Ieniemini zeer speciaal veulentje op komst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 23:35

LindyH schreef:
Zullen we afspreken dat alleen TS hier nog reageert als er nieuws is?

Nu ben ik steeds zo teleurgesteld als er weer niks blijkt te zijn. ;)

En de reacties zijn juist zo leuk :-).

Ik heb elke dag wel wat nieuws :P.

Maar serieus. Ik zal wat dimmen met foto´s maken en echt met nieuws komen als er wat nieuws is over de vorderingen van de drachtigheid.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:35

Ooh Anna wat gaat het toch spannend worden zo. Ik geniet steeds weer van de leuke foto's.
Ben erg benieuwd wanneer ze besluit om haar veulentje te laten komen :D

Letsdunit

Re: Ieniemini zeer speciaal veulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:36

Maar als ik even snel reken, dan is ze toch nog geen 300 dagen drachtig ?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:38

Manda schreef:
LindyH schreef:
Zullen we afspreken dat alleen TS hier nog reageert als er nieuws is?

Nu ben ik steeds zo teleurgesteld als er weer niks blijkt te zijn. ;)

En de reacties zijn juist zo leuk :-).

Ik heb elke dag wel wat nieuws :P.

Maar serieus. Ik zal wat dimmen met foto´s maken en echt met nieuws komen als er wat nieuws is over de vorderingen van de drachtigheid.

Ik bedoelde eigenlijk mee de reacties van anderen. "Ah, wat schattig" enzo. Ik vind die foto's elke keer ook super.
Maar het was maar een geintje hoor. ;)

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:41

Letsdunit schreef:
Maar als ik even snel reken, dan is ze toch nog geen 300 dagen drachtig ?

Lola is twee periodes gedekt. De eerste periode was redelijk lang, zo'n twee weken was ze hengstig. Toen werd ze opnieuw hengstig na drie weken MAAR ze liet zich toen maar tweemaal dekken, haar hengstigheid was maar drie dagen of zo. Ik denk nu, dat ze al van de eerste dekkingen drachtig moet zijn. Want ook na die tweede dekperiode durfde ze ons nog verwarren met haar hengstig gedrag terwijl ze toen al drachtig moet geweest zijn.

Dus Anna, goede raad, waken meisje!

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:48

Jaaa leuk! ik ga dit ook even volgen
erg leuke pony's beide..
ben zeer benieuwd wat eruit komt.. bolletje wol waarschijnlijk :)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 23:49

IK had net een heel verhaal getypt maar Vanneke zegt het precies :-).

Lola is thuis ook hengstig geweest tegen onze eigen hengstjes, alleen hebben we uiteraard niet geprobeerd of die erop mochten.

Zo´n drie weken geleden stond ze nog met staart omhoog en benen wijd te pissen tegen mijn hengstje die over het schot keek.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 00:00

Ik heb nog nooit het temperatuurlijstje geplaatst:

21/2 37,8
22/2 37,8
23/2 37,7
26/2 37,8
2/3 37,9
4/3 37,8
5/3 37,7
6/3 38,1
8/3 38,0
9/3 37,8
10/3 38,0
14/3 38,0
15/3 37,8
16/3 38,2

De temp zou in theorie vlak voor de bevalling wat moeten dippen.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 00:16

daalt het vlak voor de bevalling? ik ben even in de war:= . dacht dat het juist steeg, maar ik zal wel fout zitten.

erg leuke foto's weer! :D van mij mag je die nog regelmatig plaatsen hoor :))

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 07:56

Ik vond onderstaande dingen op internet:

Paarden en koeien vertonen vlak voor het werpen een daling van de temperatuur van meer dan 0,4°C. Paarden krijgen deze temperatuurdaling ongeveer 1 uur voorafgaand aan het bevallen.

en als resultaat van een onderzoek:

Het dagelijks temperaturen van de merries van 21 dagen voor het afveulenen gaf een zodanige schommeling te zien in lichaamstemperatuur dat dit criterium over het algemeen niet bruikbaar is bij voorspelling van het veulentijdstip.
Bij merries met een gelijkmatig temperatuurverloop trad ongeveer 1 dag voor het veulenen een daling van de lichaamstemperatuur van 0,5 graden op.

