hellup krijg onverwachts een cadeautje van Amber

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:26

haha, volgens mij zijn de afgelopen 15 bladzijdes hetzelfde :P WEL! NIET! WEL NIET! _O-

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:27

Gaar word ik van jullie, het is geen welles nietes spelletje kom zeg....
Laatst bijgewerkt door Boompje1985 op 12-03-13 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:28

Ik ga niet roepen of ze wel of niet drachtig is, maar ik ga even heel eerlijk zijn....
Ik hoop niet dat er een veulen naast komt te lopen (Don't shoot me) :o

Er staan al zo achterlijk veel veulens te koop, ze raken ze aan de straatstenen niet kwijt.
Het is nog maar de vraag of het veulen überhaupt gezond is als het geboren, wat normaal gesproken al een wonder in een overdreven gezegd 'gezonde' bevruchting.

Joanne1987

Re: hellup krijg onverwachts een cadeautje van Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:32

Maar die merrie had wel symptomen rienne, deze merrie (mijn inziens) niet

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:51

Weer bijgelezen...
Nu de TS weg is loopt het topic nog sneller, haha.

De kinderachtige verwijten slaan natuurlijk nergens op, wie heeft daar nou iets aan. Lees je bericht even na voor het "plaatsen".

Hopelijk komt er nog af en toe een update.. Van de verzorgster?

Rekening houden dat een paard eventueel drachtig is, is niets mis mee. Als je dr maar niet compleet overvoert. En de benodigde spulletjes voor de bevalling in huis hebt.

mmk58

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:55

Kunnen jullie nou niet eens ophouden met dat welles-nietes gedoe ! Dan blijft dit topic veel leuker :j
Laten we gewoon afwachten wat het gaat worden en laten we vooral de mening en inzichten van de TS (en degene om haar heen) respecteren en de meningen van degene die er anders over denken ook. Het is het paard van de TS en als zij juist denkt te handelen en er nog geen DA bij wil halen hebben we dat te respecteren. Dat welles/nietes schiet niet op. Ik denk dat alle meningen en adviezen wel gegeven zijn inmiddels en wat TS er mee doet is helemaal aan haar.
TS ik hoop dat je ons toch nog op de hoogte wil blijven houden (en anders staat mijn PB open hoor)

_Sabrinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:59

Jemig! Wat een ontzettend kinderachtige reacties komen er ineens binnen nu TS ''weg'' is. Echt heel flauw..

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:17

Fiebie schreef:
Ik ga niet roepen of ze wel of niet drachtig is, maar ik ga even heel eerlijk zijn....
Ik hoop niet dat er een veulen naast komt te lopen (Don't shoot me) :o

Er staan al zo achterlijk veel veulens te koop, ze raken ze aan de straatstenen niet kwijt.
Het is nog maar de vraag of het veulen überhaupt gezond is als het geboren, wat normaal gesproken al een wonder in een overdreven gezegd 'gezonde' bevruchting.

Er zijn überhaupt te veel paarden ;) Laten we er meer opeten! ;)
(flauw, sorry)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:36

Fiebie schreef:
Maar goed, mijn merrie staat elke dag met haar zoon (2 jarige hengst) in de paddock.
Nou geeft Genghis geen sjoege naar wat voor dier ook, hengstig of niet.... :')

En dat doe je dus opzettelijk, wat een paardenverstand ook weer.
Te gek voor woorden dit.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:39

lisa_pluisje schreef:
Dat leg dan maar eens uit aan het friese stamboek, dat ras hangt van inteelt aan elkaar, dan nog iets, ieder ras dat ontstaat komt door lijn/inteelt anders krijg je geen ras nl.

En daarom is het Friese ras ook zo gezond zeker?
:Z

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:42

anneliesdj schreef:
Fiebie schreef:
Maar goed, mijn merrie staat elke dag met haar zoon (2 jarige hengst) in de paddock.
Nou geeft Genghis geen sjoege naar wat voor dier ook, hengstig of niet.... :')

En dat doe je dus opzettelijk, wat een paardenverstand ook weer.
Te gek voor woorden dit.

:?

Euhm.... come again?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:43

Moet ik dat serieus uitleggen?
Dat het niet verstandig is een merrie met haar 2 jarige ongecastreerde zoon in een paddock te zetten?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:44

Beetje jammer dat dit topic weer zo verpest wordt door mensen die hun meningen weer eens klaar hebben liggen over van alles en nog wat. De helft heeft niet eens met dit topic te maken.... :roll:

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:47

Het topic zou op slot moeten,de TS wil sowieso niet meer reageren.
Als ze slim is PB't ze een Mod en vraagt ze om een slotje.Het gaat straks miss. uit de hand lopen?

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:00

anneliesdj schreef:
Moet ik dat serieus uitleggen?
Dat het niet verstandig is een merrie met haar 2 jarige ongecastreerde zoon in een paddock te zetten?

Ik las het even iets anders....

Ach je kan me onverstandig noemen, geen paardenverstand, maar het zegt meer over jou dan over mij ;)
Jij komt hier de boel met een aantal cynische opmerkingen op stelten zetten en je hebt werkelijk geen flauw idee waar je het over hebt, dat moge duidelijk zijn.

Ik zet hem inderdaad opzettelijk bij zijn moeder, samen met nog 2 andere paarden.
Als er ook maar 1 haar op mijn hoofd aan zou twijfelen of hij op zijn moeder zou duiken, dan had ik hem er niet bij gezet....
Maar goed, jij kent mij blijkbaar als geen ander :+
En je kent mijn paarden (vanaf de pc so it seems) die ik al even bezit ook door en door, dus wat ben ik toch een domme koe om zoiets te doen 8)7

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:03

Ik lees nu een tijdje mee, en wat een gedoe zeg...

