Veulens 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noisy

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 12:31

Leuk is dat hè?
Ik ga, als het veulentje er is, ook weer verder met Rudi.
Hij snapt het begin van sturen nu en kent het zadel dus dan kan ik daar mooi op verder borduren. Ik hoop er dan over een maand of 2/3 voor het eerst een keer op te gaan zitten maar we zien wel hoe het gaat. En of het weer een beetje mee wil werken want nu kunnen ze bij ons op voor het zwemdiploma in de longeercirkel :roll:

CBarrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 23:15

ik ga hier ook rustig aan beginnen met de beginselen.
voornamelijk in hand trail en verder rustig werken naar het zadel toe en daar laten we het dan voorlopig bij

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 09:29

Dora moet nog 3 worden (eind juni pas) en is op dit moment zó ontzettend slungelig dat ik daar dit jaar vermoedelijk nog niets mee ga doen. Had november/december in gedachten, maar als ze deze zomer nog zo slungelig blijft, wordt dat mooi volgend jaar pas.
Met een Paso als vader is laat rijp ook niet echt een verrassing, en haast heb ik toch niet.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 08:51

Ik ben ook begonnen met grondwerk. Ik merk aan Don dat hij het heel erg leuk vind. Vooral het deel als hij een beloning krijgt haha. Het gaat ook echt zo goed. Achterwaarts lopen, meelopen dat zit er allemaal in. Nu nog een kaptoom en we zijn er klaar voor.

Met grondwerk doe ik echt de basis. Als ik druk geef moet hij met zijn hoofd omlaag. En links en rechts buigen terwijl hij stil staat en ik heb een begin gemaakt met stappend naar binnen buigen. De zweep vind ie maar een eng ding. Dus leer hem ook daar op te reageren. Hij stapt er wel netjes overheen.

Rijden ga ik pas echt doen op 4 jarige leeftijd als hij grondwerk goed doet en zijn achterband sterker is.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 12:17

Meelopen kent Gwynfor ook goed, verder wat basis grondwerk, barebackpad op ook prima.
Hier nog paar plaatjes van afgelopen week.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 13:37

Gwynfor <3

Hier zit netjes meelopen, 4 hoefjes geven, aangebonden stilstaan, basis grondwerk en longeersingeltje er ook al goed in. Next stop wordt de wasplaats en natte voetjes :)

Afbeelding

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 17:25

Oja wassen is ook al een keer gelukt. Hoe hebben jullie het gedaan met de hoefjes. Hij tilt ze netjes op maar zodra ik ze pak gaat hij schoppen.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 18:21

Vast blijven houden tot ze enigszins ontspannen. Als je eerder loslaat leggen ze de link schoppen=los..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 18:24

En als dat vasthouden heel lastig is (of als je rug dat niet zo leuk vindt), dan kan het helpen om een dik zacht (halster-)touw om de kootholte te doen en op die manier het been op te tillen. Touw in de holte en in ieder hand een uiteinde dus, geen strop om het been, want dan kan je niet op tijd loslaten om te belonen als ze ontspannen.

amanda09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 22:29

Wat is Gwynfor een gaaf dier geworden! Kan lekker sjouwen!

Ik heb het ook met een touw gedaan.
eerst rustig laten wennen aan aanrakingen aan de binnenkant van zijn bovenbeen zodat je het touw er rustig omheen kan doen.
Daarna naar beneden laten glijden en idd iets druk erop. Zodra ze ook maar een halve seconde ontspannen, loslaten.
En dan steeds iets uitbouwen.

Hier nog 2 weekjes totdat meneer 3 jaar oud is:)
Inmiddels gecastreerd en ingeschreven voor de eerste In hand trail clinic :D

Ook aan van alles en nog wat aan het laten wennen en zelfs al eens bovenop hem gehangen. Dit interesseerde hem echt helemaal niets, zadel ook al eens opgelegd ook ook hier bleef hij gewoon dooreten.
Een touw strak om zijn buik vond hij daar in tegen minder leuk, maar nog een jaar de tijd voordat hij uberhaubt ruiter gemaakt wordt dus nog tijd zat om dit te oefenen.

