Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cynthiacarme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 12:24

Cioccolato schreef:
Ruim 155 op 1 jarige leeftijd en 1 van 144 op 9 maand

En hoe groot gaan ze worden, of wat meten de ouders? Anders zegt het mij niet zoveel :D

Pino96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 12:24

@alicelover Het heeft weer tijd nodig.. Ik denk aan je Y;(

@spotsontop Ik hoop ook op de 1.60 en die van mij meet nu 1.42 maar heeft hiervoor een tijdje “stilgestaan” kwa groei, ook zo rond de 1.38 en toen vroeg ik mij hetzelfde af. Je kan het altijd laten checken of een extra wormonderzoekje doen. Hoe groot zijn de ouders? Is ze schraal of ziet ze er wel goed uit?

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 12:26

Merrie van 154cm en hengst van 147cm en nakomeling met 2 jaar 150cm.

Merrie van 130 en hengst van 134cm met nakomeling van 1 jaar 124cm.

Pino96

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 12:27

@spotsontop ook niet onbelangrijk: Die van mij is 1 jaar en 1 maand

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 13:10

Beide merrie van 160 en hengst van 170 :j

cynthiacarme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 13:33

Thanks all! Dat geeft inzicht. Ze is niet schraal, goed op gewicht eigenlijk. Wormen zit ik nu bovenop. Ze heeft spoelwormen gehad namelijk. Deze week ga ik weer een nieuwe test opsturen of de wormenkuur heeft geholpen. Als die van jou 142 is Pino, dan valt het wel mee. Haar ouders zijn beide rond de 160.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:00

Hier met een jaar ongeveer 1.45m, ouders zijn 1.66m en 1.68m.
Ik maak me er niet druk om, ze groeit aardig door, ziet er prima uit, dus ga wel zien hoe groot ze wordt. Voordeel is dat ik zelf ook niet lang ben, haar halfzusje van 1.60 paste ik prima op.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:02

Alicelover, ik snap je gevoel, geef het de tijd, en voel je niet schuldig tegenover je huidige veulen. Logisch dat je even minder kan genieten. Dikke knuffel, zo oneerlijk, een jong paard kwijtraken :(:)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 18:03

Vanmorgen bij Maximus geweest, hij groeit zo snel. Ook krijgen z’n benen meer massa, echt wat wil wil, luxe maar met body! Geen dunne benen. Maar echte haflinger benen maar toch luxe

Afbeelding
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 19:08

Eigenlijk zijn ze al best veulen af als je ze zo ziet he..

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 19:13

Goh, ik kom dit topic nu pas tegen!

Ik heb mijn mini paardje (Fleurtje) drachtig gekocht, vader onbekend ('1 van die hengsten', zoals de vorige eigenaar zei) en daar is vorig jaar 4 juli een schattig merrie veulentje uit gekomen.
Ze is bijna een jaar, heeft een behoorlijke eigen mening, maar erg lief <3

Het was mijn eerste veulen 'ooit' en het dbt 2018 heeft me zo goed geholpen!

Leuk om alle veulens van vorig jaar te zien! Zijn al echte paarden, bijna geen baby's meer :)

Amy
1 dag oud
Afbeelding

Paar weken
Afbeelding

Net een mammoet :+
Afbeelding

Toch maar geschoren paar weken geleden.

Afbeelding

En de meest recente foto

Afbeelding

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 20:36

Ah max die wordt ook al groot zeg! En inderdaad, gaaf hoor dat hij wel zo’n luxe koppie heeft maar met body!

Welkom sunshinedaan! Amy heeft echt een heerlijk snoezig snuitje, vind haar echt leuk gelukt!! <3

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 20:38

alicelover schreef:
Bedankt dames doet me goed...

Ik blijf jullie stilletjes volgen, misschien later als alles wat een plekje heeft gekregen praat ik wel weer mee. Het is nu allemaal zo vers... Zijn half zusje biedt wel troost, maar merk dat ik minder van haar kraamtijd geniet als ik vorig jaar deed. En eigenlijk verdienen ze dat niet. Dus probeer me eerst volledig op mijn 3 toppers te storten die ik nog wel heb.

Neem je tijd! Geniet van wat je hebt! En rouwen mag he, vergeet dat niet

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 20:50

Sterkte alicelover.

D'leh is 1,37 nu moeder is 1,60 vader 1,43. Hij zal de 1,50 wel halen ga ik vanuit.
Serai telt niet :')

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 20:53

Alicelover, ik zag je bericht op de voorpagina voorbij komen (de virtuele bloemetjes)
Wat vreselijk voor je dat je afscheid hebt moeten nemen van Rey... :oo :\
Sterkte ermee. :(:)

Anniique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 22:34

Owh wat vreselijk alicelover. Je was zo gek met hem en ook nog zo onverwachts en zo jong. Heel erg veel sterkte!!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 22:48

Veel aan jullie gedacht nog, alicelover :(:) hopelijk put je idd veel kracht en troost uit je andere toppers.

Zooo max is ook lekker gegroeid zeg!

Welkom sunshinedaan, wat een dotje is de jouwe <3

Wat hoogtes betreft: Regreso zit volgens het groeischema ook best achter. Ik gok dat hij rond de 1m40 zit nu met 1 jaar 2 maanden (binnenkort weer eens opmeten) en hij zou de 1m60 moeten halen. Maak me er nog niet druk om, ken een paard wat tussen z'n 2de en 5de levensjaar nog 20+ cm is gegroeid :j

Hier weer een vergelijkingsfoto, met 1 jaar ertussen :D
Afbeelding

En vorige week een fotoshoot gehad. Meneer hing echt de puber uit maar er zijn gelukkig wel erg toffe foto's uitgekomen!

