Jeetje wat een goed werk heb jij verricht zeg... Helemaal super te weten dat er ook nog zulke mensen rondlopen. Als jullie ze niet hadden opgevangen, had ze het waarschijnlijk helemaal niet gehaald. Stel je voor dat dit gebeurd was op haar oude boerderij, met niemand met een beetje gezond verstand erbij. Helemaal top, respect!
Fijn om te lezen Tina, het komt vast goed maar inderdaad zal dit alles veel tijd nodig hebben. Ik kan me voorstellen dat je zelf ook genoten hebt dat Debbie het naar haar zin had. Toppie
Pff ja deed me echt goed haar gisteren zo blij in de wei te zien! Hopelijk blijft deze stijgende lijn aanhouden zo! Vanmorgen vonden we haar weer liggend in het stro maar al snel kwam ze weer in de benen. Deze ochtend gaat ze weer lekker even naar buiten en zo lang het weer goed blijft, blijft ze ook lekker buiten. We blijven haar goed in de gaten houden maar pfoe, wat voelt het goed om haar zichtbaar op te zien knappen.. Ik blijf voorzichtig hoor, maar heb er een goed gevoel over.
Ben benieuwd hoe het vandaag met Debbie ging . . . Vind de naam wel wat hebben (ik moet elke keer aan Little Debbie Snack Cakes denken; ouderwets maar heerlijk cakejes http://www.littledebbie.com/).
Ja, Debje heeft lekker een paar uurtjes buiten gelopen vandaag. Het waaide heeeeeeel hard hier en heb haar net tussen de regenbuien door lekker even in het gras kunnen zetten. Ze genoot zichtbaar maar na 2 uurtjes stond ze bij het hek te drammen om weer naar binnen te mogen. Heb haar toen weer lekker in haar stal gezet die inmiddels weer helemaal schoon was. Ze had wederom geen koorts vandaag en de zwelling is bijna niet meer te zien. De boel is alleen nog behoorlijk uitgerekt en beurs/rood. Hopelijk trekt dat ook snel weg en is ze gauw weer de oude.
Benita
Geplaatst: 26-04-12 22:16
Ik lees nu dit topic voor het eerst. Wat ben jij een kanjer (je vriend ook). Met zo veel liefde moet het wel goed komen met Debbie.
sandra3235
Geplaatst: 26-04-12 23:01
Blij te horen dat ze op de goede weg is ,kan ook niet anders dan met die goede zorgen van jullie
Bassenqua
Geplaatst: 26-04-12 23:43
Dat doen jullie goed Tina en Huub Zo fijn dat Debbie nu opknapt en langzaam weer paardje wordt, wordt er gewoon emo van
Ben met VD bezig gegaan en hij leerd zo ontzettend snel! Van de week gaat hij Amigo en King ontmoetten. Amigo is mijn andere hengst. Ook staat in de vakantie zijn castratie gepland (moet de DA wel tijd hebben). Verder is hij een stuk braver geworden ook met lopen en poetsen. Ook wandel ik met hem zodat hij overal aan went. Hij is een kleine clown die denkt elke merrie/ruin te kunnen dekken ;')
Fijn om te horen Selda dat het met Pippin zo goed gaat en dat je veel plezier van hem hebt!
Met het merrietje Debbie gaat het met kleine ups en downs. Vanavond alles van achteren eens goed schoon gemaakt met water en betadine. Het gaf haar zichtbaar verlichting het frisse water. Daarna alles goed ontsmet en de staart helemaal gewassen en daarna ingevlochten. Hopelijk trekt het snel bij allemaal. Het zag er verder redelijk uit. Nog wat rood/rozig en uitgelubberd maar verder niet verkeerd.. We houden haar in ieder geval goed in de gaten.
Super lief trouwens dat iedereen zo meeleeft! Debbie moest eens weten!
Bassenqua
Geplaatst: 27-04-12 23:09
Maydine schreef:
Super lief trouwens dat iedereen zo meeleeft! Debbie moest eens weten!
Jammer is dat hé, dat je ze dat niet duidelijk kunt maken.
Wat zalig dat ze dat al toe liet Tina, dat zegt ook wel iets natuurlijk. Meisje weet waarschijnlijk niet wat haar overkomt met al die verzorging die ze nu krijgt. Lekker voor haar.
Nee precies! Dan moet ze je ook wel vertrouwen want als ze al zo lang geen enkele aandacht gehad heeft en nu zo veel pijn heeft moeten doorstaan is het niet gek dat ze zich niet zou laten aanraken door mensen. Maar kennelijk geef jij haar toch het gevoel dat het goed is zo... Super! Hoop echt dat de kleine meid snel op knapt!
Aww Pippin aan het springen! Haha hij vermaakt zich prima zo te zien! Leuk hoor! Ook gezellig dat hij nu bij zijn vriendjes staat! Is hij al geruind trouwens?
Hier gaat alles rustig aan zijn gangetje.. Debbie knapt met de dag op en heeft vandaag weer heerlijk in het gras staan genieten van het zonnetje. Ze ligt niet zo extreem veel meer maar zo nu en dan heeft ze duidelijk even een "break" en ploft dan lekker languit neer. Van achteren blijft ze nu mooi schoon sinds we het uitgebreid schoongemaakt en gekoelt hebben dus dat is fijn. Als ze aan het einde van deze week nog wat fitter is en de boel blijft mooi schoon, mag ze van ons lekker de kudde in. Maar dat zeg ik nog even heel voorzichtig aangezien ik eerst zeker wil zijn dat alles aan de beterende hand is al dan niet helemaal beter is. Tis in een dikke kroeldoos trouwens, als je nu aan komt lopen, rent ze al hinnekent naar het draad voor een aai over de bol.