Kletstopic veulens 2023!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 08:44

Gefeliciteerd met Tess Y)(^)

Sodeluut, wauw bijna een jaar en nog drinken bij moeders.
Bo had dat wel toegelaten gok ik, maar zelf niet getrokken.

Van het weekend weer bij King geweest. Wat is het toch een zacht aardig kereltje <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo'n heerlijke knuffelkont.
Al kan hij een draakje wezen met spelen met zijn vriendje die een maand ouder is.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 11:02

Gefeliciteerd Tess! Ze is prachtig! Hope is over 3 dagen ook jarig!

Kiki, mama wordt ook wel schraal nu hoor! Ze zou eigenlijk even op een lekkere volle grasweide moeten.

King is prachtig! Wat een kolos <3

Hope vorige week (meeste manen hangen aan de andere kant)

Afbeelding

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 15:43

Horsii nog gefeliciteerd met Tess! Y)(^)

King word een knappe grote vent! Zo leuk om ze op te zien groeien <3

Hope word ook een grote knappe meid! Bonte paarden hebben gewoon iets imo <3

Mijn aap gaat zich weer steeds beter voelen, ik heb steeds geroepen dat ik hem later zelf wil inrijden maar begin er steeds meer aan te twijfelen hahaha :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 16:47

Wat een buffel is king al, knapperd.

Hope ziet er goed uit, niets naarling aan.

Wat ziet olaf er goed uit.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 21:22

Norwayfjord: Olaf ziet er goed uit! Hopelijk is hij nu ook bijna of helemaal al van de droes af?

Sodeletuut: Hope is ook echt knap zeg! Wat fijn dat ze nog bij mama drinkt. Geen idee eigenlijk of dat uiteindelijk vanzelf stopt, maar als het op den duur fijner voor de moeder is dat Hope stopt met drinken om wellicht dan proberen het afspenen in te zetten op rustig tempo?

horssi: Tess word vast zo'n toverbal die je nog gaat verrassen qua kleur! En gefeliciteerd met Tess *\o/* .

Kiki: Wat is King alweer gegroeid zeg! Hoe groot denk je dat die word? Ziet er wel heel lief uit <3 .

Arme Gimli had het afgelopen weekend even zwaar. Een ezel merrie op stal is hengstig. Hij en Asfaloth staan precies in de wei er naast, maar dat leverde wel leuke actie foto's (had ook echt net bij puur toeval de camera bij de hand).
Moet nu toch echt bekennen dat het een naarling aan het worden is. Zijn kleine lijf vliegt alle kanten op nu, maar dat komt vanzelf wel weer goed :j . Als we uit deze naarling periode zijn word die er alleen maar knapper op <3
Had Asfaloth en Gimli sinds vorige week maandag ook eindelijk weer 24/7 buiten staan. 6uur per dag op het gras. Rest van de tijd op de paddock. Weer was mooi genoeg daarvoor.
In de nacht van afgelopen zondag tot maandagochtend had ik ze ook buiten, maar afgelopen maandagochtend kwam ik rond 9uur op stal en beide pony's stonden mij al op te wachten in de paddock. Die wilden vanwege de regen heeeeel graag naar binnen. Dus sinds maandag staan ze maar weer 's nachts op stal.
Toch wel mooi om te zien hoe twee pony's die 24/7 buiten geleefd hebben in de kudde nu hun warme en droge stal toch weten te waarderen. Fun fact. Ik was ooit pro 24/7 buiten en tegen stallen, maar ben helemaal bijgedraaid en nu vooral van het: Wat bij het paard of pony past. Zelfs ik waardeer het nu dat er stallen bestaan en ben er ook dankbaar voor :j .
Neem met de gezondheid van Asfaloth ook geen risico natuurlijk. Zodra het kouder word 's nachts en het weer slechter slaapt die gewoon niet graag buiten. Hij moet wel echt genoeg slaap/rust krijgen om gezond te blijven. Gelukkig weten ze heel goed aan te geven wanneer ze 24/7 buiten willen blijven en wanneer ze 's nachts op stal willen.:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 21:39

Ik heb Unola van de week proberen meten. Ze is nu zo ongeveer 130 cm en net 10 cm kleiner dan haar grote zus (andere moeder en vader, maarja :') ) Trots op haar hoor!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 07:58

Wat is de verwachtte stokmaat van Unola?

