2021 veulens foto en kletstopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xLiez

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 21:24

Ons veulen moest natuurlijk ook op de kerstfoto! Fijne dagen allemaal <|-
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 21:28

Oeps verkeerd :+

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 11:46

Mijn mannetje staat een beetje 'vervelend' ocharme, weet met zichzelf geen blijf.

Dan weer warm, dan weer kou, terug warm, terug kou.
Zijn speelkameraad staat met de koude liever in de inloopstal zich warm te houden en dan kan hij het jong grut niet verdragen.

Op hele koude winderige dagen, staan ze dus naast elkaar op grote paddock ipv bij elkaar. Ze kunnen ook aan elkaar in de stallen, kriebelen, kroelen, maar daar wordt de jonge prins dus pisnijdig van :')

Zo jong en zoveel attitude...

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 16:27

Alle 3 mijn veulens hebben een beetje van die pussige ogen. Ze lopen 24/7 buiten (met schuilstallen die ze niet gebruiken). Ik heb het al een aan de dierenarts gevraagd die zei dat ik er niets aan hoefde te doen en het geen kwaad kan. Zou het gewoon door de kou en het weer komen? Ze zijn verder totaal niet verkouden of wat dan ook maar juist super actief en gezond en vrolijk alleen die pus ogen blijven maar.
Heeft iemand een tip of moet ik me er maar gewoon bij neerleggen???

Kooiker03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 08:55

Afbeelding
Knuffeltijd met Lush.
Ze groeit goed, over een paar dagen is ze alweer 8 maandjes.

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:29

Hij is ineens zo gegroeid geen kleine quick meer.. ;(

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:32

DDDara schreef:
Alle 3 mijn veulens hebben een beetje van die pussige ogen. Ze lopen 24/7 buiten (met schuilstallen die ze niet gebruiken). Ik heb het al een aan de dierenarts gevraagd die zei dat ik er niets aan hoefde te doen en het geen kwaad kan. Zou het gewoon door de kou en het weer komen? Ze zijn verder totaal niet verkouden of wat dan ook maar juist super actief en gezond en vrolijk alleen die pus ogen blijven maar.

Maak je de oogjes schoon?

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:36

Sannahtris, bizar he hoe snel de tijd gaat! Iedereen zegt het, en ergens weet je 't maar toch... Quick is duidelijk aan het groeien. Wat een enorm wijze blik zit erop bij de keuring zeg. Welke is nu voor 't oog chiquer gebouwd? Lijken redelijk gelijk he.

the Cat dat verschilt sowieso wel echt enorm! Die van mij staat 24/7 buiten en heeft uiteraard een stuk meer vacht dan moeders, maar ik vind het nog steeds wel heel erg meevallen. Maar moeders is ook alles behalve een harig monster. V.w.b. het bloedonderzoek. Ligt er een beetje aan hoe hij op dat moment is... Als hij er prima bij loopt en zich goed voelt dan laat ik het voor aankomend jaar nog even voor wat het is. Ik ga het wel checken als hij terug naar binnen komt over een paar jaar. Fijn dat die van jou ook wormvrij is!

Rose_Sonny Fijn nieuws dat hij wormvrij is! Echt niet tof die wormenbesmettingen zeg... In de kudde van Rival paar weken terug nog eentje het niet gehaald. :( Nu ook weer mestonderzoek gedaan en alsnog teveel eitjes bij de hele kudde, dus nog een vervolg kuur en in februari weer een mestonderzoek. Leuke foto met die kerstkrans! Fijn dat hij zo simpel is met dit soort dingen!

mooney knappe kop zit erop zeg! Fijn dat ze het zo goed doet allemaal.

Tundra haha heerlijk toch van die vieze monsters. Straks alleen maar profijt van als ze zo lekker buiten hebben kunnen ravotten.

Renske wow, ik zou willen dat mijn merrie zo vol kon blijven met een veulen aan de voet haha. Nog gefeliciteerd met je eigen kleine. Is er al wat progressie te zien in het herstel van de peesblessure? Of wacht je gewoon even af in alle rust?

J_E Het is inderdaad al genoemd, maar ik verwacht ook dat het vanuit het ruwvoer komt als je verpakt voert. Sommige zijn daar nu eenmaal erg gevoelig voor.

