen die geopperd werden := Namen kunnen idd een betekenis hebben, maar dat heeft vooral te maken met hoe de mensen het betreffende dier benaderen daardoor. Niet door de naam.

Vind het een erg leuk veulen! Kan het zijn dat hij nog bruin word of is hij sowieso vos? (weet niet hoe het zit met verharen enz vandaar :o kan een heel domme vraag zijn..)

marije1987

Re: Bizar! (Bachelor NH x Romantico II x Inferno)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:29

Heel knap veulen! :D Heel veel plezier en geluk met hem!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:43

Aah nu snap ik het, je had nooit maar dan ook nooit een vos verwacht waarschijnlijk en daarom heet ie Bizar. Ja dan heeft het zeker wel wat!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 07:29

pharagirlke schreef:
Vind het een super naam! :j Tenminste niet zo lame als de namen die geopperd werden := Namen kunnen idd een betekenis hebben, maar dat heeft vooral te maken met hoe de mensen het betreffende dier benaderen daardoor. Niet door de naam.

Vind het een erg leuk veulen! Kan het zijn dat hij nog bruin word of is hij sowieso vos? (weet niet hoe het zit met verharen enz vandaar :o kan een heel domme vraag zijn..)

Nee hij wordt geen bruine. Het is echt duidelijk een vos. Misschien dat hij qua kleurslag nog veranderd maar hij blijft de rest van zijn leven vos!

fargo schreef:
Aah nu snap ik het, je had nooit maar dan ook nooit een vos verwacht waarschijnlijk en daarom heet ie Bizar. Ja dan heeft het zeker wel wat!

Dat is ietwat overdreven. Met de dekking van Bachelor NH heb ik er wel rekening mee gehouden dat er misschien wel een vos uit kon komen. Maar dat was maar 12,5% ongeveer. Dus niet een geweldig grote kans.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 08:43

En laat hij nu net er voor kiezen om 1 van de 12,5 % te zijn :')

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 09:22

Wat een knap ding PP! Geniet er maar van ;)

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 09:28

Wat een knap veulen heb je daar!
Ben heel benieuwd hoe die opgroeit, met die lange stelten en die heerlijke bles! :)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 09:29

Wat een heerlijk mannetje +:)+

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:38

Gefeliciteerd Laura met je hengstje. Hij ziet er geweldig uit met dat aparte blesje.
En de vosjes met veel wit hebben je in het verleden toch niet zo veel slechts gebracht?
Dus misschien wordt dit ook wel een kampioentje!
De naam Bizar vind ik erg leuk, en die is trouwens ook beter uit te spreken dan de namen die voor voor de ponyveulens hebt bedacht }>
Tijdens de eerste wedstrijd met ons (jouw) vosje Djinteequa, sprak de omroeper de naam maar niet uit. Ze was het parcours al half rond voordat hij ontcijferd had hoe hij die naam moest uitspreken :D
Heel veel geluk met je merrie met veulen!
Groetjes van Angela en een kusje van Djin.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 17:03

Hahahaha Angela. Ik had voor een merrie weer zo'n moeilijke naam hoor!! Hahaha!

Hoe ging jullie eerste wedstrijd?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:06

Bedankt voor de uitleg ponyparadijs! :j

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 17:12

pharagirlke schreef:
Bedankt voor de uitleg ponyparadijs! :j

En nog iets!! Domme vragen bestaan niet! Wel domme antwoorden!

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:37

De eerste wedstrijd met Djin ging erg leuk. Het waren onze clubkampioenschappen en ze heeft alleen mee gedaan om te leren. De eerste keer buiten dressuur (188 punten), niet slecht toch. Ze gedroeg zich erg netjes. Toen een crosje door het bos met lage hindernisjes. Hier mocht ze achter een oud en ervaren paard lopen, maar halverwege de cros haalde ze hem in want die ging haar te langzaam! HaHaHa! Daarna nog een springparcoursje op 50 cm. Eén balkje eraf, prima toch. Ze heeft erg veel geleerd die dag dus dat beloofd wat. Er zijn ook foto's gemaakt, dus zodra ik die heb, zal ik eens wat naar je mailen of ze op bokt zetten. De dag na de wedstrijd heeft ze lekker languit in de wei liggen pitten. Heerlijk beest is het toch. Ik hoop dat dit veulen je net zo veel plezier brengt. En ik ben erg benieuwd naar de foto's waar hij nog wat beter op te zien is!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 17:52

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:52

Voor wie het leuk vind....

