Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 20:56

trysteffy schreef:
Jij krijgt al les met je jaarling Janine?

Grondwerk les, 1 keer per maand of nog minder. Natural horseman ship.

En dat is gewoon het stukje respect, braaf mee lopen maar ook veel stof voor mijzelf

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 21:20

Vulina schreef:
Ik heb vandaag verplicht gewandeld met 1 van de knotsen := .. Hij moest een prikje, en aangezien het dag 3 was, wist hij dat O:) Mijn lieve jaarling was niet zo lief meer :') Uiteindelijk gelukt, Joltsje kwam langs, dus die moest verplicht helpen :P Gelijk even gemeten, hij is nu 1.62...

Haha.. zo kan ik ook wandelen.
En ik was er innd bij en goed gegokt. Gea en man d88 onder de 1.60 ik erboven.

Geeft mij weer moed voor die van mij. Hij heeft gewoon grootheidswaanzin met zulke joekel vrienden

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 22:58

Trippel heeft sinds gisteren een vriendinnetje. Het koppelen in de kudde ging in eerste instantie niet helemaal vlekkeloos. Gisteren in de bak een voor een de andere paarden erbij gezet. Als eerste Eva en dat klikte bijna direct. Een paard hebben ze uit de kudde gehaald en in een andere groep geplaatst omdat zij echt achter Trippel aan bleef jagen maar dan op een gemene manier. Eva probeerde haar iedere keer tegen dat paard te beschermen. Nu dat paard uit de kudde is is de groep gelijk rustig.
Afbeelding

Afgelopen donderdag heeft Trippel kennis gemaakt met de hoefsmid. Dit was echt nodig en hij kreeg bij het zien van haar hoefen ook het idee dat ze nog niet eerder een hoefsmid erbij had gehad. Ze staat nu weer mooi op de voetjes. Wel heeft ze bij een achter been iets last van mok dus begonnen met smeren van thea tree zalf. Hopen dat het helpt. Van de week nog even de dierenarts erbij aangezien ze nog niet is ingeent en dan ook even advies over ontwormen vragen aangezien ik denk dat dat ook nog nooit is gebeurt.

Ze begint steeds meer aan mij te wennen. Vanmiddag hinnikte ze zelfs naar mij toen ik haar uit het land ging halen. Ze moet echt nog aan heel veel wennen maar heb alle tijd en geduld.

Pino96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 23:01

Vulina, wat hoog al zeg!! Wow!

En leuk janinevv, al is het om voor jezelf te weten hoe je haar straks alles moet gaan leren. Heel handig

Essxan Hey, nog een bont zwartje met weinig bont. :+

Even kroelen met scarface
Afbeelding

Pino96

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 23:03

Ontwormen is inderdaad wel verstandig om achter aan te gaan als dat nog niet is gebeurd zeg. die jonkies zijn zo vatbaar!

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 23:08

Pino96, bont genoeg voor mij. Aan de andere kant heeft ze iets meer wit
Afbeelding.

Dit is mijn eerste bonte paard,

mijn helaas veel te vroeg overleden paard Uno was een vos
Afbeelding

Heb hem helaas twee weken terug onverwacht moeten laten inslapen aan zware koliek. Wou niet zo snel weer een nieuw paard maar kwam haar tegen op marktplaats en was eigenlijk gelijk verkocht.
Had al wel in gedachte dat als er weer een ander paard zou komen het een jong onbeleerd paard moest wezen omdat ik niet weer een project paard wou.
Mis mijn grote vriend nog elke dag maar Trippel helpt mij wel om door te gaan.

Krijg regelmatig te horen, Maar de eerste twee jaar kan je nog niet rijden. Dan zeg ik dat weet ik en dat vind ik niet erg want ik ben er nu nog niet aan toe om op een ander paard te stappen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 08:50

Knappe bontjes :j Het meeste bont zie je straks onder het zadel niet eens.. Ik hou er ook van, volledig bont niet persé, maar een grote vlek is wel echt gaaf..

Pino, hij is ook nog ontzettend overbouwd.. Als dat recht trekt is hij wel minstens al 1.70. Mijn andere jaarling is nu net groter als deze, die zal 1.64 zijn, maar die is wel al meer in verhouding..

Pino96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 09:56

@essxan Ik snap je gevoel helemaal. Benji is de opvolger van mijn grote liefde Pino, die ik in 2017 in heb moeten laten slapen. Het is bij lange na niet hetzelfde, ik laat nog regelmatig een traan, maar het is wel heel leuk om weer met een paard bezig te zijn en plannen te maken. Ook om onbezorgd bezig te kunnen zijn. Mijn pony was ontzettend oud en ik was enorm zuinig op hem. Stoepjes af vond ik al doodeng. Met Benji beklim ik halve bergen zonder er bij na te denken.

@Vulina Jeetje, heel gaaf om je babypaardjes zo de hoogte in te zien gaan. Bij Benji denk ik ook vaak ''zo, die is gegroeid!'' maar die is nog altijd wel kleiner dan ik haha.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 17:28

Nacho is terug op stal vanuit de kliniek! *\o/*

En kijk hem gaan <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 17:35

Wat deed hij op de kliniek dan?

