Na een stormachtig 2010 kijken we uit naar Mirte haar veulen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:31

Oh Babette wat waardeloos dat je gisteravond alleen thuis was, dat zal je net zien! Gelukkig niks geen ernstige dingen deze keer :(:)

Hoe heeft Mirte zich gehouden de afgelopen twee dagen met die idiote drukkende hitte ?

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 06:25

Welkom kaotictjinta en imkebirba! Het is superleuk om te zien dat er zoveel mensen meelezen en meeleven.
Hier thuis zijn ze natuurlijk ook benieuwd naar het veulentje, maar jullie begrijpen mijn spanning nét iets beter :P
Ik had gisteren tot laat vergadering, dus vandaag een nieuwe update van de uier.
Ga ik straks maken.

Esther, lief dat je even vraagt hoe onze hoogzwangere dame de hitte heeft doorstaan. Mirte heeft met Zwammie de héle dag in de stal gestaan.
Ik heb haar daar ook water gebracht en ze kon daar eten.
Ze is beide dagen dan ook in alle rust goed doorgekomen, al was ze wel iets klam in haar hals. Verder rustige ademhaling. Ze heeft veel gerust. Maar buiten de stal had ze het echt heel zwaar gehad. Ben dus blij dat ik haar omgezet heb.
Mandy (mijn jaarling) had echt flink gezweet, al kan ook zij altijd in de schaduw staan. Voor Mirte was dat dus echt geen optie. De stal was vrijwel de hele dag echt een stúk koeler!
Het was inderdaad echt balen om hier alleen te zijn met dat noodweer.
In Vught en Boxtel is de hel nog erger los gebarsten. Het is toch bizar dat het precies weer in deze periode gebeurd....
Nou ja, niet teveel aan denken!

Straks lekker Mirte knuffelen en foto's maken!
Tot straks!!

Starlight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 06:47

Ben benieuwd Babette naar de foto's, tegen welke datum is Mirte eigenlijk uitgerekend?

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 08:24

Ik ga zo naar de wei. Ben nog even aan het ontbijten, nadat ik zoonlief naar school heb gebracht en boodschappen heb gedaan :D Ik loop nu al achter op mijn planning voor vandaag. Héérlijk :+ Kon ik me daar vroeger druk om maken, nu heb ik de instelling dat ik wel zie wat er lukt. Gisteren tot half 1 s'nachts gewerkt en Luc was er vanochtend gewoon weer om half 7. Ik mag dus vandaag van mezelf het tempo een beetje aanpassen :=
Ari, Mirte is op 17 augustus voor het laatste gedekt. Rond die datum dus. Vorige keer beviel ze precies 11 maanden na de laatste dekdatum, maar dit keer ben ik benieuwd of ze het zo lang volhoudt.

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 09:40

Woooooow, net op de wei geweest en ik kom stuiterend thuis :):) .
Het gaat ineens snel! De uier is totaal veranderd ten opzichte van de afgelopen dagen.
Ze heeft dunnere mest en haar staart houdt ze regelmatig even omhoog.
Heb de beeb ook weer zien bewegen. Ik zou het liefst uren in het stro bij haar gaan zitten.
Mirte is heel rustig en hééééél knuffelig.
De uier moet zich nog verder vullen en uitzwaren en de spenen piepen nog niet naar buiten, maar dit is echt een supergroot verschil met gisteren :j De banden beginnen ook losser te worden.

Heb geprobeerd de uier voor jullie op de foto te zetten.

Afbeelding

Ik ben helemaal hyper. Zul je zien dat het nog een week of langer gaat duren :+ :=
Afbeelding

KyaraMyBest

Re: Na een stormachtig 2010 kijken we uit naar Mirte haar veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 10:17

Mirte maakt het wel spannend hoor, ben benieuwd!!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 10:45

die zijn idd flink gegroeid zeg, spannend :):) :):) :):)

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:04

jeetje mirte houd ons wel in spanning,ik hoop voor mirte dat de kleine snel komt,maar aan de uier te zien zal het niet zo lang meer duren,ik ben erg benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:15

oeh dat uier ziet er al een stuk voller uit! Spannend!

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:54

het wordt SPANNEND!!! *\o/* *\o/*

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:45

spannend!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:18

Oh jee, gaan we nu voor het echie, spannend spannend spannend :):) Gelukkig is de extreme hitte voorbij, je moet er toch niet aan denken om dan te bevallen , op hoeveel dagen zit ze nu precies?

Babbete stuur me nog even een keer je telnrs per PB, ben alles kwijt, tel is vertrapt door Junita, had de tel in de stal laten vallen en geen erg in gehad!! :=

_Angelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:31

dit gaat niet zo heel lang meer duren. We duimen :j

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 17:30

Whow violente dat ziet er goed uit.
Prachtige ontwikkeling van de uier.
Dat is dan toch lekker snel gegaan.
Spannend!!!