Het heeft IMO nu geen zin om te gaan discusiëren of iemand paardenverstand heeft, of maar blijven te herhalen dat TS dierenarts erbij moet halen.
Ik twijfel eraan of deze merrie drachtig is, maar ik hoop voor de TS dat ze er binnen een paar weken een leuk veulentje bij heeft lopen.
Als mensen nou eens stoppen met elkaar aanvallen en het over de dierenarts hebben... Iedereen heeft z'n punt denk ik wel gemaakt nu.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:15

Moderatoropmerking:
Dames zo kan ie wel weer. Het is niet nodig om persoonlijk te worden. TS kan alleen nu maar afwachten wat het gaat worden. Laat dus iedereen in zijn eigen waarde

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:21

[FZ] Sfeer op Bokt

Lees even mee! Vele van jullie gezellige bokkers kunnen hier nog een hoop van op steken! :x

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:49

Als de merrie niet drachtig is zou ik alleen maar blij zijn
omdat het toch een inteelt veulen is....Zo op de fotos denk ik eerlijk gezegt niet dat er iets in zit vind haar niet dik(opeen drachtige manier) genoeg om bv binnenkort al te moeten werpen... Mocht er niks uitkomen maar wil je wel graag een veulen fokken zou ik gewoon kijken voor een leuke andere hengst met papieren en dan volgendjaar weer blij zijn :j

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:54

mensen of de merrie drachtig is kun je niet beoordelen via een foto laten we die discussie achterwege laten en het gewoon weer leuk maken. Jammer dat het weer zo moet gaan. Volg dit topic al een tijdje en moest hier echt even wat van zeggen. TS ik hoop dat er een mooi en vooral gezond veulentje uitkomt :) hoe is het nu met de merrie?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:57

Fiebie schreef:
Ik las het even iets anders....

Ach je kan me onverstandig noemen, geen paardenverstand, maar het zegt meer over jou dan over mij ;)
Jij komt hier de boel met een aantal cynische opmerkingen op stelten zetten en je hebt werkelijk geen flauw idee waar je het over hebt, dat moge duidelijk zijn.

Ik zet hem inderdaad opzettelijk bij zijn moeder, samen met nog 2 andere paarden.
Als er ook maar 1 haar op mijn hoofd aan zou twijfelen of hij op zijn moeder zou duiken, dan had ik hem er niet bij gezet....
Maar goed, jij kent mij blijkbaar als geen ander :+
En je kent mijn paarden (vanaf de pc so it seems) die ik al even bezit ook door en door, dus wat ben ik toch een domme koe om zoiets te doen 8)7

Nee je hebt helemaal gelijk, ik heb idd geen idee waar het over gaat, tenslotte is een 2 jarige hengst nog lang niet vruchtbaar en een merrie zal echt haar eigen zoon niet op dr laten springen, dat doet een mens tenslotte ook niet? Je hebt helemaal gelijk, je weet precies wat je doet en als jij tegen je hengst hebt gezegd dat hij er niet op mag dan doet hij dat zeker niet.
Goh wie ben ik dan met al mijn jaren ervaring om dat een domme actie te noemen?
Het spijt me heel erg, het was volledig misplaatst.

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 23:17

Wow, anneliesdj, je kan dat cynische gedoe wel achterwege laten, dat gaat me toch wat te ver!

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 23:24

Ik vind dat anders ook niet zo een slimme zet hoor. Paarden zijn paarden en ooit beseffen ze dat ze ballen hebben aan hun lijf en als ge er geen 24u naast staat dan kunt ge dat niet voorkomen.

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 23:38

Nee, misschien geen slimme zet maar weten jullie of Fiebie altijd toezicht heeft wanneer haar paarden bij elkaar staan? Alleen zij kent haar paarden. Als ze zo'n norse merrie heeft dat hij de hengst niet in haar buurt toelaat, wanneer dan ook, dan mag zij die keuze toch maken? En vooral, het zijn toch haar paarden!?
Ik vind het ronduit grof hoe anneliesdj reageerde, en daarvoor hoef ik niet eens een mening te hebben over de situatie in Fiebie's weide.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 00:00

riagr schreef:
Franka75: Ik denk dat DonCamillo dan vooral opgelucht is, en blij voor het paard en TS.
Het klinkt misschien minder aardig om níet juichend mee te gaan, maar omdat het gewoon niet zeker is of de merrie wel drachtig is, is de post van DonCamillo heel reeel.
Want stél de merrie is níet drachtig ( wat net zo goed kan, want niemand weet het hier echt). Dan is ze te dik, krijgt ze te veel voer terwijl over een week of wat het gras begint te groeien ( eiwit/fructaan explosie in de wei) en loop je met een sober ras toch een risico..

Kortom: ik vind de post van DonCamillo dapper, reeel én zeer betrokken tov het paard van TS, ik waardeer het zeer dat ze haar zorg zo netjes uitspreekt. Ze neemt het daarmee wel op voor het paardje van TS!

tuurlijk daar ben ik het ook mee eens en dapper ook zeker maar vraag me gewoon af of ze gelijk heeft met betrekking tot wel of niet zwanger, im zeg van wel maar das net zo als dat zij zegt dat het niet zo is. We zien het wel. En ja verdere eventuele ongezonde zaken die er anders aan de hand kunnen zijn blijft ook afwachten.