Diva en Bloem zijn thuis! (Welsh A) -Update merrie overleden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxxclau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:28

Vealosz schreef:
Ja daarom.. Ze moet niet gaan denken dat zij hoger is als wij.. Ik vertik het ook om haar dat te laten denken haha.
Mijn vriendin was gister mee, ze zei aaaaaach <3, en een 15 min later was het, JEZUS WAT EEN BITCH ZEG! Haha!

Let op, je hoort vaak dat flessenveulens probleemdieren worden. Dus we moeten haar wel als een paard behandelen, haha. Het klinkt in ieder geval wel alsof jullie dat door hebben.
Mijn verstand zegt dat je haar slechte gedrag niet moet belonen met zo snel mogelijk een fles melk! Dan houd je het alleen maar zelf in stand. En als ze het dan een keer nog sneller wil omdat ze erge honger heeft, is het voor haar logisch om nog lelijker te kijken of harder te trappen. Dat is logica toch? Weet Bloem veel wat braaf is. Ze bedoelt het misschien niet slecht, dat gedrag heeft haar ooit een keer per ongeluk een fles melk opgeleverd, dus zal ze het weer doen.
Misschien moet je haar een keertje wegjagen als ze dat weer laat zien (met iets van een verlenging in je hand voor je eigen veiligheid (halster+touw, een tak, weet ik veel), anders wordt je misschien getrapt). Je hoeft haar niet echt bang te maken, maar de bedoeling moet duidelijk genoeg zijn. Veulens willen leren en leren snel dus ze vraagt misschien om regels die jullie moeten stellen. Ze heeft toch honger dus ze komt vast en zeker terug. Duurt het je te lang voor ze terug komt? Wacht dan 5 minuten op je horloge, wedden dat ze weer voorzichtig voor je neus staat? Ze weet wel dat je de fles hebt. Wij mensen willen vaak dat het sneller gaat, paarden hebben de hele dag de tijd dus elke minuut extra maakt hun niet uit.
Dan moet je haar alleen melk geven als ze zich netjes gedraagt. Anders heb je straks een 5 maanden oud veulen dat mensen aanvalt als je met eten aankomt. Daar kan ze niks aan doen, dat heeft ze geleerd door het systeem van beloning en straf, per ongeluk. In het ergste geval dan. Klinkt misschien zielig om haar te corrigeren, maar als ze later groot is, heeft ze pas echt een probleem als ze denkt dat het bij mensen zo hoort te werken en krijgt ze heel hard op haar donder een keer. Dat kun je nu alvast voorkomen.
Succes ermee! Maar het is vast ook wel een dondersteen ;-) We kennen er nog twee /3 /3 :D

Cynthia82

Re: Diva en Bloem zijn thuis! (Welsh A) -Update merrie overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:33

Wat een leerzaam en wijs bericht, Clau :)

xxxclau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:48

Cynthia82 schreef:
Wat een leerzaam en wijs bericht, Clau :)

Haha, thnx :o . Waarom zou ik iemand niet proberen te helpen als ik dat kan. Vind ik zelf altijd flauw om het dan te laten.. Uiteindelijk besluiten ze toch zelf wat ze het meest verstandig vinden, maar misschien hebben ze er wat aan.

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 20:55

Ah, gelukkig, er is ook nog een lieve Bloem :+:
Claudia, dank voor je uitgebreide bericht. Denk dat het inderdaad erg belangrijk is dat ze wel goed op haar plek gezet wordt. Ook goeie tips hoe dat te doen +:)+

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:39

Daarom moet ze ook bij paarden staan die haar dat normale leven leren.
Ik werk zelf 30 jaar in de dierentuin en weet als geen ander wat een een flessenjong paard aap of ander dier voor een probleem kan zijn.
Voor mensen, voor soortgenoten en voor zichzelf.

Ik bedoel dat niet beroerd ofzo hoor maar gewoon dat we daar zeer van op de hoogte zijn en daar naar handelen.
Ik denk dat het bij haar meer ook een soort van onzekerheid is.
Het is vooral als je plotseling"" beweegt, wegdraait, omhoog komt haar aan wil raken
als je gaat zitten en haar met rust laat dat ze je kan opzoeken is het oke en ruikt ze aan je sokken :D waar ze dan later spijt van heeft 8-)
Er was nooit wat met haar gedaan
Ze was niets van mensen gewent, wordt verhuisd, dan binnen paar dagen weer naar de kliniek, op eens is haar moeder weg.
Ze moet rust en stabiliteit hebben.
Ik ben wat op de hoogte van Hempfling Voest en Monty en Chris Irwin
We maken haar niet bang maar corrigeren haar consequent
Laatst bijgewerkt door jackyline op 14-06-11 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:42

Gestraft word ze door mij ook zeker als ze zoiets doet. Ze moet gewoon even op haar plaats gewezen worden. Maar claud bedankt voor je bericht!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:47

