Van dekken tot nu.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daffie9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:49

spannend hoor! zou haar nu maar goed in de gaten houden...

Jespri

Re: Van dekken tot nu.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:52

Wat een knappe ouders ben benieuwd!

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:53

Ooh spannend :D :D Er zit inderdaad wat kleurverschil..Staat ze bij je aan huis ?( Ik kan daar ook overheen hebben gelezen ;) )

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 10:56

nope ik heb mijn eigen stuk land met 2 stallen en een zadelkamer ;)

zo even een verslagje :)

Mara was er onrustig toen we aankwamen. Wij ons bedje klaar gemaakt en een kopje thee gedronken. Kraasjes aan en voila, klaar voor de nacht.

Tot kwart voor 12 heb ik haar nog in de gaten gehouden.

Ze bleef onrustig, schoppen naar haar buik, bijten in haar buik, zwaaien met haar staard en hoofd, oren in haar nek. Ene moment heel vrolijk andere moment heel sjaggo. Het leek er dus echt op dat het ging gebeuren.

Ze rekte zig op een gegeven moment ook heel raar. Leek haast alsof ze om zou vallen. gelukkig niet

Toen ze zo was was het droog, daarna brak de hel los en kwam het met bakken uit de lucht. Toen werd ze weer rustig en is ze weer gaat eten.

Ze had nogsteeds geen aandacht voor me zoals ze dat de laatste tijd had. Echt weer een beetje de oude mara zoals ik haar ken.

Wekker om de 2 uur gezet, omdat ze misschien toch zou bevallen, al was er een heel kleine kans met dit weer. Toch voor de zekerheid. 2 keer gekeken. niks aan het handje, dus om half 4 gewoon doorgeslapen tot 7 uur. vanmorgen had ze ook nogsteeds geen intresse voor me, ze zal wel gewoon wachten op het drooie en mooie weer voor de beeb om te komen.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:03

das nou jammer maar we blijven wachten!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:25

spannend!!

CloudDancing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 12:39

Kan nooit lang meer duren :)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 12:41

Misschien had ze buikpijn van het draaien van het veulen :) Even goed in de gaten houden nu :j

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 13:05

het veulen was ook heel aktief idd.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:11

Duurt vast niet lang meer :D

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:13

Spannend zeg, mooie combi!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 13:15

thnx :) ik ga zo eens even kijken hoe ze er bij staat... :)

Daffie9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:11

Als haar banden nu nog niet slap zijn en dit buikpijn is geweest omdat het veulen is gedraaid, dan kan het even goed nog een aantal dagen of een week duren.
Vaak zie je na dat het veulen is gedraaid, de vorm van de buik veranderen, omdat het veulen dan meer in het geboortekanaal gaat liggen...

Maar misschien wacht ze tot het idd beter weer is (ik zou in zulk weer ook niet graag bevallen) en heb je van t weekend eindelijk het lang verwachte veulen.

Of, ze probeert een ritme in jou bezoekjes te ontdekken en werpt het dan op een voor jou onverwacht moment.
Zo'n merrie hebben wij!
Wij houden nl. de merries de laatste weken om de twee uur in de gaten.
Ik heb daar een ritme in: 10:30 uur voeren, Elf uur op bed, 01:00 even op het scherm kijken, 03:00 enz... Op die tijden dan gaat mn wekker natuurlijk en dat wist ze! Totdat ik om 01:45 wakker schrok, omdat ze zachtjes hinnikte. Was het veulen al aan proberen om te staan en lag zij uit te rusten :Y)

Wel wisten we al dat het die dag zou gaan gebeuren, maar om 01:00 was alles rustig, en dan denk je nog even een uurtje slaap te pakken, hahahah

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:21

Daffie9 schreef:
Als haar banden nu nog niet slap zijn en dit buikpijn is geweest omdat het veulen is gedraaid, dan kan het even goed nog een aantal dagen of een week duren.
Vaak zie je na dat het veulen is gedraaid, de vorm van de buik veranderen, omdat het veulen dan meer in het geboortekanaal gaat liggen...

