Bassenqua schreef:Ik denk wel dat ik iris vanmiddag even naar buiten doe, inderdaad voor de bewegin alhoewel ze meer dan voldoende kan bewegen in haar kraamkamer. Ze is wat onrustig nu maar naar mijn idee niet omdat ze alleen staat, ze is wat aan het draaien, dan weer wat hooitjes knabbelen, dan weer wat draaien.
Ik heb even de link bekeken van het overkoot staan, het lijkt er wel iets op maar minder extreem. Ze staat meer op de voorkant hoef, achterkant hoef raakt dan niet meer de grond, net of haar peesjes/spiertjes weer verkort zijn, ik zal kijken of ik er foto's van kan maken, op stal lukt dat niet omdat haar voeten verdwijnen in het stro. Ik heb niet de indruk dat haar voeten pijn doen maar dat ze een stuk balans zoekt en daardoor weer in haar oude stand vervalt.
Ik zou nog afwachten met zorgen maken hierover. Wellicht zit het veulen haar nu echt in de weg (voor de uitgang) en zoekt ze verlichting in een wat meer gestrekte stand. Het kan morgen als het veulen er is maar zo weer over zijn