Mn kudde <3
Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 17:47

Janine ze ziet er geweldig uit! leuk dat jullie al lessen doen, dat gaat je vast voordelen geven over 3 jaar!

Salatiga : Ik zit ook in t 2019 topic. Ik denk dat het ook anders aanvoelt omdat niemand de moeite neemt om te reageren op een ander. Tenminste het is altijd leuk als iemand wat zegt over je paardje, toch?

Kim : Goede plannen! Mooie voorbereiding voor later, en zeker heel nuttig ook voor als er ooit een keer nood aan de man is. Dan kan je in ieder geval met de trailer weg :D

Leonie : fijn dat het gelukt is! op naar een goed herstel en fijn leven als ruin :D

Droversrun :Friezen worden altijd van die lekkere slungels vind ik :+ wel al mooi aan de maat!

Essxan : welkom! Wat een knapperd heb je! En ook een leuke naam :j

Yarkayunda : Lekker overbouwd dus! die gaat nog wel een stukje de lucht in straks.

Eveyy : Dat is fijn als ze zo koel in het hoofd zijn, het staat haar wel goed :j

Chantal : de tink neemt eten heeel serieus :')

Pino : Altijd leuk dat wandelen. Goed dat je het opmerkte van het been. Zie zo vaak mensen met ponys die gewoon door rijden of showen terwijl pony niet goed loopt. denk dat ze het dan echt niet zien |o

Vulina : Zul je altijd zien :# :#

Essxan : Gezellig zo met vriendje! Kan ze mooi wat van leren. Ken zoveel mensen die denken dat het niet nodig is, de smid dan. Hier gaan ze om de 4 weken :)

Pino : leuke foto van jullie samen!

Essxan : lekker penny vlechtjes. Altijd moeilijk als je je maatje moet laten gaan..

Pradadaan ; Blij om terug te zijn zo te zien! Wat voor bezoekje had hij?

Cio : heerlijke groep, om elke keer weer van te genieten <3

Hier gaat alles super. Zondag wordt hij gescheiden van de andere jaarling en 2jarige. Dan komt hij met mijn aangekochte veulen. We scheiden ze bewust omdat de 2jarige nogal een beul kan zijn, die zou het veulen gelijk door de draden jagen. Heb gekozen om nu te koppelen met een veulen. Het kwam op mn pad en hoop dat ze dan over een paar jaar nog bij elkaar kunnen lopen. Vaak accepteren ze elkaar nog wat beter als ze nog jong zijn. De 4jarige hengst die er loopt is nergens meer aan te koppelen, jaagt iedereen de wei uit, behalve zn 3jarige vriendje waar die altijd al bij staat.

Afbeelding

Hoop zondag fotos te maken van hem en zn nieuwe vriendje, hopelijk klikt het. Altijd spannend :):)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:02

Dankje Nynkster! Dat denk ik ook wel ja :o

Die van jou heeft ook zo'n fantastische kleur hè

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:36

Nynkster, jij bent ook hard aan het uitbreiden! Ben benieuwd naar fotos. Ik reageer niet veel maar lees veel mee!
Zelf niet veel nieuws, welsh b groeit goed en lekker jong aan het zijn.

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:39

droversrun schreef:
Fijn dat het herstel goed gaat Leonie! Ik kan weinig opmaken uit je foto maar ik zie volgens mij niets dat ontstoken is :+
Welkom Essxan :)
Dan is Jackie best al groot Yarkayunda want zo groot zijn haar ouders niet, hoe groot hoop je dat ze wordt?
Haha dankje Salatiga <3. Ze is inderdaad wel echt superrrrr leuk hoor, haar karakter is echt fantastisch, ze heeft echt overal lak aan :+ Doet compleet haar eigen ding, ik hou er van haha. Als ze maar respect voor mij behoud en tot nu toe gaat dat gelukkig goed.

Ik hoop dat ze rond de 1.60 word :D

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:43

Janine : Dankjewel! Weinig mensen die het mooi vinden, maar ik ben er nu wel aan gewend :D Op de verbrande neuzen na en veel last van veel zon vind ik het wel gaaf :)

Stalmelyn : Ja is hard gegaan in 2 jaar. Maar ben voor nu ook wel even compleet.. Heb 3 merries en nu 2 hengsten. had dit jaar graag mijn eigen veulen een hengst willen hebben, dat werd een merrietje :7
Fokker van mn oudste merrie had een super tof veulen uit een volle zus van die van mij. Dus dat was natuurlijk wel een beetje meant to be :') Halen hem zondag op maar kan wel vast wat fotos delen. Het is een ontzettende bonk van een veulen. Fotos doen zn breedte eigenlijk nog geen eer aan. Flinke benen eraan en toch mooi hoofd. Maar dit was een ultieme kans uit fokkerij waar ik het type heel mooi van vind en erg goed contact met de fokker. Gaan wel samen naar shows etc dus weet ook wat ik krijg.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 19:00

