Kun je niet een keer fokken met jou verkochte dekhengst? Of past dat niet bij Oife? Of dekt hij niet meer.
Sorry ik stel weer veelste veel vragen
StalMelyn
Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-24 14:02
Mijn hengst is naar het buitenland verkocht dus dat wordt lastig. Hij en Oife hadden ook dezelfde grootvader, sommige doen dat maar niet mijn keuze. Met zijn zoon die ik heb aangekocht zou ik het wel durven, weer een generatie verder weg en een hele andere moederlijn. Dus wie weet in de toekomst.
Ik zal ophouden met vragen stellen en genieten van jou berichten over de ponys haha
StalMelyn
Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-24 22:32
Nee geeft helemaal niet. Ik vind het alleen maar leuk als mensen geïnteresseerd zijn, ben heel blij met alle paardenkinders, al houd ik het hier vooral bij Oife en Pipp.
Vandaag even een teleurstelling, ondanks dat ik deze had verwacht. Hoop doet leven en zolang je kans maakt ben je er met je hoofd heel druk mee. Ik had een bezichtiging bij een huis met de ruimte en mogelijkheden om paarden aan huis te houden en heb ook een bod gedaan. Helaas is mijn bod niet geaccepteerd, zoals ik begreep is er echt heel groot overboden en ik had toch ook al een flink bedrag overboden. Wanneer alles onherroepelijk is krijgen we wel alle biedingen te zien dus ik ga wel even spieken dan.
Als ik heel eerlijk ben is het ergens ook een opluchting want ik ga in december/januari zes weken naar Nieuw-Zeeland en kon mij nu al druk maken over wie dan de paarden zou kunnen verzorgen. Maar dat is nu niet meer van toepassing. Ik hoop volgend jaar een geschikte stek te kunnen vinden.
Wat jammer! Maar als ik zo lees moest het ook zo zijn. Na Nieuw-Zeeland komt er vast wel mooi plekje.
Wat ga je doen in Nieuw-Zeeland? Vakantie rondreis of iets met paarden?
StalMelyn
Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-24 17:44
Ik ga met de camper rondreizen. Even geen hond en paarden. Zei laatst thuis dat ik me afvroeg of ik geen heimwee zou krijgen. Nog nooit zo lang weggeweest van de dieren. Mijn hond gaat naar mijn ouders dus daar heb ik geen enkele zorgen over.
StalMelyn
Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-24 20:56
Vandaag weer een bezoek aan de meisjes gebracht. Ze staan er super voor. Na het ontklitten had Oife geen voorpluk meer. Er komt eindelijk weer een toefje tevoorschijn.
Ja ze doen het super. Oife haar hoofd groeit ook mooi bij het lijf, of het lijf bij het hoofd. Dus dat gaat misschien nog meevallen in de toekomst. En ze is de grootste kroelkip ooit
Met Pipp voel ik gewoon niks. Heb haar dan ook geadverteerd, niet omdat ze weg moet maar gun het haar ook om bij iemand terecht te komen die wel enthousiast wordt en die klik heeft. Hopelijk komt dat juiste huisje voorbij.
StalMelyn
Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-24 10:31
Dat ging snel, Pipp is verkocht. Ze gaat naar een heel enthousiaste nieuwe eigenaresse en komt daar met vriendjes aan huis te staan. Het zomerseizoen blijft ze nog op het land staan. Ik gun het haar zo, de klik die ik met Oife heb dat zij die daar kijgt
Wat super leuk! Pipp is een echt welshje om te zien! Ben benieuwd hoe Oife uitgroeid, ze is zo chique!
StalMelyn
Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-24 10:10
Oife blijft en ik haal haar 28 september op (samen met mijn hengstveulen) Dan kan ik ook veel meer updates plaatsen en ben al plannen aan het maken. Zo zal ze zeer waarschijnlijk wel beleerd worden volgend jaar en eventueel gedekt worden. Maar dat moet ik tegen die tijd bekijken maar ze ziet er zo goed ontwikkeld uit, die kan dat wel hebben.
Oh dat is rap gegaan, fijn dat je Pip naar een goed huis hebt kunnen verkopen.
StalMelyn
Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-24 11:56
Ja ik schrok ook wel. Zaterdag de keus gemaakt haar toch weer eens te adverteren en maandag verkocht.
Het is echt beter zo. Zo'n pony voelt ook gewoon dat je geen klik hebt, kan ze zo mooi zijn en goed bewegen maar die klik is gewoon het aller belangrijkste. Als je wel een klikt hebt bereik je natuurlijk ook meer met elkaar.
Jammer dat Pip weg gaat.. maar wellicht dat we haar nog eens zien langskomen op bokt ik snap je beslissing… ze zijn te duur om aan te houden als de klik er niet is en met een ander staat het dan open om een once in a lifetime pony te kunnen zijn voor iemand
Dan heb je een goeie beslissing gemaakt. Ik snap dat het heel snel is gegaan. Dat zou ik ook wel even schrikken vinden. Maar hopelijk vind pip daar haar plekje!
Ben heel benieuw naar de avonturen van Oife en je hengstveulen. Die laatste wat zijn daar je plannen mee? (of is dat al keer gevraagd )
StalMelyn
Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-24 14:48
Het avontuur gaat beginnen, Oife heb ik vanochtend opgehaald samen met mijn hengstveulen.
Vanaf de zomerweide liep ze zo in 1 keer mee de trailer op Thuis mocht ze bij ons op stal bij de merrie opfokgroep van twee en een jarigen. Ik ben zo blij met haar, ze wordt echt alsmaar mooier. Zolang het gaat staat ze dus nog even 24/7 buiten, vooral om een groep te vormen en dan komt ze naar binnen.
Op dit moment kan ik er ook niet bij dat ik haar weg wilde doen. Ze is wel groot en nog overbouwd en met 2,5 jaar groeit ze natuurlijk ook nog. Op de opfokstal hadden ze haar 138cm gemeten maar wil zelf ook nog een keer meten. Ze is breed zat, hier pas ik prima zelf nog op. Ik heb vaker c pony's ingereden en ben dan wel te lang maar zij compenseert in breedte. Iets afvallen mag wel maar dat komt goed.
Kijk dan heb je er zelf mss ook nog een leuke pony aan… en dat het een prachtige zwaan zou worden had ik niet anders verwacht. Deze gaat je nog vaak verbazen.
Net het hele topic doorgelezen, ontzettend leuk!! En super mooie pony's. Zelf geen welsh bezitter, maar voreger 6 jaar bij een boertje die welsh pony's fokte verzorgd. Ze blijven een plekje in mn hart hebben. Heel leuk om te volgen!