Takoda '' iedereens vriend ''

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VillaNeusjes

Re: Takoda '' iedereens vriend ''

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:48

Wat leuk om weer van je te horen! Gelukkig gaat alles goed met takoda. En idd hoe is het met iris?

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 10:57

Iris gaat goed, op de wormenbesmetting na, ik krijg het verd*mme niet onder controle. Ook Takoda heeft er problemen mee, we gaan nu een heel oud middel proberen wat een aantal dagen achter elkaar gegeven moet worden. Ook krijgt ze nu maandelijks de natuurlijke ontworming pellets extra erbij, ook omdat dit de weerstand verhoogt en de darmwerking verbetert. Verder doet ze het perfect, ze is vrolijk, eet goed, is nog steeds blij met Takoda en ligt nu ook goed in de groep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:17

Balen van de wormen :( , maar fijn dat het verder goed gaat!

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 20:58

Leuk. eindelijk weer een update :-).

Maar inderdaad prive gaat voor meid.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 21:16

Ik zal echt proberen dit weekend foto's te maken van hem, voordat hij weer een echte wolliebollie is, dat begint echt al op te schieten. Zijn kleur is net zo maf als zijn moeder. Hij is zwart met allemaal witte haartjes over zijn hele lijf en hoofd, zijn manen zijn zwart, zijn staart is cremé achtig :? en dan natuurlijk zijn mooie witte schabrakje. Het is gewoon een ontzettend grappig kereltje, niet moeders mooiste maar ze hoeven niet allemaal dekhengst te worden. Zijn beenstand is vrijwel correct, de HS is tot 7 weken geleden elke twee weken geweest, nu komt ze Vrijdag weer om ze allemaal te doen. Zonder haar had het nooit goed gekomen, ze heeft er veel werk van gehad en gemaakt en heeft er haar hoofdbrekens over gehad maar het resultaat is er naar. :D

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:19

Super om te horen dat het goed met ze gaat, en voel je niet schuldig.....privé is belangrijker....

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:59

Bassenqua schreef:
Ik zal echt proberen dit weekend foto's te maken van hem, voordat hij weer een echte wolliebollie is, dat begint echt al op te schieten. Zijn kleur is net zo maf als zijn moeder. Hij is zwart met allemaal witte haartjes over zijn hele lijf en hoofd, zijn manen zijn zwart, zijn staart is cremé achtig :? en dan natuurlijk zijn mooie witte schabrakje. Het is gewoon een ontzettend grappig kereltje, niet moeders mooiste maar ze hoeven niet allemaal dekhengst te worden. Zijn beenstand is vrijwel correct, de HS is tot 7 weken geleden elke twee weken geweest, nu komt ze Vrijdag weer om ze allemaal te doen. Zonder haar had het nooit goed gekomen, ze heeft er veel werk van gehad en gemaakt en heeft er haar hoofdbrekens over gehad maar het resultaat is er naar. :D

Fijn om te horen dat de HS zulk goed werk heeft verricht, echt top. :)
En voel je indd niet schuldig, privé gaat nog altijd voor Bokt!

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 22:04

Fijn om te horen dat het goed met ze gaat!! (Behalve dan die kl*tewormen)
En natuurlijk gaat privé voor! Daar moet je je niet schuldig om voelen!! :(:)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 09:56

Fijn om te horen dat het goed gaat. Ik vind Takoda een absoluut leuk veulen, denk dat het ook een heel leuk paard gaat worden :)

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:01

Ik vind het erg fijn dat je toch nog even gereageerd hebt in dit topic! jammer van de wormbesmetting, maar wel erg fijn dat alles goed gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:10

Aaaah leuk! Nieuws over Takoda *\o/* . Fijn om te lezen dat alles goed met hem gaat. En natuurlijk ook met Iris.
Ik kijk erg uit naar eventuele nieuwe foto's. :j :j

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 12:16

Yeee ! Update takoda ! :D

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 18:30

Nou daar komen ze dan, foto's van ons bolle proppie! :D

Afbeelding

En jullie wilde foto's zien dus krijg je ook ALLES te zien. :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:32

<3 Takoda wat een kanjer van een mooierd :D , en ja het is nu eenmaal een hengstje :')

wat voor kleur is hij? lijkt zo grijsig

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:32

Ach wat een snoetjes! <3 En net als z'n moeder lekker apart van kleur :))

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:37

AAHH ! takodaa !