Banden waren wel al slap toch??

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:44

Nou 2 weken voordat mijn merrie bevallen is, heeft ze ook een dag gehad, dat melk eruit drupte, savonds/snachts onrustig maar er kwam maar geen veulen,,, de banden van mijn merrie waren al enkele weken slap en van achter was het ook al dik 2 weken mooi ontspannen! dus het kan zo zijn dat dit ook nog een tijd kan gaan duren,, mijn merrie kreeg pas na dikke 2 weken haar veulen,,

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:19

spannend hoor ;)

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:00

Spannend zeg!
Maarem, volgens mij mag de uier nog wel wat meer groeien. De spenen moeten nog wat meer uit elkaar staan. Als het bij onze merrie 'een geheel' was zeg maar, dus echt dat dat streepje er tussen bijna niet meer zichtbaar was, dan ging ze bevallen haha. Ook banden slap enzo natuurlijk.

Nou succes nog met waken en hou ons op de hoogte he :D !

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:09

Ze houd ons gewoon aan het lijntje,die mara :P

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 17:21

Aangezien Mara de eerste keer drachtig is bereid ik me voor op alles. En dus ook alles kan. dus ook zo'n uier en dan bevallen.

normaal is mara;s tempratuur 37,9 nu was hij 37,7. Dat hou in de de temp begind te dalen :D

vanavond ga ik naar haar toe om nog wat foto's te maken :)

edit: mara's staart kan nu echt bijna helemaal op haar rug :)
Laatst bijgewerkt door Peelie op 11-06-09 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:23

Spannend :D

lith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:13

volg het topic al vanaf het begin en ben nu toch wel erg benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:21

Geweldig die foto dat ze snuift aan de buik van die meneer die er staat met ook een dikke buik. Alsof ze denkt: Snuf snuf, meneer, heeft u ook een baby daar in die buik?

Mooie hengst hoor! Inderdaad iets aan de magere kant, maar dat trekt nog wel weer bij denk ik :)

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:13

Ben benieuwd wat het word ze houd het nog goed vol.
misschien dat de beeb zaterdag komt dan is het weer wat mooier weer :P haha
ben benieuwd wat daar binnen gebeurt :P de beeb staat gewoon te wachten op het mooie weer :P

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:32

ja ik denk ook dat de beeb afentoe stiekem haar hoefje naar buiten steekt, om te voelen of het al aangenaamd weer is om te komen hahahahaha just kidding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 09:44

Hier weer even een update, ik ben net weer terug van een wat onrustige nacht. Rond half 2 weer de wekker gezet voor een controle. Uier was daarvoo wat slanker dan normaal. Dus ik was benieuwd.

Toen ging de wekker. Mara ademde heel raar en diep. Ze was echt aan het zuchten. Dus ik om het hoekie gekeren. Ze lag. Ze was donker dus ik kon niet heel goed zien of er al wat uit hing ja of nee.

Door alle spanning moest ik zo nodig plassen dat ik toch maar naar buitens was gegaan om te plassen... Had ik dat maar niet gedaan, want mara stopte me diep ademhalen.

Ze beet naar haar buik en probeerde te rollen, maar dat ging niet. Ze zwaaide met haar staart en haar oren in haar nek. Daarna stond ze op en heeft ze de rest van de nacht staan grazen.

Door de spanning heb ik anderhalf uur wakker gelegen en ben uiteindelijk ook weer in slaap gevallen. Gelukkig, verder een rustige nacht gehad. Mara stond ons vanmorgen ook iets wat sullig aan te kijken. Ze heeft zelf ook niet veel slaap gehad volgens mij.

Ach, vanavond weer lekker op stal sla[pen in de hoop nog meer aktie mee te maken!

Het veulen is ook wonderbaarlijk stil nu, ik heb hem niet meer zien bewegen. Mara's uier was ook weer een stuk voller vanmorgen en er zit een klein harsje aan een van haar tepels :) Joepie!! :P

als het een hoefje uitsteek trek ik het persoonlijk naar buiten!! MET MIJ WORD NIET GESOLD }:)