Veulens 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Melissa0304

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 23:33

Wat een mooie bos manen al!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 13:46

Fijn dat het zo lekker gaat Britt. Alleen soms wel zoeken waar hij is, denk ik?

Sam ziet er goed uit Melissa +:)+

Leuke foto's Womble :)

Rudi is sinds gistermiddag officieel Ruin. Was zo gepiept. Hij is staand gecastreerd

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 14:27

Mag ik jullie mening hierover :D Ik zit met mezelf in dubio en iedereen raadt mij ook wat anders aan.

Mijne is begin maart 2 jaar geworden (net als die van jullie natuurlijk haha). Ze is toen ze van haar moeder afging direct naar de opfok gegaan waar ze tot nu toe nog steeds staat. Ze staat er heel erg fijn en er word goed voor haar gezorgd. Ze is niet bang aangelegd en ik kan gemakkelijk met haar knuffelen, borstelen. Nu was mijn eerste plan om haar tot haar 3e hier te laten en haar dan naar huis te halen om te starten met opleiden (eerst grond). Nu is het zo dat de opfok ruim 40 minuten enkele reis rijden is voor mij dus ik bezoek haar nu 1x per maand wat ik persoonlijk te weinig vind maar meer tijd heb ik helaas niet.

Nu is er een plekje gekomen bij mij op stal in de overdekte paddock. Dit is een groot stuk paddock met weiland eraan vast en een grote overkapping. Hier staan 2 oudere paarden en een jonge fjord in groepsverband. Voordelen is dat ze dan bij mij op stal staat en ik haar elke dag kan zien en wat basis dingen met haar kan gaan doen (borstelen etc). Nadeel vind ik persoonlijk dat ze wat minder met leeftijdsgenootjes staat maar lees ook weer fijne berichten dat een gemende groep fijn kan zijn.

Willen jullie met mij meedenken :D?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 14:27

Noisy schreef:
Fijn dat het zo lekker gaat Britt. Alleen soms wel zoeken waar hij is, denk ik?

Sam ziet er goed uit Melissa +:)+

Leuke foto's Womble :)

Rudi is sinds gistermiddag officieel Ruin. Was zo gepiept. Hij is staand gecastreerd

Wat goed :D! Kan hij verder als ruin door het leven hihi

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 14:54

Ik heb hetzelfde Steffi, mijne staat zelfs op een uur rijden.
Maar ik laat hem toch tot 3 daar staan.
Ik heb nog tijd zat met hem.
Hij staat lekker daar en kan nog lekker spelen.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 16:08

SteffiiY schreef:
Mag ik jullie mening hierover :D Ik zit met mezelf in dubio en iedereen raadt mij ook wat anders aan.

Mijne is begin maart 2 jaar geworden (net als die van jullie natuurlijk haha). Ze is toen ze van haar moeder afging direct naar de opfok gegaan waar ze tot nu toe nog steeds staat. Ze staat er heel erg fijn en er word goed voor haar gezorgd. Ze is niet bang aangelegd en ik kan gemakkelijk met haar knuffelen, borstelen. Nu was mijn eerste plan om haar tot haar 3e hier te laten en haar dan naar huis te halen om te starten met opleiden (eerst grond). Nu is het zo dat de opfok ruim 40 minuten enkele reis rijden is voor mij dus ik bezoek haar nu 1x per maand wat ik persoonlijk te weinig vind maar meer tijd heb ik helaas niet.

Nu is er een plekje gekomen bij mij op stal in de overdekte paddock. Dit is een groot stuk paddock met weiland eraan vast en een grote overkapping. Hier staan 2 oudere paarden en een jonge fjord in groepsverband. Voordelen is dat ze dan bij mij op stal staat en ik haar elke dag kan zien en wat basis dingen met haar kan gaan doen (borstelen etc). Nadeel vind ik persoonlijk dat ze wat minder met leeftijdsgenootjes staat maar lees ook weer fijne berichten dat een gemende groep fijn kan zijn.

Willen jullie met mij meedenken :D?