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 18:41

Takkie_muis, géén idee wat zijn kleur is. Iris is homozygoot zwart dus hij is zwart maar er zitten over zijn hele lijf witte haren door zijn vacht heen waardoor hij grijs wordt, waarom zijn manen donker zijn en zijn staart cremé ? Werkelijk, ik heb geen idee.

Zoals jullie kunnen zien is Takoda wel afwijkend van type om het netjes te zeggen := De DA heeft hem meerdere keren na gekeken en hij is verder kern gezond. De DA verwacht dat ze door een shetlander is gedekt, komt deze veulens vaker tegen maar in mijn ogen is het niet helemaal correct. Rechtsvoor neigt hij naar een bokhoefje, dit hebben we helaas niet helemaal goed gekregen. We hebben nog over een operatie na gedacht maar omdat Takoda een knuffel/wandel pony gaat worden hebben we besloten dit niet te doen, zowel DA als HS verwachten niet dat Takoda hier problemen mee gaat krijgen. ;)

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:55

Geweldig om weer eens wat te horen en te zien van Takoda :) Het blijft een lekker ding <3
Wat een mooi en lief koppie heeft ie..

Jammer van zijn kleine "probleempjes". maar goed, als hij er geen last van heeft en een leuk en vrolijk leven kan hebben is dat het belangrijkst..

siepenteun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 19:09

Tadoka <3 <3 <3 <3

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 19:11

Die is gegroeid zeg! :oo Maar hij ziet er super uit! :D

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 19:50

Bassenqua schreef:
Zoals jullie kunnen zien is Takoda wel afwijkend van type om het netjes te zeggen := De DA heeft hem meerdere keren na gekeken en hij is verder kern gezond. De DA verwacht dat ze door een shetlander is gedekt, komt deze veulens vaker tegen maar in mijn ogen is het niet helemaal correct. Rechtsvoor neigt hij naar een bokhoefje, dit hebben we helaas niet helemaal goed gekregen. We hebben nog over een operatie na gedacht maar omdat Takoda een knuffel/wandel pony gaat worden hebben we besloten dit niet te doen, zowel DA als HS verwachten niet dat Takoda hier problemen mee gaat krijgen. ;)

De hoefjes lijken ook best lang, of lijkt dat maar zo? En Iris was toch gedekt door een Kenneth ofzo? Is dat dan niet de vader?

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 20:11

Nee hoor, dat lijkt niet zo maar dat is zo, zijn hoefjes zijn nu ook lang, Vrijdag komt de HS weer en dan zul je zien dat ze daarna nog redelijk lang zijn, dit komt door de steilheid van zijn voet/hoef, hij wordt anders bekapt dan "normaal " omdat zijn kootgewricht stijf is, we moeten zijn beenstand niet teveel veranderen want daar krijgt hij last van, daarom komt de HS ook zo vaak voor hem. ;)

Edit : ik weet niet wie zijn vader is, ik ben niet bij de dekking geweest en ik heb geen behoefte om een DNA test te doen, ik zou niet weten waarom. :?

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:15

Ahh, wat een lief bekkie heeft ie!
Hij lijkt qua bouw op mijn pony toen hij jong was, en dat was ook een shet x falabella/minipaardje of weet ik wat het was. Dat is ook helemaal goedgekomen! :D

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:39

Wat ziet hij er goed uit, lief pluizebolletje! :D

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 20:44

Het maakt mij ook niet uit hoor, het is een schattig diertje en ik ben blij dat we hem hebben kunnen helpen. Takoda heeft nergens last van, die vliegt, racet en rent en gedraagt zich als ieder hengst veulen. Als ze weer zottigheid hebben zal ik kijken of ik kan filmen. ;)