Kletstopic veulens 2023!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kim_1990

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 08:38

Hier staan de 3 mannen ook aan huis (2 jarige haflingerhengst en 2 jaarlinghengsten) en zijn ze ook poepbaldadig...alles zo gemaakt dat het op Alcatraz lijkt _O-

Nog even voor het idee:
Afbeelding

Deze foto is een paar maanden geleden gemaakt van mijn jaarling merrie.
Heb dus laatst mijn jaarling gemeten en ze is 1.64/1.65 groot op dit moment...1 jaar en bijna 4 maanden oud nu :wow: :+
Ik ga een opstaplift bestellen voor als ze straks 4/5 jaar is en onder het zadel komt denk ik _O-

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 21:37

Kanonnen wat een reus.
Wel erg gaaf is ze.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 00:33

Jeetje wat een reus, dat wordt een tillift. _O-

Die van mij staan lekker thuis, maar heb er ook een paar van andere lopen. Nu 5 jaarling hengsten.

Ik denk dat deze niet zo veel meer gaat groeien, hij zou nu al door kunnen gaan als 3 jarige. :=
Afbeelding
Afbeelding

En deze is juist al groot en gaat denk ik nog wel wat groeien. _O-
Afbeelding
Afbeelding

Ze houden ook wel echt van elkaar.
Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 09:00

Wat ogen die al af, knapperds.

Tess is een echte naarling haha

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 17:48

Ja...die van quir zien er echt fantastisch uit zeg!!

Die 2 jaarlingen hier zijn ook echt 2 lelijke naarlingen momenteel :Y)

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 18:23

Mijn jaarling kan gewoon onder de meeste jaarlingen hier in dit topic onderdoor lopen :') . Zo groot zijn die van jullie al en zo klein is die van mij _O- . Best bizar eigenlijk.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 09:44

Wat is Tess toch leuk <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 20:02

Tess is zeker leuk! Maar jeetje.... wat is ze al groot zeg! Vrees echt dat je straks een ladder nodig gaat hebben om er op te komen.

Iemand die trouwens weet of het voor een jaarling van 1 jaar en 3 maanden oud normaal is om al zoveel manen te hebben inclusief lange staart of is Gimli echt een uitzondering? Bedoel... Dit is toch niet normaal lang? Of wel?
Krijgt niks aan veulenbrok. Alleen gras de hele dag en 's nachts in de paddock goed kwalitatief onbeperkt Duits kruidenhooi:

Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 22:45

Normaal hoor en ook prachtig.
Had mijn vorige haflinger ook al heel jong.
Leuk shetje is het.

Ladder zal wel meevallen, dit is naast mn haf van 151.
Afbeelding
Vandaag eens Tess gevlochten.

Afbeelding

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 19:04

Meen je Kitty, wat zal je balen! Is het voor hem ook een beetje de kracht van de herhaling als ik je zo hoor? Succes na je vakantie :Y) Hij is wel erg knap geworden en mooi in proportie al.

Yaar, ohh voor die momenten doen we het toch. Rijkdom, wat genieten! Heel mooi de manen van Gimli, dat beloofd wat voor de toekomst!

Urosa, welkom!Is dit de Matiz van bokker Cheytjuh? Haar Matiz was toen zeer goed gelukt. Anyway, heel veel plezier met je nieuwe aanwinst! Onze jaarling staat ook in een kleinschalige opfok specifiek voor quarters.

Charaz, ik moet lachen om jouw Alcatraz :+ Gelukkig niks ernstig gebeurd, al schrik je toch.

Horsii, Tess veranderd ook iedere keer voor mijn gevoel. Wat een brave is dat volgens mij.

Kim, lukt het aanzetten wat meer?

Even een kleine Whizper spam. We hebben vakantie, dus probeer zoveel mogelijk die kant op te gaan en ook wat grondwerklesjes mee te pakken. Hij is aardig overbouwd op het moment, we tikken hem bij onder zijn kin 8-) Het wordt eindelijk wat voor mijn gevoel, al zal dat nog alle kanten op gaan het komende jaar
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 21:06

Flink overbouwd maar wel erg knap is hij.
Ziet er zo vriendelijk uit.

