Na een stormachtig 2010 kijken we uit naar Mirte haar veulen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 15:37

:j Megabuik MarloesNatje. Veel groter en zwaarder dan normaal!

Dank voor je lieve woorden en steun Anne! Ik zal ze zo aan Mirte doorgeven!

KyaraMyBest, ik vermoed binnen nu en een week, mits de uier zich zo blijft ontwikkelen en de overige tekenen blijven. Vanochtend had ze echt dunne mest en de banden op haar kont zijn echt slapper.

kaotictjinta, vorige keer beviel ze overdag, toen ik op weg naar huis was van mijn werk.

Ik wacht het rustig af. Ben net thuis. Even wat drinken en dan ga ik zo eens kijken hoe het met ons meisje is.
Ik zie vanuit het raam nu alleen Zwammetje lopen, dus ben benieuwd.
Lekker weekend nu. Das erg fijn. En vanaf nu ben ik ook alle maandagen vrij, in verband met de zomervakantie van mijn zoontje. Dus nu ben ik of mijn man thuis en anders mijn moeder op dinsdag. Er is dus altijd iemand die een oogje in het zeil kan houden.

Ik voel echt kriebels in mijn buik nu als ik er aan denk en kijk er zo naar uit! Maar ik vind het niet erg als ze nog even wacht.
Ik spreek jullie straks weer.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 18:31

Oh wat spannend toch, logisch dat je de kriebels hebt en dat je nieuwsgierig bent maar als het nog even blijft zitten is eigenlijk ook wel lekker :j Heel dubbel dus :D Als het uiteindelijk maar gezond en probleemloos geboren mag worden!!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 19:13

En daar ben ik het ook mee eens Esther. :D

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 19:19

Wordt spannend Babet.....
Ik zat je filmpje te bekijken,maar idd een rare plek om plopjes te zien,normaal zie je die bij de uier :?
Zit gewoon een heel eigenwijsje in met lange stelten :j of vast proefrondje draaien???

Succes met alles,ik duim hier voor je op een vlotte bevalling en een wolk van een veulen :(:)

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 19:54

Wordt spannend babette!!!
Duimt voor een vlotte bevalling en een hele mooie beeb!!

BigOne

Re: Na een stormachtig 2010 kijken we uit naar Mirte haar veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 20:10

Babette, update, de wei is toch vlakbij? Word nu toch wel spannend.

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 20:38

Hi hi hi, Bigone. Hier ben ik al ;-) Eerst de kleine man naar bed en dan naar Mirte toe.
Banden op de billen zijn zichtbaar slapper, maar de uier is nauwelijks gegroeid vandaag.
Af en toe verstopt ze zich in de stal, maar daana staat ze weer rustig te grazen.

Esther, ik hoop ook dat het nog even blijft zitten hoor :j . Ergens volgende week of op de uitgerekende datum is ook prima. Elke dag in Mama's buik is waardevol! Zo lang Mirte het maar trekt vind ik het prima. Maar ik merk dat ze het vooral de laatste dagen zwaar heeft. Ze staat veel te dutten en kijkt vermoeid. Heeft moeite met lopen en hipt van het ene been op het andere om te steunen. Ligt nu ook meer. Op die momenten wil ik graag dat het veulen geboren wordt.

San, ik vind het ook een rare plek om het veulen te zien bewegen. Op die momenten denk ik in een flits weer aan een tweeling. Vooral omdat ze zo absurd laag en diep draagt, terwijl ze ook naar de zijkanten enorm uitdijt. We zullen het af moeten wachten... Maar ik vind het dus zeker spannend...

