Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Boelles

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:35

Ja super gaaf, ik heb ook gezegt of weer een friesch of een schimmeltje.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:48

Haha ik snap het hoor. Maar lopen zoveel schimmels rond in de spring wereld. Ik ben totaal geen schimmel fan, dus het valt me ook extra op denk ik

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:56

Cioccolato schreef:
Haha ik snap het hoor. Maar lopen zoveel schimmels rond in de spring wereld. Ik ben totaal geen schimmel fan, dus het valt me ook extra op denk ik

Net als in de welsh mountain wereld! Kom ik op de HK voor een mooie kleurhengst. Zijn er misschien 2 |( De rest allemaal witjes

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:25

Welkom San_ner! Ben benieuwd naar foto's van je knapperd :D

Wat betreft de halsters, Guus past nu nog een veulen halster. Ik had nog een halster maat shet liggen dus meteen even gepast, maar vind hem niet helemaal goed zitten... Guus z'n hoofd is een beetje te lang dus de 'neusriem' zit nogal hoog. Maar misschien past Regreso wel maat shet, zou best kunnen!

En over het plannen in de paardenwereld, ik heb heel m'n leven geroepen dat ik geen cremello hengstje wilde :') Maar ben nu uiteraard helemaal weg van z'n kleurtje <3

Ik heb ook nog een poepschepper in de aanbieding:

Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:30

Hij is echt leuk AF! Ja ik ook altijd maar roepen dat ik en geen hengsten wou, en ook geen bleke :P
Maar ze hebben ook wel charme

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:38

Welkom Boelles! Flinke nek zit erop :D

Leuk koppie zit erop Nynkster!

Spannend hè, Janine. Tijd gaat langzaam en toch ook best snel. Harry komt 4 september en kan niet wachten. Vind t ook wel weer eng dat vervoeren..

Welkom Sanner! Ben benieuwd naar een foto.

Billionache; ik heb dit halster voor Harry gekocht https://www.ej.nl/paard/halsters-touwen ... 14609.html
Nog wel op de groei, want hij zit nog in de veulenmaat begreep ik van de fokker. Kon het niet laten :')

Kleurgenetica heb ik ook geen verstand van. Hoewel ik errug fan ben van vos met veel wit, vind ik Harry ook echt prachtig. Hij is Dunalino en heeft veel zebrastrepen op zijn benen.

Afbeelding

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:17

Ik wil wel heel graag een cremello :)) maar vind ze maar eens. Geschikt voor de spring sport. Met papier.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:50

Wat een knapperd kayleigh!
Hoe oud is hij als hij naar jou komt?

Hier komt tjitske met haar moeder op de trailer, dit leek ons het beste. Aangezien wijzelf het niet aan durven.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:06

Janinevv schreef:

Hier komt tjitske met haar moeder op de trailer, dit leek ons het beste. Aangezien wijzelf het niet aan durven.

Hij is van 21 maart dus dan 5,5 maand als ik het goed reken.
Hier hebben wij zo’n vrachtwagentje gehuurd. Zit ook een camera in wat ik ook erg fijn vind. Is normaal gesproken anderhalf uur rijden, dus flinke reis. Ben benieuwd hoe het gaat.

Hoe oud is Tjitske als ze naar jullie komt? Ben je niet bang dat de merrie gek word op de terugweg?

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:11

Cioccolato, dan kom je over een paar jaar met een leuke spring merrie naar Guus :))

Wat een knapperd Kayleigh <3 Die zebrastrepen zijn bijzonder!

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:24

billionache schreef:
@alicelover: is dat dit veulenhalster van Equ-all? https://www.paardendrogist.nl/product/v ... 076/58569/
Dat is Regreso namelijk in de foto's :D fokker heeft die volgens mij nog liggen, dus ga die dan wellicht even proberen en als die ruim genoeg past zelf maar even aankopen!

@Nynkster: gaan de dingen ooit zoals gepland in de paardenwereld? :+ Een leukerd heb je er zeker aan!

Denk dat ik dadelijk maar een shetlander halster bestel :j

Ja dat is hem. Bij Rey zit hij nu zo

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:28

Knap veulen Kayleigh.

Ik heb als Enchelina drachtig gescant wordt volgende week dinsdag 50% kans op een schimmel. Dressuurbloed, wij hebben Formidable gebruikt voor 2019.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:30

Kayleigh__ schreef:
Janinevv schreef:

Hij is van 21 maart dus dan 5,5 maand als ik het goed reken.
Hier hebben wij zo’n vrachtwagentje gehuurd. Zit ook een camera in wat ik ook erg fijn vind. Is normaal gesproken anderhalf uur rijden, dus flinke reis. Ben benieuwd hoe het gaat.

Hoe oud is Tjitske als ze naar jullie komt? Ben je niet bang dat de merrie gek word op de terugweg?

