Ik ben een tijdje "uit de running" geweest maar inmiddels bevallen van een ontzettend lieve dochter, die nu 4,5 maand is. Nu de eerste maanden van het moederschap achter de rug zijn en de paardjes weer terug in de loopstal staan, zoek ik Hello weer wat vaker op.
Afgelopen zaterdag deden Hello en ik mee met een trainingsdag op stal, gegeven door (studenten van) 2Moons. Daar heb ik de basis geleerd van het grondwerken en gebruik van een leadrope. Hello bleek het braafste meisje van de klas! Ze was in het begin een beetje onstuimig, maar het waaide dan ook hard en ze moest wennen dat we haar op haar plek zette middels het zwaaien met de leadrope. Maar na een korte pauze begreep ze wat de bedoeling was en liep ze braaf mee. We hebben een zeiltje neergelegd en ook hierover liep ze alsof ze dit al jaren doet.
Over twee weken hebben we weer een trainingsdag. Dan gaan we ons focussen op zelfvertrouwen en dat ze rustig het erf over durft te lopen, weg bij de kudde. Ik zou het super leuk vinden als ik haar zonder stress mee kan nemen naar de bak om daar af en toe wat grondwerk oefeningetjes met haar te doen. Als er tijd over is gaan we ook oefenen met trailerladen. Daar maak ik me alleen niet zo zorgen om, want tot nu toe liep ze er telkens heel braaf in.