Wij gaan de jongens van het weekend weer eens meten

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 13:35

Ik vermoed rond de 145-150. Mooie fjordenmaat dus :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 10:12

Sodeletuut Bo was met 5 maanden echt al enorm schraal.
En niet normaal wat er qua eten toen inging.
3,5 kg merriebrok
1 voerschep fibrebeet
Emmer luzerne
30 kg hooi
En overdag de gehele dag op de wei
En dat voor een koudbloed haha.

Hope is ook al echt wel een flinke dame hoor! Hoe groot is ze nu?

NorwayFjord fijn dat het met Olaf de goede kant op gaat. Super fijn om hem in ieder geval weer zo te zien.

xYaartje
Als ik naar de tabellen kijk dan zegt die dat hij ergens tussen de 165-170 uitkomt.
Bo is zelf 150 en haar vorige veulen (uit een hengst van 152) is ook rond de 165
King en zijn vriendje kunnen altijd gebruik maken van de schuilstal gelukkig.
Maar Bo staat al een hele tijd alweer 24/7 buiten maar hebben de nacht van maandag op dinsdag ook een nachtje binnen gestaan hoor. Maar meer omdat Bo anders gewoon in de regen blijft staan en niet meer gaat liggen om te slapen.
Gimli gaat nu lekker met verharen zo te zien. Als dat gebeurt is ziet hij er gewoon weer goed uit

Furst mooie maat dan hoor, zeker als ze wat breder zijn

Charaz benieuwd hoe groot ze zijn

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 12:31

kiki1976 schreef:
Sodeletuut Bo was met 5 maanden echt al enorm schraal.
En niet normaal wat er qua eten toen inging.
3,5 kg merriebrok
1 voerschep fibrebeet
Emmer luzerne
30 kg hooi
En overdag de gehele dag op de wei
En dat voor een koudbloed haha.

Hope is ook al echt wel een flinke dame hoor! Hoe groot is ze nu?

NorwayFjord fijn dat het met Olaf de goede kant op gaat. Super fijn om hem in ieder geval weer zo te zien.

xYaartje
Als ik naar de tabellen kijk dan zegt die dat hij ergens tussen de 165-170 uitkomt.
Bo is zelf 150 en haar vorige veulen (uit een hengst van 152) is ook rond de 165
King en zijn vriendje kunnen altijd gebruik maken van de schuilstal gelukkig.
Maar Bo staat al een hele tijd alweer 24/7 buiten maar hebben de nacht van maandag op dinsdag ook een nachtje binnen gestaan hoor. Maar meer omdat Bo anders gewoon in de regen blijft staan en niet meer gaat liggen om te slapen.
Gimli gaat nu lekker met verharen zo te zien. Als dat gebeurt is ziet hij er gewoon weer goed uit

Furst mooie maat dan hoor, zeker als ze wat breder zijn

Charaz benieuwd hoe groot ze zijn

Dat is hier met Asfaloth dus ook het probleem. Met goed en droog weer gaat die echt wel liggen slapen, maar met slecht weer? Ho maar... Dan is de modder alleen goed om zichzelf heel erg vies te maken :') .
En ik hoop het maar! Heb Gimli sinds maandag op de Metazoa Muesli staan. Dat lijkt Gimli goed te doen heb ik het idee. Verharen duurt voor mijn idee wel echt lang, maar ja en Shetlander en een jaarling... die combinatie is ook niet geweldig dan, maar goed. Zo rustig aan komt die gelukkig door zijn wintervacht heen en met dit weer kan die maar beter nog wat vacht hebben. Bedoel. Het is nog steeds herfst voor mijn gevoel. Wel heel benieuwd hoe Gimli er straks uit ziet in zijn zomervacht.
Hopelijk kunnen de pony's volgende week weer 24/7 naar buiten. Vind ik met het mooie weer toch het fijnste voor ze.

King gaat dus nog best groot worden! Zo benieuwd naar hoe die straks is als volwassen paard.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 15:20

Wat een lekker ding is Gimli, heerlijke foto's!!