Tess is aardig braaf ja, fijn dier.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 22:26

Ik zie hier echt veel jaarlingen voorbij komen die mooi in het gewicht zitten...dan kan ik wel janken hoe mijn jaarlinghengsten eruit zien ;(

Wegens het enorm slechte weer wat we dit voorjaar en al grotendeels van de zomer gehad hebben, hebben de hengsten hun stuk echt omgeploegd...ze staan dus nu verplicht op een kaal stuk land maar we voeren ze nu dus bij met kuil...en nu eindelijk zie ik dat de beide jaarling mannen toch wat beginnen aan te komen...de wei heeft nu dus even rust om wat bij te trekken en te kunnen groeien weer en in de tussentijd doen de 3 mannen zich tegoed aan een baal kuil _O-

Gisterochtend heb ik echt heel hard gelachen om mijn jaarlingmerrie _O- die gaat in de toekomst ongetwijfeld een goede moeder zijn...
Ze heeft het veulen van mijn andere merrie geadopteerd _O- :wow:
Veulen is 3 maand oud, mijn jaarling is 1 jaar en 4 maanden nu...je zou bijna zeggen dat het echt moeder met kind lijkt... :wow: Afbeelding

Mijn veulen is overigens echt geen klein veulentje hoor...verwacjte stokmaat van dit veulen is 1.67/1.70 ongeveer...mijn jaarling is dus gewoon echt zo immens groot :') :j

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 22:37

Kanonnen wat een reuzen.
Prachtig zijn ze.

Hopelijk komen je hengsten vlug wat bij.

Tess staat ook wat schraal hoor.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 23:10

horsii: Goed om te weten dat het normaal is om met die leeftijd al zoveel manen te hebben! Ben het gewoon niet gewend. Asfaloth had veel minder manen en nog steeds trouwens. En dank je! Hij is echt heel leuk. Ook in karakter! De hengsten streken bewaard die voor Asfaloth op het happen en zijn tanden overal in willen zetten na. Iets met: Ik ben jong en moet alles proeven en vast pakken dus ook het mens :') .
Dat valt nog mee ja zo naast je Haflinger, maar Tess groeit natuurlijk nog wel even door.

_Carien: Maar echt! Baal al jaren dat Asfaloth nooit zoveel manen heeft geërfd. Zijn moeder heeft lange manen, maar zijn vader niet en in uiterlijk lijkt Asfaloth echt volledig op zijn vader. Met gelukkig het karakter van zijn moeder :D . Maar ik geloof dat Gimli mijn droom waar gaat maken van een pony hebben met lange manen. Ik weet wat ik kan doen in de toekomst. Vlechten!
Whizper is ook zo knap aan het worden! Extra genieten nu dus van hem tijdens de vakantie.

Kim_1990: Balen van jullie land zeg! Het natte weer is wat dat betreft echt funest voor veel weilanden. Hier gras in overvloed in de wei van mijn pony's, maar geloof dat ze het morgen willen maaien. Even goed opletten met Asfaloth daarna, maar komt goed. Ze krijgen het gras in de wei nooit op met zijn tweetjes dus over een paar weken is het weer mooi lang. Ben er wel blij mee dat het weer even word gemaaid. Kan ik de mest tenmiste fatsoenlijk uit de wei halen. Het is nu zoeken in het gras waar de drollen liggen...
Je merrie geweldig _O- . Je zou zo niet zeggen dat ze nog maar een jaar is nee! Maar dat het veulen gewoon daadwerkelijk haar veulen is! Ze kijkt er ook echt bij van: Zo. Zie je dit baas? Dit is MIJN veulen.
Veulen staat er ook bij alsof je jaarling merrie haar moeder is.

Zag vandaag dat Gimli helaas geen mooie mest drollen heeft, maar dunne mest -O- . Dus even goed in de gaten houden. Half augustus staat mest onderzoek weer op de planning. Dus hopelijk gewoon een incidenteel iets.
Ik vorig jaar nog heel optimistisch: Ik neem een veulen. Die heeft de komende 3 jaar NIKS nodig aan osteopaat etc. uiteraard word die wel goed verzorgd en krijgt die aan voer en hoefsmid wat die nodig heeft. Gimli intussen: 2x Dierenarts. 1x op stal en 2de keer kliniek bezoek. Mest onderzoek :') .
Ik neem mijn woorden terug _O- .

