hellup krijg onverwachts een cadeautje van Amber

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:50

Het is geen kwestie van TS niet geloven, het is een kwestie van dat er nog steeds niemand met röntgenogen is en er dus nooit met 100% zekerheid te stellen is dat merrie inderdaad drachtig ís.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:52

haha, dat is pas lachen!
dus jij wilt beweren dat boeren vroeger niet konden zien of hun dieren drachtig waren omdat ze niet konden scannen?

de nieuwe generatie beterweters die iets alleen geloven als ze het zwart op wit hebben
blijkbaar nog nooit zelf zwanger geweest

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:54

Kben benieuwd of er wat uitkomt en wanneer!

linnnh

@spatter Er is ook nog zoiets als opvoelen := Hoef je geen hooggeleerde voor te zijn :n

Rennie89

spatter schreef:
haha, dat is pas lachen!
dus jij wilt beweren dat boeren vroeger niet konden zien of hun dieren drachtig waren omdat ze niet konden scannen?

de nieuwe generatie beterweters die iets alleen geloven als ze het zwart op wit hebben

Ook boeren wisten vroeger niet 100% zeker of hun merrie drachtig was of niet, dat wisten ze pas als er een veulen naast stond :)

En het heeft écht niet er mee te maken dat we betweters zijn, vind dat wel erg kort door de bocht...
Ik veroordeel de TS helemaal niet, maar zonder opvoelen of echt zien dat de hengst in de merrie heeft gezeten kan je nooit 100% zeker zijn dat een merrie drachtig is...

Maar ik zal het wel niet weten omdat ik nog geen kind heb gebaart :=

Miesjex

Spannend ben benieuwd wat er uit komt!! blijf je in dit topic wel updates plaatsen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:55

spatter schreef:
haha, dat is pas lachen!

Het is niet nodig om persoonlijk te worden. Daarnaast is je aanname ook nog eens incorrect.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:57

Ben het zeker met Spatter eens!

Er wordt hier weer gedaan alsof iedereen het beter weet dat TS zelf.
Erg Knap!!

@TS ik ben erg benieuwd hoe het verder gaat met je drachtige paardje, hopelijk laat je nog weten of er een mooi veulentje uitgekomen is

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:58

Spatter je bent wel erg aanvallend :\

Als je de reacties van de andere bokkers door leest zul je zien dat alles gewoon op een normale nette toon wordt aangegeven, het is puur advies, niemand zegt toch dat de merrie NIET drachtig is?
Er wordt alleen aangegeven dat de kans bestaat dat ze niet drachtig is.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:00

spatter schreef:
Joanne merrie is drachtig!!!! is allang aangegeven, lees toch eens!
dat mensen TS niet geloven , dat is triest!

En bedankt, jeetje zeg kinderachtig mens...
Ik onderbouw constant goed en niemand gaat in op de vraag of ze 100% zeker drachtig is, want dit is namelijk niet 100% zeker, hoe je het ook went of keert

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:01

Ik hoop natuurlijk voor TS dat er een veulen in zit want ik merk zeker dat het erg gewenst is.
Voor het paardenbestand hoop ik persoonlijk dat er geen dekking is geweest omdat ik geen voorstander ben van inteelt.

Het is hoe dan ook niet 100% zeker.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:05

Ow en spatter even terugkomend op je k*t opmerking mbt zwanger zijn, heb helaas een miskraam gehad maar ben niet onwetend zoals jouw reactie doet vermoeden. Erg kwetsend van je en onvolwassen, je verwijt ons dingen terwijl jouw reacties ook niks toevoegen aan het topic want advies komt er ook bij jou niet uit

Loody

Re: hellup krijg onverwachts een cadeautje van Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:06

Nou nou Joanne... wie gooit er hier nu kolen op het vuur??

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:07

anneliesdj schreef:
myk_en_shant schreef:
Waarom kan er niet met dit veulen gefokt worden? Het enige dat niet moet gebeuren is dat er binnen de familielijn mee gefokt wordt. Verder hoeft het geen problemen te zijn.

Verder komt er een paspoort van dit veulen waarin duidelijk de band tussen de vader en moeder staat vermeld. Hiermee weet iedereen die op de juiste manier een paard koopt, dus ook het paspoort controleert, dat sprake is van moeder met zoon als ouders.

Omdat je niet met een inteeltproduct moet fokken, simpel zat.

Hebben de merrie en haar zoon stamboekpapieren?

Dat leg dan maar eens uit aan het friese stamboek, dat ras hangt van inteelt aan elkaar, dan nog iets, ieder ras dat ontstaat komt door lijn/inteelt anders krijg je geen ras nl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:08

lisa_pluisje schreef:
Dat leg dan maar eens uit aan het friese stamboek, dat ras hangt van inteelt aan elkaar, dan nog iets, ieder ras dat ontstaat komt door lijn/inteelt anders krijg je geen ras nl.

