Knap Fries meisje Yara (Maiko x Sjaard) !HELAAS OVERLEDEN

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Re: !! Knap Fries meisje Yara (Maiko x Sjaard) !!! Helaas overle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:21

in en in triest. jammer dat zo'n knap meisje niet verder mocht gaan met dr leventje. ik wens de betrokkene heel veel sterkte (ook bij mij brandt er een kaarsje)

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:37

heel veel sterkte

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:38

Wat dom van die mensen om dat veulen op transport te zetten, dat ze dan eerst even zelf waren komen kijken !! Ik zou mijn merrie ook niet mee geven hoor !!!

Nu maar hopen dat ze snel rustiger wordt !!

Nogmaals sterkte met het verlies !!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:42

heel veel sterkte gewenst!! Ik vind het heel goed van je om je merrie niet mee te geven. als ze al zo omgaan met hun veulen, hoe zouden ze dan wel neit met je merrie omgaan? en een verhuizing na een bevalling lijkt me ook niet echt goed...

Ik heb het helaas ook meegemaatk, we hebben de stal gewoon moeten dichttimmeren omdat mijn merrie bijna de hele stal afbrak en in staat was om over de deur heen te gaan. Verschrikkelijk om dat te zien Verdrietig Na een paar dagen was het beter, al wist ze precies waar het veulen had gelegen en lag (om opgehaald te worden) daar stoof ze dan naar toe om alsnog de geur op te snuiven.

Ik hoop dat het snel goed komt met het friesje en dat ze ook weer wat tot bedaren komt.

En voor het fweit dat er gezegd is dat een veulen niet buiten mag de eerste dagen, dat vind ik een beetje onzin. Een veulen dat zo vroeg geboren wordt (vroeg in het jaar dus) wordt meestal geboren met een dikkere vacht en moet daar dus tegen kunnen. Hoe moeten ze dat in de natuur doen dan? Daar moeten ze gelijk meelopen met de kudde. dus geen verwijten naar jou toe hoor Kimmie, ik vind dat je alles hebt gedaan wat je kon doen! Heel veel sterkte met alles!

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:43

huh..?? jeetje!
heeeel veel sterkte!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:47

Wat vreselijk. Ik heb er geen woorden voor.
Kjoetie, ik weet nog hoe enthousiast je was. Hoe spannend je alles vond. Wat een ontlading toen er een prachtig en gezond veulen geboren werd. Alles ging goed.. totdat longontsteking werd geconstateerd.

kimmie261 en Kjoetie: Ook van mijn kant erg veel sterkte toegewenst met het verwerken van dit verlies. Ach gut

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 22:58

hoi lieve mensen,

Ik ben helemaal overweldigd door al deze lieve reacties. Ik ben gebroken... al die dromen, zoveel liefde, dit veulentje was het meest gewenste paardje ter wereld. Mijn wereld is ingestort. Van de absolute hemel naar de absolute hel in een paar uur. We hebben allemaal ontzettend voor haar geduimd en gebeden en gevochten maar het heeft niet zo mogen zijn. Deze pijn is gewoon onbeschrijfelijk, zo rauw, ik heb het gevoel dat mijn hart eruit gerukt is en er alleen nog een holle plek over is. Het heeft niet zo mogen zijn..... Ik ben op dit moment zo'n vat vol tegenstrijdige emotie's, het is zoveel,ik ben zo overweldigd.. Die arme Friesje..arm, arm meisje... Maar de gesprekken met fem (lieve,lieve Fem.. gek geweldig mens dat je er bent.. ik kan me geen leven zonder jou erin meer voorstellen) en ook wat de veeartst gezegd heeft brengt wel een stukje acceptatie en vrede. Het heeft gewoon echt niet mogen zijn.. maar verdomme, wat doet dit pijn.

