Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nynkster

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 18:58

Hier ook weinig verder. Meelopen etc kent hij. Enige wat hij moet is zo nu en dan voetjes geven voor het bekappen. Maar er is nog geen 1 pony zo makkelijk als hayden daarmee. Verder even borstelen enzo maar nee... de rest komt nog wel

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 21:14

Hier hoeft Nijn ook alleen te groeien en te eten. Als ik langs ga neem ik hier en daar eens een voet op, raak haar eens onder de buik aan en kijk een keer in de mond. Allemaal dingen die ze als veulen al geleerd heeft. Meelopen doe ik wel weer als ze naar huis komt, dat geeft nu teveel onrust in de kudde. In de basis kent ze dat, dat kan ik nu alleen maar verpesten....

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 22:15

Hier ook vooral heel veel groeien graaaag :D heb veel met haar gedaan als veulen maar nu ze in de opfok staat doe ik alleen nog poetsen, scheren (oren, benen, baard) en voetjes geven.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 23:04

Ik moet misschien wel eens manen knippen. Voordat dat 1 grote klit wordt. Sokjes en al het andere haar laat ik wel zitten. Als ik manen knip knip ik ook even de oren. Vind dat toch fijn, als ze dat accepteren.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 00:06

Ook hier lekker paard zijn.
Nacho kan aan een halster mee lopen, overal poetsen en voetjes geven enzo maar meer doet hij ook niet.

Ik kreeg vandaag deze mega gave foto van zijn groepje <3
Afbeelding

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 06:15

Wauww gave foto pradadaan!

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 07:17

Leuke foto pradadaan, Nacho is niet te missen, haha.

Auryn doet nu ook niks, op groeien, eten, spelen en slapen na. Ik kom 1x in de 3 a 4 weken en dan doe ik wel (gewoon in de groep) een halstertje om en poets ik haar even zodat een halster ook aan leuke dingen geassocieerd wordt en niet alleen aan de smid of een wormenkur. De rest komt later wel.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 07:59

ik ga ongeveer nu 1x per week naar max. Ene keer vind hij super om mij te zien en ben ik lekker half uurtje met hem bezig. De andere keer kom ik echt voor niks haha. Is het even hoi! en daarna is het weer verder eten of spelen of wat dan ook haha.

straks als ze weer de loopstal in staan is het eruit halen ook wat makkelijker en veiliger om wat dingentjes te oefenen omdat je dan geen andere vriendjes in de buurt heb staan.

Eveyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 08:43

Die van mij moet ik helaas sowieso nu twee keer per dag hebben om haar been te zalven.. Maar dat probeer ik nu zoveel mogelijk op de wei te doen dat ze niet altijd mee hoeft. Als ik haar dan wel meeneem doen we lekker kroelen en poetsen en krijgt ze wat lekkers, om het niet alleen om de wondverzorging te laten gaan.. Heel soms gaan we ook n beetje soort grondwerk doen in de bak, 10 minuten, voor de fun. Ga straks als de beesten ver weg zijn uit het bos lekker met haar wandelen, kijken wat ze daar van vind.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 08:52

Wauw Nynkster, knappe baby heb je! <3

Leuk om te lezen wat iedereen wel of niet met de jaarling doet!

Amy staat aan huis en speelt vooral veel met mijn 3-jarige ruintje. <3
Ze is echt een schaduw van hem, zo leuk.
Ze gaat af en toe mee op wandeling, poetsen, afspoelen met het warme weer... maar ze mag verder ook gewoon lekker spelen en eten :)

Afbeelding

Chantal2133

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 13:11

Na een lange tijd weer eens bijgelezen. Loki gaat goed castratie helemaal zonder zwelling verlopen en genezen. Wandelt al braaf mee samen met een ander paard alleen doe ik nog niet. Hij heeft alleen allemaal korsten op zijn neus nu heeft hij een roze neus die elke dag in de zonnebrand gaat maar hij blijft veel jeuk houden eraan.. heb ook honingzalf op de korsten gesmeerd.. maar blijft lastig als ze op het gras staan is er allemaal zo weer af. Ook nieuwe zalf uit Amerika besteld goede reviews over.. ben benieuwd. Ook staat hij nu op de grote verse wei maar is veel aan de diaree doe netjes elke 8 a 9 weken leeronderzoek laatste keer milde besmetting bloedworm daar is hij inmiddels 3 weken geleden voor ontwormt maar de diaree blijft..ik voer vitalbix breed and grow..

Wat een knappe paarden allemaal zijn echt baby af allemaal..

En alicelover heel veel sterkte met je verlies..

Hierbij een foto van hem van deze week.

