Darco merrie drachtig van Nabab de Rêve, naamsuggesties?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JustHorses

Re: Darco merrie drachtig van Nabab de Rêve, naamsuggesties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:54

Ik heb de tweeling ook gevolgd dus volg ik deze ook

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:54

Ik volg nu ook!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 21:58

Wat een gaaf topic. Heb het net helemaal doorgelezen. Wat apart maar gaaf dat dit kan.
Ben benieuwd naar het veulen van dit jaar. Is de echte mams wel nog van jou? Want ik las dat er een mogelijkheid was dat ze niet meer van jou zou zijn.

En hoe staat dat dan op papier? Komt daar ook een vermelding dat ze via een andere merrie geboren zijn?

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 23:01

Xoranlover: echte mama is nog steeds van ons.
Hier een foto van de mama aan het werk tijdens GP 145 CSI Gent
Afbeelding

Op het papier staat er bij kenmerken ET (Embryo Transplantatie) bijgeschreven.
Als mama wordt gewoon Esprit ( natuurlijke mama ) geschreven.
Ik ben ook heel benieuwd naar het veulen van dit jaar, vandaag zijn we 250 dagen ver in de dracht, spannend!
*\o/*

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 09:08

Hier nog enkele duidelijke foto's van Nitouche haar grijze manen en vacht.
Afbeelding

Afbeelding

Dierenarts schreef op haar beschrijving: roan vos. Maar ze is precies toch schimmel aan het worden..
Wat denken jullie?
En moet ik dan het stamboek inlichten zodat ze dit kunnen aanpassen op de papieren?

Draagmerrie vandaag op 257 dagen *\o/*

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:19

Ik zou even wachten tot ze haar wintervacht kwijt is want als daar echt schimmel onder vandaan komt kun je het meteen het stamboek laten aanpassen met schimmel vos geboren, als ze niet duidelijk schimmelt dan kun je altijd nog even een kleur check laten doen met DNA zodat je zeker weet welke kleur je op het paspoort moet laten zetten...
Ze is wel echt heel grijs geworden dan zou het toch heel raar zijn dat ze niet echt gaat schimmelen...

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 21:40

Fotos van de merrie vandaag op 263 dagen, nog een heel einde te gaan maar ze krijgt toch al een mooi buikje :)
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 23:06

toch al een mooie buik!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:20

Mooi buikje al ja! Ben benieuwd naar deze kruimel deze was geloof ik niet van Nabab toch?
Wat is Esprit toch een schitterende merrie. En wat heeft ze nog een ruimte over die heeft echt een hoop in haar mars.
Hoe is het met de maat van de twins eigenlijk? Zijn die ver uit elkaar gegroeid in maat door het verschil in ruimte in baarmoeder of zijn ze zo goed als even groot nu? En in karakter? Verschillen ze daar ook nog in omdat ze een ander voorbeeld ouder hadden als de echte mama zeg maar? Haha wat een vragen maar ze zijn nu bijna een jaar oud dus dacht misschien zie je veel verschil of lijken ze juist heel veel op elkaar. En in beweging zijn ze heel verschillend of blijft het een beetje het zelfde bij allebei?

pc_cross

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 18:14

Wauw wat gaaf. En een mooi buikje heeft ze!

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 12:25

Takkie_muis en pc_cross: Bedankt, ja al een mooi buikje he ;-)

Kappiegirl: Dit veulentje is inderdaad niet van Nabab, de papa is Kannan.
De maat van de twins is ongeveer hetzelfde, Nabab is iets ronder en gespierder terwijl Nitouche dan eerder langer en sierlijker is. Nabelle die uit de kleinste merrie kwam, was als veulen de grootste, terwijl Nitouche die uit "de olifant" kwam, een klein mager veulentje was, maar haar schade heeft ze goed ingehaald.

Van karakter, denk ik eerlijk gezegd dat de draagmerries toch wel wat invloed gehad hebben.. Uit de arrogante merrie kwam Nabelle, die voor niks achteruit gaat en een sterk karakter heeft, hebben op het begin zelf wat problemen gehad dat ze totaal geen respect had voor de mensen, ze beet en sloeg toen ze amper 3 maand oud is, dit is nu al veeleer verbeterd maar ik houd haar toch altijd extra in het oog ;-)
Nitouche kwam uit de lieve grote reus, Nitouche is dan zelf ook wat terughoudender, niet brutaal, op begin zelf iets wat schuw maar eens je haar vertrouwen gewonnen hebt is ze echt een schatje.

Maar ik heb niet te klagen, hoefsmid is dit jaar al langsgekomen, en daar stonden ze alle drie, super braaf met hun halstertje aan alsof ze al jaaaaren hun voetjes lieten bekappen <3 <3 <3

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:34

Wat grappig dat ze net als mensen tweelingen ook zo verschillend zijn maar in zekere zin toch het zelfde.
Het zijn dus gewoon dappere lieve veulens die vol spanning wachten op hun nieuwe broertje of zusje haha! Maar wat super dat ze zo braaf zijn al en netjes hun voetjes geven, mijn jaarlingen doen echt elke keer nog alsof ze het weer voor het eerst doen... Ach dat heeft ook zo zijn charmes.

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 19:21

Vandaag hebben we de paarden in de watten gelegd, na kilo's winterhaar ervan geborsteld te hebben mochten ze voor de eerste keer dit jaar een uurtje op de weide, morgen 2 uurtjes en zo op het gemakje opbouwen..
De merrie zit vandaag op dag 277 en heeft al een mooi rond buikje, ze stelt het super <3
De veulentjes Nabelle, Nitouche en Souplesse ook voor de eerste keer buiten, en wat waren ze blij :) :)
Hier enkele foto's

Draagmerrie:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Veulentjes:
Afbeelding
Afbeelding

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:14

Ze zien er super uit! Lekker hoor op de wei hier mogen ze nog even wachten hebben zeker nog een buitje nodig denk ik...
Merrie heeft een mooi buikje hoor wanneer word deze ook alweer verwacht? En gaat ze ook naar de dierenarts of blijft ze thuis?

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:58

Is het veulen al geboren? Ben ik wel heel benieuwd naar eigenlijk...

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 22:18

@ Kappiegirl, neen nog geen veulen.. Uier was enkel dagen terug vol maar is weer leeggelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 14:00

Ik volg, alles gelezen en goh laat ik nou helemaal gek zijn van kannan!!...

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:43

Wat zonde dat ze zich weer in de fopmodes heeft gezet. Ben heel benieuwd naar deze baby.
Heb je ook een foto van de papa in spe? Ben eigenlijk wel nieuwsgierig helaas wil Google niet echt mee werken dus kan hem zelf niet opzoeken helaas.... sorry...

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 20:14

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 00:29

De veulens die in dit topic geboren zijn, zijn inmiddels jaarlingen en voor de nieuwe dracht is er een nieuw topic. In overleg met TS daarom hier een slotje.