Dus het kan zijn dat die vlak voor de bevalling daalt en dan pik ik hem dus niet op want ga niet ieder uur temperaturen he ;).
Maar Lola lijkt vrij gelijkmatig in haar temperatuur dus misschien heb ik geluk en pik ik de daling wel op als het inderdaad een daling is die een dag vantevoren begint, zoals ze in het onderzoek zeggen.
Ik kan het altijd proberen he. Wel opvallend is dat haar temperatuur afgelopen tijd steeds rond de 38 graden ligt en daarvoor steeds rond de 37,8. Misschien zegt het wel wat ;-). Of misschien gewoon door de warme dagen van de laatste tijd.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 08:45

gewoon blijven posten hoor, foto's zijn zo leuk
ik spiek iedere morgen even om te kijken hoe het weer gaat
Lola en nijn zijn zo leuk samen :+:

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 10:06

Ts, gewoon blijven posten inderdaad. Bouwt de spanning goed op :))

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 13:32

En ik heb weer zulke leuke foto´s vandaag, maarja, elke dag foto´s is te gek he :+

Maar ik wilde even oefenen met de spiegel reflex voor als het veulentje er straks is ;-).

De temperatuur was vanmorgen weer 37,8. Ik vond gister 38,2 wel hoog... maarja, misschien hebben de kleintjes wel een wat hogere gemiddelde temperatuur als de grote paarden?

En ik moet zeggen, de uier leek vanmorgen toch weer ietjes dunner :+, teminste, van de achterkant gezien. De spenen blijven nu wel bijna naar beneden wijzen en zijn niet meer zo platgedrukt. Dus dat blijft wel de goede kant op veranderen.

Aan de hand van de uier kreeg ik gister wel te horen dat het zou verbazen als ze de 26 maart zal halen := . Dus ik vannacht al iedere twee uur mijn wekker gezet en gekeken, ik moet zeggen, ze was best onrustig en het konijn ook. En ze heeft enorm jeuk aan haar kont, ze schuurt echt veel de afgelopen dagen, maar doet netjes haar staart opzei dus ze schuurt echt haar kont en niet perse haar staart (gelukkig!). Ik las dat dat ook een teken kan zijn van de laatste loodjes bij een dracht. Maarja, hoelang duren die laatste loodjes ;)

Vandaag is ze trouwens precies 300 dagen drachtig!!! (Of 330 als ze van de eerste dekking drachtig is.)

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 13:58

Nog een meelezer en -kijker meldt zich! Wat een ontzettend mooi stel, Lola & Knijn. Trouwens de vrijer van Lola mag er ook zijn, lekker ding hoor. Ben heel benieuwd wat voor kindje ze gebrouwen hebben!

Wat foto's betreft, tja, plaats ze gerust, maar wees je wel bewust van het feit dat dergelijke idyllische plaatjes bij het grote publiek leiden tot een belachelijk sterke vorm van T.O.G. ;)

Taak Ontwijkend Gedrag

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 14:43

Ik weet het, ik heb last van hetzelfde :P

Ik plaats er een paar die het leukst zijn, en dit had ik nog niet vastgelegd met de camera :D Het is wel flink ingezoomd dus niet super kwaliteit. De rest plaats ik wel eens een andere keer :P

Ze geven elkaar regelmatig kusjes.

Afbeelding

:+:

Afbeelding

Mama in spe

Afbeelding

Ochtendgym 8-)

Afbeelding

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 14:44

o, ik heb al even niet meer gereageerd, maar deze foto's kun je gewoon niet negeren. Ik wil ook een penny-pony! En een kusje van Nijn!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:03

Wat mij betreft kan je geen foto's genoeg plaatsen :D

Heb je geen webcam? Zou je haar niet op marestare kunnen zetten? Dan hoef jij ook niet elke 2 uur de wekker te zetten want op marestare zitten knoppen dat kijkers je kunnen alarmeren als er wat gebeurt.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:09

