Op het nippertje gered met een veulentje in de buik...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mira283

Re: Op het nippertje gered met een veulentje in de buik...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:11

Nee hij moet nog geruind worden. Hij vond het springen echt leuk volgens mij had maar 1 balkje eraf getikt. Beetje aanmoediging had ie wel nodig in het begin maar hij sprong er later gewoon overheen.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 08:48

Pippin gaat deze vrijdag onder het mes

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 08:50

Aww dan wordt ie ontmant! haha. Wel fijn voor hem, heel de dag zo'n hormoonbal spelen is ook niet fijn!

pff wat een regen hier, Debbie wilde vanmorgen mooi niet haar stal uit naar buiten in de regen! :P
Nu al verwend.. ;)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:14

Daarom hij zit zich alleen maar op te hitsen op merrie's waar ie nooit van zijn levensdagen op kan.
Debbie is gewoon slim die wil haar permanent erin houden

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:15

Maar het feit dat ze nu aan komt RENNEN naar het hek is al heel mooi toch?! Wie had dat eerst gedacht nadat ze zo gehavend was... Hoop dat de stijgende lijn blijft!

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 11:22

My_Chimanga schreef:
Maar het feit dat ze nu aan komt RENNEN naar het hek is al heel mooi toch?! Wie had dat eerst gedacht nadat ze zo gehavend was... Hoop dat de stijgende lijn blijft!

Haha ja dat klopt, maar dat is ook het enige kleine stukje dat ze rent hoor.. voor de rest sjokt ze lekker op haar dooie gemakje rond. ;)
Maar de stijgende lijn blijft nog steeds en dat is echt een super fijn gevoel! :j

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 00:27

Voor de rest heeft ze toch ook lekker de hele dag vrij?! ;-)
Ze heeft gewoon geen haast... En ze is blij als jullie er zijn. Mooi toch?

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 11:37

Ja dat is dan ook wel weer waar.. haha
Ze staat ondertussen alweer lekker in de wei.. We gaan morgen en anders dit weekend even kijken of ze bij de rest in de kudde kan. :) Zou leuk zijn!
Alles van achteren is mooi schoon gebleven en gisteren vond ze het nodig om 100 rondjes door de wei heen te racen met de staart recht omhoog dus volgens mij zit dat wel goed.. ;)
Zal eens kijken of ik wat foto's kan maken als ze de kudde in gaat. :)

Mariska80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 11:41

Wat fijn Tina dat ze het nu toch weer zo goed doet ;)
Is het een blijvertje of ga je ze in toekomst weg doen?

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 11:51

Ik zou haar graag willen houden omdat ze eigenlijk stiekum wel mijn hartje gestolen heeft, ze is zo ontzettend lief...
Maar aangezien onze kudde al aardig vol is zal ik voor haar toch een fijn liefdevol thuis moeten gaan zoeken voor haar. Dit was altijd al de bedoeling en eigenlijk moet ik daar nu nog steeds aan vasthouden. Het liefst zie ik haar als kinderpony naar een leuk gezin gaan en hoop ik dat ze de komende 2 jaar in ieder geval niet gedekt wordt. Beestje heeft al genoeg meegemaakt en moet nu ook eens kunnen genieten van de aandacht etc. vind ik.

Misschien beleren we haar wel voor de wagen, gaat ze als menpony naar een nieuw thuis, maar dat moeten we nog maar even bekijken allemaal. Ze mag eerst nog wat weekjes lekker gras eten in de kudde mits dat goed gaat en daarna ga ik haar te koop zetten en een nieuw thuis zoeken voor haar. :)
Dus lieve mensen, als jullie nog iemand weten, of zelf verliefd geworden bent?. ;)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 11:52

Het is dat ik al 2 paarden heb maar anders mocht ze wel naar het hoge noorden komen!

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 14:51

Ben zo blij dat het goed met haar gaat. Ze heeft mijn hart een beetje gestolen! Als wij maar plek hadden . . . .

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:47

Ik heb je nog een pb terug gestuurd, ga de foto's is door sturen naar de staleigenaar.
Heb je nog resente foto's van haar.

Mariska80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 09:23

Begrijp het wel tina :j je hebt er al best veel.
Maar omdat je schreef dat ze je je hartje heeft gestolen vroeg ik het me af :D
Hopelijk vind je een goed huis voor haar!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:46

Geniet eerst nog maar lekker samen!!
Zij heeft inderdaad wel wat liefde en aandacht alleen voor haar zelf verdiend denk ik... !!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:32

Pippin is gecasteerd. Meneer was klophengst maar de andere bal hebben ze kunnen pakken. Arm kereltje hij haat me nu mag hem niet pakken en al helemaal niet aaien trekt misschien wel bij de volgende dagen...