Oh ja! Tjitske is dan krap 5 maand als ik goed reken, maar de eigenaren wilde haar zo snel mogelijk weg hebben of nouja liever wel. Ze zeggen dat ze het wel vaker hebben gedaan? Daar hoop ik dan maar op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:12

Ik heb ook totaal geen verstand van kleurtjes. Die van jou is ook echt knap Kayleigh!

Hier vanavond ook nog even over vervoer gesproken. Mocht het nou super stressvol worden om hem alleen te laden/vervoeren, dan willen ze hem wel samen met moeder brengen naar de opfok. :) Hij komt 30 september deze kant op.

Verder niet echt goede foto's kunnen maken. Ze stonden even binnen en dat was maar goed ook met de harde regen die overkwam. Maar in stal was het erg donker, dus helaas geen goede foto's. Hij is echt een knuffel, zo lief! <3 Voor het beeld wat foto's van de verkoop en het resultaat van vanavond. :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:21

Wat een lief koppie! En mooie bles!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:23

@AnimalFriend: ah daar was ik inderdaad ook bang voor bij maat shet, van die neusriem! Maar heb hem toch maar besteld :+ Kostte toch geen drol! En Guus mag hier ook wel komen poepscheppen hoor :D altijd welkom haha!

@Kayleigh: oh dat halster heb ik ook zo'n 10x bekeken, ziet er erg fijn uit zo zacht onderlegd :j twijfel nog om die ook bij te bestellen in maat pony of cob, ze groeien er toch uiteindelijk in :') Wat wordt Harry ook knap zeg, en inderdaad heel speciaal die zebrastrepen!

@alicelover: oh oke fijn om te zien hoe die bij een groter veulen past. :) Als de fokker hem nog heeft liggen kan hij die nog wel ff om voorlopig tot mijn andere binnen is!

@San_ner: ahh wat een lief hoofdje staat erop zeg :+: en wat toevallig, die van mij komt ook 30 september deze kant op!

Qua vervoer weet ik het echt nog steeds niet :') zelf geen trailer dus we gaan denk ik een vrachtwagentje huren in de buurt maar het probleem is dat het deel bij de zadelkamer bovenaan open is, en ben erg bang dat die daar op of over probeert te springen... Helaas geen mogelijkheid om de moeder mee te transporteren hier. Wellicht toch maar kijken of ik iemand uit de kennissenkring met een trailer kan inschakelen (zonder stangen etc). :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:35

Janinevv, dankje!

billionache, lastig, lijkt me ook wel spannend met dat open deel, geen idee ook of je dat creatief kunt oplossen. Zou wel handig zijn als je een trailer kunt lenen ja, al is het alleen voor je eigen gemoedsrust. :)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:40

En een zeil ervoor langs maken?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:52

Dacht daar inderdaad ook al aan! Weet alleen niet of ik dat ergens kan bevestigen. Aan het plafond van de vrachtwagen tapen lijkt me niet mega stevig :')
Het ziet er ongeveer zo uit vanuit het zadelkamergedeelte:
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:56

Misschien lukt het best met tape? Wel juiste tape gebruiken, of een touwtje aan vast maken deze straks langs de wand en bevestigen aan de trailes? En dan met tape het draad strak houden? Ik weet t ook niet echt haha

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 23:11

AnimalFriend schreef:
Cioccolato, dan kom je over een paar jaar met een leuke spring merrie naar Guus :))

Wat een knapperd Kayleigh <3 Die zebrastrepen zijn bijzonder!

Deal

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 23:14

Oh dat is een idee ja :D Bedankt voor het creatieve meedenken alvast!

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 23:27

San_ner, wat een sprekend hoofdje.

Billionache, trailer zonder stangen zou ik niet doen. Mocht hij op de klep zitten of tegen je deurtje duwen... Die zijn daar niet voor gemaakt, plus je haalt de stevigheid uit de trailer. Stangen eruit is gevaarlijk. Zou je maar gebeuren dat onderweg of het deurtje of de klep open schiet....

Ik vervoerde Rey en mama in de trailer met stangen. Mama vast Rey los. En voorstang afgebakend met pakjes hooi zodat het meer een muurtje was. Ben er hier nog niet overuit of ik hem met mama wegbreng naar de opfok of alleen. Hij gaat iig los en de stangen blijven erin. :j

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 00:11

San_ner, wat een chique hoofdje heeft hij <3

Ik zou inderdaad ook achter de stangen gewoon doen en het luik dicht, voor zorgen dat het veulen blijft waar hij hoort, maar dit is natuurlijk in het geval van een trailer.

Ik weet nog hoe spannend ik het vond toen ze Guus gingen verhuizen, ben blij dat we dat achter de rug hebben :o Alvast succes en sterkte, komt vast allemaal goed :D

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 00:14

Oh bedankt voor de tips! Had juist ergens gelezen dat zonder stangen beter was zodat ze er niet over of op springen. Luikje wel sowieso dicht uiteraard :j

Toch nog maar ff bekijken hoe we het gaan aanpakken :+ ik zal ook blij zijn als het achter de rug is!