Kletstopic veulens 2023!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 12:07

Truuk mislukt, hij kan de tweede bal helemaal niet voelen dus hij moet naar de kliniek

horsii

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 22:53

Oh wat vervelend Yvonne, op de kliniek gelukt?

Tess
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 22:57

Dochter gaat zondag eerst op vakantie. Na operatie moet hij 2 tot 4 weken op boxrust afhankelijk van waar ze de bal vinden en dan is het wel fijn als ze thuis is om met hem te stappen.
Laatst bijgewerkt door YvonneV op 04-10-24 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 23:03

Oh jeetje wat lang.
Logisch dat je dan even wacht.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 09:57

YvonneV schreef:
Dochter gaat zondag eerst op vakantie. Na operatie moet hij 2 tot 4 weken op boxrust afhankelijk van waar ze de bal vinden en dan is het wel fijn als ze thuis is om met hem te stappen.

Zolang op box rust? Dat heb ik nog niet eerder gehoord met castratie, maar ik snap dat je dan inderdaad even wacht!
Asfaloth heb ik toen 1 nacht apart gehouden en daarna weer de wei opgegooid, maar dan hebben we het over bijna 9 a 10 jaar geleden en volgens mij waren bij hem beide ballen ingedaald.

Houd mijn hart vast voor Gimli dan. Die MOET gecastreerd worden dit jaar. Begint steeds meer hengsten trekjes te krijgen, maar heeft nog wel 1 ingedaalde bal. Al zag ik eer gisteren dat nummer 2 volgens mij ook aan het indalen is.
De kliniek zei al dat die met 1 ingedaalde bal gelukkig ook gewoon gecastreerd kan worden. De 2de moeten ze zoeken. Ze zeiden alleen niks over box rust o.i.d.
Want Gimli 2 tot 4 weken op box rust houden is echt geen optie. Die vliegt de stal dan een keer uit. Helemaal als die ook nog alleen staat (Asfaloth zal er dan hoe dan ook bij moeten blijven). Dus ik hoop dat het bij Gimli mee gaat vallen.
Volgende week komt zijn fokker thuis. Dan kan ik even overleggen qua vervoer en dan gaat die afspraak gemaakt worden. Vind het ergens wel spannend, maar het moet. Nog een zomer hengst houden is geen optie met hem. Qua stalling kan het wel, maar niet qua gedrag en ik heb Asfaloth ook nog waar ik ook aan moet denken.

Trouwens! Goed nieuws *\o/* . Mijn beide pony's zijn officieel van de bloedwormen af *\o/* .

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 11:05

Ik zou ze ook gewoon rustig op een paddock naar buiten doen :o volgens mij is bewegen gewoon goed.
Laatste die we gecastreerd hebben heeft volgens mij maar 2 dagen op stal gestaan en daarna rustig op de paddock.
Die was 4, had gedekt en staand aan huis.

xYaartje, fijn dat de bloedworm weg is *\o/* Nassi was ook helemaal schoon. Vind ik wel heel apart, dus we gaan nog eens testen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 12:24

Een gewone castratie laten ze de wond open. Dat groeit vanzelf van binnen uit dicht. Bij een operatie wordt alles gehecht.

Als de bal in de buik zit moeten ze door de peesplaat heen. Dat heeft 4 weken nodig om te genezen. Zit hij in het lieskanaal dan 10 dagen. Ik ben wel van plan om buiten een stuk af te zetten iets groter dan een box en dan eventueel samen met de shet.

Als hij bij Gimli wel al aan het indalen is en ze sederen hem dan zakt hij vanzelf en kunnen ze hem zelfs nog staand castreren. Bij Krem is hij zelfs gesedeerd niet te voelen.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 17:13

YvonneV schreef:
Een gewone castratie laten ze de wond open. Dat groeit vanzelf van binnen uit dicht. Bij een operatie wordt alles gehecht.

Als de bal in de buik zit moeten ze door de peesplaat heen. Dat heeft 4 weken nodig om te genezen. Zit hij in het lieskanaal dan 10 dagen. Ik ben wel van plan om buiten een stuk af te zetten iets groter dan een box en dan eventueel samen met de shet.

