Ilona is Born!! Welke vader?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:50

Buster schreef:
anneliesdj schreef:
:? De moeder lijkt mij gewoon een (lichte) bruine hoor, waarom denk je dat daar verdunning vandaan komt?

Als ik de oksels en flank van de merrie zo zie, hoeft het geen bruine te zijn...
Ik heb wel bruinere pony's gezien die valk bleken te zijn.
Bij deze merrie wil ik ook absoluut niet zeker zeggen dat het een valk zou zijn; aan de neus/ogen te zien zou dat lichtere ook weer van Fjord-achtige paarden afkomstig kunnen zijn.
Ik wil er alleen mee zeggen dat niet blind gestaard wordt op de vader ;)
Maar ik hoop dat het echte verhaal nog opgehelderd wordt natuurlijk!

Je hebt wel gelijk idd maar ik heb ook al veel bruinen gezien die dit nog erger hadden en wel gewoon bruin waren, zegt dus niks :+ Maar zou idd wel kunnen.
Als TS nog een paar foto's van de merrie plaats, mooie hoofdfoto bv, dan valt er mss wat van te zeggen.

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:27

anneliesdj schreef:
Je hebt wel gelijk idd maar ik heb ook al veel bruinen gezien die dit nog erger hadden en wel gewoon bruin waren, zegt dus niks :+ Maar zou idd wel kunnen.

Klopt, qua kleur kan je soms ook pas bij de nakomelingen uitsluiten wat de moeder is... Alleen dan moet wel de vader bekend zijn...!
Ach; Ilona is een pracht veulen !!

anneliesdj

Re: Ilona is Born!! Welke vader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:28

zeker, helemaal als je bedenkt dat sommigen daar hele berekeningen voor maken om zoveel mogelijk kans te hebben op zo'n kleurtje, zij krijgt het zo ff.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 17:42

En daar ben ik ook heel trots op ;)

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:51

Mloei schreef:
En daar ben ik ook heel trots op ;)

Gelijk heb je :j

jessie34

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:46

eilleen333 schreef:
jessie34 schreef:
Wat een lekker ding :9 mooi veulen hoor ;)

ik heb zelf wel mijn bruine merrie(haflo) gekruist met een haflingerhengst/ en daar is dit(haflingertje) uitgekomen:
ps. mensen in mijn omgeving denken vaak dat Angel(moeder) ook een new-forrest is, maar ze is toch echt een haflo :D

Naja, Haflo x Haf is natuurlijk 3/4 Haflinger, dus dan is het wel logischer dat het veulen Haflinger kleur heeft. Maar als ik dat 3/4 Haf veulen van jou naast het veulen van TS zet, denk ik idd geen Haflinger hengst...

maar ts weet ook niet welk ras/kruising de moeder is toch? haar paard lijkt wel erg op Angel, vooral Angel in wintervacht :D

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 15:37

ik wil je niet teleur stellen maar de vader is echt geen haflinger aangezien haflingers geen palomino zijn maar vos en dus de creme gen niet door kunnen geven!!!!!!!!!!!!!
de vader moet een echte palomino of valk geweest zijn want alleen een paard met echte creme gen kan zon veulentje veroorzaken ;)

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:54

Ondanks alles, geen achtergrond van vader etc... mag ik je dan toch feliciteren met je super mooie veulen... En je kan altijd nog DNA' tje doen

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 21:26

Bedankt allemaal :) Ilona is inmiddels alweer twee maand. Ik moet snel weer foto's gaan maken ;)