Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Toen hij daarop met beleid neer gelegd werd, was het stoere er meteen van af.
Steigeren aan de hand maken we hier korte metten mee.
(in de paddock dus hij landde in fijne mulle zand en hij is niet hard gevallen gezien hij eerst half gaan zitten is. toen ie merkte dat 't niet verliep zoals ie in gedachte had.
)
Rêve hebben we ook neer gelegd tot ze begreep dat steigeren betekent dat ze ligt. Bij Rêve had dat met haar nuchterheid wel wat meer pogingen nodig.
Maar ook die zal niet meer steigeren aan de hand. Hij wilde ook even me weg duwen door tegen me an te gaan leunen en toen ik met mijn vrije hand hem een por in zijn ribben gaf hupste ie uit mijn ruimte en keek ie me aan van "wtf?"
Er wordt niet gesteigerd, gekapt of geduwd. Ook niet als de smid er is en je effe wil showen dat je een stoere kerel bent.
Ze is niet groot maar als je langs haar staat is het toch een hele hoop paard.
Iedereen denkt altijd "oh maar 1.55" en dan komen ze langs en als ze dan bij ze komt staan gaan ze van "ben je zeker dat deze maar 1.55 is?" 

Toen snapte ie dat ze echt als "heel veel paard" aan voelt als je op haar zit. Rêve vond mijn man, die meer dan het dubbel weegt van mij, wel heel veel mens.
Dus ze zijn overeengekomen dat dat niet meer ging gebeuren.
Rêve dreigde nl. met hem te helpen met afstappen en mijn man nam dat dreigement serieus en deed het maar op de makkelijke manier. Maar hij is handig met de dubbele longe dus hij zou het wel "even" op lossen aan de dubbele longe.
Ik pakte er een krukje bij en liet ze klooien met mekaar. Na ongeveer vijf minuten kwam er van het midden "Hoe ríjd jij die knol in godsnaam?!"
Mijn motto is altijd geweest "geen gevechten aan gaan die je niet kan winnen" en dat trek ik door met de paarden.
Ik weet wat voor paard Rêve is en hoe ver ze bereid is om te gaan dus ik weet ook wanneer ik kan door drammen en wanneer ik een omweg moet zoeken.
En sinds dat hij een paar keer met haar gewerkt heeft, begrijpt mijn man nu ook waarom ik soms besluit om een omweg te nemen ipv te drammen.

Ja, dus.
. Hij is echt al groot zo naast Rêve!Donnatella schreef:Hij moest duidelijk even testen of de afspraken nog altijd hetzelfde waren.Ja, dus.
Die melkbarfoto. Hij is echt al groot zo naast Rêve!
Rêve heeft geluk met een baasje zoals jij. Eentje die met haar wilt samenwerken en niet absoluut iets wilt opleggen. Benieuwd hoe Joy zijn karakter later onder het zadel gaat zijn.

Dus het is niet alsof ze je veel keuze geeft. 
Gelukkig denkt mijn fysio enorm mee en als ik zeg dat Sam me feedback gaf dat het niet echt mee werkte, dan neemt hij dat serieus.
Alles was verkrampt, van mijn tenen tot mijn kaak en alles er tussen.
een deel heeft hij losser gekregen maar schouders werkte echt niet mee. Dus die zijn getaped. (Normaal taped mijn fysio niet, dus het wil wat zeggen als hij de tape boven haalt.
)

hij had al veulenbrok gehad trouwens. Veelvraat. 

(die van uit het raam kijken)

Hij vindt het leuk op stal dus moet hem 's morgens echt een halster aan doen om mee naar bujiten te nemen want hij gaat in de stalopening staan.
Dus niet alleen komt hij niet mee, hij houdt zijn moeder ook in de stal.