[Foto] 2020 veulens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:06

Wat een super leuke foto en kaartje <3

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:09

Afbeelding

Mijn ponyveulentje staat naast z’n mama, en daarnaast staat mijn paard.
‘S nachts staan ze dus in een eigen hok en overdag (nu ook) lopen ze met z’n drieën in de paddock.
Ideaal. Ik zie de meerwaarde niet van een opfok. Ze komen nu met z’n drietjes buiten en die kleine wordt door moeder en “tante” wel opgevoed.
Daarnaast heb ik ze elke dag in de hand, dus wordt een lekker mak beestje.

Zal vanmiddag weer eens een foto maken van het veulen, ze is valk n wordt schimmel.

Emperor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:11

Aah, wat een super lieve kerstfoto! <3

Binnenkort ga ik ook kerstfoto's maken, ben benieuwd hoe ze die kerstversiering gaan vinden. Hoe ging jou veulen daar mee om?

Tja en de discussie wel of geen opfok.. Ik ben niet voor en niet tegen, er zitten aan beide voor- en nadelen en die keuze daarin vond ik ook erg lastig om te maken. Toch maar gekozen om thuis te houden en om toch een leeftijdsgenootje erbij te hebben, er maar een ponyveulen bijgekocht :+

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:38

Philaina staat wel in een 'opfok'. Op de stal waar ze staat staan een groep veulens, enters, twenters, 3 jarige, pensioenados en een aantal sportpaarden. Dus ja alles door elkaar :+
Dit jaar bestaat de groep uit 4 veulens. 2 hengsten en 2 merries. En ze krijgt alles wat ze nodig heeft. De mensen passen er super goed op en ik kom 2 keer in de maand ff buurten. :)
Philaina thuis houden was geen optie omdat al onze stallen vol waren. _O-

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:10

Wat een super leuke kaart haha ! Erg leuk idee van ze !

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:45

Oh wat een leuk topic, ik kom me ook melden!
Ik heb een merrieveulen van maart 2020. Ze is een For Romance x Rousseau en gefokt door mirjamalvaro hier op bokt, dus ik denk dat er wel een aantal mensen zijn die haar herkennen van het Dikke Buiken topic. :D
Ik heb heel erg bewust gekozen voor een goede opfok. Mijn andere paard staat op een pensionstal en dat vind ik geen goede omgeving voor een veulen. Ze staat nu op een fijne plek, in een groepje van 6. Het is er schoon, de eigenaren letten erg goed op en ik kan altijd komen kijken. :)
Afbeelding

Vingino99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:01

Ik kreeg gisteren een appje van de eigenaar van de opfok over mijn draak. Alle veulens werden gisteren ontwormd en geënt en blijkbaar was meneer daar niet van gediend :+ Ze kregen hem bijna niet te pakken - hij sloeg met zijn achterbenen.. In de kudde waar hij staat is hij de baas en kan hij zich heel dominant voordoen. Als ik er ben en een ander paard komt ook maar een stap onze kant op dan gaat hij al met oren in zijn nek en zijn mond open er op af. Hij bijt niet raak en hij trapt ook niet raak, maar wel dat dreigen naar de andere. Kan ik al iets doen met hem waardoor hij iets minder dominant wordt? Ik kan hem nog niet uit de groep halen, dus het moet in de stal kunnen :D

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:27

Er een ouder paard bij zetten die hem eens flink op zijn sodemieter geeft als hij dat soort dingen probeert :+

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:58

Er zijn opfok bedrijven die dit soort paarden bij de paarden van een jaar ouder inzet.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:07

Wij hebben ook zo ééntje, die is in zijn eerste 4 jaar uit zo'n 6 groepen gezet. Alles opjagen en ravotten tot bloedens toe..
Toen we hem uit de opfok hebben gehaald ging ie eerst naar een pensionstal. Echter konden we hem na een week alweer ophalen. Was blijkbaar één drama.
Toen 'thuis' aan onze meest dominante merrie van 12 voorgesteld }> . En daarna nooit meer ergens last van gehad. En die twee zijn nu de grootste vrienden.

Philaina mag in de middag ff buiten spelen. Alleen hadden ze gister niet zo veel zin. Ik kreeg deze foto van de opfok. Na een half uur buiten spelen stonden ze al voor het draad :+ Verwende mormeltjes :=

Afbeelding

(de ingang is één drama, verderop is het land gewoon droog en goed te doen)

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:24

Hihi ja was echt een leuke verrassing toen ik die foto kreeg <3
De opfok heeft dat dus met alle veulens gedaan, super leuk!

Emperor, volgens de opfok vonden ze het wel spannend maar waren ze allemaal super braaf :D
Het is wel handig denk ik om een krans te hebben die je “open” kan maken, zodat het hoofd er niet doorheen hoeft.

Wat leuk Lau07, welkom! Die ken ik wel uit het DBT inderdaad! Benieuwd naar meer foto’s, vind het echt een leuk dier!

Nevermind17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 21:16

Vandaag is is idalgo voor de eerste keer bij de smid geweest, hij was heel braaf. We hebben eerst geprobeerd om zo zijn voetjes te nemen maar het ging moeilijk dus hebben we even de praam gebruikt. Nadien ging alles prima. Ik heb navraag gedaan rond zijn bokvoetje, maar dit is nog niet zo duidelijk. De smid zei dat hij gezonde hoeven heeft, een mooie brede straal en geen directe problemen. Het was zeker een positieve ervaring voor hem.

