Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Luf_Midnight

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:01

Afbeelding
D’leh word hier met de dag zwarter hoop dat het nog goed komt met ze valk kleur maar begin er bang voor te worden.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:28

Misschien een donkere valk?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:35

Veulen verharing is altijd donkerder, komt vast goed met de valk kleur.

Schimmel dragen kan niet ze zijn schimmel of niet, hoop voor jou dat hij zo mooi blijft :)

Met Noble gaat het goed hij staat in z'n eigen stal en geniet van de een op een aandacht.
Hij gaat deze maand alweer verhuizen
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:47

Jemig. Verhuizen, opfok. Belle is net 3 maand _O-
Gaat zo hard!

Ze zien er wel allemaal heel goed uit!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:21

Schimmel dragen wel degelijk ;)
Ik weet namelijk een cremello hengst die cremello toont qua kleur. Maar hij draagt schimmel en geeft dus ook schimmel kinderen op kleur moeders :) Maar door de dubbele verdunning toonde hij geen schimmel, terwijl hij het wel doorgaf aan zn kinderen ;)

Edit : je kan gewoon op kleur laten testen of de hengst ook schimmel draagt. Dus dat gaan we doen zodra hij er is :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:41

Hoi!

Mag ik me hier ook melden? Ik (deels samen met mijn vriend) heb ook een veulen gekocht. Een Welsh NWR hengstje. Waarschijnlijk wordt het een D/E pony.
De keuze voor een veulen heb ik gemaakt, omdat ik nog een Fjord (Vie) heb van 18. Het veulen wordt dan zijn opvolger. :) Dit had ik eerst nooit in mijn hoofd, maar sinds Vie wat achteruitgaat toch gaan rondkijken.
Vanmiddag gaan we weer even kijken en hopelijk kan ik dan zelf ook wat leuke foto's maken. Ik heb nu alleen verkoopfoto's. :Y)

Ik heb het hele topic doorgelezen, over opfok en o.a. vervoer. Die van ons gaat ook naar de opfok. Naar een plek waar de veulens ook ongeveer net zo groot worden als hij, op een of andere manier geeft dat wel een fijn gevoel. En het ligt op 4 kilometer van huis, dus ik kan er zo naartoe!

Qua vervoer vind ik het nog best spannend! Het meeste lees ik over het los vervoeren en dat is nu ook mijn plan. Maar toch blijft het spannend.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:45

@Boelles: zooo wat een gaaf merrieveulen, wat een hals staat er inderdaad al op!

@pino96: ah wat een lieve foto’s! :+: hij lijkt wel echt zwartbont te worden zo, of niet?

@Cioccolato: zet ons maar bij op de adreslijst :D Belle wordt ook al een hele dame zeg!

@Janinevv: leuk! Ben benieuwd naar recentere foto’s bij je volgende bezoek :j

@AnimalFriend: haha zal wel een avontuur geweest zijn op de poetsplaats :’)

@Luf_Midnight: komt vast wel goed hoor! Bij de mijne op de wei staat ook een valk veulen, waarbij de verharing ook een stuk donkerder is dan de veulenvacht. Maar dat blijft toch ook echt een valk :)

@Seven: zooo gaat Noble alweer verhuizen? De tijd gaat snel zeg! Het ziet er echt al een klein paardje uit ipv een baby op de foto :j

@San_ner: Welkom :D ik ben heel erg benieuwd naar foto's! Super handig dat je een fijne opfok hebt vlakbij huis!

Heb even wat raad nodig, of jullie halsters/merken kennen die heel ruim verstelbaar zijn? Regreso is uit zijn veulenhalster gegroeid, dus had voor hem een maat Pony gekocht (van Horsegear) die op twee plaatsen verstelbaar is maar zelfs op z’n kleinste is die nog echt te groot :+

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:48

Billionache : Misschien maat shetlander proberen? Ik heb zelf van Shires halsters, maar die van mij blijven natuurlijk ook klein :D

San_Ner : Welkom! Ben heel benieuwd naar fotos van jullie aankoop!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:04

Welkom! Vervoeren van veulens vind ik ook een naar iets. Maar wil het met Belle ook gaan doen. Maar ik denk dat ik haar gewoon vast zet. Ze is veel te groot om los te staan. Dus eerst even oefenen met vast staan.

Belle heeft flaporen. Maar goeie sproei hulp. Vooral het waterbak schoonmaken, gaat dan een hoefjw in de waterbak en die schrobt. Ideaal hoor! Volgende keer doe ik er een borstel onder, dan helpt het misschien _O-

En met halsters.. Ja. Belle past ondanks haar grootte nog wel perfect in haar veulen halster op 't kleinst ook not. Dus sorry. Geen ervaring hier..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 14:06

Nynkster schreef:
Schimmel dragen wel degelijk ;)
Ik weet namelijk een cremello hengst die cremello toont qua kleur. Maar hij draagt schimmel en geeft dus ook schimmel kinderen op kleur moeders :) Maar door de dubbele verdunning toonde hij geen schimmel, terwijl hij het wel doorgaf aan zn kinderen ;)

Edit : je kan gewoon op kleur laten testen of de hengst ook schimmel draagt. Dus dat gaan we doen zodra hij er is :j

