Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 12:41

plutolover schreef:
ik lees nog steeds bij.

Wat groeien ze hard zeg. Maximus groeit ook al zo snel. Ik ben beetje jarloers op diegene die al lekker met hun paardjes kan wandelen. Dat is helaas niet mogenlijk bij mij. Van de winter staan ze in de loopstal. En kan ik soms even de paddocks pakken om wat te doen met Maximus.

Ik ben pasgeleden gewoon een rondje weiland wezen lopen met Harry :P
Hij stond helemaal achteraan en had mijn schoonouders mee die niet over het hek konden, dus heb Harry die kant op gebracht. Kan dus ook gewoon als je even wat wilt doen met Max. :D

Eveyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 13:22

Pino96 schreef:
Eveyy schreef:
Mijn paarden staan aan de Loonse en Drunese Duinen <3

Hey! Die van mij ook :D

Wat leuk!! Ik stuur je even een PB :D

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:13

Kayleigh__ schreef:
plutolover schreef:
ik lees nog steeds bij.

Wat groeien ze hard zeg. Maximus groeit ook al zo snel. Ik ben beetje jarloers op diegene die al lekker met hun paardjes kan wandelen. Dat is helaas niet mogenlijk bij mij. Van de winter staan ze in de loopstal. En kan ik soms even de paddocks pakken om wat te doen met Maximus.

Ik ben pasgeleden gewoon een rondje weiland wezen lopen met Harry :P
Hij stond helemaal achteraan en had mijn schoonouders mee die niet over het hek konden, dus heb Harry die kant op gebracht. Kan dus ook gewoon als je even wat wilt doen met Max. :D

maar dan was je gewoon in het weiland neem ik aan? dat heb ik ind ook gedaan. Alleen werdt hij 'gepest' door een ander en schoot toen los haha. (wel zo gedaan dat het touw in mijn handen bleef en hij gewoon zijn halster om had) daarna weer gepakt en weer stuk van de groep af. OP gegeven moment kwam er wat spanning. Hij vond iets eng en schoot weer weg. Daarna nog keer gepakt en liep hij weer braaf mee en toen gestop en beloond.

Volgende keer wil ik mn leadrope mee nemen en dan zo bevestigen toenn tijden de 'trainingsdagen' zodat ik hem kan houden niet bang hoeft te zijn dat hij met touw en al door het weiland heen rent haha. Hij moet niet leren los trekken natuurlijk.

misschien keer samen. Kan je me filmen/fotos maken :D

trysteffy

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:28

Nou meiden ben eindelijk weer een stuk veder.

Vandaag de dierenarts gesproken en die zei dat staand castreren niet verstandig is aangezien er meer complicaties kunnen komen en liggend dus via de lies veiliger is wegens die ontsteking. Om te onderzoeken naar de ontsteking kost heel veel en veel onderzoekjes en dat het waarschijnlijk ook niet veel zin heeft aangezien hij het zelf herstelt. Zijn immuunsysteem is gewoon niet hellemaal goed. Dus met de kliniek wat heel veel het zelfde doet als Emmeloord en Utrecht overlegd en word ie dus op de tafel gecastreerd via de lies en daarna meteen aan de antibiotica. Dus 28 augustus is eindelijk de grote dag!

Eveyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 08:16

Niet helemaal ideaal, maar je hebt iig een vooruitzicht inderdaad! Dat is ook wat waard, kun je in ieder geval verder, fijn!

Is dat met zijn immuunsysteem iets waar hij de rest van zijn leven last van blijft hebben of kan hij daar 'overheen groeien'?

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:19

Niet ideaal nee maar misschien toch beter :j

Nog een paar Nacho spam <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eveyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 09:38

Nacho <3

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 18:41

Ohhh knappe Nacho!

Ik doe mee spammen!
Afbeelding
Afbeelding
Toen ik Bo kocht was zijn voorpluk nog niet bij zijn ogen! Gaat zo snel! Geeft hem lekker eigenwijs koppie zo haha.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 18:52

Dat was inderdaad gewoon in het weiland, Willeke. Leadrope is inderdaad handig, jaag ik de rest mee weg :')
Laat maar weten wanneer je er bent, gaan we samen op pad in het weiland!

Trysteffy; Weet je ook waarom het immuunsysteem minder is? Wel fijn dat er een datum is!

Kimvicious; knap koppie met dat wit. Ben er fan van!

Harry heeft helaas echt weinig voorpluk en de manen die hij heeft zijn deels verloren door het vele spelen.
Hij ziet er ook echt weer lelijk uit momenteel :+
Flink overbouwd, vlekken die niet schoon worden, wondjes van het spelen en gewoon totaal uit verhouding. :=
Niet de mooiste foto’s om te spammen, maar doe toch graag mee;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<3

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 19:34

Gras raakt al wat op bij jullie zeker? Ik hoorde van een opfok klant dat ze bij hun in de buurt alleen maar dorre weide hadden en opfok op de kuil stond. Hebben wij geluk hier in het noorden :j

Ik heb mooie foto's gemaakt van de hengsten gisteren, maar uiteindelijk zet ik ze nooit op de computer O:)

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 19:38

Ja klopt. Ze hebben nu weer een “nieuw” stuk weide erbij. Krijgen wel ruwvoer erbij gevoerd.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 19:59

Ahhh arme harry met zn lakschade ;) ben heel benieuwd hoe die er over een paar jaartjes uit ziet!