Tja, denk dat het wel fijn is als ze daar staat dat je er meer aandacht aan kan geven. Meer door de handen, geloof dat je daar erg blij van wordt :D
Gewoon doen! De mijne heeft nadat ze van haar moeder werd gescheiden alleen gestaan bij ons andere paard en dat kan ook prima. :)
Bedoel, met 'oudere' paarden kan ze ook prima spelen etc. Dat doet ze met de mijne ook wel, die is nu 7 en zij dus 2. Terwijl ze steeds rustiger wordt en vaak komt als 1 van ons achter is, dat ze aandacht wil en geaaid wil worden etc

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 19:03

Ik zou haar mooi ophalen. Wie zegt dat er volgend jaar een plekje is als je haar dan naar huis wil halen? Zul je zien dat je dan geen plek hebt..
Rudi staat ook met 2 andere ruinen van 7 en 8 jaar oud. Die spelen ook en voeden hem gelijk op, het is nogal een mannetje zeg maar :')

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 20:23

Ik zeg ook mooi ophalen :j
Die van mij staat ook heerlijk aan huis en ze is erg blij met al die aandacht :j

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 21:51

Geeft me een goed gevoel dat jullie allemaal zeggen ophalen! Laat haar het weideseizoen nog lekker daar en dan 1 september naar huis halen dan is ze ook precies 2,5 :D

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 04:46

Zo wat een expliciete content komt hier voorbij :+ Wat fijn dat de castratie van Rudi goed gegaan is, Noisy!

Gaaf, die kudde Britt! Altijd leuk om de dynamiek in zo'n groep te zien. Mooie foto's ook.

En wat groeit Sam hard. Hij heeft weer een heel ander modelletje dan een poos terug. Top dat de snee goed heelt.

Leuk dat jullie handpaarden Wombie!

Over het wel/niet verhuizen kan ik je geen advies geven, Steffi. Ik zou mijn gevoel volgen. Paardje staat naar ik begrijp nu in een.stabiele kudde, dat is heel wat waard. Persoonlijk zou ik daar de voorkeur aan geven en niet al teveel grote veranderingen doorvoeren. Maar ik begrijp je overweging. Nu kun je je verheugen op September!

Fee staat op 35 autominuten van me vandaan, en ik heb haar vandaag na weken weer kunnen bezoeken ivm kraamperiode. Nu hoop ik haar weer eens in de week te kunnen zien. Maar weet je, dat is vooral voor mezelf. Voor haar is het prima zo, ze staat daar super.

Lekker kunnen poetsen in de wei, de wintervacht komt al aardig los. Zo leuk om haar te zien genieten, met een puntlipje stond ze daar. Weidemaatje vond het ook lekker, ze trok allemaal gekke bekken. En ze verschieten flink van kleur!

Geen fotos helaas, dat komt de volgende keer wel weer. Het grappige is dat ik Fee nu enerzijds flink vind uitzwaren, ze is een portie breder geworden - en anderzijds is ze meer uit verhouding dan een paar maanden geleden. Benieuwd hoe dat gaat de komende maanden!

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 06:53

Ik zie de groei bij Sam dus totaal niet :') toch besloten dat hij zijn mannelijkheid gaat verliezen en waarschijnlijk ook deze maand nog. Nu maar hopen dat daar even geen infectie bijkomt.

Over verhuizen kan ik je niet helpen.. zou het zelf niet snel doen met een stabiele kudde maar vooral doen wat je eigen gevoel ingeeft :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 16:57

Fijn dat je weer bij Fee bent geweest, swartbeessie :D
Noisy: gefeliciteerd met je ruin *\o/*

Over naar huis halen of niet: ik heb er bewust voor gekozen om Knelis naar huis te halen en te laten opgroeien met Cobus (2016) en Banjer (1996). Nu in de zomer staan ze met in totaal 7 in de kudde. Knelis heeft tot 1 jaar en 2,5 mnd bij Ibbel gestaan... en als het allemaal dichterbij was geweest, dan had ik hem daar laten staan, zolang als had gekund... maar de afstand was voor mij de grootste reden om hem naar huis te halen... de afstand was enkele reis ruim 3 uur met de trein... ik zag hem 1x per maand... en als ik pech had, met bv werk aan het spoor, zat er soms wel langer tussen... ik ben trouwens wel blij dat ik hem pas als jaarling hierheen heb gehaald... hij heeft een geweldige basis en opvoeding meegekregen... en hij is erg evenwichtig :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 18:19

Wat een leuk en vriendelijk dier :D

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 20:54

Hier is het weideseizoen is hier ook officieel begonnen *\o/*
Rudi loopt nu in een groep ruinen variërend van 2 tot 19 jaar oud. Echt heerlijk om te zien hoe ze mooie koppeltjes vormen en gelijk heel harmonieus als een groep rondgaan in de wei <3

Afbeelding
Afbeelding

Hij vindt trouwens wel dat hij nog steeds hengst is :')

Afbeelding
Afbeelding
Ik heb maar niet verteld dat het over 6 weken toch echt over is.. :x

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 20:56

Het word een aardige tank! <3

Als het goed is gaat bij Sam deze week het zaakje eraf voel me ergens wel een beetje schuldig haha

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 21:41

Haha, dat had ik ook wel maar ik ben blij dat ik het toch gedaan heb. Straks zal hij veel meer rust hebben en kan ik een leuke sportcarrière met hem tegemoet zien, en lekker kroelen zonder op die tanden te hoeven letten, hoop ik :+

Ja, ik kan nu wel zeggen dat hij er eindelijk helemaal bovenop is. Kun je nagaan hoelang dat heeft geduurd.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 11:20

Hoe gaat het met Sam, Melissa? Is het al gebeurd?
Wat rot Noisy, dat het herstel bij jullie zo lang duurde.