Ze heeft nu behoorlijk dunne mest en voelt zich soms zichtbaar ongemakkelijk. Maar net stond ze rustig te grazen, dus dan zal ze zich wel goed voelen ;-)

Lief dat je meeduimt Audrey. Jullie steun hier in het topic is echt fijn. Vooral nu de einddatum nadert.
Tot morgen!!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:04

Hoe het ook loopt Babette, het duurt niet lang meer, het ongemak is dadelijk voorbij voor Mirte :j

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:16

Ooh we duimen met plezier mee! fijne nacht allesinds!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:18

we gaan morgen voor een kleine vakantie weg, komen donderdag terug, misschien is dan je veulentje wel geboren :):)

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 06:36

Goedemorgen!
Wie weet Jolanda. Ik wens je in ieder geval een heerlijke minivakantie!
Hier een rustige nacht gehad. Mirte stond vanochtend rustig te grazen.
Ik zag wel dat ze gelegen had, want de afdrukken van de strootjes stonden in haar vacht :=
Uier is niets gegroeid. De rust is weer wat teruggekeerd, lijkt het.
Ze oogde vanochtend ook een stuk fitter en zoals ze er nu bijstond, kan het echt nog wel even duren.

De vorige keer was haar uier een prima graadmeter, dus daar focus ik me nu maar op.
En die moet zeker nog eens zo zwaar worden, dus we hebben volgens mij nog even :D
Vandaag ook pas 319 dagen, dus we hebben geen haast. Zeker niet als ze zich zo goed voelt als vandaag :j

Fijne dag allemaal! En Sandra, ik zie nu een cadeautje, dus jij een extra feestelijke dag! Gefeliciteerd!

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 07:01

MIRTE IS VANDAAG 320 DAGEN DRACHTIG!!!!!! *\o/* *\o/*
Een hele bijzondere mijlpaal voor ons :j
Haar uier was vanochtend weer iets meer gevuld.
Ik denk dat het veulen de afgelopen week is gaan draaien ofzo, want ze voelt ze nu weer een stuk beter.
Heeft ook weer redelijk normale mest. Ben benieuwd of haar uier zich vandaag nog verder ontwikkeld!
Fijne dag allemaal!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 08:12

Yes, nu zitten we op zeker in de veilige zone, heel mooi!!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 09:45

babette ik denk het ook. Het veulentje zal vast in de positie nu liggen om geboren te worden. Nu zal de beweging in de buik ook niet meer zo zichtbaar zijn.

Nog eventjes. *\o/*

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 10:27

hee, dit ga ik even volgen. Ik ben heel benieuwd. :P Mirte, ik heb medelijden met jou en hoop voor je dat het niet te lang meer gaat duren! :(:) Y;(

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 10:34

Dat is het beslist, van het draaien kunnen ze zich echt niet lekker voelen. Tot verschijnselen die lijken op de bevalling aan toe.
Fijn dat Mirte zich nu weer wat meer happy lijkt te voelen.
Op naar de echt laatste loodjes.

Uierontwikkeling gestaag naar voren *\o/* .

En toppie dat de 320 grens bereikt is... *\o/* *\o/* *\o/*

_Angelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 10:35

Nog ff volhouden!!!
Positive vibes vanuit het zuiden richting Deurne ~~~~~~~~~ :D

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 15:53

Dank Angelique!! Het is niet zover vanuit jou naar hier, dus die positieve vibes hebben nog volle kracht als ze hier aankomen :P Ben ik blij mee, want ik vind me dit toch spannend :o :+ !! Dank iedereen weer voor de leuke reacties!
kaotictjinta, ik denk dat het veulen inderdaad gedraaid is. De beweging is inderdaad minder te zien nu Mathilda en ik kan me voorstellen dat de darmen door al die onrust en plaatsgebrek misschien even wat minder makkelijk hun werk konden doen.
Vandaar wellicht de dunnere mest?

Uier is weer wat gegroeid vandaag. Met name aan de achterzijde, maar hij moet nog echt uitzwaren naar beneden toe. Hij is nu nog wat flubberig, al voel je dat de melkklieren heel duidelijk gespannen zijn. En er zit nog ruimte tussen de de twee 'helften'. Vorige keer was de uier echt een groot, zwaar, gespannen geheel.