We gaan rustig door en de lessen klassieke dressuur aan de hand oppakken en hem meerdere keren meenemen naar vreemd terrein.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:15

Dondon zoals een ander ook zegt, vastpakken en pas loslaten als ze niet meer schoppen. De mijne heeft dat nooit écht gedaan, omdat ze vanaf haar 7e maand bij ons in een stal staat en elke dag door handen komt

Ik heb er vanochtend voor het eerst opgezeten , ze is zó braaf *\o/*

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:37

Gaaf Meya *\o/*
Hier staat het even stil. Ik ben nu vooral druk met Rudi's moeder om te zorgen dat de baby veilig geboren kan worden en het weer zit ook niet bepaald mee dus meneertje heeft even een paar weekjes vrij

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 15:09

wat leuk dat je er al op hebt gezeten Meya! fijn dat het goed ging.

Noisy, succes met de dracht verder!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 20:05

Ja zeker! :D Maar doen rustig aan, volgende keer kan wel weer een week duren ivm onregelmatig werken :')

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 20:38

Bedankt voor de tips! Ga ik het toch maar proberen. Hij doet het verder al wel heel erg braaf!

@Amanda09 owh wat super leuk en spannend. Wel heel goed dat je hem meeneemt al naar vreemd terrein. Ik wil dat met Don ook gaan doen maar eerst hier is helemaal wennen.

@Meya wat goed zeg! Fijn dat het zo goed ging.

@noisy succes met de dracht. Kan geen kwaad toch eventjes vrij.

Vandaag een foto gemaakt van Don! Manen geknipt maar nog niet netjes haha. Ik vind het niet echt de leukste bezigheid.

Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 19:38

Hier knapt de mijne goed op na alle ellende (gebroken kaak). Tandarts is geweest en alles is goed en hij komt eindelijk weer aan in gewicht.
Naast gewoon longeren gaan we beginnen aan wat serieuzer werk.
Afbeelding

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 20:06

Wat fijn dat het zo goed gaat! Gebroken kaak is altijd wel even spannend.

Ik heb vandaag gebruik gemaakt van het lekkere weer en zijn staart is gewassen, merkte wel dat hij na een kwartier het wel weer zat was met stil staan.. maar hij deed het super. Begin april verhuist Sam, hij staat dan op een kwartier afstand dus dat is lekker :) al heb ik nu al stress voor de trailer rit maar dat zal uiteindelijk goedkomen.

Afbeelding
Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 20:59

Sam is ook echt goed opgeknapt! Weet nog toen Naud en Sam samen stonden.
De trailerrit komt goed. Weet ik zeker na wat jullie al allemaal samen doen

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 21:55

Ja Sam is zeker goed opgeknapt zowel lichamelijk als mentaal

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 22:10

Volgensmij zijn de meeste hier ook al goed op weg naar een zomervacht. :D Makuya haart genoeg om een kussen mee te maken ondertussen :')

Vandaag mijn bbp eens op haar gegooid en de singel die ik wil gaan gebruiken eraan gedaan. Ze vind het allemaal wel prima zo.
Afbeelding

CBarrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 23:38

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 01:18

Heerlijk toch zo rondcrossen :)

CBarrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 10:47

Melissa0304 schreef:
Heerlijk toch zo rondcrossen :)

Zeker
We gaan binnenkort beginnen aan de track zodat ze 24/7 kunnen crossen wanneer ze willen haha

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 14:44

Even wat stoom afblazen die 2 haha!
Misschien een gekke vraag maar het viel me op doordat ik nu een dikkiedik op stal heb staan.. Is Djolene Hollands welvaren of is ze dragend?

Joan laat me wel weer wachten... Optellen is niet leuk -O- :O

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:31

Leuke foto's weer en filmpje. Leuk om te zien hoe iedereen bezig is.

Hier vanavond er eventjes opgezeten in de bak. Eerst even aan de longe gehad, was alleen al wat donker. Lichten aan. Maar kon zo opstappen vanaf mijn krukje :D Was de 2e keer erop, 1e x in de bak. Klein stukje gestapt en weer klaar voor vandaag. Mega trots op der <3
Heb ook wel een bijzondere band. Ze komt áltijd knuffelen en naar de uitgang lopen als ze buiten staat. Al sinds ze als veulen bij ons is.