Over herstel gesproken :P zoontje is vandaag 6 weken en langzaam komen we weer in een nieuw ritme. En daar horen de paardjes natuurlijk ook bij. Afgelopen vrijdag naar Fee heb ik beeb gewoon meegenomen. En wat doe je als je dan wil mee helpen met uitmesten? Je legt je kind in het hooi!

Afbeelding

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 11:26

Steffi, Ik zou haar lekker na het weideseizoen naar huis halen. Dat doe ik ook. Al staat die van mij nu ook even aan huis omdat hij nog niet op de wei kan.

Noisy, heerlijk dat ze op het land staan!

Melissa, castratie is altijd spannend.. Hoe is het gegaan?

swartbeessie, loopt hij in ieder geval niet in de weg :')

---

Cortado doet het ook erg goed. Hormonen spelen erg op met merries in de buurt. Wel is hij nog steeds erg lief!

In juni wordt hij 2.

Afbeelding

Afbeelding

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 11:56

SteffiiY schreef:
Wat een leuk en vriendelijk dier :D

Dank je :D

Noisy: knappe Rudi <3
Melissa: is de castratie van Sam goed gegaan?
Swartbeessie: geniale wieg voor je zoontje :))
MightyJoe: knappe Cortado <3

Knelis doet het heel erg goed... hij staat nu in een gemengde kudde... Banjer (22) en Cobus (3) staan er ook bij... verder nog een oudere Trakehner merrie, trekpaardmerrie, tuigpaardveulen dat dit jaar 1 wordt en een bonte ruin van een jaar of 18-19 :D

En ik heb zn eerste grote cadeau gekocht: een zadel *\o/*
Het gaat de eerste jaren nog niet op hem liggen hoor, maar dit is een te mooie kans om te laten lopen :D

Het is een Bob Marshall... boomloos westernzadel... en totdat het op Knelis gaat, ga ik m op Banjer en Cobus gebruiken :D

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:05

Wat zijn Knelis, Rudi en Corado knappe mannen! <3
Swartbeessie, goed gezien zo! Geniale oplossing voor een parkje :D

Vandaag mocht Ghet er weer even aan geloven. Paar dagen voor z'n tweede verjaardag mocht'ie fotomodel zijn (voor de gsm) vanavond maken we even een paar mooie foto's met de camera.

Afbeelding

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:12

Wat is Rudi tocht opgeknapt.

Swartbeessie dat is inderdaad ook een oplossing. Ik heb mijn kleine van 3 weken, lekker in de kinderwagen bij de stal staan.

Hier is Eip vandaag jarig en dan toch echt 2 jaar. Gisteren weer op bezoek geweest na zeker anderhalve maand ivm zwangerschap en bevalling. En wat is hij nog weer gegroeid, niet zo zeer in de hoogte maar in de breedte wel.

Afbeelding

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:16

Ja is helemaal goed gegaan! Gelukkig ook nog niet dik geworden dus hopen dat het zo blijft :)

Haha swartbeessie in het hooi is wel briljant :D

En wat is cortado gaaf zeg <3

Banjer gaaf hoor al een zadel :) je moet er maar net tegen aan lopen

Evelien hij groeit ook goed zeg!

Nowylover gefeliciteerd met eip! Grote knappe man is het

Afbeelding
Afbeelding
Hier moest hij zelf even checken of het weg was geloof ik :')

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:03

Fijn dat het goed is gegaan :)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:15

Die 2e foto :')
Bij Rudi was het wel dik geworden maar hij heeft er geen seconde last van gehad gelukkig.

Evelien, gefeliciteerd met Ghetto en Nowylover met Eip ook Y)(^)

Ze beginnen nu allemaal wat uit te zwaren geloof ik. Eerst waren het allemaal van die dunne slungels maar daar is nu niks meer van te zien <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:25

Wat zien ze er allemaal goed uit! Beginnen nu echt wat paarden te worden he!

Melissa : die laatste foto :+

Caia gaat als een speer!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding