Nee hoor, we hebben al 2 hele mooie namen bedacht. Nu is het even wachten of het een merrietje of hengstje is
Wat de uitgerekende datum betreft zullen we sowieso af moeten wachten. We kunnen wel gaan gokken qua dagen, maar daar trekt Noor zich toch niks van aan
Ze lijkt te harsen op de foto maar het kan duidelijker, uier moet ook nog wel wat voller maar dat kan zelfs na de geboorte nog gebeuren dus zegt ook niet zoveel.
Heeft ze nu een hartslag van 48? Vannacht stond ie op 77, is nogal een verschil.
Maar als ze ween heeft krijg je ook zulke uitschieters, hoe weet je dat ze dan wel betrouwbaar zijn? Heb je al een grafiek van een bevalling? Of was Fewie het eerste paard?
Als ze weeën krijgt ziet dat er heel anders uit een HR kán niet binnen een seconde van 0 naar 77 Ik weet het verschil omdat bij het zoeken er altijd een waarde 0 tussen zit en bij een waarde 0 zou het paard doos zijn dus die filter ik weg.
Met de nieuwe band die ze nu heeft verwacht ik minder storingen
Dustinlover
Geplaatst: 14-10-12 22:05
Fewie was inderdaad het eerste paardje.. Je zag haar hartslag echt met de dagen verhogen.. De bevalling zelf hebben ze helaas net niet gehad omdat ze toen echt net de band een half uur af had en lekker buiten in het zonnetje ging bevallen Hopelijk voor Noor doet ze het ook snel en dan het liefst met band om
Janski
Geplaatst: 14-10-12 22:06
Dit is Fewie een paar uur voor de bevalling
heel duidelijk een ander patroon.
Janski
Geplaatst: 14-10-12 22:08
anneliesdj schreef:
Maar als ze ween heeft krijg je ook zulke uitschieters, hoe weet je dat ze dan wel betrouwbaar zijn? Heb je al een grafiek van een bevalling? Of was Fewie het eerste paard?
Bovenste grafiek, onderin de tijd en links de HR waarden
Dat ziet er wel heel vreemd uit ja, zag je dat ook echt aankomen dan? Of had ze al dagenlang zo'n patroon? Hoelang denk je nog te moeten gaan testen? Heb je zelf ook paarden drachtig of vraag je bij anderen een merrie 'te leen'?
mijn zoontje voreg zich vanavond wel af wat ze nu toch om haar buik had Hij vond het een band om haar op te tillen (hij is 6).
Janski
Geplaatst: 14-10-12 22:40
Natuurlijk heb ik mijn eigen merrie ook drachtig, en van vrienden nog een paar. Maar die kunnen we pas in het voorjaar testen. Ook heb ik contact met de Uithof om daar te gaan testen het volgend seizoen.
Het zag er niet de hele tijd zo uit zie de post van Dustinlover. Fewie steeg per dag een beetje en vlak voor de bevalling zag je de schommelingen. Ik ga niet heel veel verder met toelichten en grafieken delen. Ik ben nogal zuinig op mijn idee verder en ik wil niet openbaar op internet zetten wat het "geheim" achter de Equisensor is omdat ik niet wil dat het nagemaakt wordt. Als je deze merrie volgt ga je het (waarschijnlijk) zelf zien.
Ik hoop op een beetje begrip. Een "experiment" als dit is nog nooit op deze manier gedaan. We hebben ook heel lang getwijfeld of we hier nu al openbaar mee zouden gaan. Door wel openbaar te gaan kunnen we de mogelijke interesse een beetje pijlen dus dat is waarom we dat doen.
Maar het is een nieuwe uitvinding met een octrooi en en ontwikkelingsplan (en nu een onderzoek S&O subsidieaanvraag lopend ) en alles we zijn hier al meer dan een jaar mee bezig. Dus als ik alles op internet zet ben ik een jaar werk en heeeeeeeeeeeel veel geld kwijt..
Janski
Geplaatst: 14-10-12 22:40
testebeest schreef:
mijn zoontje voreg zich vanavond wel af wat ze nu toch om haar buik had Hij vond het een band om haar op te tillen (hij is 6).
geniaal!!!!! een handtaspaard
HippoLogic
Geplaatst: 14-10-12 22:41
Ze staat lekker te eten. Dus nog geen veulen.
stitchlover
Geplaatst: 14-10-12 22:47
Hoi hier een meelezer die uit een hoekje tevoorschijn komt. Ik ben eenbeetje de cam in de gaten aan het houden en ze schuurt wel veel met haar staart. Doet ze dit normaal ook, ik dacht laat het even weten
Noor is geen staartschuurder. Het viel mij ook al op. Ik had meer het idee dat het veulen aan het draaien was ofzo. Ze leek ook een keer of 4 wat te persen, maar dat kan ook aan het beeld hebben gelegen. Nu staat ze heel onrustig tegen de muur geleund, wisselt elke halve minuut ofzo van been.