Als hij bij Gimli wel al aan het indalen is en ze sederen hem dan zakt hij vanzelf en kunnen ze hem zelfs nog staand castreren. Bij Krem is hij zelfs gesedeerd niet te voelen.

Helder verhaal dank je! Echt een operatie dus voor Krem. Dan duim ik voor je dat zijn bal in de komende tijd dat je dochter op vakantie is toch nog besluit in te dalen! Zal nog een uitdaging worden ook om hem die 4 weken rustig te houden of niet?

Denk dat Gimli staand castreren niet gaat lukken. Die is zo klein :') . Dan moet de dierenarts al helemaal op zijn buik gaan liggen vrees ik _O- Ik ga er voor nu maar vanuit dat die gewoon op de tafel gaat, maar dat hoor ik tegen die tijd wel wanneer ik de afspraak heb staan en de jongens naar de kliniek heb gebracht (moet nog vragen tegen die tijd ook of Asfaloth mee mag, maar dat denk ik wel. Anders hebben ze echt niks aan Gimli. Dan heb ik 2 hele onrustige pony's als ze uren uit elkaar zijn).
Maar dat zou nog het mooiste zijn dat de 2de bal dan gewoon tijdens het sederen al naar beneden zakt.

KittyDylan: Ik hoop voor je dat Nassie bij de 2de test ook gewoon schoon is! Ik duim voor je! En erg fijn! Scheelt een hoop stress kan ik je zeggen.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 08:18

Hoe gaat het hier met alle jaarlingen?

Gimli gaat mij vanaf volgende week iets minder leuk vinden! Net met de kliniek bevestigd dat die volgende week donderdag officieel gecastreerd gaat worden.
Ik ga er voor nu vanuit dat die ook gewoon op de tafel moet ivm hij zo klein. Die arme dierenarts moet er anders helemaal onder liggen als ze hem staand willen castreren. Dat lijkt mij ook niet heel handig, maar dat hoor ik op de dag van castratie vast hoe het dan allemaal gaat!
Alle doem scenario's vliegen uiteraard door mijn hoofd. Heb nogal pech gehad met mijn dieren in het verleden dus ik ga nu altijd van het ergste uit. Dan kan de rest alleen maar mee vallen!
Ook met dat ze bellen van: Haal maar op. De ballen zijn niet ingedaald, maar gezien de DA ze in april al gevoeld heeft en de hoefsmid er vorige maand ook 1 heeft gevoeld ga ik er vanuit dat ik dat telefoontje in ieder geval niet ga krijgen.
Gaat uiteindelijk vast helemaal goed komen :j . Gimli is weet ik in hele goede handen op de kliniek!

Asfaloth gaat mee voor de support en we gaan zijn voorhoeven nog even op de foto zetten omdat ik heel benieuwd ben hoe het nu met zijn hoefbeenkanteling gaat. Nu we een jaar verder zijn.
Heeft geen klachten, is vooral liever lui dan moe (zo ken ik hem weer :') ), maar sowieso fijn om even te checken hoe het er voor staat. Voor wie het nog gemist heeft. Asfaloth heeft een hoefbeenkanteling in beide voorhoeven. Dat hij er nog is en pijn vrij door het leven kan is een wonder.

Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 09:33

Spannend! Hopelijk gaat alles goed.

King gaat prima. Hij was afgelopen weekend baldadig. Kwam hard aandragen toen hij onder zag, maar meneer had duidelijk last van zijn hormoontjes.

Deze keer niet zoveel foto's gemaakt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En hij eet eindelijk wortel, eerder vond hij dat niet lekker

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 11:36

Fijn dat zijn maatje meegaat voor support.
Hopelijk hoefbeen stabiel.

Wat worden zowel king aks gimli groot.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 12:54

Kiki: Waar is dat kleine veulentje van vorig jaar gebleven? King is met elke foto groter heb ik het idee! Het duurt even, maar dan is de wortel toch eindelijk goed gekeurd.
Is het de bedoeling eigenlijk dat King uiteindelijk ook gecastreerd word? Hij is wel echt onwijs knap!

