Na een stormachtig 2010 kijken we uit naar Mirte haar veulen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:27

Spannend wordt het nu, vooral met die uiers zo!
Ben heel benieuwd naar het broertje of zusje van Blossom *\o/*

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 16:37

;( Bigone... Ik voel ook echt met haar mee. Kan het veulen er op sommige momenten wel UITKIJKEN :o

maaike_lotte, de stal is bijna klaar, maar mijn man is zó druk met zijn werk dat het lastig wordt om hem nog af te krijgen voor Mirte gaan veulenen, als ze in dit tempo doorgaat :P Het was zowiezo een race tegen de klok :j Er moeten nog pannen op en de vloer moet omhoog. Maar hij is al zo mooi!! Helemaal gevoegd en ziet er nu zo uit :D

Afbeelding

Esther en Condesa, ik vind het inderdaad erg spannend. Vooral omdat je gewoonweg niet weet wanneer ze gaat beginnen.
I know, dat is altijd zo, maar dat blijf ik toch zó lastig vinden :=

Een broertje of zusje van mooie Blossom <3 Wat een heerlijke vooruitzicht. Het is bijna niet te bevatten dat het gewoon bijna zover is. Na al die maanden... *\o/*
Straks als Luc slaapt ga ik weer naar de wei. Als er nog iets te melden is, horen jullie van me. En anders 'spreek' ik jullie morgen.
Bedankt voor de steun en het meelezen! Doet me goed :j

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:58

Zo Mirte maak het spannend zeg :D
Heel veel sterkte met de laatste loodjes!

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 18:46

Dank je wel meaghan2005! Ik ben net op de wei geweest, maar het is rustig.
Uier is niet veranderd ten opzichte van vanochtend. Lijkt een rustige avond te worden :j

Ik ging alleen wel bijna over mijn nek van een heel zielig konijntje dat mijn zoontje vond bij de drinkbak.
Doodziek (Myxomatose) echt superzielig.
We hebben hier een enorme overlast van konijnen. Er zijn er veels te veel. Dat verklaart ook wel weer het uitbreken van deze rotziekte.
Ze zijn hier niet geliefd. Ze graven hele gevaarlijke gaten in de wei. Bij de grote wei heb ik een stuk afgezet zodat de pony's daar niet gaan rennen, want daar schieten zo 6 gaten diep de grond in. Maar ik vind het altijd wel gezellig als ze in de tuin rondhupsen. Dit belooft niet veel goeds... Ben bang dat we nog wel meer van die zielepoten tegen zullen komen...
Heb de dierenambulance gebeld, maar krijg geen gehoor.
Nu gaan we hem zelf maar uit zijn lijden verlossen...

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 07:15

Dat wordt echt een mooie stal!
En hoe is het vannacht gegaan?

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 08:07

Goeiemorgen :D
Alles rustig. Uier ook niet echt veranderd.
Ik moet zo werken, dus ik hoop dat ze het vandaag niet gaat doen.
Heb vanacht wel een rotdroom gehad. Maar we gaan ervan uit dat het allemaal goed komt :j
Ben er ook onbewust heel duidelijk mee bezig :o Tja, oppernerd he ;-)
Fijne dag allemaal!

Lisanfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 09:15

Die dromen slaan vaak helemaal nergens op, dat zijn je angsten die een hele vreemde wending maken, tjee wat heb ik naar gedroomd toen ik bijna moest bevallen van ons dochtertje, niet over de bevalling zelf, maar meer over brand in huis enzo en dat haar vader iets zou gebeuren dat is zo raar.

Mirthe gaat vandaag vast nog even lekker genieten van het mooie weer en s'nachts als het wat koeler is haar kindje op de wereld zetten! <3

Starlight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 09:59

het wordt spannend babette ,niet lang meer heer alvorens de babe er zal zijn3 :)

