Kletstopic veulens 2022!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 20:34

Charaz schreef:
Ik heb even in je profiel gespiekt en Haley is al wel een flinke dame (of ben jij niet zo groot?)

Ik denk allebei :+ Ik ben zo'n 1.60 dus ook niet heel lang. Haley is ook niet super hoog maar wel breed en veel manen. Dan lijkt het algauw best wat. :D

Afbeelding
Dit is een week of 2 geleden

https://www.instagram.com/reel/C0R38Neo ... BiNWFlZA==
Dit filmpje is van vorige week. De bal is 90cm, zei de verpakking. Dan kan je zien dat ze al best een shetlander-vorm krijgt.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-23 18:06

Isabel ze ziet er super uit zeg! Grote maat Shetlander? Mooi hoor

Charaz ik zou denken rond de 157. Maar dat is ook maar een gok

Mer1980 jeetje die is ook aan de maat zeg. Ik ben er zelf ook bang voor met Minthe := De enter lijkt groter dan de twenter :') Ik ben die natheid ook zat...

Wortel115 kou en natheid is niet alles maar 40 graden is ook niks aan.. Hopelijk koelt het daar wat af. Ik ben bang dat Atari niet de 16hh gaat halen..

Juniper wat balen van dat ijs. Dan kunnen ze ook niet naar buiten denk ik? Ze zouden dan in de spagaat gaan... Mijn ervaring is inderdaad dat ze vooral in het voorjaar omhoog schieten. Wat een verschil in weer, maar wauw wat een topfoto in de sneeuw <3 Vooral die eerste! Lastig de stalling. Vind het wel prijzig

Libera ik ben bang dat hij ook wel overbouwd zal blijven. Dat dat zijn bouw is. Dat hoeft geen probleem te zijn. Mijn pony's waren ook overbouwd maar konden prima mee komen in de dressuur ring :D
Hier geen sloper. Wel een schraper als het allemaal te lang duurt. Zoals binnenhalen, buitenzetten of eten geven :+
Lief koppie hebben ze <3 En het lijkt helemaal niet zo nat :D

Mooney handige tabel maar ik ben nooit zo goed in wiskunde :+
Ik volg je ook insta, ik vind nim echt heel aansprekend. Erge mooie merrie :j Wat zijn je plannen met haar? Fokken of de sport in? Of beide niet haha

Kimmsel heel erg knap. Minthe zou daar niet mee eens zijn, een uur lang :=

Gitana het is zo fijn dat ze al wat kennen. Heb je alleen maar profijt van :j Roos blijft een favoriet. Echt een blikvanger om te zien :j Ze ziet er happy uit

Ik ben wat afwezig. Niet alleen in dit topic maar helemaal op bokt. Ik lees wel dagelijks mee maar reageren lukt niet. Veel aan mijn hoofd, drukte, dingen regelen. Komt wel weer goed maar helemaal bijleespost maken kost veel energie.
Minthe staat wat te staan. Heb haar stuk of 5 keer kort "getraind" omdat ze net deed alsof ze alles was vergeten na haar 6 maanden weide. Even wat grondwerk gedaan en voor het eerst een singeltje. Gaf ze niks om. Heb niks overvraagt en gewoon dingen gevraagd zoals uit mijn buurt blijven, juist naar mij toe komen, op lichaamstaal reageren. Pasje achteruit. Ging heel goed. Maar dat was ook alweer 2 maand geleden. Sindsdien staat ze wat in de paddock met moeders en tante. Ze wordt natuurlijk wel eens gepoetst. Maar eigenlijk doe ik er verder niks mee :o Ik wil haar wel met 3 jaar voor de wagen zetten en laten dekken. Het rijden wil ik eigenlijk met 4 jaar doen. Voor de wagen zal ze op de weg gaan, rechtaan, rechtuit. Dat lijkt mij een prima belasting
Afbeelding
Afbeelding
Afgelopen week, lekker in de sneeuw. Haar moeder was een beetje gek :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ze had het koud, ze trilde best erg. Dekentje maar op.. Normaal ben ik er niet zo van maar ze had het echt koud. De ziel
Afbeelding
Afbeelding
En vandaag <3
Afbeelding
Afbeelding

Charaz

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 19:28

Oei nou ik mag toch hopen dat hij wel wat groter wordt, het is een Shire dus we verwachten toch wel dat hij zeker de 170 gaat halen. Zijn vader is 1,85 en zijn moeder dacht ik 1,67. Hij heeft vast nog wat langer de tijd nodig om te rijpen.

Wat ziet Minthe er goed uit!