En zeker spannend, maar we gaan het mee maken volgende week!

Horsii: En zeker fijn! Gimli met zijn verlatingsangst een hele ochtend alleen op een vreemde plek laten is echt een no go. Hij kan al wel een uur alleen staan inmiddels, maar toch... Vreemde plek, andere mensen. Castratie er nog bij maakt dat Asfaloth gewoon mee mag.
Had al wel tegen de assistent gezegd dat Gimli verlatingsangst heeft en dat het met wakker worden wel even in de gaten houden is dat die niet te onrustig word en Asfaloth er anders bij moet wanneer het kan.
Asfaioth moest het hele castratie gebeuren toen in zijn eentje doen.

Gimli is trouwens al wel boos. Die heeft mij de hele ochtend al genegeerd _O- . Normaal wilt die wel wat knuffels wanneer ik op stal aan kom, maar vanmorgen? Helemaal niks. Volgens mij heeft die ergens in de gaten wat er staat te gebeuren.
Asfaloth daar en tegen is extra vrolijk :') . Zit de dagen nog net niet af te tellen denk ik _O- .

En echt he?
Dit was Gimli vorig jaar nog....

Afbeelding

Toen die net bij Asfaloth was:

Afbeelding

En deze week dan:

Afbeelding

Waar is dat kleine schattige veulentje gebleven? Maar tegelijkertijd zoooo benieuwd hoe die over een jaar is! Het was duidelijk ook een goede keuze om beide pony's op het gras te hebben dit jaar. Dat heeft Gimli wel echt nodig gehad voor de groei.
Zolang het kan houd ik ze nog op het gras. Er staat gelukkig nog genoeg op de wei, maar dat kan alleen zolang Asfaloth geen terug val krijg en er genoeg gras op de wei blijft staan deze herfst en winter.
De paddock is er gelukkig ook nog. Daar kan ik ze altijd nog op zetten zodra het gras in de wei op is.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 14:22

Succes met de castratie van Gimli! Komt vast helemaal goed joh :) Hij is echt al groot geworden idd! Leuk om te zien.

King word ook al groot en knap! Ik vind z'n bles echt heel mooi :D

Olaf begint qua grootte eindelijk een beetje bij te trekken, heel blij mee! Grasseizoen heeft hem goed gedaan na in mei droes te hebben gehad. Ik ga hem in januari weer laten checken op z'n hart, ben heel benieuwd hoe het er dan voor staat want dan is het een jaar geleden dat ik hoorde dat hij een hartaandoening heeft. Voor nu is hij super happy en lekker aan het spelen met z'n vrienden :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij heeft inmiddels ook een grote zus erbij :D
Afbeelding

Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 17:26

Olaf is zo knap <3

Tess is zo braaf.
Wel af en toe zure merrie streken }:0

Afbeelding

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 18:02

Wat een gave foto's komen er voorbij. <3
2023 was echt een goed veulenjaar met prachtige veulens.

Wat is King prachtig en groot, wat is zijn schofthoogte nu?

Ik kijk soms foto's terug en mis dan ook echt wel de tijd dat die van mij nog klein was.
Hij is momenteel 1.65 en van mij had het echt niet groter gehoeven. :=
Dus als iemand nog iets van maat erbij wil, dan wil ik best ruilen!

Hier hebben we de vervelende-ongeduldige-jaarlingfase weer achter de rug en wordt het gedrag weer wat kalmer, blij mee.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 18:55

NorwayFjord: Dank je! En dat zeker, maar ja. Vrouwtje ziet vooral beren op de weg nu het dichterbij komt :') _O- . Zal blij zijn wanneer het achter de rug is!
Kijk Olaf stoer zijn met zijn gesteiger! Je zou zo echt niet zeggen dat die een hartaandoening heeft. Heeft die nog last van de naweeën van droes of is de droes nu echt helemaal weg? Wel onwijs blij voor je dat die zich nu zo goed voelt! En spannend! Hopelijk is alles nog goed met zijn hart!

horsii: Tess heeft haar mening zo te zien over de activiteit _O- . Ik weet weer waarom ik binnenkort twee ruinen heb :D .