Van mij mag je ook nog wel even door gaan met foto's plaatsen, ik ga regelmatig even kijken of je nog nieuwe hebt geplaatst, en wat de stand van zaken is :)) . Het paardje is zelf al erg leuk om te zien, maar samen met vriendinnetje is het helemaal hartstikke leuk!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 15:09

ja we zijn bezig met een webcam te regelen. Maar het is niet zo makkelijk als je goedkoop uit wilt zijn :P. Het is namelijk voorlopig maar eenmalig dat we zoiets zouden willen doen, dus de webcam zou dan voor maar een paar weekjes zijn, ik zou niet weten waar we hem daarna voor zouden kunnen gebruiken dus wil er geen 200 euro voor uitgeven ofzo.

Een simpele webcam is wel te doen. Het is zo jammer dat er geen lange verlengsnoer is, de computer staat maar zo´n 10 meter van het stalletje af...

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:13

Ben jij altijd de hele dag thuis Manda?
Wat een super uber schattige fototje weer van Nijn en aanstaande mama! Krijg ook wel weer een beetje penny gevoel! Vind trouwens nu ook wel dat we lang genoeg zitten te wachten met zn allen hier op een ieniemini veulie!

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:13

Echt geweldig die foto's ,ik zou zeggen,blijf ze vooral plaatseñ!!

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:16

En mensen maar zeggen dat ik een echte penny ben met mijn my little poownie!
Maar denk dat jij elke penny overtreft hoor! Vooral met deze foto's, wat een liefde tussen poownie en konijn! :+:

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 15:19

brennie85 schreef:
Ben jij altijd de hele dag thuis Manda?
Wat een super uber schattige fototje weer van Nijn en aanstaande mama! Krijg ook wel weer een beetje penny gevoel! Vind trouwens nu ook wel dat we lang genoeg zitten te wachten met zn allen hier op een ieniemini veulie!

Nee ik ben nu ook aan het werk. Zo af en toe ga ik naar clienten toe. Dat is het voordeel als wijkverpleegkundige in je eigen wijk, en dan ook nog eens in een overkoepelende functie dus oproepbaar 8 uur betaald krijgen :D. Ik glip dus af en toe langs huis om te controleren en de pc staat altijd aan :P.

Ik probeer inderdaad zoveel mogelijk thuis te blijven totdat het veulentje er is. Maar zo af en toe moet ik toch naar mijn andere paardjes en zoals vanmiddag naar de kapper 8-). En uiteraard ga ik regelmatig weg om leuke dingen met mijn dochtertje te gaan doen, gister waren we zwemmen, zul je net zien dat het geboortealarm afgaat als we in het zwembad liggen :+
Maar ver weg ga ik niet meer..... de leuke verre uitstapjes maken we na april wel weer.

Het veulen kan ook net zo goed eind april komen hoor, dan kunnen we nog lang wachten :Y)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:50

Wat een leuke foto's weer! Als je een webcam kan plaatsen, sla me dan maar van die comp. weg ~~}> .

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:01

Het kan ook met een goedkope webcam. Dit is wat Nada in het topic over Joy ([KS-ITP] De laatste loodjes voor haflinger Joy) erover schrijft:

Nada schreef:
Oke, ik zal het hier wel even uitleggen, kreeg hier al meerdere berichten over. Dus dan weten jullie het allemaal.

Wij hebben een gewone webcam bij mediamarkt gekocht voor nog geen 20 euro (werkt prima zoals je ziet). Die hebben we in Joy haar stal gezet. Deze zit door een gat heen vast aan een (oude) laptop in een andere stal, heel hoog op een plank. Hieraan hebben we een hele lange LAN-kabel verbonden die over het hele erf loopt naar het huis er naast. Daar komt de internetverbinding dus vandaan. Hoe het vervolgens met marestare geregeld is weet ik niet precies, dat heeft mn zus gedaan. Ik weet wel dat zei het voor haar online gezet hebben. En ik geloof dat het ongeveer 17,50 per maand kost.

Hoop dat ik je hiermee voldoende geholpen heb!

Misschien heb je hier iets aan, hoop dat het lukt. Voor ons allemaal O:)