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 19:38

Ze ziet er goed uit! Ze heeft ook nog geen hele dikke vacht, wel? Ik kijk ook iedere keer of ze niet staat te rillen, zodra dat gebeurd gaat de deken er op. Daar zijn ze toch voor?

Ik doe momenteel ook niks met Tulip hoor, het weer is te slecht en de bak is te hard om haar los te gooien. Dan blijft ze maar lekker paard te zijn in de paddock, denk niet dat ze dat veel uit maakt. Helaas zijn er bij ons op stal geen individuele stallen. Opzich maakt me dat niet zo veel uit, maar de dominantere paarden jagen de andere soms weg van het eten en dan worden ze de bevroren modder en het ijs opgejaagd. Daar zit ik dus niet op te wachten.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 20:31

Kabayo die Minthe is wel een joekel he! Vind haar nog steeds heel leuk.

Plannen met Nim zijn om lekker te gaan rijden als ze groot genoeg wordt (nog even duimen haha, 1.35 zou een stukje mooier staan dan 1.30). En dan sowieso lekker zelf plezier maken, als ik weer fanatiek word wellicht soms een wedstrijdje maar hoeft niet perse.
En ik wil graag een keertje fokken zodat ik een nakomeling van haar heb, dus voor eigen gebruik. Stond eigenlijk op de planning als ze een jaar of 10 was, maar door het verlies van haar moeder wordt dat misschien nu wel dekken als ze 3 of 4 jaar is. Even kijken hoe het loopt.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 23:24

@kabayo gaaf die Minthe. Wat kan ze lopen zeg.
Bedankt voor het compliment :D Ik ben ook blij met hoe ze er momenteel uit ziet. Helaas wel een beetje ril door het koudere weer en het vuurwerk. Maar dat hoort er eventjes bij.

Haar beide ouders zijn grote maat shetlanders inderdaad. Haley vond ik al iets kleiner en popperiger dan ik had verwacht, maar op de keuring bleek ze inderdaad bij lange na niet in de buurt te komen van de grote maat. :+ Voorlopig is ze dan ook overgeschreven naar een middenmaat shetlander _O- En ik had vorig jaar op hele hoge poten gezegd dat ik 'absoluut geen middenmaat wilde'. Maar goed. Blijkbaar zijn genen heel sterk want haar overgroot oma is ook een middenmaatje.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-23 17:05

Charaz oh een shire.. Ja dan snap ik wel dat je hoopt dat hij wat groeit. Zijn het geen laatbloeiers? Ik denk dan dat zijn stokmaat er wat tussen in gaat zitten

Juniper ja je hebt gelijk hoor. Maar als ze gezond zijn en zo jong ga je er eigenlijk een beetje van uit dat het niet hoeft. Maar ik laat haar ook niet in de kou verekken. Heb de deken nu ook weer af. Ik bekijk het per dag. Vooral als het guur weer is heeft ze hem nodig. Oh nee dat klinkt niet heel ideaal. Vooral niet als het buiten bevroren is. Je wil geen gebroken benen..

Mooney ja ze is best groot. Mocht van mij wel wat kleiner. Maar fijn, niet veel aan te doen. Scheeld wel dat ik straks ook wat kleinere hengsten kan gaan gebruiken. Klinkt als een leuk vooruitzicht! Vooral genieten. Ik wist niet dat haar moeder is overleden, nog sterkte gewenst. Wil je ook naar de welsh keuring?

Isabel_k dankjewel! Haar beweging ben ik zelf ook wel van onder de indruk. Ik vind dat ze echt een verbeterde versie van haar moeder is, waar het fokken ook een beetje om draait. En daar ben ik wel trots op :D Jammer dat jullie zo'n last hebben van het vuurwerk. Balen dat ze niet aan je grote maat wensen voldoet. Maar helaas is er niks aan te doen. Wil je haar houden?

Minthe had gisteren even een verwen dagje. Lekker poetsen en haar baard maar weer scheren. Dat groeit wel door :P
Afbeelding
Afbeelding
Met mama :D
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 17:23

Ze is echt zoooo knap <3

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 18:52

Wat glimt ze mooi zeg!

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 21:13

Ze is knap!! Lief zo met haar moeder <3

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 21:56

Minthe ziet er zo goed uit!

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 21:21

Minthe glimt prachtig.

En ja zeker ga ik haar houden. Deze pony gaat nergens heen :D

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 16:21

Wat groeien ze allemaal als kool zeg! *\o/*
Hier een paar foto's van Misty. Ze wordt steeds braver aan de hand. Ze gaat echt haar mama en papa achterna, hun zijn ook poepiebraaf. :j <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 01:26

Tulip is gisteren op de nieuwe stal aangekomen. Toen ik er vandaag was was ze niet super blij, opgestrokken flanken en gestressed. Dat zal bij een verhuizing horen denk ik, hopelijk trekt dat snel weer bij.