Vingino99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 21:42

goldenarrow schreef:
Er een ouder paard bij zetten die hem eens flink op zijn sodemieter geeft als hij dat soort dingen probeert :+

Dat zou inderdaad soms wel een goede zijn hahah. Deze opfok is er alleen nooit fan van om bij groepen die al lang samen zijn een ander paard toe te voegen. Ze zijn dan bang dat er eentje echt buiten de kudde valt.

@caily hij stond eerst in een groep met veulens die zijn leeftijd/ iets jonger waren dan dat hij is en hij is toen met zijn maatje verplaatst naar de groep met de veulens die als eerste in het seizoen zijn geboren :')

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 22:28

Nevermind17: Hoe bedoel je dat het nog niet duidelijk was van zijn bokvoetje? Was dit zijn aller eerste keer dat hij naar de hoefsmid was geweest of bij deze smid?

Nevermind17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 01:32

Lavitabella schreef:
Nevermind17: Hoe bedoel je dat het nog niet duidelijk was van zijn bokvoetje? Was dit zijn aller eerste keer dat hij naar de hoefsmid was geweest of bij deze smid?

Beide :) een smid die we anders nooit hebben, en veulen had nog nooit een smid gezien. Ze hebben denk ik een half centimetertje af gedaan. Ik moet gewoon in het oog houden dat zijn voet niet naar binnen kantelt.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 07:41

Nevermind17 schreef:
Lavitabella schreef:

Beide :) een smid die we anders nooit hebben, en veulen had nog nooit een smid gezien. Ze hebben denk ik een half centimetertje af gedaan. Ik moet gewoon in het oog houden dat zijn voet niet naar binnen kantelt.

Met een halve centimeter gaat het niet werken die is zo weer aangegroeid .

Nevermind17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 09:48

Beide :) een smid die we anders nooit hebben, en veulen had nog nooit een smid gezien. Ze hebben denk ik een half centimetertje af gedaan. Ik moet gewoon in het oog houden dat zijn voet niet naar binnen kantelt.[/quote]
Met een halve centimeter gaat het niet werken die is zo weer aangegroeid .[/quote]

Ja maar hij stond al heel kort,zijn hoeven groeien niet zo snel..

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 07:45

Nevermind17 schreef:

Met een halve centimeter gaat het niet werken die is zo weer aangegroeid .[/quote]

Ja maar hij stond al heel kort,zijn hoeven groeien niet zo snel..[/quote]
Ja ik vind het ook niet erg, is jou veulen. Als jij dit goed vind , dan is het toch goed.

Ingrid_ms

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 09:33

Dit is Majestic Sahir van 7 maanden en sinds 2 weken woont hij bij me in Nederland. Hij komt uit Italië en is een Volbloed Arabier. Het is mijn 1ste veulen. Hij staat in een opfok in Oostwold (Wobbesheerd) en dat bevalt heel goed. Ik mag er zo vaak komen als ik wil en het is een fijn bedrijf die goed met de paarden om gaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 12:13

Wat heeft hij een zachte lieve uitstraling. <3 Gefeliciteerd met hem!
En fijn dat het gelukt is om zo een goed plekje voor hem te vinden waar hij kan opgroeien

Ingrid_ms

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 13:24

Svadilfari1 schreef:
Wat heeft hij een zachte lieve uitstraling. <3 Gefeliciteerd met hem!
En fijn dat het gelukt is om zo een goed plekje voor hem te vinden waar hij kan opgroeien

Dankjewel :-) Hij is ook echt heel lief!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 13:36

Wat een leuk topic met al die kleine en lieffe koppies <3
Prachtige veulentjes komen er voorbij!

Super dat je het zo bij huis hebt Gimmick! Heerlijk dat het overdag allemaal zo met elkaar naar buiten kan!
Lau07: Wat een aansprekend veulen! En helemaal de goede kleur ook <3
Svadilfari1: Wat een prachtig koppie! Heel mooi veulen!

Ik heb voor het eerst dit jaar ook een eigen veulen gekocht. Een springgefokt hengstveulen van Poker de Mariposa uit een elite ibop-springen prok merrie v. Wizzerd WV. Op papier heet hij Pina Colada, dus we hebben hem maar omgedoopt tot Pino. :+
Heel erg blij met hem! Hij loopt in de opfok, toevallig is hij ook gefokt door de eigenaren van dit opfokbedrijf. Daarom kon hij mooi blijven aangezien ik geen eigen stalmogelijkheden heb.
Hij staat daar fantastisch met merries en hengsten in de koppel. Volgend jaar komt hij, zoals nu de planning is, hij wat dichterbij huis met andere vriendjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 13:45

Mooi dier die Pino!

Mooie arab Ingrid. Heftige reis vanuit Italië voor zo’n kleintje of niet?

Hier groeit er 1 aardig door :=
Ik wil haar vanavond even opmeten. Mijn haflinger is 1.50.
Afbeelding

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 14:26

Ingrid_ms schreef:
Dit is Majestic Sahir van 7 maanden en sinds 2 weken woont hij bij me in Nederland. Hij komt uit Italië en is een Volbloed Arabier. Het is mijn 1ste veulen. Hij staat in een opfok in Oostwold (Wobbesheerd) en dat bevalt heel goed. Ik mag er zo vaak komen als ik wil en het is een fijn bedrijf die goed met de paarden om gaat.

[ [url=m/06chpC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AfG2gL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hrtTcH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk diertje! Ik heb zijn afstamming even opgezocht, RA Cool Elygance is van een kennis van mij en heb ik laatst nog gezien. Leuk hoor :D

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 14:33

Welkom !

Die van mij lijkt echt een pauze te hebben met groeien. Of het is gezichtsbedrog haha. Verder heeft ze haar wormenkuur gehad en nog niks aangetroffen.

Nog anderhalve maand en dan kan ze naar huis :D