Bijzonder kleurtje in de maak (Haflinger x Welsh Cob)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 11:55

Cynthia82 schreef:
Diane_Basje schreef:
Ja is Bebi Pion er nu dan nog niet? :):)

Heb trouwens naar je auto gezwaaid (is mooi! +:)+ ) maar er zat niemand in. :wave: :evaw: *\o/*

Ik kwam trouwens langs de multi-vlaai. Wilde alvast een vlaai jouw balkon op gooien }:) (weet nog steeds niet welke, zijn er meerdere met bloembakken, dus alvast sorry aan je buren), maar heb het toch maar niet gedaan. Heb wel onze bokt-relatie aan mijn moeder verteld (en haar nieuwe rol daarin) dus ze 'kent' je nu ook een soort van... Je auto had ze al wel gezien, haha

Misschien is Bebie Pion wel geboren, maar ik ben vandaag niet geweest. Mijn verzorgster vond haar wel traag. Ach.. ik zie het morgen wel :)

Zwaaide mijn auto terug?
_O- Het is die ene op 2 hoog met 4 blauwe, langwerpige balkonbakken (en... en nu komt het... er hangt NU een zalmroze sjabrakje over een blauwe balkonstoel). Ik zou als ik jou was echt NU naar buiten rennen om te komen kijken :D

Fijn dat je moeder mij alvast kent, dan kan ze mij tenminste aanspreken ( jij bent toch de collega van de vrouw van de collega van de vriend van mijn dochter?)
Kan je nagaan hoe mooi mijn auto is, als jou moeder gewoon weet over welke auto je het hebt :+
Ontopic: Daisy update; gisteren IETS meer uier dan daarvoor. Over 14 dagen is Bebie levensvatbaar.

Ik ben weer weg; vlaaien bestellen.. en ik moet er nogal wat hebben, aangezien ik niet weet welk balkon van jou is ;)

_O- _O- *valt van haar stoel van het lachen*

Ik denk dat je een merrie naar mijn merrie gaat noemen; Rosalien (Rosa voor intimi). Maarree.. ik denk dat ik verder geen namen ga gokken, wordt nog een ware foodfight in schollevaar!!! Enne.. heb je dekje niet gespot én de herrie niet gehoord (maar er was volgens mij een bruiloft ofzo), want zat met vriendlief (je weet wel, die schoonzoon van de moeder van de vriendin van de vriend van die collega... ehm.. ben 't ff kwijt denk ik) Eat, Pray, Love te kijken, echt een superfilm +:)+

Oke oke, ik doe toch een gok (vlaaiengevecht van verschillende verdiepingen kan best leuk zijn);

Zinnia (is ook een bloem, vond het echt een mooie naam en heb het nog nooit gehoord ergens)
Dahlia (Daisy en Dahlia <3 )
Fleur de Lis
Jasmijn
Camille
Cynthia :j := :)*
Lotus

Weet je, mocht bebie Pion op 30 april geboren worden en we gaan dan vlaaiengevecht houden bij mijn balkon, dan wordt het natuurlijk één bonte toestand met al die mensen die daar voor de koninginnenmarkt lopen. _O- * ziet het voor zich en valt weer van stoel*

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 21:21

Ik heb vanmiddag besloten om NOOIT meer mijn topic bij te lezen als ik aan het werk ben.
Kijk.. thuis van de bank vallen van het lachen is nog tot daar aan toe. Maar op je werk vanuit het niets ineens gaan zitten lachen is erg raar hoor :+

De goede naam staat er niet tussen.. Wat spreken we af? Eén vlaai per verkeerd antwoord? 30 april om 11 uur? :D

Enne, de volgende balkonhint: Het is het balkon rechts naast het balkon waar een Te koop-bord aan hangt. :P

Dais krijgt uier! *\o/* Dais krijgt uier! *\o/* DAIS KRIJGT UIER! *\o/* *\o/* DAIS KRIJGT.... Goed, jullie snappen me? :+

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:46

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:58

*\o/* *\o/* ! :D

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 22:04

Lyonesse schreef:
Edit 2:
Sublime: Solid Perlino
Daisy: Chestnut/sorrel Sabino (waarschijnlijk Agouti, maar maakt voor de resultaten geen verschil)

De rest heb ik op unknown gezet en krijg dan deze resultaten:

14.58% -Dunskin
14.58% -Buckskin
8.33% -Palomino
8.33% -Dunalino
2.08% -Smoky Grullo
2.08% -Smoky Black

Je hebt sowieso 50% kans op een sabino, en dat kan bij alle kleuren.