Mi_Amore Wat heeft ze gehad dat ze een ab kuur nodig heeft gehad? Ik snap wel dat ze niet goed weten wat ze met zichzelf aan moeten met dit weer... Ik zelf word er ook niet goed van. Merk ook meteen dat hij een verkoudheid te pakken heeft en weer flink aan het hoesten is ervan. :+

Marjan haha handig zo'n hulp zeg. Hoe groot is ze nu eigenlijk?

Isabel mooi kleurtje heeft de kleine!

KittyDylan haha jeetje alsof het niet al moeilijk genoeg is om foto's van paarden te maken. In je eentje is gewoon praktisch niet te doen joh. _O-

Vulina dat is nog eens een uitzondering toch? Dat je er nu 3 tegelijk aanhoudt of heb je dat vaker?

Floripori oooh dat hoofd dat groeit herken ik! Ik ging van een veulenhalster toen ik hem wegbracht wat te ruim zat op het kortste gaatje, naar binnen 2 maanden bijna op het laatste gaatje. Bizar!

MarliesR Gefeliciteerd wat een mooie bijzonder kleurtje! Dat wordt nog eens veel poetsplezier hahaha :')

Quir Getsie Quir... Gelukkig is Finn inmiddels flink opgeknapt! Dat was wel even extreem spannend.... Arme mini. :knuffel:

Charmfaith Ik zou ook even je dierenarts vragen welke je het beste kunt geven. Wellicht heb je te maken met wat resistentie. De operatie wel allemaal goed gegaan?

xLiez hahaha heb je nu een staart gemaakt in de manen?! _O-

Dara Ik doe niet aan gokken met ogen. Ik zou voor een SO gaan bij een andere dierenarts.

Kooiker leuke foto van jullie. :j

Nou, ik kan je wel vertellen dat die van mij in een absolute naarling fase zit nu. _O- Laat hem alsjeblieft nog opknappen.... Hij is de kleinste van de kudde, maar ik vind hem helemaal prima. Vooralsnog is hij 1.43 en dan wordt hij nog steeds groter dan mams. Ik hoef geen slagschip. :')
Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:46

Wateren bijleespost Selente _/-\o_

Olivia geeft haar veulens slagroom, maar zal zelf echt niks inleveren inderdaad. :=

Afgelopen vrijdag hebben we weer een controle gehad en groen licht gekregen om Olivia weer rustig op te pakken. :D
Ze mag nu 5x per week 15 a 20 minuten stappen onder het zadel.

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:47

DDDara schreef:

Wat je zou kunnen doen mits dat lukt bij dat jonge spul paar dagen 1/2 x per dag sliertje oogzalf in de ogen doen vita pos voor mensen kan je in de apotheek kopen is een vitamine a oogzalf dat werkt heel goed.
Mijn merrie heeft het vaak in de zomer en soms echt wel eens heel erg binnen paar dagen is dan weg zeker een aanrader en kan geen kwaad!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 14:35

xLiez, wat een schattige & hilarische foto geworden zo haha!

Mi_Amore, haha daar zit al een mooie kop op dus!

DDDara, lastig met ogen, ik ben daar ook wel voorzichtig mee. Mijn oudere IJsco ruin is er ook wel wat gevoelig voor. Dat maak ik wel schoon en als ik het idee heb dat het toch wat geïrriteerd is gebruik ik afgekoelde kamillethee.

Kooiker03, mooie foto!

sannahtris, het echte “veulen” is er zo te zien wel af ja :D ! Leuk dier

Selente Dankje! Hahah en ja, past mooi bij de andere zwijntjes, maar dan ook nog met een licht kleurtje haha. En ik vind het naarling gehalte van je veulen erg meevallen! :D

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 16:54

Hihi, ja die begint er al niet meer zo veulen veulen uit te zien :D

Mijn kleine muts had vandaag een moeilijke dag. Ik probeerde de 'maak jezelf los en volg het touw oefening' maar het was gewoon niet dat vandaag. Dus dan maar blij met een kleine overwinning, hop terug de weide op en dan de oude maar weer aan de clickertraining :D

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 17:30

Die van ons hadden ook een moeilijke dag :)) De hoefsmid was er en dat vind Figuretta heel stom en Farasha een beetje spannend. Uiteindelijk was Farasha de braafste, want de hoefsmid is super rustig dus toen ze mee kreeg dat er niks was om bang voor te zijn was het ook goed. Figuretta moest iets doen waar ze geen zin in had, dus dat gaat altijd met een hoop bombarie en stampij om zich er na 2 voeten toch maar bij neer te leggen dat ze er écht niet onderuit komt _O- Dat is echt een karakterpaardje hoor. Vosse merrie hè :')

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:14

@DDDara: heb je een foto van de oogjes?