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 17:47

:j Dank allemaal! Ik heb kriebels in mijn buik :+ :o
Hier een klein filmpje van de buik. Door de voorbenen heen gefilmd, maar als je in het begin van het filmpje goed kijkt, zie je schokjes in de buik.
http://www.youtube.com/watch?v=sTJMc7XZi1c
Het gekke is dat de beweging zover naar voren zit, terwijl ze zowel diep als naar de zijkanten draagt :?
Ik ga zo weer terug voor de avondronde.
Als de uier in dit tempo blijft groeien, dan zal het er binnen een week wel zijn.
Maar we zullen het zien.

Esther, Mirte is vandaag 317 dagen drachtig.
Bij de andere veulens droeg ze precies 11 maanden, dus dan zou ze nog een dikke 2 weken moeten.
Maar toen was ze ook niet zo absurd zwaar en droeg ze ook niet naar zijkant én onderkant.
Ik voel met net een klein kind dat weet ze een cadeautje krijgt en niet kan wachten om het pakpapier eraf te scheuren :=
Maar het zal me niets verbazen als ze ons nog even laat wachten ;-)

Ik hou jullie op de hoogte.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:02

oohh jaa wat gaaf dat je die schokjes op film hebt gekregen.

wachten duurt zooooo lang. ;)
Maar geniet er wel van, ook dit koortsachtig wachten heeft zijn leuke momenten.

Iris_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 19:06

Spannend!!

En die schokjes, er gaat echt een knapperd aankomen. :)

Tal1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 20:08

Wat ontzettend leuk zeg!! Spannend... Ik ken je niet, maar heb wel aan je gedacht tijdens het noodweer :)
Moest meteen aan je zwangere dame denken en hoopte al dat alles goed was gegaan.
De laatste loodjes... zet 'm op, Mirte!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 20:09

zit gewoon een veulen met enorm lange benen in ;)

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 20:36

Ik geniet van jullie berichtjes meiden! Dank daarvoor. Het is ontzettend leuk dat jullie allemaal zo meeleven en meelezen.

Net de avondcheck gedaan. Mirte is extreem rustig. Ze staat wat te soezen en wil het liefst alleen bij mij staan. Zwammie mag nu niet meer altijd in de buurt komen. Verder heeft ze dunne ontlasting en stond ze volop te gapen.
Maar haar uier is nog niet zo vol en zwaar als vorige keer. Dus als ik daarnaar kijk, zal ze nog wel even wachten. Maar zo is iedere bevalling natuurlijk ook wel weer anders.
Banden bovenop zijn nog normaal, maar iets meer aan de zijkant zijn ze losser geworden.

Lange benen Jolan? Klinkt goed :j En dan ook nog een knapperd Iris_x. Klinkt als een mooi cadeautje, dacht ik zo :j
Dank voor het aan ons denken tijdens het noodweer Tal1977! Het heeft geholpen! Dit keer gelukkig geen echte schade. Alleen zenuwen en angst tot die rotwind weer was gaan liggen.

Enne, kaotictjinta don't worry :D . Ik geniet met volle teugen van deze laatste weken. Ook al vind ik ze ook spannend :j
Net heerlijk een uur bij haar in de stal in het stro gelegen, waarbij ze haar hoofdje in mijn armen legde <3
Het veulen ook weer goed zien bewegen. En Mirte maar van het ene op het andere achterbeen hipsen.
Zie haar nu ook niet grazen, dus straks toch maar even een extra ronde inlassen :=
In de stal ligt een heerlijke dikke laag stro en Mirte lijkt zoveel mogelijk buiten te poepen, dus ze houdt hem redelijk schoon.

Truste voor straks en als er veranderingen zijn, dan meld ik me zo gauw mogelijk.
Maar ik denk dat het toch niet voor vannacht is.

Ik hou jullie op de hoogte!

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 10:08

Goedemorgen!
Vanochtend stonden de dames lekker te grazen en bij de check voor ik naar mijn werk ging, lag Mirte in de stal in het stro te rusten. Met moeite kwam ze overeind om even een knuffel te halen.
De banden beginnen nu zichtbaar losser te worden. D'r kont zakt naar de zijkanten af, zeg maar :=
Uier was niet veel veranderd.
Vanavond weer een update. Moet vandaag werken ;(

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 10:13

wat een buik!!

Lisanfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 11:20

Het wordt spannend!! Succes voor lieve Mirthe!! :)

KyaraMyBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:45

Wanneer denk je dat t ongeveer gaat komen? Volgens mij houdt Mirte er zich best rustig onder, knap paard hoor!!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:06

lekker in de stal bij Mirte liggen *\o/* leukste wat er is.
Ik hoop voor je dat je straks bij de bevalling kan zijn en dat Mirte het veulentje er niet tijdens werktijden uitpoept!

Gezien de band die jij met haar hebt zit er natuurlijk ook nog een kans in dat ze fijn op je wacht alvorens te bevallen.
maar ik duim er voor.