Ondertussen een topic van de foto's van Mish gemaakt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Iloontjeehh schreef:ShamalArabs schreef:wat je nu heel goed kunt zien in de HR-grafiek is hoe ze reageerd op aanwezigheid van mensen. We mijden de stal nu omdat ze gewend is te bevallen waar we bij zijn en ik hoop dat ze wacht tot didi er is. Maar net moesten we echt even shanaya en beeb binnenhalen. Ze schoot gelijk omhoog in HR en is gelijk weer onrustiger
Vraagje puur uit interesse hoor, jullie zullen het ongetwijfeld zelf het beste weten en jullie merries door en door kennen, en de merries andersom jullie natuurlijk ook. Maar een hogere hartslag door een wee is toch niet hetzelfde als een hogere hartslag door onrust die veroorzaakt wordt door mensen in de stal? Althans, als "boerenkind" wordt je altijd verteld dat wanneer een koe aan het bevallen is (ik weet het koe en paard is anders), onrust door veel mensen de meest storende factor is. Maar ik begrijp uit je verhaal dat deze merrie het gewend is en alleen bevalt met mensen erbij?
Janski schreef:Nou moet ik er wel bij zeggen dat de meeste paarden er net zo over denken als koeien hoor.. Die van mij laat ik altijd met rust tot ik voeten zieen dan nog kijk ik van een afstand hoe ze het doet tot de schouder naar buien moet.. dan help ik heel iets en dan ga ik weer op een strobaal zitten kijken..
Ben wel in de buurt maar ik laat mijn merrie zo lang mogelijk met rust. De paarden van SA zijn daarin wel een beetje bijzonder