Kiki, ja jeetje kun je nagaan! Wij kunnen mama Coco er ook moeilijk op houden hoor! En wij hebben heel weinig gras helaas!
Ik verwacht dat Hope de 1,30/1,35 al wel heeft aangetikt!
Afbeelding
Hier staat ze naast onze ruin Storm die rond de 1,45 is. Haar vader is denk ik rond de 1,60, mama is niet zo groot. Dus ben heeeel benieuwd hoe groot ze wordt!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 20:06

Leuk al die verschillende jaar/naarlingen.
Al zien er een aantal super goed uit.

Kimber is nog geen fan van achtervoetjes geven dus ik oefen dapper door met hoevenkrabber en vijl.
Meer die dat moeilijk vinden?

Kimber is een weekje uit logeren geweest omdat wij naar de Eperpaarden4daagse gingen.
De PRE 2 jarige waar ze bij kwam, bleek aan halsters te trekken.
Kimber had veel wondjes aan de zijkant van haar hoofd en 2 lelijke onder aan haar kaken.
Gelukkig is alles weer genezen maar ze gaat niet meer met halster bij haar op de wei.

Wat plaatjes van laatste weken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 22:51

Spatter: Kimber blijft knap <3 .
Gimli doet het aardig goed met voetjes geven. Nu weet ik uit eigen ervaring dat Ezels wel wat koppiger kunnen zijn. Weet alleen niet of dat bij een Muildier ook zo is dat ze net wat moeilijker kunnen doen dan paarden?

Even een vraag tussendoor. Nu weet ik niet meer of ik die al eens gevraagd had, maar hebben jullie je jaarlingen nog op een breed en grow staan, zo ja welke?

Heb laatst de tip gekregen om Gimli op de Metazoa Muesli te zetten. Begin vorige week mee gestart, maar gisteren had ik een jaarling die de rust gewoon niet kon vinden en echt gevaarlijk gedrag begon te vertonen. Kon de rust niet vinden in de paddock en al zeker niet op stal.
Gisteren ook tot 3x toe in 1 dag naar mij aan het steigeren en dat is zo niet Gimli. Hij is een jaarling hengst, maar zal never nooit naar mij steigeren. Heeft die ook nog nooit gedaan. Dus dat was voor Gimli wel echt vreemd gedrag (wel uiteraard wat van gezegd want naar mij steigeren mag absoluut niet). Dat steigeren doet Gimli alleen met Asfaloth wanneer ze spelen.
Terwijl ik met Gimli in de stal aan de ontspanning bezig was kon die de ontspanning ook echt niet vinden. Waardoor Asfaloth het slachtoffer werd en heb ze dan ook buiten in de paddock gezet voor de nacht. Beter dat ze daar klooien wanneer ze er behoefte aan hebben dan op stal. Gedrag kon ik niet verklaren tot ik mij bedacht dat ik zijn voer veranderd heb.
Heb de muesli gisteravond dan ook niet gegeven en ze vannacht buiten gelaten. Gimli was vandaag begin van de avond dan ook weer veel relaxter dan gisteren en kon ook weer ontspannen gelukkig!
Van Asfaloth weet ik dat hij heel slecht tegen verschillende soorten voer kan (alle bekende goede merken al geprobeerd qua brok bij Asfaloth), maar dat Gimli zo heftig zou reageren op voer had ik ook niet verwacht.
Ben benieuwd hoe ze morgenmiddag zijn op stal want vanwege de vele voorspelde regen zet ik ze om 3uur al op stal ipv rond 6uur a 7uur, maar ik verwacht geen problemen eigenlijk nu ik gestopt ben met de muesli.

Zit dan ook te twijfelen of ik Gimli überhaupt nog op een breed & grow moet zetten of het dit weide seizoen gewoon zonder een muesli/breed & grow te doen. Ze staan 6uur per dag op het gras en op de paddock en als ze op stal staan onbeperkt Duits Kruidenhooi.
En wellicht dat ik bij mijn Shets wel helemaal stop met het geven van een balancer. Asfaloth krijgt er elke keer problemen mee en Gimli word er te druk en te gespannen van.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 11:33

Ja, Kimber heeft iets meer praatjes maar zulke paarden heb ik ook gehad.