Gisteren bij aankomst gelijk los in haar weitje. Lekker rondrennen zonder knie-diepe modder.
Afbeelding

Vandaag minder blij na de eerste nacht op stal.
Afbeelding

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 07:26

Misschien moet ze even wennen. Het is niet niks om te verhuizen

JameyDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 09:59

juniper schreef:
Tulip is gisteren op de nieuwe stal aangekomen. Toen ik er vandaag was was ze niet super blij, opgestrokken flanken en gestressed. Dat zal bij een verhuizing horen denk ik, hopelijk trekt dat snel weer bij.

Gisteren bij aankomst gelijk los in haar weitje. Lekker rondrennen zonder knie-diepe modder.
[ [url=m/rW7BLd.png]Afbeelding[/url] ]

Vandaag minder blij na de eerste nacht op stal.
[ [url=m/DG0w4W.png]Afbeelding[/url] ]

Die van mij was ook niet de meest blije in het begin maar nu dat ze gesettled is vind ze het echt super leuk, soms moeten ze gewoon eventjes aan dingen wennen.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 23:30

Ik ben blij dat te horen! Ik lees al zo lang mee op Bokt zonder ooit zelf een eigen paard gehad te hebben. Veel dingen wist ik daardoor 'in theorie' al, maar als je het dan zelf meemaakt is het toch anders.

JameyDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 12:32

Vraagje! hebben jullie paardjes het allemaal overleefd met het nieuwjaars vuurwerk?! Die van mij kreeg wel even schrik training overdag de in het veld ernaast waren Carbid schieten aan het doen :') daar staan ze dan 10 van zon gozers op een rij en vader in een high viz jas een cannon af aan het schieten lekker de omliggende dieren het stuipen of lijf laten verschieten. "wie kan de hardste knal maken" ze hebben zelf ook een koeien stal die zouden het zelf ook heel leuk vinden |o . Nouja pepper heeft het overleefd gelukkig reageerde de andere 2 jarige waar ze bij staat ook niet heel extreem en de shetjes gaven er ook niet veel om maar ik dacht wel echt van ... moet dit nou. Ook nieuwjaars vuurwerk ging goed ze aten alleen niet zo veel imv de spanning. (had zelf het halstertje aangelaten in geval van nood).

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 13:09

Hier geen vuurwerk. Je mag zelf niks afsteken en de dichtbijzijnde vuurwerkshow was 90km verderop. Vandaag was spannender, onweer zonder regen ingeslagen vlakbij huis op verschillende plaatsen. Door de droogte veroorzaakte dat gras branden. Ml zit bij de vrijwillige brandweer en er waren 22 wagens uitgerukt. Gelukkig hadden ze het redelijk snel onder controle en ging de wind bij ons vandaan dus paarden ok.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 13:19

Ik denk: huh? Droogte?! Het is nog nooit zo nat geweest. Waar is het droog dan, maar in Australië is het wel droog idd :)

Maar heftig met die blikseminslag. Gelukkig alles goed afgelopen.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 13:32

Blue vond het vuurwerk wel heel spannend. Gelukkig mochten ze een nachtje bij vrienden op stal en daar was hij heel relaxed.

Heftig joh die blikseminslagen!!

Ik heb gisteren wat obstakel training met Blue gedaan om het jaar goed te starten.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 21:58

Sorry Sanet dat had ik erbij moeten zetten wij wonen inderdaad in Australie, ongeveer 500km ten noorden van Melbourne.

Gelukkig is het bij jullie goed gegaan met het vuurwerk.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 22:02

Ik heb denk ik onder een steen gezeten, maar werd er door de dierenarts op gewezen dat onze baby niet correct geent was.

De basis enting voor dieren vanaf 2022 bestaat dus uit 3 entingen ipv 2. Ik moet dit in de gaten houden mochten we ooit op wedstrijd met hem gaan, voor nu vind ik het nog even dikke onzin.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 22:09

Ja idd drie, wees de dierenarts ons op bij de eerste enting.
Tess krijgt volgende week de 2e.

Gelukkig vuurwerk overleefd.

Schrikken de bliksem inslag.

Tess was doodsbang en heeft veel gerend, Kyra deed mee.
Ze kwam bijna over de staldeur heen dus zijn buiten gebleven.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 02:57

Oei Horsii, dat is schrikken! Hopelijk hebben ze verder niks geks gedaan.

Eerlijk gezegd ben ik nog niet bij Tulip geweest, ik ben door mijn rug gegaan dus kan ff niks. Ik heb niks gehoord van de stalhouder dus ik neem aan dat alles goed gegaan is.