[Foto] 2020 veulens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 13:16

Dat snap ik. Jeetje wat een verhaal :oo

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 14:03

Heftig allemaal en bezorgt een hoop stress, vorig jaar kocht ik ook een veulen die helaas erg slecht te pas was(door een heftige worminfectie), nu een jaar later ken je hem niet meer terug, en ook m'n eigen gefokte veulen van vorig jaar was een zorgenkindje, ook nu is die niet meer te herkennen en kerngezond... Hopelijk gaat het uit eindelijk bij iedereen zo

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 15:46

Brigitte_D schreef:
Heftig allemaal en bezorgt een hoop stress, vorig jaar kocht ik ook een veulen die helaas erg slecht te pas was(door een heftige worminfectie), nu een jaar later ken je hem niet meer terug, en ook m'n eigen gefokte veulen van vorig jaar was een zorgenkindje, ook nu is die niet meer te herkennen en kerngezond... Hopelijk gaat het uit eindelijk bij iedereen zo

Dat geeft ook hoop, en daar gaan we voor!
Vandaag kuur gegeven hopen dat snel aan slaat.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:02

Ik zie ook duidelijk verschil bij die van mij. Er staan 3 veulens van mezelf in 1 groep, de ene aangekochte is echt een stuk magerder.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:39

Jaa gek hè

M’n twee bengels in de knotten maar er zaten niet veel goeie foto’s tussen, boefjes en stuiterballen :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:17

Foto van vandaag van onze 'kleine'.

Staan voor mijn gevoel stevige benen onder dus zoooo benieuwd naar de toekomst!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:34

Mooie haf!

Noura had vanochtend een dingetje. Ik heb ooit eens met kriebelen ontdekt dat ze het rechts naast haar staart een erg fijn plekje vindt. Vanmorgen stond ik Jim (mijn haflinger) te kriebelen, staat ze ineens met haar kont tegen me aan te duwen. Of ik mevrouw ook even wilde kriebelen :+

Nevermind17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:10

kevinsky schreef:
Een goede start is natuurlijk het halve werk!

Dit was Philaina, 3 weken jong en happy.
[ [url=m/AHnX5I.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dit was 2 dagen later |( Ze is waarschijnlijk tussen de merries in gekomen. En heeft toen een trap op haar oogkas gekregen. Die was helemaal verbrijzeld en de botsplinters hadden haar oog lek geprikt. Dus moest ze direct onder het mes.
[ [url=m/WNHaZr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar al snel kon ze wennen aan haar extra aandacht en ontbijt op bed.
[ [url=m/GwajcA.png]Afbeelding[/url] ]

En dit was denk ik zo'n 4 weken na haar ongeluk. <3
[ [url=m/zUyFLy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ooh zo jammer! Ze is er gelukkig wel goed doorgekomen. Spijtig voor haar dat ze nog maar 1 oogje heeft.. Maar je ziet ze er daarom niet minder graag om natuurlijk. <3

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:25

Een paar uur oud:
Afbeelding

Twee dagen oud:
Afbeelding

9 dagen oud:
Afbeelding

3 maanden oud
Afbeelding

4 maanden oud
Afbeelding

8 maanden oud (en winterfluffies <3 )
Afbeelding

Superleuk om al die opgroeiende veulens te zien :D

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:13

Prachtige veulentjes allemaal <3

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:54

Bij de fokker. Ergens in de 1e 2 weken gok ik.
Afbeelding

Afbeelding

5 maanden
Afbeelding

Afbeelding

7 maanden
Afbeelding

Afbeelding

Nu op 9 maanden alweer.
Afbeelding

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:50

Prachtige veulens weer!

Wat een verhaal over dat ukkie dat nu een oog moet missen, bizar hoeveel ze kunnen hebben en dan nauwelijks wat laten merken..

Oh en over de wormen, wij hebben het bij ons eigen gefokte veulen gelijk top aangepakt, die heeft ook nergens last van. Ons gekochte veulen blijkt helaas inderdaad ook onder de wormen te zitten, zijn we nog wel even zoet mee..

Wij zijn echt superblij met onze twee knappe dames, sinds anderhalve week is Phinne afgespeend en staan de dames samen bij de buren op heeeeel veel gras :Y) Over 2 maanden komen ze terug en is de kudde thuis weer compleet *\o/*

Onze eigen gefokte Phinne (Ibolensky x Campbell vdl)

3 dagen oud
Afbeelding

10 dagen oud
Afbeelding

Afbeelding

5 maanden oud
Afbeelding

Afbeelding

En ons gekochte veulen Pasodoble (Jameson RS x El Capone)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 07:46

Zie je zoveel hè dat veulens bij fokkers vaak niet goed ontwormd worden. Wel heel jammer. Ons veulen is netjes ontwormd en niet eens heel vaak maar wel optijd en de juiste ontworming

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:29

Hier is door de fokker wel ontwormd en correct, hier zijn gelukkig maar 5 wormpjes afgekomen :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 15:48

Mi_Amore schreef:
Hier is door de fokker wel ontwormd en correct, hier zijn gelukkig maar 5 wormpjes afgekomen :)

Nou top dan toch

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:58

keona schreef:
Nou top dan toch

Ik verbaas mij er wel over dat de hoest maar niet weg gaat :( echt diep hoesten is het niet, meer vanuit de keel, maar dat is toch ook al 4 weken nu.