Kimber krijgt nog veulenbrok maar is ook in de groei en staat niet zoveel op gras als de jouwe.
Als die van jouw daar zo op reageert zou ik ook stoppen, duidelijk verkeerd voer.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 07:49

Sodeluut, ook al een flinke dame hoor.

Xyaartje, King krijgt Equilin Grow in de opfok.
Bo heeft in het verleden op de Metazoa gestaan wat eerst een jaar of 2 super ging. Maar ik vermoed dat er toen iets veranderd was eraan,want opeens een schizofreen paard.
Na stoppen met de Metazoa d'r op de Pavo vital gezet en weer mijn relaxte paardje terug.

Afgelopen weekend was er vlakbij de mannen een dorpsfeest. Grote tent, muziek en later een hardloop wedstrijd. Ze vonden het spannend maar gezellig.
Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 08:05

Tess krijgt Vital bix breed en grow,maisbrok en Pavo vital.

Mn gevoelige haflinger Pavo vital en vital bix daily complète.

Fijn dat ze braaf waren.

Ah Kimber, dat is minder.
Hij ziet er goed uit.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 14:15

kiki1976 schreef:
Sodeluut, ook al een flinke dame hoor.

Xyaartje, King krijgt Equilin Grow in de opfok.
Bo heeft in het verleden op de Metazoa gestaan wat eerst een jaar of 2 super ging. Maar ik vermoed dat er toen iets veranderd was eraan,want opeens een schizofreen paard.
Na stoppen met de Metazoa d'r op de Pavo vital gezet en weer mijn relaxte paardje terug.

Afgelopen weekend was er vlakbij de mannen een dorpsfeest. Grote tent, muziek en later een hardloop wedstrijd. Ze vonden het spannend maar gezellig.
[ [url=m/qZnrbm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Equilin heb ik de proefzakjes van liggen, maar werd mij afgeraden voor een Shet en zeker al helemaal voor Asfaloth. Dus weet ook niet zeker of ik die dan wel durf te geven. Ook omdat nergens helemaal duidelijk aangegeven staat hoeveel % suiker er precies in zit.
Het enige wat echt goed en gezond zou zijn was de Metazoa, maar ja. Blijkt maar weer dat mijn jaarling er gewoon gevaarlijk van word.
Bijzonder dat Bo ook zo heftig reageerde op de Metazoa! Hoe uitte zich dat bij haar in gedrag?

Eerlijk is eerlijk. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Heb alle gezonde merken al geprobeerd. Niks werkt gewoon. Al helemaal niet bij Asfaloth. Dat ik ook even niet meer weet waar ik aan toe ben qua voer.
Op stal hebben ze standaard de gewone basisbrok van Subli dat ik ook gewoon mag pakken als ik zou willen, maar of dat nou helemaal gezond is voor een mini en een Shet weet ik ook niet.
Equifyt gaat tot nu toe wel goed, maar ze vinden niet alles lekker (Gold Mash is vooral goed om de psyllium zaadjes mee binnen te krijgen) en je hebt daar geen proefzakjes van de Equifyt producten.

King staat er bij alsof die ook wel mee wilde doen met het feestje!

horsii: Zowel vitalbix als pavo in het verleden bij Asfaloth geprobeerd dat was geen succes. Waardoor ik die merken helaas ook niet bij Gimli aandurf.

spatter: Met het voer nu inderdaad ook gestopt. Gimli is weer de rust zelve en heeft niet meer geprobeerd om naar mij te steigeren. Ook op stal was hij gisteren en vanmorgen rustig. Kan weer ontspannen en waar nodig spanning los laten.
Kreeg ook wel van iemand de opmerking: Is het niet jonge hengsten gedrag? Maar dat was het absoluut niet bij hem. Ken Gimli goed genoeg inmiddels. Plus dat ik hem 3x per dag in de hand heb en gelijk corrigeer waar nodig. Dat hij nu weer de rust zelve is geeft wel aan dat het echt van het voer kwam.
Welke veulenbrok geef jij aan Kimber?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 15:49