Femke heeft gevochten voor dit veulen, ik ben dankbaar dat ik nog een dag heb mogen genieten van dit prachtige meisje dat zoveel harten geraakt heeft. Ze zal altijd mijn allereerste eigen paardje blijven, en ik ben heel blij dat ze bij femke begraven is. over 2 weken ga ik weer op bezoek en zal ik een gedenkplaatje neerzetten en haar halstertje erbij begraven, ze is bij de andere paarden op een heel mooi plekje nu, ze heeft geen pijn meer en ze heeft haar rust. Wij moeten dit gewoon een plekje gaan geven. Ik ben ontzettend blij dat ik heel mooie foto's van haar heb en een stuk film, over een tijd kan ik daar met een glimlach naar terugkijken, dat weet ik.. maar het doet nu gewoon zo ontzettend veel pijn..

ik wil in dit topic niet alleen aandacht voor mijn verdriet. Dit topic gaat ook over een heel bijzonder mens. Fem heeft me idd een lichtpuntje voor de toekomst gegeven, maar ik moet dit eerst even een plekje geven. Maar als ik dit verwerkt heb, en alles een plaatsje heeft, zal Jippie mijn paardje worden. Haar naam zal dan in het vervolg geschreven worden als Yippie, de verbinding tussen Yara, Jippie, femke en ik. Jippie is het paardje waar het allemaal mee begonnen is, ik wilde haar heel graag kopen maar omdat fem haar niet kwijt wilde heeft ze me aangeboden om een veulentje te fokken bij Friesje. Alleen dit al is al ongelooflijk, dat er mensen zijn die dat voor iemand anders doen, iemand die ze eigenlijk nog niet eens zo lang kende.. En nu, nu bied ze me een lichtpuntje aan, iets dat me gaande houdt, en me uitzicht geeft. Ik weet niet wat ik ooit kan doen om haar terug te geven wat ze mij gegeven heeft, het is werkelijk onvoorstelbaar dat dit bestaat. Yara zal altijd ons kind blijven, van femke en mij, wij zijn in het leven aan elkaar verbonden door dit veulen. Mijn kind blijft bij femke, en haar kind komt naar mij toe.. Er zijn geen woorden voor om te beschrijven wat ik voel, dit gaat zo diep, en dit is zo bijzonder.. ik heb in mijn hele leven nog nooit zo iemand ontmoet als fem. Wat er ook gebeurd, dit zal ik nooit vergeten. Ik heb femke leren kennen via bokt. Ik had nooit durven dromen dat er mensen als zij bestaan. En hoewel ik weet dat ze al deze aandacht helemaal niet leuk gaat vinden, dat ze het weg gaat wuiven, wil ik jullie toch vertellen hoe onbeschrijfelijk, ongelooflijk geweldig dit mens is. Ik ben zo ontzettend dankbaar dat ik jou heb leren kennen fem.. jij bent gewoon familie. Ik zal je nooit terug kunnen geven wat jij mij gegeven hebt, maar ik hoop dat ik ooit de kans heb om maar een fractie terug te geven van wat jij mij gegeven hebt.

Ik ben er ontzettend kapot van, maar ik ben dankbaar dat ik haar in ieder geval nog vast heb kunnen houden. Het was kennelijk not meant to be.. Nu moet het een plaatsje krijgen, zodat ik over een tijd met een glimlach aan haar terug kan denken. Het was zo'n ontzettend mooi en lief veulen.. een veulentje dat met één dag van leven al zoveel teweeg heeft gebracht.

Ik wil jullie allemaal hartstikke bedanken voor alle steun, pb's en lieve berichtjes.. het doet me heel goed. Dank jullie wel. en Pretletter17, jouw gedicht gaat een plaatsje krijgen in mijn profiel..