Nynkster schreef:
Janine : Dankjewel! Weinig mensen die het mooi vinden, maar ik ben er nu wel aan gewend :D Op de verbrande neuzen na en veel last van veel zon vind ik het wel gaaf :)

Stalmelyn : Ja is hard gegaan in 2 jaar. Maar ben voor nu ook wel even compleet.. Heb 3 merries en nu 2 hengsten. had dit jaar graag mijn eigen veulen een hengst willen hebben, dat werd een merrietje :7
Fokker van mn oudste merrie had een super tof veulen uit een volle zus van die van mij. Dus dat was natuurlijk wel een beetje meant to be :') Halen hem zondag op maar kan wel vast wat fotos delen. Het is een ontzettende bonk van een veulen. Fotos doen zn breedte eigenlijk nog geen eer aan. Flinke benen eraan en toch mooi hoofd. Maar dit was een ultieme kans uit fokkerij waar ik het type heel mooi van vind en erg goed contact met de fokker. Gaan wel samen naar shows etc dus weet ook wat ik krijg.

[ [url=m/vKvdlz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LPI4QH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/psZHoB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WmbRA3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een knapperd! Wat een leuk hoofdje zit daar op <3

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 19:45

Nynkster, je hebt een heel mooi merrieveulen! Veel mensen zullen daar op hopen.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 19:51

Cioccolato schreef:
Wat deed hij op de kliniek dan?

Oh ik dacht dat ik dat hier verteld had :o

Hij was mee als maatje voor een kudde genoot die acuut geopereerd moest worden.
Die ander kent niks. Geen trailer laden, halster, mee lopen enz.
Dus Nacho was mee om de ander te begeleiden en zodat hij niet alleen was.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 20:16

Ik vind de kleur ook gaaf nynkste! Geweldig zelfs. Doe maar maatje 165

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 21:27

Wat fijn pradadaan, dat hij zo mee kon! Ook een geluk dat je er was :j

Ik hou er ook van Nynkster! Mooi hoor..

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 21:50

[quote="Pino96"]@essxan Ik snap je gevoel helemaal. Benji is de opvolger van mijn grote liefde Pino, die ik in 2017 in heb moeten laten slapen. Het is bij lange na niet hetzelfde, ik laat nog regelmatig een traan, maar het is wel heel leuk om weer met een paard bezig te zijn en plannen te maken. Ook om onbezorgd bezig te kunnen zijn. Mijn pony was ontzettend oud en ik was enorm zuinig op hem. Stoepjes af vond ik al doodeng. Met Benji beklim ik halve bergen zonder er bij na te denken.

Het is inderdaad niet hetzelfde en dat zal het ook nooit worden. Uno was echt mijn once in a lifetime paard, ook al heb ik er mijn handen aan vol gehad. Dier had heel veel vertrouwens problemen maar ik kon uiteindelijk met hem lezen en schrijven. Trailer laden kreeg alleen ik voor elkaar, als een ander het wou proberen stond hij op zijn achterste benen. Het enigste probleem wat ik in de zes jaar dat hij van mij was niet heb kunnen oplossen was zijn enorme angst voor de hoefsmid. Bekappen kon alleen met behulp van sedatie omdat hij anders in de fight modus schoot en de hoefsmid gewoon aanviel.

Dat is ook een van de redenen dat ik nu voor een jong paard heb gekozen. Die kan ik alles zelf aanleren en aanwennen en dan weet ik precies wat er mee is gebeurt en gebeurt. Geen zin meer in een opknap project van iemand anders.

Trippel is al aardig gewend op haar nieuwe plekje. Ze staat er nu een week. Voorhoefjes geeft ze al braaf, achter vind ze nog erg spannend. Ik doe alles met beleid en geduld. Vast staan gaat ook steeds beter. Poetsen vind ze ook nog spannend gaat.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 21:52

Dat is idd handig Prada!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 21:53

Ja zeker een geluk dat ik er was en het zag. Ze hebben een oog moeten verwijderen. Heel naar maar gelukkig goed mee te leren leven op deze jonge leeftijd.

Voor Nacho zag ik het vooral als een goed leer moment, buiten het feit dat ik het super vind dat hij zo goed kon helpen. Ik ben toch wel écht heel trots op hem dat hij zo stoer en braaf is dat hij zichzelf gewoon op de vrachtwagen laat zetten en zo veel vertrouwen aan de ander kon geven.
Geeft een fijn gevoel dat hij zo is.
En ik vond het helemaal niet verkeerd dat hij na toch dik een half jaar 24/7 weide weer even zo veel in de hand was als op de kliniek.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:53

Als Tjitske gewoon gaat liggen is ze net zo groot :+

Momenteel zijn we alles aan t klaar maken voor de winter voor Tjitske dan staat ze weer apart met Sientje.

Shetje bruin naast haar
Afbeelding

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:10

Haha, ze wilde even op ooghoogte communiceren :D.