Veulens 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:33

Ik ben met Rudi wel al rustig aan begonnen. Vanaf januari ongeveer. Het komt hier neer op meestal 2x per week wat doen en dat is nog weleens verschillend. Longeren, longeren met singel, spelen met de bal, balkjes, longeren met zadel 3x gedaan nu. Met hoofdstel longeren doe ik nu eigenlijk altijd zodat hij went aan het bitje en eergisteren voor het eerst een bijzet eraan. Verder ook gewoon lekker poetsen en dan met het krukje oefenen dat ik ook boven hem kan zijn. Inmiddels ook het gevolg gedaan en een keer echt op hem gezeten. En zo pruts ik lekker met hem verder. De ene week wat meer dan de andere, net hoe het uitkomt en hij vindt het geloof ik wel prima. Soms neem ik me voor om serieus iets te gaan doen en dan blijkt dat meneer in een speelbal is..dan gaat alles overboord en gooi ik de bal erin of ik ga met hem gek doen :')

Voor de rest staat hij vooral mooi te zijn in de wei nog

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 12:59

Leuk om iedereen zo aan de slag te zien gaan! Vandaag de deken van Don lekker af met dit mooie weer.
Had hem eerder geen deken op maar met die regen de hele tijd, had hij het gewoon koud..

Ik ga hem binnenkort leren te longeren aangezien grondwerk al zo goed gaat! Hij kan de beginselen van wijken al

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 13:32

Britt1 schreef:
Ben ik de enige die echt nog niks aan 'werk' doet met mijn 2017 pony? Hij wordt in juni 3. Zijn er meer die echt nog bewust langer wachten?

Onderschat niet wat zo’n natuurgebied aan lichamelijke training voor je paard betekend, dat is in niets te vergelijken met thuis op de wei/paddock staan. Ik zie echt weer uit naar 1 mei, de datum dat ik Pleun weer naar haar natuurgebied mag brengen voor de dan komende 6-7 maand.
Vorig jaar bracht ik een “iel kind” weg en haalde ik 6,5 maand later één bonk spieren weer op. De kilometers die ze daar per dag als kudde afleggen, het zwemmen dat ze deden (om bijvoorbeeld bij een afgezette weide te komen met “groener” gras), maar ook het leven in een gemengde kudde met allerlei rassen, formaten en leeftijden door elkaar. Het doet ze zoveel goed!

Dus Britt, als jou pony nog een jaar (of twee) op een natuurgebied mag blijven staan, dan zou ik adviseren daar vooral gebruik van te maken. Trainen kan later wel weer.

Het natuurgebied van Pleun staat in de winter onder water, vandaar dat ze niet het hele jaar daar kan blijven. En alleen op de wei staan vind ik echt te weinig training voor een jong paard, vandaar dat we Pleun nu opgepakt hebben, maar ik er totaal geen probleem mee heb om de training straks voor 7 maand te onderbreken.

Britt1

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:39

Ah ja Daphara, dat weet ik en mede de reden dat hij in natuurgebied staat :). Met 'werk' bedoel ik vooral het longeren en al rijden. Daar ben ik nog lang niet met mijn puppy. Hij blijft het komend jaar sowieso nog daar staan in elk geval!
Fijn dat jouw paardje ook bijna weer terug kan naar het gebied, leuk!

Hier even twee foto's ter vergelijking nu!

Mei 2018, bijna 1 jaar
Afbeelding

Vandaag, bijna 3
Afbeelding

<3

CBarrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:02

gisteren een zadel aangeschaft voor djoline, is alleen nog even afwachten wat der schoft gaat doen
ben er nu al helemaal happy mee.
deze fork past wel op me paint en kwpner dus daar ben ik ook ontzettend blij mee

foto is alleen niet goed gedraaid

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:04

Oeh wat een mooi paard! En zadel ook natuurlijk :D

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:06

Staat super zeg!

CBarrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:30

hihi dank je wel :) ze is mega erg veranderd en blijft veranderen.
ze word nu wel langzaam heel wit helaas, had stiekem gehoopt dat ze grijs bleef

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 20:34

Wat leuk om alle updates te zien! Sommige zijn al echt paard zeg.

Makuya ga ik de komende 2 jaar niet inrijden, ze word in Juli 3. Wel begin ik deze zomer serieuzer aan de hand te werken met haar, de bedoeling was om dit jaar naar de keuring te gaan met haar. Maar door Corona denk ik dat we maar volgend jaar gaan.
Wel gaan we dit jaar kijken om misschien te gaan mennen, dan kan ik zo kilometers gaan maken.