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:12

Ik had het nog droog gehouden, nu niet meer! Heel veel plezier met Yippie ( die heeft ook een onweerstaanbaar koppie zeg)en hou mooi herinneringen aan Yara!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:18

Ik heb door de tranen heen dit topic gelezen.Zo gewenst en zo snel weer weggenomen Verdrietig
Kjoetie en Kimmie heel veel sterkte met het verwerken van dit grote verdriet Huilen
Arm kleintje en arme merrie.Ik heb vroeger wel eens meegemaakt dat een merrie een doodgeboren veulentje kreeg.Zij heeft toen ook een aantal dagen achter de hond aangelopen.Geen idee of die toen aan de nageboorte heeft geknabbeld.Wij hadden het idee,dat ze dacht dat het haar veulentje was.Na een paar dagen was dat gelukkig over Scheve mond
Nogmaals heel veel stekte.
En gelukkig is er al weer een klein lichtpuntje in de vorm van Yippie.Dat puntje zal langzaam groter worden en uiteindelijk het verdriet veranderen in een fijne herinnering.Dat heeft tijd nodig,maar het zal uiteindelijk gebeuren.Dikke knuffel Ach gut

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:25

Over die rich people..
echt egoistisch idd..het was toch juist voor het welzijn van hún veulen..Lijkt me toch beter als die gewoon bij een merrie opgroeit..?? Frusty

En over je nieuwe lichtstraal, die nu nog overschaduwd wordt door het trieste verhaal Ach gut ..echt mooi! Mooi om te horen dat er nog zulke mensen bestaan! Ken Femke niet, maar lijkt mij echt een topper!!!! OK dan! Al zal je er nu nog niet zo van kunnen genieten..maar bied iig kracht om door te gaan om te proberen om dit vreselijke verlies een plekje te geven.. Vriendjes zijn?

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:25

Wat een verhaal, het is en blijft bizar en onwerkelijk lijkt me. Zo'n klein hummeltje nog maar...

Alhoewel Yippie nooit Yara zal kunnen vervangen is het wel een ontzettend mooi lichtpuntje in deze kl*te periode en als de tijd er is zul je hier een ontzettend gaaf paard aan hebben hoop ik... het is je in elk geval van harte gegund.... Ach gut

spritsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:27

Ze heeft in één dag zoveel met je gedaan dat je d'r de rest van je leven zal gaan herinnneren.
Dit zal eerst met heel veel pijn zijn, maar als dit alles een plaatsje heb gekregen hoop ik dat het alleen een mooie herinnering zal blijven.
kjoetie heel veel sterkte met dit onmens grote verdriet.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:32

Wow, ik lees het net, wat een verdriet.
Anderhalve week geleden heb ik ook een veulen gezien wat daarna ineens weg was. Ongeloofelijk.
Heel veel sterkte jullie allebei.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:48

Femke, wat geweldig van je. Fijn om te weten dat er nog zulke goede mensen op de wereld zijn. Zo'n klein diertje heeft toch voor een mooie band gezorgd, dus er is zeker iets goeds uitgekomen.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 00:16

enorm mooi van je femke!
ik heb je al ontmoet en ik weet dat je een enorm lief mens bent maar na dit vind ik je nog liever dan je al bent (en dat is veel)!

ik krijg gewoon tranen in mijn ogen door te zien dat er nog mensen zijn die gewoon zoveel doen voor andere mensen!

bianca: jou heb ik nog nooit ontmoet maar ik voel gewoon dat jij ook een enorm lief lief mensje bent! Lachen

dit is iets dat ik nooit iemand zou toewensen en zeker niet jullie 2 die zolang naar dit prachtveulen hebben uitgekeken...

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 00:24

wat een ups en downs allemaal...
jullie leven staat volkomen op zijn kop
spanning,blijdschap,verdriet,ongeloof,dankbaarheid..jullie hebben ze allemaal binnen 48 uur gehad.

jippie is ook een ongelooflijk lieve en mooie peuter,de halfzus van jouw prinsesje.
ik hoop zo dat jullie samen net zo'n mooie toekomst gaan krijgen als je met yara zo graag had willen hebben.
kimmie,ik heb inmiddels zo veel bewondering voor je gekregen en weet zeker dat jippie net zo'n fijn leven tegemoet gaat als yara bij kjoetie en dat jij een super tante bent!

neem de tijd meiden,overhaast niks..geef eerst alles een plekje zodat jullie klaar zijn voor de volgende stap!!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 00:47

Wat jammer dat die mensen jou merrie mee wilden nemen, en ik geef je groot gelijk dat je dat niet wou want dat zou ik zelf ook niet doen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 00:52

Haha! essie ,doen we goed he....

en ik zou voortaan wel een boktcensuur willen,als mensen zo uitgebreid mij in het zonnetje zetten,ik hou daar niet zo heel erg van...