Er zit nogal wat verschil op tranen, witte prutjes, gele prutjes, harde prutjes.
Is het oog ook ontstoken?

Ik heb gisteren mijn 'kleine' Haflingervent gemeten.
Vandaag 8 maand en nu 1,30cm op de schoft en 1.34 op de billen :D

@goldenarrow: heerlijk he, vosse merries :')

@Kooiker03 en Sannahtris: wat zien die er beide al 'paard' uit qua hoofd! Het guppie puppy zit er niet meer op :(

@Selente: nou nou naarling, ik miszie er niks aan :D Hoe oud is hij nu en hoe groot zijn de ouders? 1,43m is al wat!

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:39

Ik meld mij ook!
Mijn vent van bijna 8 maanden staat op een heerlijke plek in Blija. Vandaag weer eens geweest, het is zo’n leuk clubje waar hij mee staat.
Afbeelding

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 21:00

Welkom Willemiens! Welke van de 2 is het? :D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 21:49

Afbeelding

Bijna tijd voor vlechtjes hier :’)

Symke

Willemiens schreef:
Ik meld mij ook!
Mijn vent van bijna 8 maanden staat op een heerlijke plek in Blija. Vandaag weer eens geweest, het is zo’n leuk clubje waar hij mee staat.
[ [url=m/W5SrrU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat heeft die vos een speciale aftekening op hoofd!!

Willemiens

goldenarrow schreef:
Welkom Willemiens! Welke van de 2 is het? :D

De voorste! Een Fontaine x Rhodium x Glendale :)

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 21:50

Symke schreef:
Willemiens schreef:
Ik meld mij ook!
[ [url=m/W5SrrU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat heeft die vos een speciale aftekening op hoofd!!

Ja grappig he! Lijkt net of de mijne zijn ontbrekende stukje van zijn bles heeft :D

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 21:52

Mi_Amore schreef:
[ [url=m/TlebzR.png]Afbeelding[/url] ]

Bijna tijd voor vlechtjes hier :’)

Ooh dat was ik vandaag ook nog aan het denken om vlechtjes te maken :D Misschien morgen toch maar eens proberen :D

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 21:58

Arthur is vandaag naar zijn opfok plekkie verhuisd
Afbeelding
Afbeelding

Heerlijk in een groepje ruinen en hengsten van alle leeftijden. Kennismaking ging heel goed. Had een merrieveulen om aan te kleven en al gauw werd de rest van de groep erbij gezet. Allemaal een heel stuk groter dan Arthur. Maar het ging zo goed.

En nu uitgroeien als een stoere brave hengst.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 23:59

Haha nee zit geen staartje in de manen, hij heeft echt bizar veel manen en voorpluk al! Van mama geërfd *\o/*

@kittydylan Wat een gaaf beestje! Net een mini fjord

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 08:12

Renske Oh wat fijn dat je haar weer mag oppakken! Toch weer iets om naartoe te werken. Hoe leuk het ook is om naar ze te kijken als ze staan te eten. :+

MarliesR Haha ja, je hebt de kleur wel goed uitgekozen! Geen reden om niet goed te poetsen dus. Nou z'n naarling gehalte valt voor zijn doen niet echt mee hoor. Hij was een enorm charmant veulen voordat hij naar de opfok ging. :')

Afbeelding
Afbeelding

Mi_Amore Zijn moeder is niet zo groot, die is 1.64. Vader is wel 1.75 maar het is het eerste veulen van mijn merrie dus altijd even afwachten hoe groot ze worden. Vooralsnog lijkt het erop dat hij er mooi tussenin gaat komen. Ik hoef hem absoluut niet groter dan 1.70 te hebben ik ben niet zo van grote kastelen. Toch begin je soms te twijfelen als hij echt duidelijk de kleinste in de kudde is... :')

Willemiens Welkom!

xLiez ah dan vertekend het op de foto denk ik! Alsnog aandoenlijk haha.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 09:05

Is hij ook niet 1 van de jongste van de groep?