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 12:08

Haha dat kun je je misschien ook wel een beetje voorstellen... Jij haalt m zijn mannelijkheid weg! Hoe durf je!! :Y)

Trekt wel bij.... Eten en aandacht blijft tenslotte een erg belangrijk iets voor alle paardjes, dus dat komt hij vanzelf wel weer halen hoor!

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 13:48

Aww arme Pippin. komt vast wel weer goed joh! Geef het even wat tijd, dan knapt ie vast snel weer op en is hij zijn slechte humeur zo weer vergeten! ;)

Kleine Debbie staat sinds gisteren hier in de kudde. Ze zijn met zn allen spontaan hengstig dus het is een gezellig truttenbende daar haha. Alles ging goed, ze staat prima haar mannetje in de kudde en lijkt zich goed te vermaken met al dat lekkere gras! :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 14:28

Fotoooo's :o

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 16:29

Magrathea schreef:

Als het hier niet zo onmundig hard regende had ik meteen foto's voor jullie gemaakt.. ;)
Morgenavond, mits het droog is zal ik eens met mijn camera de wei in wandelen! :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 16:39

Ahh boeoe -O-
Hier regent het niet :D

Ocharme, staat Debbie nu ook helemaal in de regen? Straks worden haar voetjes nat :P

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 16:41

Maydine schreef:
Magrathea schreef:

Als het hier niet zo onmundig hard regende had ik meteen foto's voor jullie gemaakt.. ;)
Morgenavond, mits het droog is zal ik eens met mijn camera de wei in wandelen! :D

Bedoel je niet onmeunig? :+

Ben ook erg benieuwd naar foto's maar foto's met een lekker zonnetje zijn mooier dan foto's van verregende paardjes.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 16:56

flettie schreef:
Bedoel je niet onmeunig? :+

Ben ook erg benieuwd naar foto's maar foto's met een lekker zonnetje zijn mooier dan foto's van verregende paardjes.

Onmeunig? Nog nooit van gehoord? :? Wij zeggen hier in de buurt altijd onmundig maar vond het al een vreemd om te typen! hahaha Zal wel dialect van hier zijn ofzo denk ik.. :o

Debje staat ook in de regen maar dat lijkt ze totaal niet erg te vinden. Ondertussen heeft mevrouw zich al "opgewerkt" naar de middenmoot van de rangorde in de kudde haha truttebol is het hoor. Trapt behoorlijk wat van zich af en weet precies wie ze wel en niet aardig vind! :P En dat terwijl ze toch echt de kleinste van de kudde is hahaha zal de hengstigheid van alle dames wel zijn, stelletje hormoonballen! :')

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:01

Volgens mij bedoel je met onmundig : flink, heel veel, enorm.
Op zijn Twents (waar ik oorspronkelijk vandaan kom ;) ) wordt dat onmeunig genoemd en ik denk dat ze dat in de Achterhoek ook wel zo zeggen. Maar met dat geknauw en binnenmonds gepraat zal het vast als onmundig klinken :D

Mooi dat ze zich zo goed kan redden in de kudde +:)+ Zo te horen gaat het helemaal goed komen met d'r.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 17:05

flettie schreef:
Volgens mij bedoel je met onmundig : flink, heel veel, enorm.
Op zijn Twents (waar ik oorspronkelijk vandaan kom ;) ) wordt dat onmeunig genoemd en ik denk dat ze dat in de Achterhoek ook wel zo zeggen. Maar met dat geknauw en binnenmonds gepraat zal het vast als onmundig klinken :D

Mooi dat ze zich zo goed kan redden in de kudde +:)+ Zo te horen gaat het helemaal goed komen met d'r.

Hey hey, niet gaan schelden he? :P Geknauw en binnenmonds praten? Twents kan er ook wat van hoor! haha _O-
Ik ben officieel geen achterhoeker, ben geimporteerd vanuit het hoge noorden dus ik zal het misschien wel verkeerd opgevat hebben ofzo.. Of heb een stukje gronings met achterhoeks gemengd.. :Y)
Zal het vanavond eens aan vriendlief vragen, is rasechte achterhoeker haha.

Ja inderdaad fijn dat ze zich kan redden in de kudde, voelt echt goed en ze vermaakt zich prima. Nu mag ze lekker even van haar rust en grasjes genieten maar over een tijdje zullen we toch een ander huisje voor haar moeten gaan zoeken...
Komt vast wel goed, met haar koppie en karakter is er vast wel iemand die voor haar zwicht! <3