Polar: Die van jou is al flink aan de maat zeg! Denk je dat die de 1.75 uiteindelijk aan gaat tikken? Heel benieuwd naar een recente foto!
Herkenbaar die vervelende ongeduldige jaarlingfase! Die heeft Gimli van het voorjaar en zomer gehad. Nu ziet die in de fase van: Ik sta liever binnen op rust dan nog 's nachts buiten in de paddock, zucht. Het is nog super mooi weer om 's nachts buiten te staan, maar ze zijn naast de wei bezig met een nieuw fietspad aan te leggen en ik vermoed dat die over prikkelt en te gespannen is van al dat geluid om dan 's nachts nog rustig buiten te staan.
Arme Asfaloth moet zich er maar aan schikken. Die zou nog graag het liefst buiten staan.

Gimli is echt goed boos op mij, oeps. Er kon vandaag echt geen knuffel vanaf. Dat beloofd nog wat voor volgende week wanneer die echt gecastreerd is.... Die gaat nog een hele periode boos op mij zijn. Asfaloth daar in tegen is ineens een heel stuk vrolijker. Denk dat ze beiden aanvoelen van wat er een soort van staat te gebeuren.
Wel heel benieuwd hoe Gimli straks als ruin in gedrag gaat zijn.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 20:39

Wat een knap ventje is hij toch he...die Olaf <3

Tess ziet eruit als of ze overduidelijk weet wat ze wel en niet tolereerd _O-

Hier gaan de jaarlingen goed...
Teddy loopt met haar 1,5 jaar tegen de 1.67/1.68 aan nu...Afbeelding
Hier te zien met onze nieuwe aanwinst Odilia die 1.66 gemeten is als 3 jarige op de keuring...Teddy is minstens zo groot als Odilia en ik denk zelfs nog ietsje groter wel als ze recht naast elkaar staan _O-

Olly is lekker een wilde woeste hengst aan het uithangen op de wei met zijn wilde en woeste hengstenmaten Tankie en Boef _O-
Afbeelding

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 20:55

Yaar, heel veel succes met de castratie! Het komt echt wel goed, hier moet hij even doorheen.

Horsii, wat een stappen maakt Tess. Dit is wel echt de manier om ze braaf te krijgen en aan dingen te laten wennen.

Gefeliciteerd NF met jullie nieuwe aanwinst, prachtig stel zo met Olaf!

Maartje, wat een gave foto's om te hebben van Udsie, prachtig. Handig zo'n zusje :D Of doen jullie Udsie sowieso samen? Staat prachtig je gewonnen hoofdstel! Verloopt de genezing na de castratie ook goed?

Spatter, Kimber gaat ook hard :oo Behoorlijk verschil met Tika.

Kiki, King is weer mooi bijgetrokken zeg! Inderdaad fijn voor de winter. Nee joh wat een rot nieuws van jullie merrie, heel veel sterkte. Ik hoop dat ze op zijn minst pijnvrij mag worden. En vergeet niet dat het echt wel goed kan komen met de tijd. Mijn ruin is al 7 jaar met grasmaai pensioen en is nog heel fit, is nu 20. Ik houd hem wel veel in beweging middels wandelen en veel buiten. Ik weet niet of ik je kan helpen, maar je mag me altijd pb-en. Ik weet hoe rot die begin periode nog was en altijd maar wikken en wegen of ze happy zijn.

Kitty, hoe gaat het met de bloedworm van Nassi? Blijft vervelend :( Och, die Arthur. Als ik toch een eigen erf zou hebben komt er ook een Welshje.

Yvonne, is alles goed gegaan met de castratie?

Polar, machtig inderdaad, wat een kasteel :Y)

Hier ook inmiddels een gecastreerde Whizper wat heel goed is verlopen. Hij geneest gelukkig ook goed en is happy. Dan ben ik ook blij :)
Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 21:48

Wat een knapperd whizper.
Fijn dat de castratie goed voor is gegaan.

De stippel is erg knap en erg groot, wat een joekel.

Tess is ondanks dat ze echt een merrie is, echt super braaf. Kuiken mak.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 20:00

Carien Hij is nog niet gecastreerd. Dochterlief is de 22e terug van vakantie en dan ga ik een afspraak maken.