Hier is het gras ook wel echt op nu. Hebben wat weides gesloten zodat het daar weer even kan groeien. Dus onbeperkt ruwvoer en worden zoals de rest van de paarden iedere dag bijgevoerd met wat brok.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 21:13

Kayleigh__ schreef:
Dat was inderdaad gewoon in het weiland, Willeke. Leadrope is inderdaad handig, jaag ik de rest mee weg :')
Laat maar weten wanneer je er bent, gaan we samen op pad in het weiland!

Trysteffy; Weet je ook waarom het immuunsysteem minder is? Wel fijn dat er een datum is!

Kimvicious; knap koppie met dat wit. Ben er fan van!

Harry heeft helaas echt weinig voorpluk en de manen die hij heeft zijn deels verloren door het vele spelen.
Hij ziet er ook echt weer lelijk uit momenteel :+
Flink overbouwd, vlekken die niet schoon worden, wondjes van het spelen en gewoon totaal uit verhouding. :=
Niet de mooiste foto’s om te spammen, maar doe toch graag mee;

[ [url=m/h3rooc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Zmljm6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/k2puJo.jpg]Afbeelding[/url] ]
<3

Kroelen met z’n grote vriend Maximus

Hier krijgen ze ook ruwvoer bijgevoerd

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 21:16

Hier staan ze nog volledig op het land :j

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 21:55

Fijn dat er duidelijkheid is trysteffy, al is het niet helemaal ideaal!

Ahh wat een gave foto's komen er voorbij! Wat gaat het hard allemaal he :D

Ik vind Harry trouwens best meevallen hoor, en trekt gauw genoeg weer bij :j

Hier is hun weide ook vrij kaal, maar ze mogen een paar uur per dag op een rijkere wei en krijgen daarnaast ook hooi bijgevoerd, dus gaat prima! Regreso gaat trouwens best hard ineens qua groeien, en krijg van mensen op stal veel complimenten dat het echt een mooi paardje aan het worden is! <3

Afbeelding

Afbeelding

Met z'n kudde, hij lijkt hier echt de grootste haha :+ maar de schimmel merrie is nog zo'n 15cm groter momenteel!
Afbeelding

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:15

Die van mij is nu rond de 16 maanden en ergens tussen de 155 en 160. Wordt naar verwachting dus ergens tussen de 165 en 170. Mooie maat voor mij. ;)
Afbeelding

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:34

Afbeelding
Dleh en mams een beetje in beweging zat niet veel gas op

Pluk_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 20:22

Als tot nu toe stille meelezer vind ik het geweldig om te zien waar jullie allemaal met jullie jaarling mee bezig zijn. Sinds ongeveer 3 maanden ben ik in het bezit van een lieve jaarling merrie. Behalve af en toe poetsen, knuffelen en oefenen voor de hoefsmid mag ze op dit moment vooral lekker paard zijn.
Afbeelding

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 20:42

Welkom Pluk!

Wat groeien ze allemaal hard hè? Sommigen zijn al bizar groot....

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 20:51

Welkom!

Ja echt wel! Zo snel veranderen ze het eerste jaar!Afbeelding

Pino96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 22:21

Welkom Pluk!
En wauw, Valuna. Knapperd met het buikvlekje en die witte sokken precies schuin tegenover elkaar.
Voyou die foto van jou had ik een paar dagen terug al stil bekeken, maar wil het nog even kwijt: prachtig.
Ik zag laatst ook een foto van friesje Tjitske(type ik het goed?) voorbij komen hier: daar leek ze echt al een heel paard. Zal wel een paar pagina’s terug zijn alweer.

Hier gaat alles goed. Erg relaxed met Benji. Hij heeft echt vriendjes binnen de kudde. Ik ben zo blij voor hem.
Afbeelding
Afbeelding

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 22:31

Die buikvlek is echt stoer Vulina! En wat is die groot zeg.

Benji is lekker onverschrokken zo te zien.

Chantal2133

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:09

Eveyy schreef:
Hier geen klappen, maar wel ons eerste rondje bos gedaan, Rose vond het zo leuk dat het rondje iets groter is geworden dan de bedoeling was :') ze was zooooo braaf! En dat helemaal alleen! Even een lieve mevrouw gevraagd fototje te maken van ons *D

[ [url=m/AFpnJf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ach zo leuk jaloers op dat stukje bos daar ziet er heerlijk uit eñ dan je zo alleen met haar weg kan...wij gaan deze week weer oefenen.

Die van mij staan nooit op stal hebben vrije uitloop met zand en toegang tot de wei.. wel grappig met alle weer soorten zie je goed wat hun voorkeur heeft omdat ze zelf kiezen.. als de wei echt te nat is sluiten we de paddock en hebben ze stallen en zand ..

Ik voer mijn tinker breed en grow van vital bix zo'n 300 gram.. verder hebben ze hooi en gras.. doet het best afgezien van jeukies...

Ik heb alleen 1 ding hij is best braaf met voeten geven wat al behoorlijke dingen zijn.. alleen soms probeert ie hem weg te trekken niet boos maar hij valt gewoon om op 3 benen.. vooral de voorbenen.. zakt ie er zo doorheen.. iemand tips..

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:49

Oefenen het is vaak nog stukje onbelans

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 23:16

Ach ja. Op 3 benen is ze ook niet van nature aangeleerd. Lekker oefenen idd!