Witte aftekeningen worden door de donkere kleuren zoals bruin en zwart onderdrukt. Bij de voskleur krijgt wit (mits ze er is) alle kans. Vandaar dat je bij twee donkere (zwart of bruin) paarden welke zelf geen aftekeningen hebben een veulen kan krijgen die zelf lekker 'gekleurd' is ;) Tenminste ik vind het lekker :j

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 18:14

Ods schreef:
Voor wie het leuk vind....

Witte aftekeningen worden door de donkere kleuren zoals bruin en zwart onderdrukt. Bij de voskleur krijgt wit (mits ze er is) alle kans. Vandaar dat je bij twee donkere (zwart of bruin) paarden welke zelf geen aftekeningen hebben een veulen kan krijgen die zelf lekker 'gekleurd' is ;) Tenminste ik vind het lekker :j

En dat heeft dan niks te maken met de aftekeningen die in de opa's en oma's zitten? Dat zou generaties later nog terug kunnen komen?

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:28

Gefeliciteerd met je knappe veulentje. Die bles maakt hem juist wel apart.

Die bles kan inderdaad van een paar generaties terug komen, weet ik uit ervaring. Uit mijn merrie met klein kolletje en een hengst met klein kolletje (San Remo) werd een (bruin) veulen geboren met mega brede bles, zie mijn avatar. De moeder van de merrie had slecht enkele witte haren op het hoofd maar de oma heeft wel een brede bles. Dus het komt echt van drie generaties terug.

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:35

Lau!!!!
Wat een ontzettend leuk veulen!
Wat heerlijk koppie zeg!
En die bles is echt appart!

Gefeliciteerd hoor met dit knappe ventje

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 23:28

Whaaaaaaaaa wat een geweldige papa!!! *D *D
Super mooi veulen! Gefeliciteerd! Inderdaad een apparte bles, maar dat is ook wel gaaf! ;) Heel veel plezier met m!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 23:43

Waauuw wat een ontzettend gaaf veulen, helemaal mijn smaak!

Off-topic: Ik reageer hier ook even omdat ik het verhaal van de vossen met donkere ouders interessant vind. Mijn merrie is vos met brede bles, 4 witte benen/voeten en een grote witte vlek op haar ribbenkast (Darwin x Equador x Amor). Nu is (dichtbij) Roemer (vader van Darwin) de enige vos. Maar vos is recessief, dan zouden er toch 2 vosfactoren moeten zijn? Zou het dan zo zijn dat de vosfactor via Equador generaties weg ligt en nog zijn uitwerking heeft? Of zit ik volledig uit mn nek te kletsen nu?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 02:10

als vos recessief is kan het heel goed zijn dat je niet zo ver moet zoeken. Als alle ouders telkens 1 recessief gen vos hebben mee gekregen en een dominant gen bruin, dan toont dus het bruine maar dragen ze wel vos. Het enige wat dan "moet gebeuren" is dat beide ouders van jouw paard het recessieve gen doorgeven. Dan heb je dus

Bv + Bv

dus dat kan in F2 dit worden:
Bv / Bv / BB / vv

Je hebt dus met twee hetrozygote ouders die zowel het bruine als het vos gen bezitten 25% kans op een vos veulen.

Kortom; als ergens in de lijn het gen v is kan dat onderhouden blijven hoewel het nooit toont omdat Bruin dus dominant is. Maar het kan wel in het genetisch materiaal zitten en generatie op generatie doorgegeven worden tot er eens van beide ouders het recessieve vos-gen gegeven word. Dan krijg je dus een vos uit een stamboom met enkel bruine paarden.