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 08:29

Xyaartje
Ik lees enkel 80 gram qua suikers, dat zal wel per 1000 gram wezen.
Voer advies 50-100 gram per 100kg voor 1-2 jarige
Zeg King weegt 300 kg dan is dat 300 gram brokjes. Dat houd in dat het aan suiker 24 gram per dag is.
Jij hoeft maar 50 gram te voeren per 100 kg. Wat zal hij wegen?
Volwassenen meestal maar 100 kg, dat is dan 4 gram suiker per dag met brok

Ze werd enorm druk, rillerig, bang voor dingen waar ze nooit bang voor was

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 08:56

Heel eerlijk, ik zou die jonkies niet te veel voeren eigenlijk. Hooguit vitamine/mineralen brokje en dan eventueel wat geweekte luzerne brok of bietenpulp om het ze beter op te laten eten.

Verder ben ik niet zo van de "gezonde brokken", want zo gezond zijn ze niet en vaak veel te leeg. Zo zijn er ook best wat merken die gewoon echt niet geschikt zijn voor drachtige merries of jonge paarden (ze krijgen allemaal uiteindelijk te korten), ga zo even geen merken noemen want het zijn veel gevoerde merken met name bij de sobere paarden en pony's. :=

Ik voer alleen hooi in de winter en gras in de zomer. Ze krijgen er een vitamine/mineralen brokje bij (afgemeten op het hooi) en dus 2 handjes geweekt spul om het ze goed op te laten eten. Maar niets belangrijker dan goed hooi of gras...

En zo ziet de jaarling er dan uit. _O-
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oke, deze is echt al bizar goed ontwikkeld. Bijna onvoorstelbaar dat hij pas 1 jaar is. :+

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 18:31

Quir schreef:
Heel eerlijk, ik zou die jonkies niet te veel voeren eigenlijk. Hooguit vitamine/mineralen brokje en dan eventueel wat geweekte luzerne brok of bietenpulp om het ze beter op te laten eten.

Verder ben ik niet zo van de "gezonde brokken", want zo gezond zijn ze niet en vaak veel te leeg. Zo zijn er ook best wat merken die gewoon echt niet geschikt zijn voor drachtige merries of jonge paarden (ze krijgen allemaal uiteindelijk te korten), ga zo even geen merken noemen want het zijn veel gevoerde merken met name bij de sobere paarden en pony's. :=

Ik voer alleen hooi in de winter en gras in de zomer. Ze krijgen er een vitamine/mineralen brokje bij (afgemeten op het hooi) en dus 2 handjes geweekt spul om het ze goed op te laten eten. Maar niets belangrijker dan goed hooi of gras...

En zo ziet de jaarling er dan uit. _O-
[ [url=m/se7sZA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eQZ2GR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RTD7qf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rk0lSp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oke, deze is echt al bizar goed ontwikkeld. Bijna onvoorstelbaar dat hij pas 1 jaar is. :+

Dit is wat ik nu ook begin te denken. Hoe gezond en goed zijn al die zogenoemde gezonde vitaminebrokjes nu daadwerkelijk? In ieder geval degenen die ik tot nu toe al heb geprobeerd en dat is echt een behoorlijke lijst...
Ik heb echt bijna alle bekende gezonde merken wel geprobeerd, maar gewoon helemaal niks werkt. Niet bij Asfaloth althans (of ik heb gewoon een aparte pony. Kan ook nog :') ).
Kan ik je eens een PB sturen om te sparren? Ik denk ook dat ik weet over welke merken je het hebt.
Je jaarling ziet er super uit zeg!
Hier staan ze nu 6uur per dag op het gras en op de paddock en wanneer ze op stal staan onbekerkt hooi.
Je jaarling ziet er echt onwijs goed uit! Heerlijk om te zien!

Kiki: Dank je wel! Nou weet ik alleen niet of dat veel of weinig suiker is voor een Chronisch HB pony. Blijft een lastig iets dat voer.
Gimli weegt nu denk ik rond de 100kg? Wil dit jaar of volgend jaar sowieso even een paardenweegschaal langs laten komen.

He jeetje. Dat is inderdaad een grote gedragsverandering zeg. Gelukkig kwam je er achter dat het door het voer kwam! Blijft toch apart om te zien hoe een paard door voer zo kan veranderen.