Ook is de tandarts geweest, het was goed nodig gezien ze 2 doppen niet lekker lost liet. De doppen erachter heeft hij ook maar eruit gehaald. Hoop dat ik eentje kan laten slijpen voor in een sieraad.
Afbeelding

Verder heb ik haar voor het eerst dit jaar kunnen wassen, Dat was goed nodig gezien de hengstigheid eraf spat (Nog meer merrie eigenaars met dit probleem :') ) Hele staart en benen waren hartstikke smerig.
Afbeelding

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 20:36

Wij doen ongeveer 2x per week iets. Tussen de 20 en 30 minuutjes ongeveer. Varieert dan van grondwerken op de cirkel, tot desensitizing, tot gewoon dollen en spelen in de bak. De overige tijd staat ie met z'n 4 maten te spelen (= eten haha).

Afgelopen donderdag superfijn gewerkt samen! In de roudpen op lichaamstaal oefenen op tempowisselingen. De actie, reactie ging na even inkomen perfect! <3

Oh enne, ik heb stiekem alweer een aankoop gedaan :):)

Afbeelding

Djoline haar zadel is gaaaaf! Is dat een freemax?

CBarrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:45

Igniss schreef:

Makuya ga ik de komende 2 jaar niet inrijden, ze word in Juli 3. Wel begin ik deze zomer serieuzer aan de hand te werken met haar, de bedoeling was om dit jaar naar de keuring te gaan met haar. Maar door Corona denk ik dat we maar volgend jaar gaan.
Wel gaan we dit jaar kijken om misschien te gaan mennen, dan kan ik zo kilometers gaan maken.

Ook is de tandarts geweest, het was goed nodig gezien ze 2 doppen niet lekker lost liet. De doppen erachter heeft hij ook maar eruit gehaald. Hoop dat ik eentje kan laten slijpen voor in een sieraad.
[ [url=m/G1k6Lp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Verder heb ik haar voor het eerst dit jaar kunnen wassen, Dat was goed nodig gezien de hengstigheid eraf spat (Nog meer merrie eigenaars met dit probleem :') ) Hele staart en benen waren hartstikke smerig.
[ [url=m/FpC1wD.jpg]Afbeelding[/url] ]

heel erg last van de hengstigheid, djoline is me eerste merrie dus zelf nooit eigen ervaringen met hengstigheid gehad

CBarrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:46

Flux schreef:
Wij doen ongeveer 2x per week iets. Tussen de 20 en 30 minuutjes ongeveer. Varieert dan van grondwerken op de cirkel, tot desensitizing, tot gewoon dollen en spelen in de bak. De overige tijd staat ie met z'n 4 maten te spelen (= eten haha).

Afgelopen donderdag superfijn gewerkt samen! In de roudpen op lichaamstaal oefenen op tempowisselingen. De actie, reactie ging na even inkomen perfect! <3

Oh enne, ik heb stiekem alweer een aankoop gedaan :):)

[ [url=m/NjxMgo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Djoline haar zadel is gaaaaf! Is dat een freemax?

ja heb gekozen voor een freemax dacht dat lijkt me het makkelijkst aangezien ze ontzettend veranderen.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 08:46

Igniss schreef:

[ [url=m/G1k6Lp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/FpC1wD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat goed! Ik heb ook 1 dop gevonden in stal. Hij at al moeilijk en nu heeft het zelf losgelaten gelukkig.

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:33

Mooi flux! Is dat om iets mee te trekken?
Makuya wil ik eigenlijk ook voor de koets, ben deze week begonnen aan het begin van het longeren, dat ging redelijk. Makuya is nogal van het plakken :') vriendin was toevallig ook op stal dus die heeft met haar camera op afstand wat fotos kunnen maken. We houden hier ons wel netjes aan de corona maatregelen :Y)

En heb een watercolour schilderij laten maken van toen baby nog echt een baby was. Dacht op die manier steun ik toch de tattoo artiesten. Ben er zo enorm blij mee <3

Afbeelding

Afbeelding

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:43

Igniss schreef:

Haha ja! Het is een gareel tuig!

Afbeelding

Even te passen <3 hij was niet onder de indruk!