Hij heeft anderhalve week geen krachtvoer gegeten. Na een paar dagen werd zijn wang dik.
Paardentandarts er bij die kon niets vinden aan zijn gebit. Het rare was dat hij wel hooi at, slobber niet. De tandarts vermoed dat hij een klap op zijn wang gehad heeft. Op de metacam. Sinds gisteren eet hij weer.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 21:41

*xYaartje Ja wat een verschil he.

Afbeelding
Eerste droog foto en dan afgelopen weekend met 17 maanden
Afbeelding
Maar hij word idd gecastreerd, voor ons geen meerwaarde hem hengst te laten. En voor de fok is hij qua papier niet interessant.
Glimi is evengoed ook al lekker gegroeid <3

NorwayFjord ja die vind ik zelf ook mooi getekend.
Fijn dat Olaf het ook weer goed doet. *Hij heeft zo'n heerlijk ondeugend maar lief koppie <3

horsii ik hou echt van dat soort merrie hoofden. Bo heeft daar ook een handje van, maar zeer zeker geen pismerrie. Maar puur haar hoofd en oren uitdrukkingen

Polar Ik durf het nu niet te zeggen, hebben hem niet gemeten. En hij was echt de baldadig om het even te meten op jezelf als je er naast stond. Al had ik het idee dat hij nu meer weer was recht getrokken qua schoft en billen. Ook was hij wat uitgezwaard.
Maar die van jouw is echt wel een stuk groter hoor. De 165 red King echt niet

kim_1990 jeetje die van jouw ook al zo'n joekel, wauw. Hoe groot verwacht je d'r ongeveer?

_Carien Ik hoop het echt, maar ben er een beetje bang voor. Ze staat nu anderhalve week op de metacam en bloeide er in eerste instantie echt mee op. Maar helaas is dat nu ook weer ingekakt.
Waren weer bij de kliniek geweest anderhalve week geleden. Da vond haar rechtsachter wel wat verbeterd maar idd rechts voor slechter. Ook hij dat aan discompensatie maar verwachte niet dat ze daar pijn van had. Die mening deelde ik niet. Ze was anders, meer in zichzelf gekeerd, soms apathisch doelloos blijven wandelen. Al werd dat wel minder toen we haar toch maar voor de nachten op stal gezet hadden.
Maar op vrijdagavond de eerste metacam erin en de andere ochtend in draf de stal uit, zelfs even wat rond draven en bokken. Met de middag toen mijn stalgenootje haar paard ophaalde uit de wei vloog Bo in galop naar de paddock.
Maar na donderdag was het allemaal weer kalm aan.
Vrijdag weer overleg met de kliniek. Ga dr wel op de duivelsklauw zetten en kijken hoe dat gaat.
Wat een knap koppie zit erop zeg <3 fijn dat de castratie goed is verlopen.

YvonneV fijn dat hij weer eet.

Pffff de tijd vliegt wel zeg, gisteren was het alweer een jaar geleden dat King naar de opfok ging.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 21:58

kim_1190: Olly is een hele woeste wilde hengst _O- . Jouw jaarlingen zijn ook al flink aan de maat zeg! De Appaloosa is wel echt onwijs mooi!

_Carien: Dank je wel! En niet alleen Gimli. Ik moet er ook even door heen. Bij Asfaloth was ik toch echt minder gespannen weet ik nog (hielp toen denk ik dat die geen verlatingsangst heeft), maar het gaat inderdaad helemaal goed komen!
Wat fijn dat het bi Whizper goed is verlopen en de genezing tot nu toe soepel verloopt en zonder problemen! Hoe vind Whizper het zelf dat die geen hengst meer is?

horsii: Tess klinkt als een lot uit de loterij! Hopelijk blijft ze zo braaf en mak, maar ik geloof dat het wel goed komt bij jou.

Yvonne: Wat een zorgen zo om hem zeg. Wel fijn dat die nu weer aan het eten is sinds gisteren.

