Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

YvonneV schreef:Dochter gaat zondag eerst op vakantie. Na operatie moet hij 2 tot 4 weken op boxrust afhankelijk van waar ze de bal vinden en dan is het wel fijn als ze thuis is om met hem te stappen.
. Mijn beide pony's zijn officieel van de bloedwormen af
.
volgens mij is bewegen gewoon goed.
Nassi was ook helemaal schoon. Vind ik wel heel apart, dus we gaan nog eens testen. YvonneV schreef:Een gewone castratie laten ze de wond open. Dat groeit vanzelf van binnen uit dicht. Bij een operatie wordt alles gehecht.
Als de bal in de buik zit moeten ze door de peesplaat heen. Dat heeft 4 weken nodig om te genezen. Zit hij in het lieskanaal dan 10 dagen. Ik ben wel van plan om buiten een stuk af te zetten iets groter dan een box en dan eventueel samen met de shet.
Als hij bij Gimli wel al aan het indalen is en ze sederen hem dan zakt hij vanzelf en kunnen ze hem zelfs nog staand castreren. Bij Krem is hij zelfs gesedeerd niet te voelen.
. Dan moet de dierenarts al helemaal op zijn buik gaan liggen vrees ik
Ik ga er voor nu maar vanuit dat die gewoon op de tafel gaat, maar dat hoor ik tegen die tijd wel wanneer ik de afspraak heb staan en de jongens naar de kliniek heb gebracht (moet nog vragen tegen die tijd ook of Asfaloth mee mag, maar dat denk ik wel. Anders hebben ze echt niks aan Gimli. Dan heb ik 2 hele onrustige pony's als ze uren uit elkaar zijn).
. Gimli is weet ik in hele goede handen op de kliniek!
), maar sowieso fijn om even te checken hoe het er voor staat. Voor wie het nog gemist heeft. Asfaloth heeft een hoefbeenkanteling in beide voorhoeven. Dat hij er nog is en pijn vrij door het leven kan is een wonder.

. Normaal wilt die wel wat knuffels wanneer ik op stal aan kom, maar vanmorgen? Helemaal niks. Volgens mij heeft die ergens in de gaten wat er staat te gebeuren.
. Zit de dagen nog net niet af te tellen denk ik
.

Hij is echt al groot geworden idd! Leuk om te zien.

. Zal blij zijn wanneer het achter de rug is!
. Ik weet weer waarom ik binnenkort twee ruinen heb
.

Of doen jullie Udsie sowieso samen? Staat prachtig je gewonnen hoofdstel! Verloopt de genezing na de castratie ook goed?
Behoorlijk verschil met Tika.
Och, die Arthur. Als ik toch een eigen erf zou hebben komt er ook een Welshje.

fijn dat de castratie goed is verlopen.
. Jouw jaarlingen zijn ook al flink aan de maat zeg! De Appaloosa is wel echt onwijs mooi!
. Er kan sinds gisteren letterlijk geen knuffel meer vanaf. Het besef wat er gaat gebeuren heeft die natuurlijk niet, maar wellicht dat die wel iets aanvoelt. Zo gevoelig is die wel weer, maar het is wel apart dat er sinds gisteren al niet echt meer een knuffel vanaf kan.
. Kwam wel aan galopperen toen ik ze van de wei kwam halen, maar meer omdat die heeeeeel graag naar stal wilde.
met haar 1,5 jaar en rond de 1.67/68 gok ik dat ze straks tegen de 1.80+ aan gaat lopen...ik gok zo maar dat ik straks misschien wel de grootste warmbloed appaloosa heb lopen van NL
YvonneV schreef:Carien Hij is nog niet gecastreerd. Dochterlief is de 22e terug van vakantie en dan ga ik een afspraak maken.
Hij heeft anderhalve week geen krachtvoer gegeten. Na een paar dagen werd zijn wang dik.
Paardentandarts er bij die kon niets vinden aan zijn gebit. Het rare was dat hij wel hooi at, slobber niet. De tandarts vermoed dat hij een klap op zijn wang gehad heeft. Op de metacam. Sinds gisteren eet hij weer.