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 23:15

Wat een knapperds komen er voorbij! :D Aan het begin had ik Udsie al eens voorgesteld, maar daarna ben ik dit topic een beetje uit het oog verloren..

Udsie is inmiddels ongeveer 1,37m en is gek op aandacht <3 Mijn zusje maakt regelmatig foto’s van hem en hij staat dan ook altijd graag model.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 23:22

Mijn veulen denkt ook dat hij kam drinken bij mijn jaarling...en de jaarling laat het gewoon gebeuren dat hij zijn kop tegen haar theezakjes aan beukt om er melk uit te krijgen...na 3 pogingen zonder succes druipt hij af naar echte mama voor melk...maar hij probeert het wel steeds _O-

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 23:32

Wat zijn sommige al flink aan de maat zeg!
Echt enorm leuk om ze zo allemaal te blijfen volgen.
Maar wauw wat hebben sommige al lange manen, ik hou ervan.
Gelukkig gaat het bij King ook eindelijk groeien. Met name zijn voerplek.
Ondanks King 24/7 op de wei staat leek hij wat afgevallen. Maar zit wel weer duidelijk in een groeispurt. Is weer redelijk uit verhouding aan het raken.
Maar qua karakter zo'n lief dier en nog steeds geen hengsten streken ( klopt het af).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo'n heerlijk knuffeldier, zo zacht, zo beleefd en vriendelijk.

Al kan hij met zijn grote vriend en flink spelen, incl flink bijten bij elkaar. Maar ook heerlijk samen met een jolly bal klieren

Afbeelding

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 09:23

Horsii, dankjewel. Het is echt een vriendelijk en lief dier, hij vindt het al snel goed. Ook als je wat van hem vraagt doet hij het al gewillig.

Kim, Whizper was ook lang schraal, slungeling en schrielkip. We hebben een bloedonderzoek ingezet omdat ik zo twijfelde of het wel goed zat. Bloedonderzoek kwam goed terug. Zou je van het najaar nog kunnen doen als ze zo blijven. Het trekt vast en zeker bij als de basis gewoon op orde is.

Yaar, super toch dat je nu een pony hebt die dat wel heeft :) Je kan los de komende jaren met je camera :D Whizper blijft blond, vind ik stiekem wel heel gaaf. Sterkte met de dunne mest van Gimli.En waar, '
problemen' krijg je vanzelf :+

Welkom Maartje, wat een knappe Fjord. Zijn kleur is prachtig, we hebben wel 2 mooie kleurtjes onder de Fjorden hier in dit topic met Olaf en Udsie nu erbij.

Kiki, King blijft even lief, wat heerlijk dat hij zijn karakter nog steeds waarmaakt. Dat is soms ook maar afwachten hoe zich dat blijft ontwikkelen. Hij lijkt zijn moeder wel voorbij te gaan qua hoogte.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 09:33

Prachtig fjordje

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 20:06

Dank jullie wel :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 08:05

Carien, dat is idd altijd afwachten. Zijn vader White Dream is ook zo zacht.

Gisteren is King weer naar zijn zomer stuk gegaan op de wei.
Een paar mooie foto's mogen ontvangen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 12:47

Ik zou hier graag mee willen praten/lezen als dat mag. :)
Prachtige paarden komen er voorbij, die Fjord ook! <3

Zelf heb ik een jaarling van 2023, hij is wat lastig op gewicht te houden en hij groeit ontzettend snel, maar op dit moment liever iets te schraal dan te dik.

Prachtige foto's ook hierboven, echt zomer.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 14:31

Mooie fotos, heerlijk voor king.

Tess een nieuw stukje gras, kyr mag helaas niet.
Afbeelding

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 15:17

Afbeelding

Onze Krem 'd la crème word al een flinke jongen. Meneer ligt elke keer vast in zijn stal.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 16:19

Wat een gaaf kleurtje, is hij valk?