Welk ras was dat ook alweer waar dwerggroei met regelmaat voorkomt?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:10

spatter schreef:
haha, dat is pas lachen!

Dit slaat nergens op?!
Nee, boeren konden dat vroeger ook nooit 100% weten.
Mijn opa (nu 88) is ook regelmatig voor de gek gehouden.
Zowel merries die toch gust bleken te zijn, als een merries die onverwacht ging bevallen terwijl hij ermee onderweg was. Hij dacht aan koliek, spande de merrie uit en binnen 10 minuten lag er een veulen bij.

Maar misschien is hij een slecht voorbeeld en waren er ''goede'' boeren die het wel 100% zouden weten.

En dat laatste is ook wel raar... ik kwam er pas na meerdere maanden achter dat ik zwanger was.
Maar misschien dat een ''goede'' moeder dit wel gelijk had gemerkt....

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:13

Joanne ik vind het oprecht heel naar dat jij een miskraam gehad hebt, dat wens je niemand :(:)

wat betreft advies vind ik dat TS het prima doet
ze geeft de merrie nog licht werk en houdt haar zo toch nog wat in conditie zonder haar te overbelasten
en heeft verder genoeg informatie ingewonnen bij mensen die de merrie in het echt gezien hebben

haar probleem is inmiddels allang opgelost en nu is het gewoon wachten op beter weer en een gezonde bevalling en veulen

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:14

Loody schreef:
Nou nou Joanne... wie gooit er hier nu kolen op het vuur??

Hoezo? Mag de rest wel en ik niet zeggen dat een opmerking mij kwetst?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:15

spatter schreef:
Joanne ik vind het oprecht heel naar dat jij een miskraam gehad hebt, dat wens je niemand :(:)

Dan kan je een dergelijke kwetsende opmerking misschien ook beter achterwege laten.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:16

Thnx spetter, ik bedoel ook niks van wat ik zeg hier rechtstreeks naar jou hoor. Ik betwijfel alleen de situatie van de merrie en de kennis en kunde van ts (en ook deels wel de beoordelers) in dit verhaal...

Maat nogmaals: IK HOOP ECHT OP EEN MOOI GEZOND VEULENTJE VOOR TS!

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:18

lifaya schreef:
Ook boeren wisten vroeger niet 100% zeker of hun merrie drachtig was of niet, dat wisten ze pas als er een veulen naast stond :)

En het heeft écht niet er mee te maken dat we betweters zijn, vind dat wel erg kort door de bocht...
Ik veroordeel de TS helemaal niet, maar zonder opvoelen of echt zien dat de hengst in de merrie heeft gezeten kan je nooit 100% zeker zijn dat een merrie drachtig is...

Maar ik zal het wel niet weten omdat ik nog geen kind heb gebaart :=

Zelfs als de hengst in de merrie heeft gezeten hoeft het niet raak te zijn :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:19

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:20

Fiebie schreef:

Dat weet ik ;) Maar noem een voorbeeld. Ook als mensen hun ding onveilig doen zijn ze niet altijd meteen zwanger :P

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:23

lifaya schreef:
Fiebie schreef:

Dat weet ik ;) Maar noem een voorbeeld. Ook als mensen hun ding onveilig doen zijn ze niet altijd meteen zwanger :P

Gelukkig niet..... _O-

Maar goed, mijn merrie staat elke dag met haar zoon (2 jarige hengst) in de paddock.
Nou geeft Genghis geen sjoege naar wat voor dier ook, hengstig of niet.... :')

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:24

Ook ik hoop nog steeds voor TS dat en binnen nu en een paar weken een veulen bij staat.

Maar sorry hoor, neem die merrie van Gohya van enkele jaren geleden eens (tevens die van dat filmpje) daar zei een DA ook van dat ze drachtig zou zijn. En wat bleek: leeg...

Ook een vriendin van mij had een leuke:
Een merrie die dik werd, slappe banden kreeg, op een dag harsdruppels en dus een dikke uier kreeg en een week later spoot de melk eruit! Zij heeft zelf al meerdere veulens gefokt en ook zij wist niet beter dat de merrie drachtig was! Ook Da kwam opvoelen en zei dat deze elk moment kon bevallen want ook zij zou zeker drachtig zijn!

Om een lang verhaal kort te maken, deze merrie bleek zo ziek te zijn (weet de naam niet meer) en is zelf ingeslapen nu. Maar deze was schijndrachtig maar had wel alle symptomen van een dracht.

Maar nogmaals: Hopelijk heeft ze binnenkort een veulen lopen!