oké, vlokkerig? anders moet je kijken of je ietwat in een glas op kan vangen....
Ik vond op de laatste foto''s haar spenen ook al voller en verder uit elkaar staan. dus klinkt alsof je het toch de komende paar dagen kan verwachten.....
Melken is een groot woord. Ik laat er een druppeltje uit komen om te kijken wat voor kleur de melk is. Dan kan je aan de kleur zien of het nog lang gaat duren. Daarbij als de melk wit en zoet is duurt het vaak niet meer an 48 uur eer het veulen er is.
Het is een testje zeg maar.
HubbaBubba
Geplaatst: 09-06-09 22:14
Ook niet zo'n betrouwbaar testje hoor... De ene merrie is de andere niet! De meeste merrie's hebben wel duidelijke biest, maar er zijn er ook tussen (was bij de mijne) die biest hebben dat net water lijkt... En wat ik al eerder zei, je kunt dat soort zaken beter met rust laten, als er hars op haar tepels vormt weet je genoeg!!
Er bestaan ook test die de zuurgraat aangeven van de melk. Dan moet je ze ook melken. Naar mijn idee kan het ook niet zo veel kwaad als er nog een eens 1 keer per week een beetje melk uit word geknepen.
Bij Mara blijkt het toch redelijk te werken aangezien ik de kleur toch zie veranderen.
dat weet ik zo net nog niet of het lang of kort duurt.
het leek er eerst op dat het zou komen, maar nu weet ik het even niet meer.
ben er eigenlijk ook even wat minder druk mee bezig. Mijn zusje die ziekenhuis in en uit gaat en nu mijn opa die ook in het ziekenhuis ligt met een longontsteking...
gaat lekker zoals je leest. Ik heb ook niet het idee dat het binnen nu en 3 dagen komt, als je daarmee bedoeld het duurt niet lang meer.
Hmm.. eerder stoffig, maar dat kan ook wel aan de kleuren van flaptop liggen.. maar wel idd een andere kleur dan de voorhand en romp, dus kan idd zijn dat ze klammig is daarzo