Yvonne: Dank je wel voor de tip nog! Die ga ik ook even onthouden.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 09:30

Quir met je eens.
Ondanks dat Bo een koudbloed is heeft ze een gewone merriebrok gehad. Dit bij beide veulens. En beide veulens ook begonnen met de gewone veulenbrokken.
Bo krijgt nu wel een vitamine/mineralen brok maarbij zware trainingen heeft ze daar niet genoeg aan en dan krijgt ze gewoon een sport muesli erbij.

Xyaartje,
Het is lastig uitrekenen omdat het zetmeel gehalte niet bekend is.
Maar wat ook meespeelt is het suikergehalte van het hooi, op de wei staan.
Ik was ook altijd van zo min mogelijk suikers met een koudbloed. Maar het is en blijft ook een brandstof. Dwz als ze het weer verbranden is er geen overschot.

Maar wat mij betreft mag het ook in het topic besproken worden hoor. Ik vind het altijd weer leerzaam.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 20:25

Hoe is het hier met alle veulens? Qua voer blijft het een zoektocht, maar tot zover doen beide shets het goed op gras en onbeperkt hooi.
Hoefsmid komt morgen. Dan weet ik of we uit kunnen breiden naar de hele dag gras.

Helaas wel minder nieuws gekregen vandaag. En gelijk je wake up call. Doe regelmatig/eens in de zoveel maanden mest onderzoek!
Vanmorgen mest weggebracht. Gewoon voor controle. Beide geen klachten. Zo gezond als maar zijn kan (dacht ik).
Gimli zat vanmorgen gewoon nog Asfaloth te pesten in de wei, maar helaas.
Gimli mijn baby heeft bloedworm ;( . Van alle wormen die die kon hebben heeft die de meest hardnekkige worm. Echt mijn pech weer (heb al wat pech gehad met mijn dieren de laatste tijd/jaren).
Ep van 2800. Flink hoog dus.
Vanmiddag gelijk de wormenkuur opgehaald en begin van de avond Gimli ontwormd.
En niks laten merken in gedrag he. Gewoon zijn vrolijke eigenwijze zelf. Zo sterk zijn die kleintjes.
Had ik het mest onderzoek niet gedaan had ik niks geweten
...
Gisteren en vandaag de hele wei uitgemest en meneer moest vandaag natuurlijk wel even checken of ik mijn werk goed deed _O- .

Afbeelding

Kijk vrouwtje. Ik kan echt nog maar net over de kruiwagen heen kijken _O-

Afbeelding

Gimli was vanmorgen wel heel dapper *\o/* . Nu november (castratie) dichterbij komt word het alleen kunnen zijn en staan oefenen ook weer opgepakt.
Ondanks zijn stress had die rustige momenten en kon die voor het eerst zonder Asfaloth zijn slobber met zandkuur in een aparte stal opeten *\o/* . Asfaloth stond in de stal er naast. Dit is voor Gimli echt een hele stap! Elke ochtend even oefenen nu. Doel is dat die een nacht rustig alleen kan staan.
Oefen het juist nu voor het geval hij na castratie even apart moet staan. Beter nu oefenen dan na de castratie. Trots <3 .

Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 20:47

Ah wat vervelend, helaas zijn die ukkies zo gevoelig voor bloedwormen.
Hopelijk is hij er vlug van af.

Hier binnenkort ook weer mest onderzoek.

Fijn dat het verder zo goed gaat.

Hier gaat het goed.
Gedoe met hooi gehad en nu 600 kg hooi staan wat ze niet eten.
Ziet er mooi uit maar ze eten het niet.

Afbeelding
Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 21:30

Zeg dat. Flink balen, maar ik geloof dat ik er gelukkig op tijd bij ben. En hoop het ook! Over 2 weken nog eens ontwormen en dan eind augustus opnieuw mestonderzoek. Wellicht eerder mocht ik het niet vertrouwen.

Hopelijk komen er bij jou geen gekke dingen uit het mest onderzoek horsii en zijn ze allemaal mooi schoon. Wel flink balen zeg dat ze al dat mooie hooi laten staan. Kun je het nog omruilen voor ander hooi of is dat geen optie meer?
Wat een lieve foto zo met je dochter (?) <3 .