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:31

Wij zijn heeeeeeeel erg benieuwd hoe Mirte er nu voor staat ??? :j :j :j

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 18:46

Sorry voor de late update meiden, maar ik heb de hele dag gewerkt en bij thuiskomst gauw mijn ronde langs de 3 weilanden gemaakt met de waterton, want het is hier alweer dagen bloedje heet en kurkdroog. Dan zijn de speciekuipen met water gauw leeg :P
Ook even bij Mirte geweest, maar die stond dapper in de zon te grazen. Uier is niet heel erg veranderd ten opzichte van vanochtend. Banden achter op de billen langs de staart zijn blubber := maar bovenop mogen ze nog wat losser worden.
Duurt nog wel even denk ik :j
Anne, jouw idee spreekt me wel aan. Lekker vanavond in de koelte van de avond :j Wat zal ik blij zijn als het veulen er is en alles goed is gegaan. Maar blijkbaar vindt de kleine het nog wel lekker bij mams in de buik.
De uier kan natuurlijk ook nog verder vollopen tijdens de ontsluiting en bevalling, maar vorige keer stond ie helemaal strak met de dopjes erop en toen beviel ze een halve dag later. Dat is nu dus ook een beetje mijn uitgangspunt.
Ik ga zo nog even terug voor een inspectieronde :j Mochten er veranderingen optreden, dan horen jullie het meteen.

Starlight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:22

Hier is het ook kurkdroog hoor, veel gras heb ik niet meer, maar ze kunnen toch buiten lopen dat is het voornaamste.

Het water gaat hier ook vlug de deur uit. Je hebt al zoveel werk als in de winter :D

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 09:24

Goedemorgen allemaal!
Hier is alles rustig aan het front := Uier is niets veranderd ten opzichte van gisteren. Het zal me niets verbazen als ze lekker voldraagt tot 17 juli of langer :+

:j Inderdaad Ari. Flink wat werk met het water, al scheelt het natuurlijk wel dat ik een waterton heb die ik achter de auto hang. Ik hoef dus alleen maar langs de wei te rijden en de slang in de speciekuip te hangen :P En ik hoef nu geen stallen te mesten omdat ze buiten lopen.
Vandaag mijn wintervoorraad hooi gekocht. Na lang zoeken mooie balen gevonden voor een héle nette prijs. Onvoorstelbaar dat ze 5 tot 6 euro voor een pakje durven te vragen :oo
Maar goed, ook dat is weer mooi geregeld.
Nu maar gauw wat was wegstrijken, want Luc komt alweer bijna uit school.
Mocht er hier nieuws zijn, dan horen jullie van me, maar voorlopig is het hier nog rustig.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 08:27

zo ik ben weer terug van vakantie :D , nog geen veulen?

Ddees

Re: Na een stormachtig 2010 kijken we uit naar Mirte haar veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 08:37

Ben heel benieuwd naar het veulen, hij of zij zal, denk ik, niet lang meer op zich laten wachten!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:15

Geen veulen maar wel hooi, ach das ook belangrijk niet?
Wij hebben gisteren ook gezocht naar hooi.
De helft van de jaarvoorraad is binnen, maar ook hier hebben ze het grote geld geroken.

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:17

ik ben benieuwd wat er uit komt! :D

sandyhester

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:24

Spannend, ben zo benieuwd!

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:23

Babette, kom opnou met dat veulen! :D
Heb hier ook een boertje gevonden die balen voor een nette prijs kan leveren (nu nog zien of ie ze wil komen brengen) :o
Hoeveel slaan jullie in voor de winter?

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 10:57

Goedemorgen allemaal! Ik zou willen dat ik jullie kon verblijden met een veulen, maar het is nog niet zover. Vanochtend het veulen wel duidelijk zien bewegen en nu ook keurig netjes achteraan onder de liezen.
Uier is niet veranderd de afgelopen dagen, dus ik denk dat de kleine nog eventjes bij mams in de buik blijft.

Vandaag een gekke dag. Van hot naar her vliegen, want Luc heeft feestdag op school en ze hebben gevraagd of ik kon helpen. Tuurlijk!
Alleen brak er vanochtend een stuk van mijn kies af en nu moet ik dus pendelen tussen thuis (pup uitlaten en knuffelen ;-) ) school (kids helpen) en tandarts (pijn lijden := )

Welkom thuis Jolanda! Heb je genoten?