Afbeelding

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 15:35

Okee vraagje; wat doen jullie met het grut met de hitte die voorspeld wordt?
Guusje staat in de zomer 24/7 op het land zonder echte schuilmogelijkheden, nu vind ik dat voor de regen niet erg, maar nu met de hitte vind ik het minder grappig.
Ik hoef hier alsjeblieft echt geen discussie dat ik een andere opfok moet zoeken, maar ik ben wel even benieuwd of meer mensen dat probleem hebben en hoe ze hier mee omgaan?

Ohh prachtige foto trouwens van Nacho en zn vriendjes <3

Eveyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 15:41

Rose staat nu bij mijn andere paard gewoon op een pensionstalling, die staan in de zomer ook 24/7 buiten en alleen in de wintermaanden de nachten op stal.

Maar nu met deze hitte, gaan ze de middag op stal.. Is ook heet, maar in ieder geval even uit de zon.. Ik spuit ze dan einde van de middag na mijn werk even lekker lang af zodat ze toch even een koel momentje hebben.

Binnenkort hebben we wel schuilmogelijkheid buiten, dan kunnen ze gelukkig voortaan buiten blijven.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 16:40

Bo heeft een grote inloopstal met zijn vriendjes die redelijke temperatuur blijft gelukkig. Voor de weides waar geen stal gebouwd mag worden hebben wij van die losse overkappingen voor de zomermaanden.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 17:15

Ik heb ze sinds gister dag en nacht op 't land. Met dit mooie voorspelde weer durf ik dat wel aan. Ze hebben echter geen schaduw.
Ik moet even zien wat ik doe met de temperaturen die komen. Eerst zien hoe warm 't uiteindelijk wordt. Ik heb ze tot nu toe ook geen problemen zien hebben met her voorgaande warme weer.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 18:10

Waar Nijn staat hebben ze aan drie kanten van de wei bomen, dus die kunnen zelf de schaduw opzoeken.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 19:03

Paar weken geleden was t ook erg warm. Max had er geen last van. Stanley daarin tegen wel ondanks dat hij kan schuilen en Maximus niet.

Op de weilanden is veel wind. Al zijn er wel wat bomen voor schaduw bij max

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 19:08

Wij hebben bomen alleen daarvan niet hele dag schaduw wel gelukkig tussen 12 en 3 en daarna word steeds minder. Ook een klein huisje die zorgt voor schaduw.

Ze dronken hier wel heel veel maar leken er niet teveel last van te hebben

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 18:03

Hier Serai alle dagen 2x in handen voor ze medicijnen.
Poets ze allebij is en doe een rondje antiklit en dat is het wel zo'n beetje.
Hier hebben ze 2 schuilstallen waar ze vaak instaan maar meer vanwege nde vliegen als van de hitte geloof ik

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 18:58

De eerste hitte dag overleefd hoor. Lekker windje hier, dus prima uit te houden!

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 23:18

weer even bijgelezen
welkom voor de nieuwe met hun nieuwe aanwinst eventueel!!

wat ik nu dan lees is sommige een osteopaat laten langs komen over 2 jaar maar vraag me af wat is daar de reden voor? navaldie had ik laten keuren dat ik hem kocht meteen goed gekeurd en denk niet dat ik weer laat keuren of op de foto. tandarts laat ik sowieso komen voordat er een bit in gaat.

vandaag is de kleine man eindelijk weer geprikt of de bloedwaardes omhoog zijn gegaan donderdag of vrijdag de uitslag en de week er op hopelijk casteren!!

meneer staat ook weer op het gras wel even alleen tot de "hengsten"wei af is komt ie met nog een paard te staan. heb mijn eigen stroomkastje namelijk gekocht en nou blijft meneer de reuze shetlander er netjes achter

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 09:48

Hopen dat de uitslag goed is!! Hoe laat je Navaldie castreren? Thuis op het land of op de kliniek? De mijne is over een paar weken ook aan de beurt helaas... alleen twijfel ik nog over thuis of kliniek.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 10:15

Ik zou het van het weer laten afhangen. Met dit weer en al die vliegen zou ik het niet op het land doen en kiezen voor de kliniek.

Die van mij blijft hengst en zal klaargemaakt worden voor de keuring in februari 2021. Zijn er meer die dat plan hebben?

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 10:29

Ja dat is waarschijnlijk inderdaad wat ik ga doen, morgen heb ik een belafspraak met de kliniek voor overleg. Tof dat je hem hengst houdt, dat belooft wat! Wil je met hem gaan fokken als hij wordt goed gekeurd?

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 10:55

Dat is zeker de bedoeling! Zijn vader komt uit Duitsland en heeft maar 2 jaar in Nederland gedekt en staat nu in Engeland. Ik wilde graag zo een hengst behouden voor de Nederlandse fokkerij. Ik hoop dat hij zijn vader kan evenaren maar als veulen zag dat er al veelbelovend uit!

Ben benieuwd of er meerdere zijn die voor de keuring gaan.