Agouti heeft wel degelijk invloed op de uitkomst. Agouti maakt namelijk van zwart bruin. Er komt sowieso een verdunde kleur uit (dus zwart= smokey black en bruin=valk).
In deze combi maakt agouti van smokey black valk. Dus hoe groter de kans op agouti bij het veulen, hoe groter de kans op valk.
Daisy is heterozygoot voor agouti.
Sublime is Ee (heterozygoot voor vos) en Aa (heterozygoot voor agouti)
Daisy dus ook Aa en bevat niet het zilvergen (is tenslotte een 'gewone' vos).
De kansen zijn dan dus 50% palomino, 37,5% valk en 12,5% smokey black en 50% kans op sabino.

Beide dieren zijn getest op hun genen, dus er zijn geen onzekere factoren.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 22:13

Cynthia82 schreef:
Dais krijgt uier! *\o/* Dais krijgt uier! *\o/* DAIS KRIJGT UIER! *\o/* *\o/* DAIS KRIJGT.... Goed, jullie snappen me? :+

bedoel je :D DAIS KRIJGT UIER!!! *\o/*

hahah ik lees al een tijdje mee :D

Cynthia82

Re: Bijzonder kleurtje in de maak (Haflinger x Welsh Cob)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 22:34

_O- , juist! Jij snapt het :D en kaotictjinta en Astaloca ook :)
Ik ben blij dat jullie mijn enthousiasme delen :D
Zondag volgt er een foto van Dais dr uier en plaats ik ook de foto van afgelopen zondag ter vergelijking.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 23:18

Sorry, wat zei je nou over Dais?

Wéér die namen fout? pffff.. Kan je niet nog één hint geven.. (Per PB, heb ik meer kans op die vlaai :):) )

En wat is dát nou? Je kan wel op BOKT op je werk, maar niet even naar de calculator kijken? _O-
Tsja prioriteiten stellen, natuurlijk :')

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 23:21

Ik weet niet, zei ik iets?

Nee, helaas... Ik ga straks failliet aan al die vlaaien als ik te veel hints ga geven. :+

Ik zat even op mijn mobiel te bokken. Een tweede pagina openen is dan een stuk lastiger.
Maar ja, ook bokken doe ik dus niet meer, om te voorkomen dat ik van mijn bureaustoel val van het lachen :D

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 23:21

Jasia schreef:
Sorry, wat zei je nou over Dais?

Wéér die namen fout? pffff.. Kan je niet nog één hint geven.. (Per PB, heb ik meer kans op die vlaai :):) )

En wat is dát nou? Je kan wel op BOKT op je werk, maar niet even naar de calculator kijken? _O-
Tsja prioriteiten stellen, natuurlijk :')

DAT ZE EEN UIER KRIJGT.. *\o/*

OOOOHHH sommige bokkers willen het ook niet snappen he >;) :roll:

_O-

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 23:35

Sorry, ik ga even mijn bril pakken, kan de letters niet goed lezen...

DAAAAIIIIISSS HEEEEEEFT UIIERRRR *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Is het veulen er ook al? O:)

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 23:41

VEULEN
VEULEN
VEULEN
VEULEN
VEULEN
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

En na deze spam zeg ik: tot morgen!

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 09:45

Ben al een tijdje stille meelezer, maar nu kon ik het niet laten om te reageren :D

Cynthia82 schreef:
Ik heb vanmiddag besloten om NOOIT meer mijn topic bij te lezen als ik aan het werk ben.
Kijk.. thuis van de bank vallen van het lachen is nog tot daar aan toe. Maar op je werk vanuit het niets ineens gaan zitten lachen is erg raar hoor :+

whaha, geniaal :')

Cynthia82 schreef:

Gefeliciteerd! *\o/* *\o/*
ben zó benieuwd naar het veulen! :)

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 10:16

Cynthia82 schreef:
Lyonesse schreef:
Edit 2:
Sublime: Solid Perlino
Daisy: Chestnut/sorrel Sabino (waarschijnlijk Agouti, maar maakt voor de resultaten geen verschil)

De rest heb ik op unknown gezet en krijg dan deze resultaten:

14.58% -Dunskin
14.58% -Buckskin
8.33% -Palomino
8.33% -Dunalino
2.08% -Smoky Grullo
2.08% -Smoky Black

Je hebt sowieso 50% kans op een sabino, en dat kan bij alle kleuren.