Ik heb hem helemaal compleet. Dus ook de broek en staartriem. Maar die wil ik pas passen als het lange lijnen goed bevestigd is, en daarvoor mag ie nog wel even wat ouder worden nog :)

Wat een prachtig schilderij! Heel gaaf! Bij welke artist heb je dit laten doen als ik vragen mag? :)

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 13:14

Flux schreef:
Igniss schreef:

Haha ja! Het is een gareel tuig!

[ [url=m/YUPxoU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even te passen <3 hij was niet onder de indruk!

Ik heb hem helemaal compleet. Dus ook de broek en staartriem. Maar die wil ik pas passen als het lange lijnen goed bevestigd is, en daarvoor mag ie nog wel even wat ouder worden nog :)

Wat een prachtig schilderij! Heel gaaf! Bij welke artist heb je dit laten doen als ik vragen mag? :)

Bij mandy denise tattoo ze bood het aan op haar fb en instagram ook meen ik. De kosten ware €75 voor 1 portret.

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 08:56

Ik zal ook eens uit mijn winterslaap komen.

Gisteren mijn varkentje na een lange winter gewassen.

Flo is flink gegroeit en staat nog steeds overbouwd.
De tandarts is een maand geleden voor het eerst geweest, wanneer we gaan beginnen moeten er 2 tanden uit maar volgens de tandarts arts had ze een super mooi gebit.(wel een late wisselaar).

Omdat flo nog een kleine smurf is heb ik er voor gekozen volgend jaar pas echt te gaan trainen, ik ga denk ik wel beginnen met longeren. De smurf heeft energie voor 100000 :+.

Afbeelding

Fijne pasen iedereen

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:36

@womble wat leuk dat je een update plaatst. Ik heb het ook hoor, ik vind dat Don lekker de tijd heeft en daarvoor is er nog zoveel te leren. Ik ben nu met grondwerk bezig.

@igniss hele mooie tekening!

Vandaag krijg ik mijn kaptoom. Tot nu toe heb ik alle grondwerk gedaan met een touwhalster wat super werkte. De basis zit er al in. Het wijken gaat op 1 hand al heel goed. Dat vind hij ook heel leuk. Als ik al in de bak sta, staat hij al te trappelen om te gaan wijken. Dan ga ik juist wat anders doen haha. Vandaag is ook de hoefsmid geweest. Het bekappen ging super goed, vorige keer konden we de voorste hoefjes doen en nu hebben we alle 4 gedaan. Hebben het in zijn stal gedaan zodat hij in zijn vertrouwde omgeving is. Ik ben super blij met deze hoefsmid.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:35

Mijn toverbal! (zomervacht in aantocht!)

Afbeelding

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 20:11

Ziet er super uit zeg! Vind zomervacht altijd zoveel mooier dan de dikke vachten

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:07

mijn valkje begint helaas toch wel wat te schimmelen nu de zomervacht tevoorschijn komt. Hals is nog mooi rood, maar de rest van zijn lijf is wat rossig/grijs met witte vlekken. dus ik vrees dat moeders toch de overhand krijgt qua kleur. ach ja. Hij is er niet minder lief door.

FreeSpirit87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 18:20

Mien knap meneertje <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Echt een wilde hengst :D
Afbeelding

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:00

juval schreef:
mijn valkje begint helaas toch wel wat te schimmelen nu de zomervacht tevoorschijn komt. Hals is nog mooi rood, maar de rest van zijn lijf is wat rossig/grijs met witte vlekken. dus ik vrees dat moeders toch de overhand krijgt qua kleur. ach ja. Hij is er niet minder lief door.

Ah ben benieuwd, fotootje?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 20:18

Misschien wordt hij uiteindelijk zilver van buiten, van binnen blijft hij een gouden hartje hebben juval ;)

Hier lekker een beetje met nieuwe knopjes aan het prutsen. Vu heeft een beetje een concentratie-b*tchface maar ze pakt het lekker op.

En omdat ik allemaal prachtige bijna volwassen paarden en pony's langs zie komen... mensen met een slungeltje, you're not alone :') . Ik kan niet wachten tot de mammoetvacht eraf is, dan toont het toch ook gelijk weer anders
Afbeelding

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 13:40

Afbeelding
Afbeelding

hij is een stuk lichter op zijn lijf geworden. maar nog steeds wel de gouden gloed. We zien wel hoe hij verder kleurt.