Een paard is schimmel of niet, ze kunnen het dus enkel doorgeven als ze het zelf ook tonen/zijn. Schimmel is namelijk dominant.
Die cremello moet dus schimmel zijn over de cremello heen wil hij dat door kunnen geven. Die word dus helemaal wit hoe lang dat duurd is per paard verschillend :D

Ja snel he, hij is alweer 5 maand gaat echt snel.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 14:35

Hoe kan het dan zijn dat die pony in 8 jaar niks qua kleur is veranderd?
Je ziet zn schimmel niet door het cremello heen namelijk

Edit : wel wat offtopic maar ben dan wel benieuwd

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 14:43

Hoe handig, gewoon bruin :D

Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 14:53

Fijn he :o :o Ik heb ook een bruine en een vos. Mn bruine is drachtig van een valk hengst, wordt een leuk kleurenspan :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:01

Ik heb 3 vossen en 1 bruine merrie. En 2 bruine veulens :))

Als ik nou een goed springende cremello hengst vind en die op m'n vos zet, heb ik een kleurtje.
Volgens mij

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:08

Ik ken helemaal niks van kleurgenetica :D

Had wel graag een zwarte of valk gehad, maar het is een 'saaie' bruine geworden :+
Regreso z'n papa is wel een valk trouwens, mama is bruin.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:15

billionache schreef:
@Boelles: zooo wat een gaaf merrieveulen, wat een hals staat er inderdaad al op!

@pino96: ah wat een lieve foto’s! :+: hij lijkt wel echt zwartbont te worden zo, of niet?

@Cioccolato: zet ons maar bij op de adreslijst :D Belle wordt ook al een hele dame zeg!

@Janinevv: leuk! Ben benieuwd naar recentere foto’s bij je volgende bezoek :j

@AnimalFriend: haha zal wel een avontuur geweest zijn op de poetsplaats :’)

@Luf_Midnight: komt vast wel goed hoor! Bij de mijne op de wei staat ook een valk veulen, waarbij de verharing ook een stuk donkerder is dan de veulenvacht. Maar dat blijft toch ook echt een valk :)

@Seven: zooo gaat Noble alweer verhuizen? De tijd gaat snel zeg! Het ziet er echt al een klein paardje uit ipv een baby op de foto :j

@San_ner: Welkom :D ik ben heel erg benieuwd naar foto's! Super handig dat je een fijne opfok hebt vlakbij huis!

Heb even wat raad nodig, of jullie halsters/merken kennen die heel ruim verstelbaar zijn? Regreso is uit zijn veulenhalster gegroeid, dus had voor hem een maat Pony gekocht (van Horsegear) die op twee plaatsen verstelbaar is maar zelfs op z’n kleinste is die nog echt te groot :+

Maat shet is een slag groter en past hij waarschijnlijk wel. Rey past zijn hh prince charming veulenhalster ook niet meer, maar die van equ-all nog wel gelukkig.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:26

Ik ben eigenlijk niet zo heel echt van kleur. Liefste wou ik een mooi bruin span. Maar kocht een vosje en mijn vriend werd verliefd op deze bleekscheet. En ik ben er nu ook gek op, dusja zo kom je bij dingen die niet in de planning stonden :+
Afbeelding
Maar heel leuk is ie wel <3 En nu ook al veel grote hahahha helaas

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:41

Schimmel dragen zou in theorie altijd moeten tonen. Echter zijn er ook paarden die het niet tonen door een (dubbele) verdunning.

Icecrystal hier op bokt heeft een amber champagne dekhengst die schimmel draagt geloof ik, maar die het niet toont doordat ie champagne is. Ik weet ff niet meer precies hoe het zat en kan het op mn telefoon niet makkelijk nazoeken. Maar die hengst is ook op kleur getest

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:41

Billionache: die van mij heeft nu een shethalster om, past haar prima.

Cioccolate: bruin maar wel koele bles! Zo schattig dat witte snuitje.

Ik heb weinig keuze qua kleur :') zwart of zwart.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:43

Spannende kleur kans ja! :))

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:47

@alicelover: is dat dit veulenhalster van Equ-all? https://www.paardendrogist.nl/product/v ... 076/58569/
Dat is Regreso namelijk in de foto's :D fokker heeft die volgens mij nog liggen, dus ga die dan wellicht even proberen en als die ruim genoeg past zelf maar even aankopen!

@Nynkster: gaan de dingen ooit zoals gepland in de paardenwereld? :+ Een leukerd heb je er zeker aan!

Denk dat ik dadelijk maar een shetlander halster bestel :j

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:05

Ik heb een bruin bont geboren schimmel.
Een bruine een zwarte een vosbonte en een valk dus aan kleur geen gebrek
Had alleen heel graag een palomino gehad uit mijn merrie maar dat blijft toch een gok.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:48

Ik wil dolgraag een schimmel maar in dressuur land zijn die nogal dun bezaaid.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:52

In springpland genoeg _O-

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:20

Nou genoeg :D maar wel meer
Maar ook nog geen merrie gevonden uit spring genen waarvan ik dacht ja die wil ik richting de dressuurkant inzetten. Tis lastig maar ach ooit zal ik er tegenaan lopen