Enerzijds begrijp ik wel dat ze dat zo doen, tenzij het jonge paarden betreft. Dat werkt gewoon net wat anders..
Schadows17
Geplaatst: 22-08-19 08:22
Ja precies die mestonderzoeken vertrouw ik ook niet. Lintworm wordt er namelijk bijna nooit in gevonden en dat geldt geloof ik ook voor horzellarven en ingekapselde bloedwormen. In december krijgen ze bij ons altijd standaard een injectie in de bloedbaan die heel effectief is tegen bloedwormen en dus normaal in voor en najaar iets tegen lintworm....alleen nu helaas dus lintwormsegmenten in ontlasting. Ik ga vandaag ontwormen en moet nog overleggen of ik dan aan einde van weiseizoen als ze alleen nog maar op paddock staan nog eens op lintworm moet ontwormen, gezien de weilanden nu dus besmet zijn.....
In de paddock wordt altijd iedere dag mest weggehaald net als in de stallen, dus dan is de kans op besmetting veel kleiner.
Maar de weilanden zijn zo groot, is onmogelijk omdagelijks te mesten.
Melewel94
Geplaatst: 22-08-19 19:28
Bahbah horzeleitjes... Net met een scheermesje aan de slag gegaan. Ik had er een hard hoofd in hoe hij op een scheermesje zou reageren...
Boven alle verwachtingen Super rustig, enkel af en toe wat wiebelig door onbalans, maar rustig dat hij was! Nadat de hoefsmid klaar was, bleef hij letterlijk de gehele kapbeurt van de shet gewoon compleet in dezelfde zenpositie staan als gisteren met z'n ogen half dicht. De hoefsmid dacht dat ik hem gedrogeerd had aangezien hij flipte bij het eerste bezoek van de hoefsmid
De shet daarintegen... Ik dacht dat de shet de makkelijkste ging zijn, maar dat viel vies tegen
Nou hier krijg ik helemaal niks zonder mest onderzoek. Bij de Fokker ontwormt.. met 7 maanden mest onderzoek had ie wat spoelworm.. die kwamen er gelijk uit na wormenkuur.. nu al 2 keer eerst lichte nu matige bloedworm.. okt weer mest onderzoek plus lintworm via de mond omdat je die haast nooit in de mest vind..
Dus hoop dat die vervelende bloedworm dan eindelijk weg is.. wij hebben ook veel wei maar mesten wel elke dag.. maar zo zie je maar dat dit ook niet altijd helpt tegen de besmetting..
Hier gaat het allemaal goed. Vorige week eens even gewassen, vond hij ook wel prima
StalMelyn
Geplaatst: 25-08-19 14:23
Die manen nynkster
Mijn welsh b heeft ook veel manen maar laatst even stuk afgeknipt. Daar miste wat happen uit, nu kan alles weer mooi zelfde lengte groeien.
Eveyy
Geplaatst: 25-08-19 16:34
Wormen zijn inderdaad prut.. maarja.. we moeten ermee dealen..
Melewel94, heerlijk zo'n zen paard!! Nynkster, mooi wit en inderdaad mooie manen!! Rose heeft amper manen
Rose mocht ook in bad vandaag en mee op shoot, heb een meisje van bijna 14 mijn camera in handen gegeven dus die heb ik vast zelf nabewerkt, best leuk geworden! Nu wachten op die van mijn stalgenoot die zo graag foto's van Rose wilde maken
Toen ik haar van de wei wilde halen, wilde ze maar niet wakker worden... sliep gewoon op schoot verder
Maar eenmaal op pad was ze wakker! Stuiter stuiter haha, maar toch gelukt..
(ze loopt niet los en niet over de hei, maar er tussendoor)
Z'n zen momentje was wel even weg toen ik met de tuinslang kwam De slang opzich doet hem niks, maar die waterspetters kriebelen toch nogal gelukkig wel een rust momentje gevonden en dus gestopt.
Zodalijk nog eens kijken hoe hij nu op de slang reageerd
Ik had deze topics nog niet gezien tot ik gisteren die van 2019 zag. Maar ik heb ook nog een jaarling. Syrah Rose ze staat in de opfok omdat ik geen pony had waarmee ze. het land op kon. Gisterenavond bij haar wezen kijken. Haar vader is Caeglas Elfryn een zwarte hengst. Net geboren 8 april 2018 In mei het land op 2019 En zoals ze er nu uit ziet
Nou daar staat ie dan op de kliniek. Super braaf op de trailer ging met snoepjes natuurlijk er op meteen alles voor eten. Hij moest alleen iets te lang op de trailer staan wachten tot ie in een box mocht want moest eerst natuurlijk een vragenlijst invullen. Maar meneer is zo nuchter en zo braaf ja een beetje brullen en zoeken. Maar morgen is het zijn grote dag dan gaan ze balletjes er af