Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
anneliesdj schreef:Nee je hebt helemaal gelijk, ik heb idd geen idee waar het over gaat, tenslotte is een 2 jarige hengst nog lang niet vruchtbaar en een merrie zal echt haar eigen zoon niet op dr laten springen, dat doet een mens tenslotte ook niet? Je hebt helemaal gelijk, je weet precies wat je doet en als jij tegen je hengst hebt gezegd dat hij er niet op mag dan doet hij dat zeker niet.
Goh wie ben ik dan met al mijn jaren ervaring om dat een domme actie te noemen?
Het spijt me heel erg, het was volledig misplaatst.
myk_en_shant schreef:Betadine bedankt voor je reactie. Gelukkig denk jij net zoals mij over deze situatie. Gewoon je gezonde verstand gebruiken, dan kom je heeeeeeeel ver.
minimelona schreef:myk_en_shant schreef:Betadine bedankt voor je reactie. Gelukkig denk jij net zoals mij over deze situatie. Gewoon je gezonde verstand gebruiken, dan kom je heeeeeeeel ver.
Ik ben zelfs van mening, dat je vaak nog verder komt dan de gemiddelde DA, door je gezonde verstand te gebruiken en logisch na te denken, vraag me wel eens af of al die DA promoters soms commissie krijgen per nieuw aangebrachte klant.
Goodluck!
ShamalArabs schreef:anneliesdj schreef:Nee je hebt helemaal gelijk, ik heb idd geen idee waar het over gaat, tenslotte is een 2 jarige hengst nog lang niet vruchtbaar en een merrie zal echt haar eigen zoon niet op dr laten springen, dat doet een mens tenslotte ook niet? Je hebt helemaal gelijk, je weet precies wat je doet en als jij tegen je hengst hebt gezegd dat hij er niet op mag dan doet hij dat zeker niet.
Goh wie ben ik dan met al mijn jaren ervaring om dat een domme actie te noemen?
Het spijt me heel erg, het was volledig misplaatst.
Wij hebben wel eens een merrie bij haar zoon in gezet omdat hij nogal onstuimig was naar de merrie die hij moest dekken. met zijn moeder erbij durfde hij niet meer zo brutaal te zijn en verliep het dekken heel netjes en rustigEn de jonge hengsten lopen hier ook wel tot 2 jarige leeftijd gewoon in de kudde. De vroegertjes die brutaal genoeg zijn om te willen dekken gaan er ook uit zodra dat zover is, maar zolang ze niet reageren op de dames kunnen ze er prima bij lopen hoor
Pas als je hengsten gaat scheiden van gemengde kudde of merrie's worden ze manser is onze ervaring.
TS, veel succes!
anneliesdj schreef:Terwijl SA net iets zegt over het uit elkaar halen.
Zolang het winter is lukt het misschien nog, maar als het straks zomer wordt en ze krijgen de hormonen in hun bol dan gebeurt er vanzelf een keer iets. De merrie maakt ook vanzelf een ommezwaai en realiseert zich dat haar zoon ook gewoon een hengst is.
Zolang het duurt werkt het, ik hoop voor jou dat het nog heel lang duurt.
Er is al een overschot, het laatste waar we behoefte aan hebben zijn inteelt-producten.
Ladybird schreef:jullie dwalen best wel een beeeetje af