Welkom qwerty14! Ik zal je lieve woorden aan Mirte doorgeven.
Ze was net weer lekker aan het doezelen en genoot zichtbaar van mijn massage-borstelbeurt.

Heerlijke inderdaad Esther, die veilige zone :j Valt toch wel een last van mijn schouders. Het mag straks. Het mag morgen. Het mag over een week. Maar veilig zijn we normaliter toch wel qua ontwikkeling *\o/*

Misschien vanavond nog een update.
Ik ga nu even koken. Spreek jullie later weer!

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 09:32

Goedemorgen! Net lekker samen met Luc bij Mirte geweest. En vanacht is de uier is ineens weer flink doorontwikkeld!
Hij gaat hard nu! De banden op de billen zijn nog zachter geworden. Ze heeft het nu echt zwaar, maar blijft zo ontzettend lief.
Iedere keer staat ze zoals altijd enorm te knuffelen met mij en Luc. Echt zó lief! Zelfs hoogdrachtig is Mirte echt de grootste geduldigste lieverd <3 <3

Bij deze de foto's van zonet:

Afbeelding

Afbeelding

Baby aan boord := En de aderen op de buik beginnen nu ook goed door te komen :j
Afbeelding

Spannend!! Al denk ik dat het nog wel een paar dagen of nog wel langer kan gaan duren :j
Bij haar vorige veulen stond de uier echt superstrak en was hij nog veel zwaarder.
We zullen het zien. Ze staat nu veel op stal te rusten en vanochtend tikte ze met haar achterbeen een paar keer tegen haar buik. En ze ligt ook veel in het dikke stro. Spannend hoor die laatste fase :o

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:23

wow, die uiers zijn echt al super dik!!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:04

Mooi gevulde uiers Babette, nu de harsdopjes er nog op.
Gaat de goede kant op.
Hier miezert het continu, bij jullie ook? Dan wacht ze vast op mooier weer.
Maar dat komt eraan dus wie weet 2e helft deze week???
Fijn dat ze zo heerlijk knuffelt.

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 11:55

:j Zien er nu wel echt serieus uit he ;-)

Hier is het heel warm, broeierig en zonnig weer. Ze staat nu ook binnen (ze kan zelf kiezen wat ze doet, want het is een grote inloopstal) Ik ben in de tuin bezig en kan haar vanuit hier alleen zien als ze aan de linkerkant in de wei staat.
Vorige keer had ze ook harsdopjes in de ochtend, dus die verwacht ik dit keer dan ook maar weer := Ze veulende toen om 5 uur s'middags.
Maar ik denk dat de uiers nog wel verder uit zullen zwaren en zakken. Dat was de vorige keer ook. Ergens binnen nu en een weekje? Of zou ze net als vorige keer keurig voldragen tot 11 maanden na de laatste dekdatum? Wie zal het zeggen?
Ik ben in ieder geval superallert en als de uier in dit tempo doorontwikkelt, ga ik vanaf nu ook de avonden meewaken. De stal is nog niet klaar, dus dat wordt net als bij Mighty Man op en neer lopen in de nacht :+

Misschien tot straks, als er nog iets nieuws te melden valt :):)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 12:24

Veel succes, ik hoop voor je dat het veulen snel komt want je pony heeft het zwaar, als het een vrouw was kon ze echt haar schoenveters niet meer strikken :D en wat hebben ze een heerlijke grote stal, ideaal.
Diike knuf voor Mirte, ik heb echt medelijden met haar.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 14:11

Oh Babette wat spannend nu, uier is echt goed vol gelopen en die punt buik.......arme Mirte :(:)

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:37

Dat wordt spannend nu ! ziet er inderdaad serieus uit :+
Komt Mirte zowieso niet meer in jullie eigen stal te staan? of is het echt bijna af?