Miss een beetje een domme vraag maar wat is een bloeduitstorting in haar king ik weet wel een beetje wat een bloeduitstorting is maar niet in deze vorm
Domme vragen bestaan niet hoor JustHorez. Doordat er veel druk staat op de bloedvaatjes in haar kling (de vagina) kunnen deze knappen en dan zie je wat bloed zitten. Dit heeft Arya erg vaak. Vandaag was er een adertje geknapt vrij aan de buitenkant van de kling waardoor het plekje goed te zien was. Dit bloed van de geknapte adertjes kan gelukkig niet zo veel kwaad. Het moet echter niet verward worden met oud bloed of (stinkend) viezig slijm want dat kan op een placentitis duiden. (ontsteking van de placenta) Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd.
Helaas helpt dat hier niet ZeSteigert Ooit heb ik deze tekening gemaakt, wel toepasselijk:
Ach dat meen je niet! Nog steeds geen veulen en nog steeds geen echt vooruitgang in het uier... ben even een paar dagen niet echt online geweest. Ze geniet gewoon van alle aandacht die ze nu krijgt en haar privé stukje waar ze lekker staat... Wanneer was ze ook alweer bij jou gekomen? Heb er denk ik overheen gelezen... Maar wat is het toch een onwijs leuke pony! Dat mag ook wel eens gezegd worden ze is de jonge versie van onze oude knapperd. Hoop voor jullie dat ze toch wel eens een beetje haast wil gaan maken, duim mee voor een leuk mooi veulenkind.
JustHorses
Geplaatst: 07-05-13 19:29
Je hebt het goed uitgelegd hoor draakje dankje wel ik snap het helemaal
Nou, dat veulentje zit nog heerlijk zo te lezen. Zal voor jullie vast wel spannend zijn allemaal. Hopelijk snel een gezond kleintje naast een fitte mama .
De rest van de paarden heeft inderdaad ook niet gezweet vannacht, en Arya zelf overdag ook niet. Ze zal het wel weer even zwaar gehad hebben. Ook stond ze gisternacht ineens haar billen te schuren wat ze normaal nooit doet. Maar haar uier is nog bijna helemaal leeg.
Birdie60
Geplaatst: 09-05-13 07:37
Misschien komt er toch iets aan? word tijd ik wil ze zien
Zijn wel tekenen dat het dichterbij komt . En uier kan op het laatst ook nog vullen . Je hebt niet altijd geluk dat dat kalm aan gebeurd en je kan wachten op hars druppels voor de geboorte