Veulens he, net als kinderen, je weet niet hoe ze het doen :')

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 21:59

Ik kom ook even binnenvallen! Ontdek dit topic nu pas, heb wel wat bijgelezen en zie veel bekenden uit het dikke buiken topic!

In April is het veulen van mijn merrie geboren, Leila <3
Nakomeling van Leuns Veld’s Winston Jr.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nu lekker in de opfok met vriendjes en vriendinnetjes :D
Ze is wel 1 van de bazen Haha

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Super leuk om zo de veulens te blijven volgen!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:08

Hier heb ik bewust besloten om TiSento niet in een opfok te zetten.

1. Degene die ik wilden, hadden immense wachtlijsten :(
2. Ik zie het veel te vaak misgaan, amper in de hand, geen controle over het voer, worden niet elke dag gechecked, ... .
3. Je mist toch wel héél wat van het opgroeien.

Ik heb de pech van een jaar niet met de auto te mogen rijden (epilepsie -_- ), dus besloten om hem toch met mijn ruin te laten opgroeien in het land. Er wordt binnenkort een 2de ruin (rustiger) geïntroduceerd. Mijn merrie gaat er ook af en toe bij en zo leert hij ook best wel wat :)

Ik vond het geen makkelijke keuze, maar je wil toch het allerbeste voor je kleine uk en ik kon mij niet inbeelden dat ik een geheel jaar hem niet zou kunnen bezoeken.

Vajori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:18

Wauw wat n mooie veulentjes allemaal! <3

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:24

Mi_Amore schreef:

2. Ik zie het veel te vaak misgaan, amper in de hand, geen controle over het voer, worden niet elke dag gechecked, ... .

Ik heb de pech van een jaar niet met de auto te mogen rijden (epilepsie -_- ), dus besloten om hem toch met mijn ruin te laten opgroeien in het land. Er wordt binnenkort een 2de ruin (rustiger) geïntroduceerd. Mijn merrie gaat er ook af en toe bij en zo leert hij ook best wel wat :)

Ik vond het geen makkelijke keuze, maar je wil toch het allerbeste voor je kleine uk en ik kon mij niet inbeelden dat ik een geheel jaar hem niet zou kunnen bezoeken.

Hier ook heel bewust geen opfok. Maar lekker thuis!

Nevermind17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 18:02

Cioccolato schreef:
Mi_Amore schreef:

Hier ook heel bewust geen opfok. Maar lekker thuis!

Idem hier, samen met 1 vriendje op de weide. Vaak wandelen en eens laten kennismaken met andere paardjes. Binnen een jaar en half als hij 2 jaar is denk ik erover om hem op een pensionstal te zetten en dat hij dan ook eens samen met een ander paard kan staan. Evt bij onze 2 merries dus daar staan.

Afbeelding

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 18:30

Wij hebben zo ontzettend getwijfeld, wel of geen opfok.. Ons eerste eigengefokte paard, Juna, heeft 3 fantastische jaren op de Breukelenhof gehad. Daar zou Phinne ook heen gaan, maar helaas, zij stoppen er mee. We hebben de paarden aan huis, maar eigenlijk niet de mogelijkheid om moeder en dochter op eigen terrein een paar maanden goed uit elkaar te houden. Nadat we hoorden dat de Breukelenhof niet verder ging hebben we onwijs getwijfeld, veel opfokken bezocht maar man, man, wat een drama overal. We kunnen thuis veel beter bieden, en verder ga ik mee met alle argumenten die jullie al noemden.
Gelukkig kregen we ineens de kans om een stukje land bij de buren twee huizen verderop te huren voor een paar maanden. Het eerste idee was om Phinne daar met onze twee mini's neer te zetten voor twee maanden, maar al snel hebben we bedacht dat we er beter een veulen bij konden kopen, ook leuker voor Phinne om met een leeftijdgenootje van gelijke hoogte op te kunnen groeien. En zo kwam Pasodoble bij ons. Die heeft eerst nog even anderhalve maand bij de hele kudde gestaan en toen Phinne en Pasodoble genoeg aan elkaar gewend waren hebben we ze samen naar de buren gebracht. Ze staan daar nu twee weken en doen het echt fantastisch, superfijn dus! Over twee maandjes komen ze weer terug en hebben we de kudde weer compleet thuis!

Lekker plekje toch!

Afbeelding

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 18:35

Ik heb ze idd ook aan huis dus doe ze al veel minder snel weg.

Ik heb nu het volgende clubje:
merrie en ruin van 2018, ruin van 2019 en merrie van 2020. Kan elkaar mooi opvoeden, spelen en lekker eten. Heb ze ook nog in het land lopen ipv binnen in een stal.. Dus dat is wel lekker.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 19:37

Noa staat 24/7 op paddock met schuilstal met 1 ander veulen. Overdag staat er een vrolijke ruin en een 3-jarige merrie naast en aan de andere kant een bejaarde IJslander en nog een pony 24/7.
Vanwege de nog al verschillende voerbehoefte staan ze niet samen maar over de draad klooien ze heel wat af. Zodra ze de wei op gaan in het voorjaar wordt de groep groter.

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 19:39

Mijn veulen staat nu nog alleen bij mijn haflinger, door omstandigheden ging dat niet anders. Lang verhaal, veel teleurstellingen.
Inmiddels staan ze op een plek met een track, nog apart. Maar als ze gewend zijn, dan komen ze samen bij nog 2 paarden en staat ze dus met mijn haflinger, een jonge speelse ruin en een opa. Speelmaatje, opvoeder en een vriendje, dat is voor mij genoeg om haar mee te laten opgroeien :j