Nou Distel is idd niks te veel gezegd zeg, als ze zo bitchy gaat kijken :oo Gelukkig kan ze ook weer goed zoet kijken als het moet :D Goede tips overigens van xxxclau, maar zo te horen houden jullie dat allemaal al goed in de gaten, top +:)+

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 22:12

Jacky, ben daarom (al je ervaring er al mee) zoooo extreem blij dat ze bij jullie is. Weet zeker dat ze bij jullie de beste start heeft die er in deze situatie voor haar mogelijk is :j

xxxclau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 07:10

jackyline schreef:
Daarom moet ze ook bij paarden staan die haar dat normale leven leren.
Ik werk zelf 30 jaar in de dierentuin en weet als geen ander wat een een flessenjong paard aap of ander dier voor een probleem kan zijn.
Voor mensen, voor soortgenoten en voor zichzelf.

Ik bedoel dat niet beroerd ofzo hoor maar gewoon dat we daar zeer van op de hoogte zijn en daar naar handelen.
Ik denk dat het bij haar meer ook een soort van onzekerheid is.
Het is vooral als je plotseling"" beweegt, wegdraait, omhoog komt haar aan wil raken
als je gaat zitten en haar met rust laat dat ze je kan opzoeken is het oke en ruikt ze aan je sokken :D waar ze dan later spijt van heeft 8-)
Er was nooit wat met haar gedaan
Ze was niets van mensen gewent, wordt verhuisd, dan binnen paar dagen weer naar de kliniek, op eens is haar moeder weg.
Ze moet rust en stabiliteit hebben.
Ik ben wat op de hoogte van Hempfling Voest en Monty en Chris Irwin
We maken haar niet bang maar corrigeren haar consequent

Klinkt goed! 't Was inderdaad heel fijn dat ze heel snel bij een andere merrie kon! Da's inderdaad al zeker de helft van het probleem voorkomen.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 08:24

Goeeeeeedenmorgen!

Het is voor mij weer bijna tijd om te gaan voeren! *\o/*

xxxclau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 08:32

Vealosz schreef:
Goeeeeeedenmorgen!
Het is voor mij weer bijna tijd om te gaan voeren! *\o/*

Ja, jullie zullen er wel hartstikke druk mee zijn. Ik vind mezelf voeren al zoveel werk ;-). Respect hoor!

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 08:38

Haha dat klopt.. Wij voeren om 6, 9, 12, 3, 6, en 9 uur.. Vandaag neem ik het over van Jacky, behalve 9 uur vanavond.. Kan ik weer ff flink oefenen met de emmer :D. Gister dronk ze ook erg netjes eruit, heeft ze 1L uit de emmer gedronken, en het laatste kleine beetje heb ik uit de fles gegeven, maar dan netjes op mijn knie hoogte. Ze begint het steeds meer door te hebben dat ze niet zo hoog kan/mag met haar hoofd..

xxxclau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 08:58

Cool. Leuk allemaal zeg :-)

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 09:43

Zo, ben weer thuis.. Ze heeft erg goed gedronken en bijna alles uit de emmer!

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 11:25

Stefanie, echt super dat het zo goed gaat allemaal +:)+ En ook fijn dat ze die emmer al door krijgt :j

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:45

Ik heb weer paar foto's gemaakt! Die volgen vanavond. Zit nu nog in de wei bij Bloem. Me vriend is met haar bezig hihi.. Scheelt wel, kon ik even rustig de wei van Jiske doen, en even met Jiske knuffelen hihi!

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 18:48

Ik vind het zo lief dat je vriendje ook zo hard mee helpt :+: Dan heeft Bloem ook nog een beetje een vaderfiguur in de buurt _O-
Is Jiske al een beetje gewend aan haar nieuwe buurmeisje?

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:58

Jiske vind haar wel leuk! Maar andersom lijkt t ook wel zo.. Gelukkig :). Ben benieuwd hoe het gaat als Jiske in de wei erbij staat! Zondag kom ik sowiezo, heb ik al besproken met m'n vriend.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:13

Afbeelding
Afbeelding

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 19:22

Ach, kijk ze nou naar elkaar staan staren :+:

Gezellig dat je er zondag ook bent Stefanie :):)

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:29

Afbeelding

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:30

o je moet denk ik op de foto klikken is nog van vorige week
andere wordt nu opgeladen is van gister
Laatst bijgewerkt door jackyline op 15-06-11 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 19:33

Hahaha, wat een leuk filmpje :+: Stond ze weer naar de mooie buurmannen te roepen? "Joehoooeee!!" :D

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:34

_Tien_ schreef:
Hahaha, wat een leuk filmpje :+: Stond ze weer naar de mooie buurmannen te roepen? "Joehoooeee!!" :D

buurvrouw ja er wordt gecommuniceerd onderling vooral als ik even niet kijk <3

jennsoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:34

leuke foto's.
en wat een geweldige foto dat ze terug kijken! :D .