Afbeelding
Afbeelding

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 00:07

Oooh wauw joyce <3

Eveyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 07:50

plutolover, mooi haf heb je! Fijne uitstraling heeft hij ook

aahh wat een dotje Sunshinedaan!

billionache, nog al zo'n knappert, vooral die middelste foto is echt heel mooi!

Wat betreft hoogte, Rose is op 11 maanden 1.34m groot.. Ik verwacht dat ze ergens rond de 1.55m uit gaat komen, misschien nog een paar cm groter, maar hoop toch niet te veel. :')

Ouders zijn bij mij helaas onbekend.
Maar ouders zeggen niet altijd wat, mijn paint ruin is 1.48m nu op bijna 7 jaar en zijn ouders waren beide rond de 1.58...

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 23:22

Maximus heeft zo’n mooi koppie! Het is al een echte haf om te zien.

Wat een poepie is Amy Sunshinedaan <3

Bizar he die vergelijkingsfoto’s billionache.. Ze worden zo snel groot! Regreso ziet er goed uit, mooie foto’s!

Afbeelding
Ik ben gister weer langs Auryn geweest, ze wordt groot! Ik wil dit topic niet volspammen met foto’s, dus voor wie het leuk vind —> [ITP] Iedere keer een stukje mooier - Auryn

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 13:10

Gaaf om te zien die vergelijkingsfoto billionache! En mooie foto’s <3

Wat wordt Auryn knap zeg Evita en ze blijft nog zo licht van kleur ook! Prachtig!
Ik had niet meegekregen dat Bin er niet meer is, wat vreselijk naar! Heel veel sterkte Y;(

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 19:07

Ik ben ook even tijdje afwezig geweest door drukte en omstandigheden.
Lees later even alles bij.
Maar wil sowieso als eerst zeggen heel veel sterkte alicelover!

Navaldie staat al ruim 2/3 weken niet meer op de wei...
Staleigenaren kwamen naar me toe hij stond met een 2 jarige muildier waar die enorm veel mee aan het spelen waren. Staleigenaren vonden hem enorm jagen en echt hengst worden. Ik vond het wel mee vallen ik zag juist een spelend dier. Maar helaas mocht ie niet meer op de wei en dus de helle dag op de stenen paddock met onbeperkt kuil en elke dag als het rustig was op de zandpaddock kon ie daar in met een ouder paard die ook wel speels is maar toch anders. Nou heb ik het wel voor elkaar gekregen dat ie onder mijn toezicht op een klein weitje kan staan. Maar het stroom is zo slecht op stal dat ie dat ook al ontdekt heeft en dus ook niet de helle dag kan blijven staan want dan gaat ie gewoon tussen de draden door...
23 juli word ie weer bloedgeprikt en hopelijk die week erna gelijk castreren. Dan is gezeur op stal nummer 1 weg over het hengst zijn...

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 19:10

Wat een ellende Trysteffie....dan ben ik blij dat mijn jonkie in de opfok staat, lekker dag en nacht buiten met vriendjes, en met een goed ontwormbeleid :o .

Pino96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 19:27

Trysteffy Ik duim mee voor het bloedonderzoek! Gelukkig heb je opties op je stal maar ideaal is het niet, vervelend als je je druk moet maken om je beestje en zijn huisvesting.

Ik moet heel wat bijlezen, meestal lees ik stilletjes mee en reageer ik af en toe maar nu was ik ook wat druk. Wel zijn de schattige vergelijkfoto’s van Regreso mij niet ontgaan, blijft een leukerd!
En Maximus zag ik voorbij komen, die is ook alweer flink zeg.

Met Benji gaat het heel goed, hij vermaakt zich in de groep en groeit goed. Ik ben met beide zo blij. Wel heeft hij zich flink opengehaald in zijn gezicht, dat heeft echt weer tijd nodig.

Hij is erg braaf maar tijdens het wandelen (op het terrein, buiten het terrein.. het maakt niet uit) vind hij het tegenwoordig leuk om te staken. Vandaag ook midden op de weg *zucht*. Daar moet ik even iets op verzinnen. Met mijn leadrope achter hem cirkelen werkt wel, maar stilstaan op een 60-weg is natuurlijk gewoon niet leuk! :') #Puberissues

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 22:10

salatiga1995 schreef:
Wat wordt Auryn knap zeg Evita en ze blijft nog zo licht van kleur ook! Prachtig!
Ik had niet meegekregen dat Bin er niet meer is, wat vreselijk naar! Heel veel sterkte Y;(

Dankjewel.. Lieve Bin heb ik inderdaad helaas van de winter moeten laten gaan :(:) Daarom ben ik extra blij dat ze zo’n mooie dochter heeft achtergelaten.

Auryn wordt licht he, had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Van mij had ze wel wat donkerder gemogen, haha!

Ik snap je stalhouders ook wel trysteffy, zo’n jonge hengst speelt gewoon een beetje ruig. Hopelijk is de uitslag van het bloedonderzoek goed en kunnen zijn ballen er snel af. Dat zal een hoop gedoe schelen. Volgens mij sta je trouwens vlak bij mij in de buurt!

Balen dat Benji een wondje heeft, groeien gaat met vallen en opstaan! Fijn dat hij zo braaf is.