Agouti heeft wel degelijk invloed op de uitkomst. Agouti maakt namelijk van zwart bruin. Er komt sowieso een verdunde kleur uit (dus zwart= smokey black en bruin=valk).
In deze combi maakt agouti van smokey black valk. Dus hoe groter de kans op agouti bij het veulen, hoe groter de kans op valk.
Daisy is heterozygoot voor agouti.
Sublime is Ee (heterozygoot voor vos) en Aa (heterozygoot voor agouti)
Daisy dus ook Aa en bevat niet het zilvergen (is tenslotte een 'gewone' vos).
De kansen zijn dan dus 50% palomino, 37,5% valk en 12,5% smokey black en 50% kans op sabino.

Beide dieren zijn getest op hun genen, dus er zijn geen onzekere factoren.

Hier moet sowieso iets verkeerd gebeurd zijn bij het invoeren van de data in de kleurencombinatie, want perlino x vos kan NOOIT dunskin, dunalino of smoky grullo geven.
Die kleuren worden bepaald door de DUN-factor en die hebben noch de merrie noch de hengst in dit geval.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 10:27

Ze heeft alle overige gegevens op 'onbekend' laten staan. Bij vos vraagt de calculator ook of het paard de zilver/dunfactor bevat. Daar komt het door :)

Heb je thuis al verteld dat jullie een vlaai gewonnen hebben? ;)

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 12:13

Cynthia82 schreef:

De goede naam staat er niet tussen.. Wat spreken we af? Eén vlaai per verkeerd antwoord? 30 april om 11 uur? :D

Enne, de volgende balkonhint: Het is het balkon rechts naast het balkon waar een Te koop-bord aan hangt. :P

Ehm.. ik ga nu stoppen met gokken denk ik. Maar 30 april 11 u is goed, dan ben ik toch niet thuis. Dan zit ik waarschijnlijk aan de overkant van de vijver met mijn bedrijfje (ga natuurlijk niet zeggen waar haha, dan zit al mijn verkoopwaar onder de vlaai)

Ja, had je dekje al gespot, dus ik hoef niet meer te gokken met vlaaien. }:) }:) En kan natuurlijk altijd achter je auto gaan zitten wachten hahaha. O:)

Maarre cool, dat van dat uier (altijd effe on-topic kletsen, sorry mods). Nee effe serieus, Spannennnnddd!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 12:14

Cynthia82 schreef:
Ze heeft alle overige gegevens op 'onbekend' laten staan. Bij vos vraagt de calculator ook of het paard de zilver/dunfactor bevat. Daar komt het door :)

Dus je hebt ook gewoon nog kans op een zebra? Als je bij Dais alles op onbekend laat staan...

Edit; *gaat werken* :evaw:

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 12:35

:') Zebra.

---

is de naam nou wel of niet bekend?

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 12:37

ik ben heel erg benieuwd wat er uit komt,
mooie hengst en mooie merrie.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 13:00

Zebra _O- _O- *bedenkt zich nu dat dat ook een leuke naam is die met een Z begint*

Ik vind je wel aan de andere kant van de vijver. Ik roep gewoon heel hard "DIANE?? WAAR ZIT JE?? BEBIE ZEBRA PION IS GEBOREN!!!' Wedden dat je dan naar me toekomt? :+

Als je mijn auto maar niet besmeurt met appelkruimelvlaai! -:(-

YWC heeft de goede naam gegokt, alleen weet hij zelf nog niet welke van de zeven :+
Ik denk dat hij daar maar even over na moet denken voordat hij zijn prijs in ontvangst mag nemen ~~}>

Thanks, sammy1!! :)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 13:05

Astaloca schreef:

---

*kopieert dit bericht en plakt in words, maar komt erachter dat het gewoon 3 streepjes zijn en geen kleine lettertjes :') *

ik ben ook benieuwd naar het veulen :):)

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 15:20

Sublime's Gerbra
Sublime's Debra
Sublime's Deborah

Zo, nu ga ik even badderen en werken :')

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 16:25

mang schreef:
Astaloca schreef:

---

*kopieert dit bericht en plakt in words, maar komt erachter dat het gewoon 3 streepjes zijn en geen kleine lettertjes :') *

:') Doos, niet alles op bokt is geheim! :P

Hm ik hoop op een bepaalde naam als het een merrie word.. (die van YMC) ik wacht af. heb je al potentiele kopers, of blijft die? O:)

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 18:16

mang schreef:
Astaloca schreef:

---

helemaal in word plakken? je kunt hem ook gewoon in de adres balk plakken :P

ben benieuwd wanneer de beeb komt! hou het topic al steeds in de gaten :D

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 18:34

Ja ik plak hem altijd in m'n msn scherm :')