MSQuincyTE : ik heb er nog eens over nagedacht,maar als die mensen zich niet prettig voelde met de situatie waarin zij hun veulen moesten achterlaten,en of dat nu de grote van de stal is,mijn honden,het terrein of ik in persoon,tja...dan kan je daar niets aan doen...

als ik ergens mijn veulentje achter moest laten waar ik en slecht gevoel over zou hebben,zou ik het ook niet doen,idem dito mijn paarden of honden....

ik neem het ze niet kwalijk...het zij zo.

friesje was vanavond rustiger,ze ging gelukkig gewoon eten,en ze rilde niet meer zo...

morgen ga ik eens langdurig tutten...ze kruipt haast in me als ik bij haar ben,dus dan maar heel veel aandacht geven...

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 00:56

Kimmie ik vindt het zo sneu voor je merrie

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 01:04

ik ook Verdrietig ,maar ja..niets aan te doen...het doet zeer haar zo te zien trillen,het doet zeer haar te horen gillen,het doet zo'n zeer dat ik haar niet kan helpen...

maar we komen er wel doorheen...ik sleep mijn lieve merrietje er wel doorheen...

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 01:12

Kimmie jou merrie komt er samen met jou er door heen daar ben ik van overtuigt

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 01:16

jij krijgt haar er wel door Ach gut

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 01:30

jacimatho schreef:
Erg jammer dat deze mensen je faciliteiten niet goed genoeg vonden en niet de moeite hebben genomen om te kijken hoe het veulen en je Friesje klikten..

Idd erg jammer dat die mensen het geen kans hebben gegeven Verdrietig ...
Als het met Friesje en veulen nu erg goed geklikt had, had je evtl. altijd nog kunnen besluiten om Friesje met hun mee te laten gaan.
Maar goed, net wat Kimmie zelf al zei: het zei zo!
Ik hoop nu maar dat Friesje snel weer een beetje rustiger wordt Ach gut .
*Kimmie, ik hoop dat ik niet te bemoeiallerig overkom Bloos , maar pas je wel op dat ze geen uier onsteking krijgt! Dus de eerste week vooral geen krachtvoer geven, wel veel hooi en je kan d´r ook veel wortels geven, heeft ze toch wat te "bijten" Knipoog . Ook beweging is goed voor d´r. Als je dit allemaal al weet, moet je hier maar gewoon overheen lezen Knipoog !

*Kjoetie: ik ben blij voor je dat Kimmie (wederom) weer een glimlach bij je teweeg heeft kunnen brengen Ach gut .
Natuurlijk zal Yippie Yara niet kunnen vervangen, maar ze zal vast en zeker het verdriet veel dragelijker kunnen maken.
Zo op de foto te zien, is Yippie ook een schatje Ja !!
Ik wens je nog een keer veel sterkte en volgens mij zijn jullie allebei lieve meiden Lachen !
Zoals ze in Dld. zo mooi zeggen "So wie mann im Wald schreit, kommt es zurück", wat zoveel betekend als "wie goed doet, goed ontmoet" Knipoog .

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 01:48

Ik was al benieuwd naar het lichtpuntje, maar dit is wel heel erg mooi! Femke, je bent TOP! Ik ken Bianca niet zo heel goed, maar ben ervan overtuigd dat Yippie bij haar in geweldige, liefdevolle handen zal zijn.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 02:48

Meiden wat zijn jullie toch een kanjers, bianca heel mooi geschreven, ik heb dat wel anders mee gemaakt, helaas ben ik mijn merrie kwijt geraakt om een veulen voor een ander te fokken, daar kwam toch een stuk minder dankbaarheid vandaan helaas jammer.

Femke, je bent geweldig dat je dit allemaal doet, ik weet zeker dat friesje, er samen met jou wel door heen komt, jullie zijn toppers, dus dat moet gewoon goed komen. Ach gut