Kiki: Flink verschil inderdaad zo tussen veulen King en jaarling King! Jeetje. Die is echt flink gegroeid!
Wat een zorgen om Bo! Beterschap voor haar en een grote knuffel. Balen dat de metacam nu toch minder goed zijn werk doet, maar ik zal duimen dat duivelsklauw gaat helpen!

Nou... Gimli is boos hoor :') . Er kan sinds gisteren letterlijk geen knuffel meer vanaf. Het besef wat er gaat gebeuren heeft die natuurlijk niet, maar wellicht dat die wel iets aanvoelt. Zo gevoelig is die wel weer, maar het is wel apart dat er sinds gisteren al niet echt meer een knuffel vanaf kan.
Dat beloofd nog wat voor volgende week _O- . Kwam wel aan galopperen toen ik ze van de wei kwam halen, maar meer omdat die heeeeeel graag naar stal wilde.
Ik vermoed dat die ook echt over prikkelt is door het bouwverkeer naast de wei (ivm nieuw fietspad). Ze staan er echt de hele dag naast. Asfaloth heeft er minder last van. Verkeer zien ze niet direct ivm bomen die er staan, maar het geluid horen ze wel natuurlijk.
Eenmaal op stal staat die ook vrijwel gelijk op rust en te slapen.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 09:06

De moeder van mijn stippel is 1.72 en de vader 1.70...dus als veulen zijnde had ik een beetje tussen de 1.70 en 1.75 verwacht...ik ben bang dat mijn stippel die stokmaat niet gaat voltooien _O- met haar 1,5 jaar en rond de 1.67/68 gok ik dat ze straks tegen de 1.80+ aan gaat lopen...ik gok zo maar dat ik straks misschien wel de grootste warmbloed appaloosa heb lopen van NL :Y)
Ik noem haar altijd kruising mammoet...

Ik ga haar ook niet op de keuringen gooien...helaas doordat ze zo immens hard groeit, staat ze echt niet goed genoeg op haar achterbenen...ze is heel week in haar achterbenen dus ik doe haar niet naar keuringen oid als 3 jarige want ik geloof niet dat ze een kruising mammoet met hele zware gewrichten en hele weke achterbenen/koten uberhaupt gaan opnemen...laat staan een predicaat geven...heel jammer want ik heb haar als opvolger aangehouden van haar moeder voor fok en rijden...dat kan natuurlijk nog steeds wel maar bij de fok moet ik rekening gaan houden dat ik vaderdieren gebruik die echt goede achterbenen doorgeven...alleen vind ik het jammer dat ze dan voor de fok geen predicaten heeft...

Mijn olly is wel wat kleiner dan Teddy hoor...maar ja, zoals jullie zien heb ik 3 zeer woeste en wilde hengsten staan _O-

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 09:22

xYaartje, ja, denk dat dat ongeveer zijn eindmaat zal worden.
Haha, het kan goed dat hij het aanvoelt hoor! In ieder geval dat je misschien zelf gespannen bent.

Wat een knapperd, Kim! Die van ons gaan qua maat ongeveer gelijk op, mijn jaarling is iets jonger.
Ouders zijn ook min of meer gelijk qua hoogte.

_Carien, wat voor ras is jouw paard? Ik vind hem prachtig!

King toont wel echt groot, zeker naast je dochter(?).

Zo leuk om de paarden zo op te zien groeien en de tijd gaat ontzettend snel, vind ik!
Ik heb sowieso het idee dat warmbloeden sneller uit hun veulen-fase gaan dan koudbloeden, wat ik stiekem wel jammer vind.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 15:17

YvonneV schreef:
Carien Hij is nog niet gecastreerd. Dochterlief is de 22e terug van vakantie en dan ga ik een afspraak maken.

Hij heeft anderhalve week geen krachtvoer gegeten. Na een paar dagen werd zijn wang dik.
Paardentandarts er bij die kon niets vinden aan zijn gebit. Het rare was dat hij wel hooi at, slobber niet. De tandarts vermoed dat hij een klap op zijn wang gehad heeft. Op de metacam. Sinds gisteren eet hij weer.

Te vroeg gejuicht. Gisteren heeft hij weer de helft laten staan.