Ik ben net geweest en de modder begint inderdaad op te vriezen. Dit ligt toch niet aan mij, dat ik dit gevaarlijk vind?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. Zat echt van ohh voel me echt weer zon paardenmeisje. Daarna door naar mijn andere paard (3min van elkaar vandaan) gelukkig, lekker opwarmen bij de kachel.
) 
. (Ze komt van de opfok af) Dus ze is nog vrij rauw (poetsen en overal aanraken laat ze me wel doen), de opties in mijn hoofd zijn voor het begin Desensitisation. Ze heeft vrij een onderhalsje waar ik hoop dat dit nog zelf weg gaat, iemand hier nog ervaringen mee of hoe ik haar hiermee kan helpen (deukje in de boven nek en onderhalsje). Mijn plan is haar langzaam ready te maken met hoefjes oppakken voor de hoefsmid (voorhoeven laat ze toe maar vind ze nog niet echt heel leuk) ik heb altijd snoepjes in mijn zak dus als ze me hem op laat pakken krijgt ze een snoepje en dan langzaam de lengte van de tijd verlengen in de lucht was mijn idee. Ze kan al lichtelijk aan de hand lopen maar ze komt soms wel in je personal space en ik corrigeer haar hiervoor wel. Ik heb een regendekentje voor haar maar zolang ze er nog niet aan gewend is en of nodig heeft laat ik die even terwegen. Poetsen laat ze me alles aanraken ook staart (ze had zon poep en zand staart dat ik die als eerste helemaal uitgeborsteld heb (liet ze goed toe)). Ze kan als ik haar soms onverwachts aanraak even een trilling hebben maar beweegt niet weg. Ze houd ook heel veel van een goede aai over haar hoofd maar vind halster omdoen ook nog wat raar en spannend laat dit wel toe maar ik denk dat ik dit zeker ook nog genoeg met haar moet gaan oefenen. Zijn er voor nu dingen die ik mis kwa basis dingen?
Heb voor die vanmij een twederhandse bruine gekocht van amigo een beetje saai
.