Ddees, sandyhester en lifeofmarit: WELKOM in Mirte haar topic!!! Ik ben ook ZOOOO benieuwd :j . Gisteren kon ik het veulen er echt wel uitkijken :o Ik ben zo benieuwd of er een knulletje meisje in die buik verstopt zit. En ik kijk uit naar de bevalling (die ik dit keer hoop mee te maken :=) En stiekem vraag ik me nu ook wel heel erg af wat voor kleur het veulen zal hebben. Ik denk weer een bruine :j Maar de uier is rustig, dus het zal nog wel een paar dagen gaan duren, zoals het er nu uitziet! Maar tegelijk kan het heel snel gaan, dus we zien het wel!

kaotictjinta: Jammer hoor, die prijzen! Ik vind het prima als een boer iets wil verdienen, maar 6 euro voor een baaltje hooi?????
Ik heb ze nu voor een keurige prijs en die man had er nog volop liggen. Je moet gewoon onderhandelen, want deze kosten eigenlijk ook 5,5 euro! Zeker bij grote hoeveelheden is dat mogelijk. Ik heb meteen ook 50 baaltjes voor een kennis erbij besteld. Op dit moment is er veel gehooid en ik kwam zelfs baaltjes voor 3 euro tegen, maar dat was een stuk verder rijden en er passen er toch maar 25 in een trailer.

Mariska: Ik weet nog niet precies hoeveel paardjes er deze winter zullen meesnoepen, want wellicht dat ik nog 1 of 2 logees heb. Maar ik heb 30 baaltjes voordroog van ongeveer 40 kilo en nu 50 baaltjes hooi erbij. En alles wat ik eventueel tekort kom, koop ik dan later wel bij. Waarschijnlijk dan wel tegen hogere prijzen, maar ik wil ook weer niet teveel hooi hebben liggen, want voordroog kun je prima een tijd bewaren, maar bij hooi komt er zoveel stof in...

Ik ga richting tandarts |(
Ik zal later vandaag nog even een update posten als er nog veranderingen optreden ;-)
Duimen dames :j :o

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 11:45

Nou ja grote hoeveelheden praten wij zeker over Babette....
Wij hebben het over 1000 kleine baaltjes of dik 50 grote rondbalen dus daar kan het niet aan liggen.
Onze vaste hooiboer had een verhoging van 50% in zijn hoofd. tja ik ben Sinterklaas echt niet.

Sterkte met je kies!
Veel plezier bij Luc op school.
en knuffel ze met puplief.. (heb ik erover heen gelezen? maar wat voor een pup heb je?)
Dit is toch een babytopic dus fotootje mag vast ook.... := *-:)

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 14:54

Wow, dat zijn echt heul veul baaltjes. Dan moet je toch wel gunstig kunnen uitkomen.
50% verhoging? Absurd!! Het maakt onze hobby voor sommige van ons echt onbetaalbaar...
Ook ik moet echt gaan rekenen... :o |( en keuzes maken |(

Onze pup is een Engelse Cocker, Fotootje heb ik al eens gespamd, maar bij deze heel graag nog een keer speciaal voor jou ;-)

Afbeelding

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:01

Net op tijd Mirte haar topic terug gevonden :D .
Ben zo benieuwd naar haar veulen.

De stal wordt erg mooi, en het pupje is super schattig!

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:08

Ik denk dat 14 juli een merrieveulen komt!

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 16:27

Bianca!!! Wat superleuk je weer even te 'spreken'. Inderdaad op tijd, want het veulen zit nog veilig in mama's buik :D

Ayla_4Ever Welkom!! En ik vind het prima :j . Hélémaal prima, die voorspelling van jou :j :D We zullen het zien.

Net weer even op de wei geweest. Uier begint aan de voorkant wat verder uit te zakken. Maar is nog niet zo zwaar of vol als de vorige keer.
Er kwam uit 1 tepel wat doorzichtig, gelig vocht, dat nog niet plakkerig is.
Banden zijn nu echt slap aan het worden, waardoor het extra zwaar wordt om die megabuik mee te sleuren :=
Maar ze is alert, eet goed en knuffelt wat af. Ze voelt zich dus zeker niet slecht ofzo.
Ik ben benieuwd wanneer het gaat beginnen :j

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:30

Heb jij ook dat zodra je nu iets ziet bij je paardje wat anders is, je je dood schrikt? :=
Ik had dat echt heeeel erg bij Black bij de laatste paar weken, zo ontzettend spannend.
Ben zelfs een paar keer midden in de nacht nog heen geweest omdat ik zo bang was dat ze per ongeluk ging bevallen in de wei en het veulen in de sloot belandde... hehe. Net of ik zelf zwanger was :o

Gelig spul uit de uiers? :oo Black deed dat op een avond en diezelfde nacht is het nog geboren!
(is trouwens niet om je extra op te winden hoor :o )